Interviews

Γ. Φαραζούμης / DNHOST: Αξιοπιστία & υποστήριξη, κλειδί της επιτυχίας στο Web Hosting

Η DNHOST συμπληρώνει 24 χρόνια στην αγορά των υπηρεσιών web hosting και domain name, διευρύνοντας τις υπηρεσίες της και ενισχύοντας την ποιότητά τους.

Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ. Γιάννη Φαραζούμη, Co-Founder της εταιρείας, ο οποίος μας μίλησε για τη μακρά ιστορία της, τη φιλοσοφία της, τις αξίες και τη δυναμική της.

Θανάσης Σοφιανός: Στη Relevance αντιμετωπίζουμε κάθε πελάτη ως προέκταση της ομάδας μας

Η Relevance συμπλήρωσε 10 χρόνια παρουσίας και δυναμικής ανάπτυξης στην αγορά και με αυτή την αφορμή, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κύριο Θανάση Σοφιανό, Founder & CEO της εταιρείας, η οποία είναι το μεγαλύτερο ελληνικό Digital Agency σε επίπεδο διαχείρισης budget πελατών.

Μαρία Ανδριανάκου: Η FedEx στηρίζει τις επιχειρήσεις στο παγκόσμιο ταξίδι ανάπτυξής τους

H FedEx είναι πρωταγωνιστής όσον αφορά στις υπηρεσίες αποστολής και παράδοσης εμπορευμάτων και διαχείρισης αλυσίδας εφοδιασμού, με μεγάλη ιστορία και τεχνογνωσία, αφού ιδρύθηκε το 1971.

Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την κ. Μαρία ΑνδριανάκουMarketing Manager South East Europe and Turkey, της FedEx Express, η οποία μας μίλησε για την άνοδο και τις προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου διεθνώς, τις υπηρεσίες και τη διαρκή στήριξη της FedEx στις ΜΜΕ, καθώς και τις δράσεις της εταιρείας για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε διεθνώς;

Υπάρχουν πολλές προκλήσεις παγκοσμίως που επηρεάζουν την οικονομία γενικά, όπως η γεωπολιτική αστάθεια, ο πληθωρισμός και οι υψηλές τιμές ενέργειας που επηρεάζουν τις καταναλωτικές δαπάνες και την αύξηση του κόστους για τις επιχειρήσεις, καθώς και οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ηλίας Πίτσαβος: Η Klarna αποτελεί ισχυρό μοχλό ανάπτυξης για τους εμπόρους

H Klarna, σύντομα κλείνει έναν χρόνο παρουσίας της στην ελληνική αγορά και με αφορμή αυτήν την επέτειο, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ. Ηλία Πίτσαβο, τον Επικεφαλής τής εταιρείας στην Ελλάδα.

Στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησε, μας μίλησε για το επιτυχημένο λανσάρισμα των υπηρεσιών της Klarna στη χώρα μας, τις ιδιαιτερότητες και την προσαρμογή στην ελληνική αγορά, καθώς, φυσικά και για τις νέες, επιπλέον υπηρεσίες που σύντομα θα προσφέρει σε καταναλωτές και εμπόρους.

Μία τόσο καινοτόμα υπηρεσία χρηματοδότησης, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα, πόσο κατανοητή και αποδεκτή έγινε από τους Έλληνες καταναλωτές;

Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από την έναρξη της λειτουργίας μας στην Ελλάδα και ήδη έχουμε καταφέρει να ξεπεράσουμε τους αρχικούς στόχους που είχαμε θέσει σε επίπεδο ανάπτυξης. Αν και οι υπηρεσίες Buy Now, Pay Later είναι πρωτόγνωρες για τους Έλληνες καταναλωτές, εκείνοι ήδη δείχνουν να υιοθετούν σταδιακά τις λύσεις πληρωμών που παρέχουμε για την πραγματοποίηση των αγορών τους.

Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 100.000 καταναλωτές χρησιμοποιούν ενεργά την Klarna για τις αγορές τους καθώς ο αριθμός των εμπόρων συνεργατών μας έχει ξεπεράσει τους 1.000. Στο σημείο αυτό έχει σημασία να αναφέρω ότι σε ορισμένους συνεργάτες μας, ένας στους τέσσερις καταναλωτές επιλέγει τις λύσεις πληρωμών που παρέχει η Klarna για να ολοκληρώσει τις αγορές του. Επιπλέον, σημαντικό στοιχείο που φανερώνει την ανάπτυξη που έχουμε πετύχει, αποτελεί η επίτευξη του 26% aided brand awareness.

Φυσικά, βρισκόμαστε ακόμα στο ξεκίνημα και υπάρχουν βάσιμες προοπτικές για μεγαλύτερη ανάπτυξη της Klarna στην ελληνική αγορά. Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι πως οι υπηρεσίες απαντούν στις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών για μεγαλύτερη εξατομίκευση, ταχύτητα και ασφάλεια στις αγορές τους.

Georgi Georgiev: Η Releva αυξάνει τα έσοδα των e-shop πάνω από 30%

H Releva, η all-in-one αυτοματοποιημένη λύση για την ανάπτυξη των πωλήσεων καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει έρθει επίσημα στην Ελλάδα.

Η πλατφόρμα της εταιρείας χρησιμοποιεί έξυπνα βήματα προγνωστικής ανάλυσης για να διατηρήσει την αύξηση των εσόδων οποιουδήποτε e-shop, να επιτύχει τους στόχους μάρκετινγκ που θέτει και να αυξήσει τα έσοδά του κατά περισσότερο από 30%.

