Ήρθε επιτέλους(;) και αυτή η εβδομάδα. Η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, η επόμενη μέρα της Ημέρας των Ευχαριστιών (Thanksgiving Day) που γιορτάζουν οι Αμερικανοί και αποφασίσαμε και εμείς να την έχουμε ως μία ακόμη «γιορτή». Εδώ αρχίσαμε να γιορτάζουμε στην Ελλάδα το Halloween, το Black Friday θα γλίτωνε;
Η Black Friday είναι μία σημαντική ημέρα για το λιανεμπόριο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πλέον είναι και για την Ελλάδα. Αν και θεωρώ ότι έχουμε αλλάξει εντελώς το concept γύρω από το Black Friday. Καταρχάς γιατί έχει εξελιχθεί σε... Black Month, δεδομένου ότι οι προσφορές έχουν ξεκινήσει από τις αρχές Νοεμβρίου και διαρκούν συνήθως και 2-3 μέρες μετά την «Μαύρη Παρασκευή».
Ο οικοδεσπότης αυτής της στήλης ομολογεί μετά παρρησίας ότι συμμερίζεται την άποψη κάποιων «σοφών» πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα προκαλέσει τα επόμενα χρόνια πλήθος από ανατροπές και αλλαγές στη ζωή μας, οι οποίες μπορούν να συγκριθούν μονάχα με την έλευση και αξιοποίηση του ηλεκτρισμού στην καθημερινότητα των προγόνων μας, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα!
Γι’ αυτό αποκτά ιδιαίτερη και βαρύνουσα σημασία ποιος θα έχει το «πάνω χέρι» στον αγώνα δρόμου μεταξύ των διαφόρων χωρών για την ανάπτυξη εφαρμογών και, εν τέλει, του περί το ΑΙ οικοσυστήματος, καθώς ο νικητής (που ακόμα παίζεται ποιος θα είναι, καθώς το παιχνίδι μόλις άρχισε) δεν θα «τινάξει την μπάνκα στον αέρα» μεμιάς, όμως σίγουρα θα αποκτήσει ικανό και μετρήσιμο προβάδισμα σε κύρος, χρήμα και ισχύ έναντι των αντιπάλων του, στον παγκόσμιο στίβο.
Περισσότερα: Η Ευρώπη ποντάρει πολλά στην Τεχνητή Νοημοσύνη!
Σε αρκετές περιπτώσεις αξίζει να διαβάσεις λίγο πιο προσεκτικά τα συμπεράσματα μίας έρευνας. Γιατί βρίσκεις ένα – δύο πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα, πέραν αυτών που προσελκύουν αμέσως το ενδιαφέρον αυτών που τη διαβάζουν.
Ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι η πρόσφατη έρευνα της Klarna, τα περισσότερα συμπεράσματα της οποίας είναι μάλλον αναμενόμενα: οι περισσότεροι Έλληνες θέλουν το BNPL, οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται και οι καταναλωτές συγκρίνουν τιμές πριν κάνουν αγορές.
Περισσότερα: Ισορροπώντας μεταξύ καινοτομίας και ανταγωνιστικών τιμών
Τους τελευταίους μήνες ασχοληθήκαμε από αυτή τη στήλη όχι μια και δυο, αλλά πολλές (λόγω της σπουδαιότητας του θέματος) φορές με τις διάφορες Πράξεις (Acts), δηλαδή τα κανονιστικά πλαίσια τα οποία επεξεργάζεται, υλοποιεί και σταδιακά ενεργοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να βάλει τάξη στο άναρχο για την ώρα πεδίο των διαφορετικών μεν, αλλά συχνά αλληλο-εμπλεκόμενων οικοσυστημάτων γύρω από τις «αναδυόμενες» τεχνολογίες.
Δικαιολογώντας σε σταθερή βάση τον τίτλο του «νομοθέτη» των νέων τεχνολογιών ("οι ΗΠΑ καινοτομούν, η Κίνα ακολουθεί και η Ευρώπη νομοθετεί", είναι η mantra των τελευταίων ετών) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παίρνει όλο και πιο συχνά τέτοιες πρωτοβουλίες.
Μία από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές ειδήσεις των τελευταίων εβδομάδων είναι η εξαγορά τής Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ.
Μία πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση, που αναμένεται να οδηγήσει σε ένα ντόμινο εξελίξεων στην ελληνική αγορά, κυρίως όσον αφορά το κομμάτι των λιανικών πωλήσεων.
