Επωνύμως…

Ισορροπώντας μεταξύ καινοτομίας και ανταγωνιστικών τιμών

Σε αρκετές περιπτώσεις αξίζει να διαβάσεις λίγο πιο προσεκτικά τα συμπεράσματα μίας έρευνας. Γιατί βρίσκεις ένα – δύο πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα, πέραν αυτών που προσελκύουν αμέσως το ενδιαφέρον αυτών που τη διαβάζουν.

Ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι η πρόσφατη έρευνα της Klarna, τα περισσότερα συμπεράσματα της οποίας είναι μάλλον αναμενόμενα: οι περισσότεροι Έλληνες θέλουν το BNPL, οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται και οι καταναλωτές συγκρίνουν τιμές πριν κάνουν αγορές.

Από το αυτί και στην… Επιτροπή

Τους τελευταίους μήνες ασχοληθήκαμε από αυτή τη στήλη όχι μια και δυο, αλλά πολλές (λόγω της σπουδαιότητας του θέματος) φορές με τις διάφορες Πράξεις (Acts), δηλαδή τα κανονιστικά πλαίσια τα οποία επεξεργάζεται, υλοποιεί και σταδιακά ενεργοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να βάλει τάξη στο άναρχο για την ώρα πεδίο των διαφορετικών μεν, αλλά συχνά αλληλο-εμπλεκόμενων οικοσυστημάτων γύρω από τις «αναδυόμενες» τεχνολογίες.

Δικαιολογώντας σε σταθερή βάση τον τίτλο του «νομοθέτη» των νέων τεχνολογιών ("οι ΗΠΑ καινοτομούν, η Κίνα ακολουθεί και η Ευρώπη νομοθετεί", είναι η mantra των τελευταίων ετών) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παίρνει όλο και πιο συχνά τέτοιες πρωτοβουλίες.

Τα όρια στο εμπόριο είναι πλέον πολύ δυσδιάκριτα

Μία από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές ειδήσεις των τελευταίων εβδομάδων είναι η εξαγορά τής Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ.

Μία πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση, που αναμένεται να οδηγήσει σε ένα ντόμινο εξελίξεων στην ελληνική αγορά, κυρίως όσον αφορά το κομμάτι των λιανικών πωλήσεων.

ΑΙ: Kάλλιο αργά, παρά ποτέ

Μα, πάλι για ΑΙ θα γράψεις; Πάλι! Ο οικοδεσπότης αυτής της στήλης κατανοεί μεν την κόπωση από τις επαναλήψεις, αλλά επιμένει στο ‘πάλι’. Κι αυτό, επειδή τις τελευταίες ημέρες έχουν συμβεί πολλά που το δικαιολογούν.

Όχι απλώς τα «τρέχοντα», δηλαδή εξελίξεις που ‘συντηρούν’ την καθημερινότητα στον χώρο, αλλά σημαντικότερα και σημαδιακά για το παρόν και το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης γεγονότα, που -όπως όλα δείχνουν- θα μας φέρουν κοντύτερα στη διαμόρφωση ενός αρχικού τουλάχιστον modus vivendi με «τη μεγαλύτερη επανάσταση στη ζωή του ανθρώπου μετά την ανακάλυψη της φωτιάς», όπως έχει χαρακτηριστεί η είσοδος του ΑΙ στη ζωή μας…

Πόσοι θα πληρώσουν για συνδρομή στα social media;

Η είδηση ότι η Meta ξεκινά να προσφέρει τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους καταναλωτές να μη βλέπουν διαφημίσεις στο Facebook και στο Instagram, εφόσον πληρώνουν μία συνδρομή, δεν έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία. Ήταν κάτι που συζητιόταν εδώ και αρκετό καιρό λόγω και της πίεσης που υπήρχε από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Εδώ και αρκετούς μήνες, το Twitter (συγγνώμη, το Χ εννοούσα...) προσφέρει και αυτό διάφορες υπηρεσίες επί πληρωμή. Και το ερώτημα είναι απλό: πόσοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν συνδρομή για να έχουν πρόσβαση στο αγαπημένο τους μέσο κοινωνικής δικτύωσης;

Γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα… δίκτυο

Σίγουρα, οι τελευταίες εβδομάδες και ημέρες δεν είναι από εκείνες που θα μπορούσε κανείς να αποκαλέσει «ήσυχες»: με δυο ανοιχτούς και ζέοντες πολέμους στην ευρύτερη δύστυχη γειτονιά μας, με πολύ πρόσφατους «σεισμούς, λιμούς, καταποντισμούς» στη χώρα μας από τους οποίους δεν έχουμε συνέλθει ακόμα, αλλά και με ισχυρές εσωτερικές πολιτικές αναταράξεις εν εξελίξει, δεν ξέρεις κυριολεκτικά τι σου ξημερώνει.

Αν προσθέσουμε και την περιώνυμη εσωστρέφειά μας, τον ‘ελληνοκεντρισμό’ που ακόμα μας κατατρέχει ως φυλή και σχεδόν ‘επιβάλλει’ να μην ασχολούμαστε με ό,τι γίνεται έξω από τη χώρα μας, άντε το πολύ έξω από την Ευρώπη, το αποτέλεσμα ίσως να εξηγεί γιατί συχνά-πυκνά χάνουμε κάποια «επεισόδια» που και σημαντικά είναι και ενδέχεται να προκαλέσουν μεγάλες ανατροπές στο μέλλον, ανάλογα με τις εξελίξεις.

To quick commerce και τα πάνω – κάτω της ψηφιακής αγοράς

Η είδηση ότι το Pop Market διακόπτει την παροχή των υπηρεσιών του ίσως να μην εξέπληξε πολλούς, υπό το πρίσμα ότι στην αγορά του quick commerce είχαν «μαζευτεί» πολλοί και ο αριθμός των «παικτών» που μπορούσε να σηκώσει η ελληνική αγορά είναι μάλλον περιορισμένος. Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί και ένα δείγμα του πόσο γρήγορα μπορούν να έρθουν τα πάνω – κάτω στην ψηφιακή εποχή που ζούμε.

Ένας χρόνος που έφερε αλλαγές για δέκα...

Σε λίγες ημέρες, στα τέλη Νοεμβρίου, κλείνει ένας χρόνος από την εμφάνιση του ChatGPT, του πρώτου και σημαντικότερου από πλευράς επιπτώσεων Large Language Model ως σήμερα. Μονάχα ένας χρόνος κι αυτός όχι ακόμα ολόκληρος– κι όμως, έγιναν τόσα πολλά από τότε, που λες και πέρασαν δέκα!

Μέσα σε λίγους μήνες δημιουργήθηκε ένα ολόκληρο οικοσύστημα γύρω από εφαρμογές του GenerativeAI («Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη», η πιο λογική ελεύθερη απόδοση του όρου στα ελληνικά, από τις πολλές που ακούστηκαν ως τώρα), καθώς βιώσαμε έναν ορυμαγδό από ανακοινώσεις και παρουσιάσεις.

Οι αλλαγές που έρχονται στις ψηφιακές πληρωμές

Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν εισέλθει για τα καλά στην καθημερινότητά μας. Και σταδιακά εξελίσσονται περαιτέρω και θα βλέπουμε όλο και περισσότερες νέες εφαρμογές και χαρακτηριστικά να κάνουν την εμφάνισή τους.

Το γεγονός ότι από τις αρχές του 2024 όλες οι επιχειρήσεις -ουσιαστικά- θα χρειάζεται να έχουν POS, είναι μία πολύ μεγάλη αλλαγή. Και αυτό που πρέπει να επισημανθεί, είναι ότι όταν λέμε POS δεν είναι πλέον απαραίτητο να μιλάμε για μία ξεχωριστή συσκευή.

Όταν το παρελθόν συναντά το μέλλον

Σε λίγες ημέρες, στις 1 και 2 Νοεμβρίου, μια συμβολική εκδήλωση στη Βρετανία, για την οποία δεν έχουν ως τώρα ακουστεί πολλά, θα έλθει να συνταιριάξει το παρελθόν με το μέλλον. Στους πανέμορφους, ιστορικούς χώρους του Bletchley Park θα πραγματοποιηθεί ένα διήμερο συνέδριο κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search