Η Releva παρέχει στους πελάτες της μια διαδικασία ανάπτυξης και εύχρηστα εργαλεία για τη βελτιστοποίηση των ποσοστών μετατροπών, των μεγεθών καλαθιών και των εσόδων των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων.

Στο πλαίσιο της δραστηριοποίησής τους στην ελληνική αγορά, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Georgi Georgiev, CEO της Releva, και τον Yavor Stoychev, CTO της εταιρείας, οι οποίοι μας μίλησαν για τις καινοτομίες της πλατφόρμας, τη δυναμική της, την αποτελεσματικότητά της, καθώς επίσης και τα σχέδια της εταιρείας. 

Πώς θα περιγράφατε τη Releva;

Georgi: Η Releva είναι μια μοναδική πλατφόρμα AI-first RevOps, η οποία βελτιστοποιεί την εμπειρία των πελατών και μετατρέπει κάθε κάθε e-shop σε "μηχανή" υψηλών μετατροπών και πωλήσεων!

Η πλατφόρμα αξιοποιεί την παρακολούθηση συμπεριφοράς των χρηστών, καθώς και το πιο εξελιγμένο σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης στον κόσμο, το οποίο ενσωματώνει, για να προβλέψει ποιο προϊόν ή καλάθι θα ήθελε να δει ή να αγοράσει ο χρήστης στη συνέχεια.

Επίσης, η Releva λειτουργεί ως βοηθός ψηφιακού μάρκετινγκ, που κατανοεί τις προτιμήσεις κάθε πελάτη, όπως ποιο κανάλι (e-mail, SMS, Viber, WhatsApp, Facebook, διαφημίσεις Google κ.λπ.), ημέρα, ώρα και μήνυμα θα προσελκύει καλύτερα την προσωπικότητά του.

Yavor: Ο "Αυτόματος Πιλότος" της Releva συνδυάζει deep machine learning, τις προτιμήσεις των χρηστών, το περιβάλλον της ιστοσελίδας ή του mobile app και μη αυτόματους κανόνες, με παρατήρηση των χρηστών σε πραγματικό χρόνο, για να αυξήσει αυτόματα το engagement, το μέγεθος του καλαθιού και τη συχνότητα των αγορών.

Βασισμένη σε έρευνα δύο ετών, η Releva παρέχει μια αυτοματοποιημένη διαδικασία ανάπτυξης, που αυξάνει αυτόματα και με συνέπεια τις top lines του ηλεκτρονικού εμπορίου με ένα πολύ εντυπωσιακό ποσοστό της τάξης του 20%-45%.

 

Πώς ιδρύθηκε η Releva και ποια προβλήματα ήρθε για να λύσει;

Yavor: Η Releva ιδρύθηκε το 2020 από μια ομάδα μηχανικών λογισμικού, marketers και data scientists. Από την αρχή, η εταιρεία προσπαθούσε να δημιουργήσει την πιο ηθική, ακριβή σε λειτουργία και επεκτάσιμη digital growth engine, με έμφαση στην έγκαιρη, βελτιστοποιημένη, φυσική και με ενσυναίσθηση επικοινωνία μεταξύ εταιρειών και ανθρώπων.

Θέλαμε να αποδείξουμε ότι το marketing automation δεν είναι... πυρηνική φυσική εάν υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία και επίσης, μπορεί να έχει ένα "ανθρώπινο πρόσωπο".

Η πλατφόρμα μας είναι συμβατή με το GDPR και βασίζεται σε Zero-party data, σεβόμενη απόλυτα και δίνoντας έμφαση στην τήρηση των ρυθμίσεων του απορρήτου των χρηστών. Ακολουθεί τις ενημερώσεις των browser και τις κανονιστικές αλλαγές, ενώ προβλέπει τις ανάγκες του πελάτη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του σε κάθε e-shop και του παρέχει μοναδική εξατομικευμένη εμπειρία, σαν αυτός να επισκέπτεται το αγαπημένο του τοπικό κατάστημα.

 

Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα use cases που επιλύει η Releva;

Georgi: Παρατηρώντας τη συμπεριφορά των πελατών και κάνοντας χρήση της πιο εξελιγμένης μηχανής Τεχνητής Νοημοσύνης στον κόσμο, η Releva μπορεί να βοηθήσει τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου να λύσουν προβλήματα, όπως η εγκατάλειψη του καλαθιού και της περιήγησης, η πρόβλεψη των επόμενων αγορών των χρηστών και οι στρατηγικές μετά την αγορά. Επίσης, δίνει λύσεις σε ζητήματα, όπως η εξατομίκευση και επαναστόχευση ανώνυμων επισκεπτών, με καινοτόμο, πλήρως αυτοματοποιημένο τρόπο.

Η πλατφόρμα στοχεύει επίσης χρήστες σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας προηγμένο προγραμματισμό και αυτοματισμό. Καταγράφει κάθε στοιχείο των λειτουργιών πωλήσεων και μάρκετινγκ, όπως προβολή σελίδας, κλικ, μετατροπές, αγορές, μέσο μέγεθος καλαθιού, ανώνυμη βάση χρηστών και έσοδα. Η πλατφόρμα παρέχει επίσης πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο βελτίωσης κάθε στρατηγικής, με βάση δοκιμές και δεδομένα.