Περισσότερα: Τα όρια στο εμπόριο είναι πλέον πολύ δυσδιάκριτα
Μα, πάλι για ΑΙ θα γράψεις; Πάλι! Ο οικοδεσπότης αυτής της στήλης κατανοεί μεν την κόπωση από τις επαναλήψεις, αλλά επιμένει στο ‘πάλι’. Κι αυτό, επειδή τις τελευταίες ημέρες έχουν συμβεί πολλά που το δικαιολογούν.
Όχι απλώς τα «τρέχοντα», δηλαδή εξελίξεις που ‘συντηρούν’ την καθημερινότητα στον χώρο, αλλά σημαντικότερα και σημαδιακά για το παρόν και το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης γεγονότα, που -όπως όλα δείχνουν- θα μας φέρουν κοντύτερα στη διαμόρφωση ενός αρχικού τουλάχιστον modus vivendi με «τη μεγαλύτερη επανάσταση στη ζωή του ανθρώπου μετά την ανακάλυψη της φωτιάς», όπως έχει χαρακτηριστεί η είσοδος του ΑΙ στη ζωή μας…
Η είδηση ότι η Meta ξεκινά να προσφέρει τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους καταναλωτές να μη βλέπουν διαφημίσεις στο Facebook και στο Instagram, εφόσον πληρώνουν μία συνδρομή, δεν έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία. Ήταν κάτι που συζητιόταν εδώ και αρκετό καιρό λόγω και της πίεσης που υπήρχε από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Εδώ και αρκετούς μήνες, το Twitter (συγγνώμη, το Χ εννοούσα...) προσφέρει και αυτό διάφορες υπηρεσίες επί πληρωμή. Και το ερώτημα είναι απλό: πόσοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν συνδρομή για να έχουν πρόσβαση στο αγαπημένο τους μέσο κοινωνικής δικτύωσης;
Περισσότερα: Πόσοι θα πληρώσουν για συνδρομή στα social media;
Σίγουρα, οι τελευταίες εβδομάδες και ημέρες δεν είναι από εκείνες που θα μπορούσε κανείς να αποκαλέσει «ήσυχες»: με δυο ανοιχτούς και ζέοντες πολέμους στην ευρύτερη δύστυχη γειτονιά μας, με πολύ πρόσφατους «σεισμούς, λιμούς, καταποντισμούς» στη χώρα μας από τους οποίους δεν έχουμε συνέλθει ακόμα, αλλά και με ισχυρές εσωτερικές πολιτικές αναταράξεις εν εξελίξει, δεν ξέρεις κυριολεκτικά τι σου ξημερώνει.
Αν προσθέσουμε και την περιώνυμη εσωστρέφειά μας, τον ‘ελληνοκεντρισμό’ που ακόμα μας κατατρέχει ως φυλή και σχεδόν ‘επιβάλλει’ να μην ασχολούμαστε με ό,τι γίνεται έξω από τη χώρα μας, άντε το πολύ έξω από την Ευρώπη, το αποτέλεσμα ίσως να εξηγεί γιατί συχνά-πυκνά χάνουμε κάποια «επεισόδια» που και σημαντικά είναι και ενδέχεται να προκαλέσουν μεγάλες ανατροπές στο μέλλον, ανάλογα με τις εξελίξεις.
Η είδηση ότι το Pop Market διακόπτει την παροχή των υπηρεσιών του ίσως να μην εξέπληξε πολλούς, υπό το πρίσμα ότι στην αγορά του quick commerce είχαν «μαζευτεί» πολλοί και ο αριθμός των «παικτών» που μπορούσε να σηκώσει η ελληνική αγορά είναι μάλλον περιορισμένος. Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί και ένα δείγμα του πόσο γρήγορα μπορούν να έρθουν τα πάνω – κάτω στην ψηφιακή εποχή που ζούμε.
Περισσότερα: To quick commerce και τα πάνω – κάτω της ψηφιακής αγοράς
Σε λίγες ημέρες, στα τέλη Νοεμβρίου, κλείνει ένας χρόνος από την εμφάνιση του ChatGPT, του πρώτου και σημαντικότερου από πλευράς επιπτώσεων Large Language Model ως σήμερα. Μονάχα ένας χρόνος κι αυτός όχι ακόμα ολόκληρος– κι όμως, έγιναν τόσα πολλά από τότε, που λες και πέρασαν δέκα!
Μέσα σε λίγους μήνες δημιουργήθηκε ένα ολόκληρο οικοσύστημα γύρω από εφαρμογές του GenerativeAI («Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη», η πιο λογική ελεύθερη απόδοση του όρου στα ελληνικά, από τις πολλές που ακούστηκαν ως τώρα), καθώς βιώσαμε έναν ορυμαγδό από ανακοινώσεις και παρουσιάσεις.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77