 

Τί είδους e-shop μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Releva;

Georgi: Η Releva μπορεί να βοηθήσει οποιοδήποτε κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου να επιτύχει τους στόχους μάρκετινγκ και να αυξήσει τα έσοδά του. Έχουμε πελάτες που αντιπροσωπεύουν διαφορετικούς κλάδους: Έπιπλα και είδη διακόσμησης σπιτιού, real estate, υπεραγορές δομικών υλικών και εργαλείων, προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής, παντοπωλεία, βιολογικά τρόφιμα, pet shop, ρούχα και αξεσουάρ, μεταχειρισμένα είδη ένδυσης, παπούτσια και τσάντες και πολλά άλλα.

Yavor: Η Releva παρέχει integration με τις μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως WooCommerce, Magento, Shopify, OpenCart, BigCommerce, CS-Cart και καλύπτει πάνω από το 80% του συνόλου του eCommerce παγκοσμίως.

Η πλατφόρμα μας παρέχει 99,9% uptime και ιδιαίτερα υψηλή αξιοπιστία, όπως της Google και αξιολογεί την πρόθεση του χρήστη να αγοράσει μόλις 30ms μετά την προβολή ή την αναζήτηση ενός προϊόντος. Στο επόμενο κλικ του, ο χρήστης θα δει σχετικά προϊόντα, χωρίς να χρειάζεται ο μηχανισμός να περιμένει για να δει δεδομένα αγοράς, ώστε να προχωρήσει σε recommendations. Επιπλέον, όλα τα recommendations φορτώνονται ασύγχρονα, χωρίς να επιβραδύνουν τον ιστότοπο.

 

Πείτε μας περισσότερα για τους πελάτες σας και πώς η Releva τους βοηθά να αναπτύξουν τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.

Georgi: Επί του παρόντος, η εταιρεία συνεργάζεται με περισσότερα από 100 brands και βοηθά τους πελάτες της να πετυχαίνουν συνεχώς πάνω από 20% αύξηση εσόδων από τα recommenders που δημιουργεί, περισσότερο από 30% αύξηση στα ποσοστά μετατροπών, πάνω από 20% αύξηση εσόδων από banner και email και πάνω από 40% αύξηση του μέσου μεγέθους του καλαθιού.

Χρησιμοποιώντας smart predictive analytics, η εταιρεία διατηρεί την αύξηση των εσόδων και επιτυγχάνει τους στόχους μάρκετινγκ των e-shop, ενώ αυξάνει τα έσοδά τους περισσότερο από 30%.

Τον περασμένο μήνα, η Releva προσέγγισε περισσότερους από 2 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, έστειλε περισσότερα από 15 εκατομμύρια email και δημιούργησε περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια ευρώ έσοδα για τους πελάτες της.

Οι πελάτες μας περιλαμβάνουν εταιρείες όπως οι Kidso, Balkan Energy, SportDepot, Emini Store, Olive marketplace, Aiko, Merkari, TrendO και πολλές άλλες.

 

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;

Georgi: H Releva ολοκλήρωσε πρόσφατα έναν γύρο χρηματοδότης ύψους 870.000 δολαρίων με επικεφαλής το New Vision Fund 3, με τη συμμετοχή των HR Capital AD, Verto Invest και επενδυτικού βραχίονα ιδιωτών επενδυτών, για να επιταχύνει τις δραστηριότητές της και να υποστηρίξει την παγκόσμια στρατηγική τής πλατφόρμας.

Η εταιρεία έλαβε επίσης 200.000 δολάρια από την Google, για να ενισχύσει την ανάπτυξή της μέσω του προγράμματος Google for startups. Η παραπάνω οικονομική ώθηση, η οποία πρέπει να απορροφηθεί σε 2 χρόνια, πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για την οικοδόμηση μιας ακμάζουσας, βιώσιμης επιχείρησης, με έξυπνη, οικονομικά αποδοτική και λειτουργική τεχνολογία.

Η εταιρεία επικεντρώνεται κυρίως στην ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ευρώπη και στo product-led growth σε μεγάλες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως της Shopify.


Θα θέλατε να μάθετε περισσότερα για την καινοτόμο πλατφόρμα της Releva και να χρησιμοποιήσετε την πιο εξελιγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη στον κόσμο, για να αυτοματοποιήσετε το μάρκετινγκ του e-shop σας και να επιτύχετε άμεση ανάπτυξη στις πωλήσεις σας;

Η Releva θα συμμετάσχει στην eCommerce & Digital Marketing Expo NORTH 2023 που θα πραγματοποιηθεί στις 11 και 12 Φεβρουαρίου 2023 στη Θεσσαλονίκη. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, μπορείτε να συναντήσετε την ομάδα της εταιρείας, που θα παρουσιάσει την "one-stop" λύση για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Για περισσότερες πληροφορίες, συμπληρώστε τη φόρμα ενδιαφέροντος που θα βρείτε εδώ και ένας εξειδικευμένος εκπρόσωπος της Releva θα επικοινωνήσει άμεσα μαζί σας!

 

Στην εικόνα, αριστερά ο κ. Georgi Georgiev, CEO της Releva, και δεξιά, ο κ. Yavor Stoychev, CTO της εταιρείας.

 

Νικόλαος Χατζηδάκης: H AfterSalesPro αλλάζει ριζικά τον τρόπο διαχείρισης των παραγγελιών

O κ. Νικόλαος Χατζηδάκης είναι συνιδρυτής και CTO της AfterSalesPro, η οποία διαθέτει ένα state of the art SaaS στο χώρο του e-commerce και των after sales logistics.

Το όραμα για την ίδρυση της εταιρείας και οι μοναδικές υπηρεσίες που προσφέρει η AfterSalesPro, καθώς και η επόμενη ημέρα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τα logistics και τις παραδόσεις εμπορευμάτων, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησής μας.

Ποιο ήταν το όραμά σας όταν κάνατε το πρώτο βήμα το 2018 για την ίδρυση της εταιρείας;

Αν παρατηρήσει κανείς την εξέλιξη του e-commerce, θα διαπιστώσει ότι από τη μία πλευρά εξελισσόταν γοργά με πλήθος εργαλείων και αυτοματισμών, στο κομμάτι που αφορά το digital marketing, τη διαχείριση πελατών και γενικότερα όλων των βημάτων μέχρι και την πώληση. Όμως, από την άλλη πλευρά, οι περισσότερες διαδικασίες μετά την ολοκλήρωση της πώλησης παρέμεναν απαρχαιωμένες, χρονοβόρες και με ελάχιστους αυτοματισμούς. 

Με αφορμή αυτή τη διαπίστωση, οραματιστήκαμε να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο διαχείρισης των παραγγελιών και του λεγόμενου "Last Mile", ξεκινώντας από την πλήρη αυτοματοποίηση της διαχείρισης των αποστολών μέσω courier. 

Ο βασικός μας στόχος ήταν να καταφέρουμε να υλοποιήσουμε ένα αξιόπιστο (state of the art) εργαλείο (SaaS) το οποίο θα μπορούσε να διασυνδέσει όλες τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες (καθώς και τα ERPs) με τα συστήματα όλων των εταιρειών courier που δραστηριοποιούνται σε Ελλάδα και Κύπρο, ώστε να βελτιώσουμε και να βελτιστοποιήσουμε όλες τις διαδικασίες του pre και aftersales οικοσυστήματος.

 

Τι περικλείει το "ΑfterSales Pro"; Γιατί επιλέξατε αυτή την ονομασία;

Όπως ανέφερα και προηγουμένως, είχαμε εντοπίσει από νωρίς το κενό που υπάρχει στην αυτοματοποίηση και βελτίωση των διαδικασιών για το κομμάτι του aftersales. Στόχος μας ήταν να έρθουμε και να καλύψουμε αυτό το κενό, προσφέροντας τις κατάλληλες υπηρεσίες και εξειδικευμένα εργαλεία.

Αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιήσαμε ως πρώτο συνθετικό του ονόματός μας το “aftersales”, το οποίο “παντρέψαμε” με τη λέξη “pro” για να καταλήξουμε στο σημερινό όνομα. Οι υπηρεσίες μας αφορούν και δημιουργήθηκαν για επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του e-commerce.

Πώς θα μπορούσατε να περιγράψετε το εύρος των υπηρεσιών και δυνατοτήτων που προσφέρετε μέσω της εφαρμογής σας;

Παραμένουμε στον αρχικό μας στόχο, να προσφέρουμε ένα ενοποιημένο panel / control tower, ώστε τα ηλεκτρονικά καταστήματα να μπορούν να διαχειριστούν το σύνολο των αποστολών τους, ανεξαρτήτως εταιρείας courier, από ένα κοινό πάνελ και ταυτόχρονα να διαχειρίζονται τις παραγγελίες τους από όλα τα διαφορετικά κανάλια πώλησης. Ωστόσο, η υπηρεσία μας επεκτείνεται πολύ πέρα από αυτό, προσφέροντας ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών, οι οποίες συνεχώς αυξάνονται και βελτιώνονται.

Πέραν της βασικής υπηρεσίας που ανέφερα, προσφέρουμε ήδη και ποικίλες άλλες, όπως μηχανισμό αύξησης των αξιολογήσεων του καταστήματος, blacklist πελατών που δεν παραλαμβάνουν, ενημέρωση των πελατών μέσω SMS, έξυπνη διαχείριση των επιστροφών, αναλυτικά στατιστικά καθώς και πολλές ακόμα χρήσιμες λειτουργίες για κάθε merchant. 

Είναι αξιοσημείωτο να αναφέρω, ότι είμαστε η πρώτη εφαρμογή παγκοσμίως που προσφέρουμε ολοκληρωμένη λύση για Smart Lockers στο checkout ενός e-shop.

Ποια είναι τα αντικειμενικά οφέλη για τα e-shop που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες σας;

Αν σκεφτεί και αναλύσει κανείς τις ανάγκες ενός e-commerce business, θα καταλήξει σε μία πολύ μεγάλη λίστα αναγκών, που λίγο ή πολύ θα αφορούν όλους όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο του e-commerce. Στην πραγματικότητα όμως, το κάθε business διαφέρει αρκετά από το άλλο. Αυτό που δημιουργεί τη διαφορά, είναι κυρίως το στάδιο που βρίσκεται η κάθε επιχείρηση, καθώς και το σε ποιες ανάγκες έχει ήδη εφαρμόσει μία λύση που εκπληρώνει το σκοπό της. 

Αυτό το έχουμε διαπιστώσει και εμείς. Ο κάθε πελάτης μας, χρησιμοποιεί με διαφορετικό τρόπο την εφαρμογή μας και επιλέγει εκείνες τις υπηρεσίες στις οποίες θεωρεί ότι χρήζει βελτίωσης. Η πλειονότητα όμως των πελατών μας επωφελείται από τις core υπηρεσίες που προσφέρουμε, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα την πλήρη αυτοματοποίηση των σχετικών διαδικασιών, την εξοικονόμηση εργατοωρών σε καθημερινή βάση, τη μείωση λαθών και παραλείψεων κατά τη διαχείριση των αποστολών και παραγγελιών, τη μείωση των επιστροφών, την καλύτερη ενημέρωση του πελάτη με άμεση μείωση του φόρτου στο τηλεφωνικό κέντρο, καθώς και τη συνολική βελτιστοποίηση των καθημερινών aftersales διαδικασιών.

Πιο συγκεκριμένα, μέσω της συνολικής αυτοματοποίησης, ελαχιστοποιούμε τα λάθη και επιτυγχάνουμε εξαιρετικά σημαντική μείωση του χρόνου διαχείρισης των αποστολών, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά τις 4 ώρες ημερησίως.

Ολοένα και περισσότερος λόγος γίνεται για το "Last Mile". Πώς αξιολογείτε τις διεργασίες στην αγορά και πώς βλέπετε να διαμορφώνεται;

Με ιδιαίτερη χαρά παρακολουθούμε, αλλά και συμμετέχουμε ενεργά σε μία, θα έλεγα, αλλαγή σελίδας γι’ αυτό που αποκαλούμε "Last Mile". Κατά την covid εποχή, οι καταναλωτές έγιναν πολύ πιο απαιτητικοί και αυτό λειτούργησε σαν καταλύτης για την εξέλιξη του e-commerce και του last mile με ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς.

Οι εταιρείες courier αλλά και οι εταιρείες logistics, εκσυγχρονίζουν τον εξοπλισμό και τις διαδικασίες τους, προσφέρουν ταχύτερες παραδόσεις, καθώς επίσης και εναλλακτικούς τρόπους παραλαβής, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την ανάπτυξη δικτύου με Smart Lockers. Πραγματοποιούνται πολύ σημαντικά βήματα με ξεκάθαρη κατεύθυνση το Quick Commerce και τον εκσυγχρονισμό όλων των συσχετιζόμενων συστημάτων. Χαιρόμαστε πολύ που είμαστε μέρος αυτής τής μικρής “επανάστασης”.

Πώς προετοιμάζετε τα επόμενα βήματα της ΑfterSales Pro;

Μένοντας πιστοί στην αρχική μας υπόσχεση, τη δημιουργία ενός ξεχωριστού panel που ο κάθε merchant θα μπορεί να διαχειριστεί το σύνολο των παραγγελιών και αποστολών από ένα κοινό UI, έχουμε ήδη στο roadmap μία μεγάλη σειρά αλλαγών που θα εμπλουτίσουν την εφαρμογή μας προς αυτή την κατεύθυνση.

Ταυτόχρονα, έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διάθεση δικών μας plugin για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, προσπαθώντας να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την εμπειρία του τελικού πελάτη κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας του στο checkout, ενώ παράλληλα ετοιμάζουμε το νέο μας carrier-agnostic API, έτοιμο να συνδεθεί με πιο πολύπλοκα συστήματα. Πολύ σύντομα θα λανσάρουμε και ένα dashboard με Αdvanced Αnalytics V.2, όπου ο merchant θα είναι σε θέση να βλέπει ακόμα περισσότερα δεδομένα σχετικά με τη δραστηριότητά του.

 

X. Δημητρακόπουλος: Βασική διαφορά της Softweb από ανταγωνιστές είναι οι επενδύσεις

Η Softweb ιδρύθηκε το 2008 σε μια ιδιαίτερα δυναμική περίοδο, η οποία συνδυάστηκε από δραματικές εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας και της ευρύτερης αγοράς. Από την αρχή της λειτουργίας της έως και σήμερα, η εταιρεία διαγραφεί μια συνεχή αναπτυξιακή πορεία, επενδύοντας διαρκώς στην τεχνολογική καινοτομία και την κατάρτιση των ανθρώπων της.

Ο κ. Χαράλαμπος ΔημητρακόπουλοςCEO της Softweb, μας μίλησε για το εντυπωσιακό ταξίδι της εταιρείας, που μετράει πλέον 14 χρόνια πρωτοπορίας στην αγορά, τα μοναδικά προϊόντα που έχουν αναπτυχθεί και τα μελλοντικά σχέδια για την περαιτέρω εδραίωσή της στην αγορά.

 

Η έναρξη των δραστηριοτήτων της softweb, συνέπεσε, ατυχώς, με την έναρξη μιας ιδιαίτερα δύσκολης περιόδου για τη χώρα μας και την αγορά συνολικά. Πόσο μεγάλες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε για την ανάπτυξη της εταιρείας;

Είναι αλήθεια ότι η Softweb από την ίδρυση της μέχρι και σήμερα έχει βιώσει τόσο την εγχώρια οικονομική κρίση όσο και την παγκόσμια, με τελευταία έκφανση αυτής, την πανδημία που όλοι ζήσαμε. Παρόλο που οι συνθήκες που επικρατούσαν στο ξεκίνημα της εταιρείας ήταν δυσχερείς, εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου θα πιέζονταν εξαιτίας της επικείμενης κρίσης, οπότε θα δημιουργούνταν ευκαιρίες ανάπτυξης για νεοσύστατες εταιρείες όπως η Softweb. Αξιοποιήσαμε δηλαδή το momentum προς όφελός μας και εκ του αποτελέσματος, δικαιωθήκαμε από τις επιλογές μας.

Η τεχνολογία αλλάζει συνεχώς και οι απαιτήσεις για τις εταιρείες αυξάνονται με γρήγορο ρυθμό, με τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό να είναι πλέον απαραίτητος. Πώς μπορεί η Softweb να βοηθήσει σε αυτό;

Οι νέες τεχνολογίες αναμορφώνουν ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών κλάδων, οδηγώντας τους στο μονόδρομο, πλέον, του Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Η κάθε επιχείρηση οφείλει να αποδεχτεί τη νέα πραγματικότητα και με τις όποιες δυνάμεις της να επενδύσει προς αυτήν την κατεύθυνση, με σύνεση και πλάνο. Στο μυαλό του κάθε επιχειρηματία που στοχεύει σε ένα επιτυχημένο ψηφιακό μετασχηματισμό, θα πρέπει να υπάρχουν αυτά τα 5 tips:

1. Υιοθέτηση ψηφιακής κουλτούρας

2. Τα δεδομένα είναι πολύτιμα

3. Πελατοκεντρική προσέγγιση

4. Τεχνολογικά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό

5. Ανάπτυξη συνεργασιών με ειδικούς

Για εταιρείες παροχής επιχειρηματικών λύσεων σε επίπεδο Web και Mobile, όπως η Softweb, που διατηρούν παράλληλα και συμβουλευτικό χαρακτήρα, είναι ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι οι δεδομένες καταστάσεις, έχουν καθορίσει τόσο το παρόν όσο και το μέλλον των επιχειρήσεων διαμορφώνοντας μια νέα κανονικότητα, η οποία έχει προκαλέσει μια μόνιμη αλλαγή συμπεριφοράς προς τις νέες τεχνολογίες.   

Σήμερα, η γκάμα των λύσεων της εταιρείας μας περιλαμβάνει 11 προϊόντα που στόχο τους έχουν την βελτιστοποίηση των διαδικασιών των επιχειρήσεων ανεξαρτήτως πεδίου δραστηριότητας και κλάδου αγοράς (B2C, B2B, Field Market, Logistics, Customer Services Management κ.ά.).

Μερικές από τις Softweb λύσεις είναι η Softweb Business Suite, το Request for Approval, το Audits, το Customer Services Management, το WMS Mobile Client, το Hospitality Transfers Tool, η Exhibition Explorer Suite, η HO.RE.CA. Suite και το Contest Platform. Επιπρόσθετα, κατασκευάζουμε εξατομικευμένο λογισμικό ώστε να καλύψουμε κάθε πιθανή ανάγκη που προκύπτει στον εκάστοτε οργανισμό. 

Η ανάπτυξη προϊόντων “inhouse” είναι μια μεγάλη -και διαρκής- επένδυση που ελάχιστες ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας τολμούν. Αισθάνεστε δικαιωμένοι για αυτή την πολιτική που ακολουθήσατε; Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Η Softweb αποτελεί κατασκευαστή λογισμικού και αναπτύσσει εφαρμογές με στόχο να καλύψουν τις ανάγκες για ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών κάθε οργανισμού. Προκειμένου να είμαστε σε θέση να πετύχουμε κάτι τέτοιο, έχουμε δομήσει ανεξάρτητα τμήματα Έρευνας, Ανάπτυξης και Υποστήριξης των λύσεων μας. Επιπρόσθετα, για να επιτευχθεί μια τέτοια προσπάθεια, είναι απαραίτητο να προϋπάρχει βαθιά γνώση της αγοράς, σε συνδυασμό με εμπειρία στον κλάδο του Business. Για εμάς, αποτελεί μονόδρομο για μια εταιρεία πληροφορικής που θέλει να έχει παρόν και μέλλον, να λειτουργεί με τη λογική του Product driven, και όχι του Project driven.

Με άλλα λόγια, η βασική διαφορά της Softweb με αντίστοιχες εταιρείες πληροφορικής είναι η επένδυσή μας σε χρόνο και χρήμα, ώστε να ενσωματώσουμε την εμπειρία μας στις προϊοντικές μας λύσεις με απώτερο σκοπό να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις, σε αντίθεση με άλλες εταιρείες τεχνολογίας που βλέπουν κάθε έργο ξεχωριστά, ως custom έργο. Βέβαια, για να εξασφαλιστεί κάτι τέτοιο, χρειάζεται άρτια στελέχωση της ομάδας και διαρκή ενημέρωση για τις νέες τάσεις.

Κλείνοντας, στο πλάνο της Softweb, είναι να συνεχίσουμε το R&D των ήδη υπαρχόντων προϊόντων μας, γι’ αυτό συνεχίζουμε να βολιδοσκοπούμε τις καταστάσεις, ώστε να διευρύνουμε τη γκάμα των παρεχόμενων υπηρεσιών μας, για την καλύτερη και πληρέστερη κάλυψη κάθε επιχειρηματικής ανάγκης.

Πώς θα περιγράφατε συνοπτικά το Pocketwarp; Τί ανταγωνισμό αντιμετωπίζει στην αγορά;

Ένα από τα πιο σημαντικά milestones της εταιρείας είναι η δημιουργία της τεχνολογίας Pocketwarp. Εντοπίσαμε από πολύ νωρίς την ανάγκη και το κενό στην αγορά για μία τεχνολογία διασύνδεσης μεταξύ των λύσεων που αναπτύσσαμε και των τρίτων συστημάτων που λειτουργούσαν ήδη στις επιχειρήσεις. Ουσιαστικά, ενώ βλέπαμε το μέλλον μπροστά, δεν μπορούσαμε να αγνοήσουμε το παρόν και το παρελθόν μιας επιχείρησης, δηλαδή τα συστήματα που προϋπήρχαν στον οργανισμό.

Ως Softweb, καλούμασταν να εκσυγχρονίσουμε τον τρόπο που λειτουργούσε μια εταιρεία. Εκεί, δώσαμε λύση με το Pocketwarp, τον ιδανικό “ενδιάμεσο”, ο οποίος μπορεί να αντλεί δεδομένα από πολλαπλές πηγές δεδομένων, να μορφοποιεί και να ενοποιεί αυτά τα δεδομένα πριν τα στείλει στις web & mobile εφαρμογές χρησιμοποιώντας τα απαραίτητα business rules. Αναβαθμίζουμε και εκσυγχρονίζουμε συνεχώς την τεχνολογία αυτή με βάση τις σύγχρονες τάσεις.

Η Softweb έχει απόλυτη εξειδίκευση να διασυνδέει web & mobile λύσεις με τα περισσότερα από τα εγχώρια & διεθνή συστήματα της αγοράς, κατέχοντας μια διευρυμένη δυνατότητα λειτουργιών και αυτοματισμών. Τέλος, σκοπεύουμε να επενδύσουμε περαιτέρω στη Pocketwarp Technology και το 2023 θα προχωρήσουμε στο λανσάρισμα της για ευρεία χρήση από τρίτες εταιρείες του κλάδου, με στόχο να μπορούν να εκμεταλλεύονται την τεχνολογία αυτή σε επίπεδο διασυνδέσεων των συστημάτων τους. Αυτή τη στιγμή, ο μόνος ανταγωνισμός που αντιμετωπίζει η τεχνολογία Pocketwarp είναι ο παραδοσιακός τρόπος γεφύρωσης των συστημάτων, που πλέον έχει ξεπεραστεί και θεωρείται απαρχαιωμένος.

Πώς θέλετε να διαμορφώσετε την επόμενη ημέρα της Softweb;

Στα πλάνα της εταιρείας για την επόμενη διετία βρίσκονται πολλές ανανεώσεις και επεκτάσεις των λύσεων μας. Στα μελλοντικά σχέδιά μας, περιλαμβάνεται η διεύρυνση της γκάμα των προϊόντων μας, στοχεύοντας στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των πελατών και των προμηθευτών τους και αντίστροφα.

Η πιο σημαντική από αυτές τις επεκτάσεις, την οποία την αναμένουμε στο πρώτο εξάμηνο του νέου έτους, είναι η ανανεωμένη έκδοση της ναυαρχίδας της Softweb, Softweb Business Suite. Συγκεκριμένα, είμαστε σε στάδιο επέκτασης της λύσης και ένταξης τεχνολογιών blockchain & machine learning σε αυτήν, χωρίς βέβαια να σταματάμε εδώ.

                                                                                                                           

Χ. Παπανδρόπουλος: Η BOX NOW προσφέρει τη βέλτιστη λύση στα e-shop για το last mile

Η BOX NOW είναι η πρώτη εταιρεία που έφερε στην Ελλάδα το μοντέλο παράδοσης δεμάτων μέσω αυτόματων parcel Locker, τα οποία προσφέρουν προστιθέμενη αξία στους επαγγελματίες και μέγιστη ευελιξία στους καταναλωτές.

Ο κ. Χρήστος Παναδρόπουλος, CMO της BOX NOW Greece, μας μίλησε για το πράσινο DNA της εταιρείας, το πυκνό δίκτυο και τις υπηρεσίες της, καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν για τα e-shop και τους πελάτες τους. 

 

Η BOX NOW φαίνεται πως μπήκε πολύ δυναμικά στην ελληνική αγορά. Πόσο ικανοποιημένοι είστε από το λανσάρισμά σας;

Η BOX NOW ιδρύθηκε τον Οκτώβρη του 2021 και σήμερα συνεργάζεται με περισσότερα από 150 ηλεκτρονικά καταστήματα που προσφέρουν την υπηρεσία παράδοσης μέσω BOX NOW Locker σε 750+ σημεία! Στην πράξη, μέσα σε λιγότερο από 12 μήνες έχουμε εντάξει στο δίκτυο των συνεργατών μας μεγάλα ελληνικά brands όπως τα Intersport, Celestino, Zakcret Sports, από τα οποία ο τελικός καταναλωτής μπορεί να παραλάβει τις παραγγελίες του ό,τι ώρα θέλει, γρήγορα και οικονομικά.

Παράλληλα, οι ρυθμοί ανάπτυξης του δικτύου είναι το ίδιο ταχύτατοι, με πάνω από 120 BOX NOW Lockers που σέβονται το περιβάλλον λειτουργώντας μόνο με ηλιακή ενέργεια να τοποθετούνται μηνιαία σε κεντρικούς εξωτερικούς χώρους. Σε αυτό το πλαίσιο, είμαστε εξαιρετικά φιλόδοξοι για την επίτευξη των επόμενων στόχων-ορόσημο για την εταιρεία μας, που περιλαμβάνουν την περεταίρω ανάπτυξη του πελατολογίου μας σε πολυεθνικό επίπεδο και το λανσάρισμα νέων υπηρεσιών, που σχετίζονται με την αντικαταβολή, καθώς και τις επιστροφές προϊόντων μέσω BOX NOW Lockers. 

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε μέχρι τώρα στην ελληνική αγορά; Σε τί διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό;

Η BOX NOW ήταν η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που έφερε το πολύ γνωστό στο εξωτερικό μοντέλο παράδοσης δεμάτων μέσω Locker. Στο πλαίσιο του λανσαρίσματος ενός concept παραλαβής που δεν υπήρχε έως τώρα στην ελληνική αγορά, η μεγαλύτερή μας πρόκληση, ήταν να μπορέσουμε να εκπαιδεύσουμε τον τελικό καταναλωτή στην εφαρμογή μιας τελείως διαφορετικής διαδικασίας παραλαβής στην οποία έχει κεντρικό ρόλο εκείνος.

Σε επίπεδο προστιθέμενης αξίας στον πελάτη, η BOX NOW διαφοροποιείται αρκετά από τις παραδοσιακές εταιρείες κούριερ της αγοράς, αφού προσφέρει ευελιξία σε όλες τις πτυχές της υπηρεσίας της με δυνατότητα παραλαβής όλο το 24ωρο από BOX NOW Locker τα οποία τοποθετούνται ανά 600 μέτρα, έτσι ώστε ειδικότερα στις μεγάλες πόλεις ο καταναλωτής να μπορεί στην καθημερινή διαδρομή για τη δουλειά του ή τη βόλτα του να παραλαμβάνει το δέμα του.

Από τον ανταγωνισμό διαφοροποιούμαστε επίσης και σε επίπεδο εταιρικού DNA, αφού όλες οι διαδικασίες και οι λειτουργίες μας έχουν αναπτυχθεί με γνώμονα την βιώσιμη ανάπτυξη, την οποία στηρίζουμε αφενός μέσω ενός δικτύου locker που λειτουργούν αποκλειστικά με πάνελ ηλιακής ενέργειας και αφετέρου μέσω ενός μοντέλου λειτουργίας που συνεισφέρει στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, με λιγότερες μετακινήσεις.

Είναι τα Parcel Lockers απλά μια τάση; Πιστεύετε ότι οι Έλληνες θα τα «υιοθετήσουν» όπως άλλοι, κυρίως Βορειοευρωπαίοι καταναλωτές;

Η παραλαβή δεμάτων μέσω lockers λύνει το βασικότερο πρόβλημα των σύγχρονων καταναλωτών: Kανείς δεν έχει χρόνο να περιμένει το δέμα του στο σπίτι, και αυτό σίγουρα δεν αποτελεί μια τάση. Τα BOX NOW Lockers διαθέτουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της παραλαβής 24ώρες το 24ωρο, αφού λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρo και 7 ημέρες την εβδομάδα. Συνεπώς, ο καταναλωτής δεν εξαρτάται από τα συγκεκριμένα ωράρια λειτουργίας εταιρειών και άρα έχει την ελευθερία να παραλάβει από όπου θέλει ό,τι ώρα θέλει.

Έχουμε ήδη πολύ αισιόδοξα δείγματα για το κατά πόσον μπορούν τα Locker να γίνουν "η νέα συνήθεια" και προσωπικά πιστεύω πως όσο περνάνε οι μήνες, όλο και περισσότεροι καταναλωτές έχουν την τάση να γίνονται επαναλαμβανόμενοι, επιλέγοντας κάτι που αποδεδειγμένα βελτιώνει την ποιότητα της καθημερινότητάς τους.

Το δίκτυό σας δείχνει ήδη πολύ πυκνό, ειδικά σε αστικά κέντρα. Ποιο είναι το πλάνο γεωγραφικής επέκτασής σας στη χώρα μας;

Αυτή τη στιγμή η BOX NOW έχει καλύψει ήδη το 70% του πληθυσμού με 750+ BOX NOW Lockers με βασικό στόχο του πλάνου ανάπτυξης δικτύου να είναι η γεωγραφική κάλυψη του 80% της ηπειρωτικής Ελλάδας. Μέχρι το τέλος του έτους σκοπεύουμε να έχουμε τοποθετήσει περισσότερα από 1.200 Locker πανελλαδικά και να έχουμε αναπτυχθεί με μεγάλο δυναμισμό σε περιφέρειες όπως η Θεσσαλία η Ήπειρος και η Ανατολική Μακεδονία και Κρήτη.

Βασικός άξονας ανάπτυξής μας, ειδικότερα στις μεγάλες πόλεις, είναι η τοποθέτηση BOX NOW Locker ανά 500-600 μέτρα, σε σημεία εξωτερικών χώρων από τα οποία ο καταναλωτής θα μπορεί να έχει απρόσκοπτη πρόσβαση.

Ένα e-shop τί οφέλη μπορεί να έχει εάν συνεργαστεί μαζί σας;

Ο έμπορος γνωρίζει πως αν συνεργαστεί με την BOX NOW, προσφέρει προστιθέμενη αξία στον τελικό καταναλωτή, δίνοντας του την ελευθερία να παραλάβει την παραγγελία του από όπου θέλει και ό,τι ώρα θέλει, μέσα σε μόλις 24 ώρες. Επίσης, η προσφορά μιας τέτοιας υπηρεσίας απογειώνει την αγοραστική εμπειρία του πελάτη του ηλεκτρονικού καταστήματος και του δίνει άλλον έναν λόγο αγοράς, καθώς η παράδοση την ίδια και την επόμενη μέρα λειτουργεί καταλυτικά σαν ένας επιπλέον παράγοντας, έτσι ώστε ο καταναλωτής να προχωρήσει στο "προσθήκη στο καλάθι". Τέλος, σημαντικό όφελος δίνει η ενιαία ογκομετρική χρέωση των παραγγελιών μέσω BOX NOW Locker, καθώς και η εκτέλεση παραδόσεων ακόμα και Σάββατο.

Μπορεί ένας τελικός καταναλωτής να χρησιμοποιήσει το δίκτυό σας για να στείλει ένα δέμα από το Locker Α στο Locker Β;

Φυσικά και μπορεί! Η υπηρεσία παράδοσης δεμάτων από Locker σε Locker και από Locker σε διεύθυνση είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη της BOX NOW στο portfolio των υπηρεσιών της. Η διαδικασία διαρκεί δευτερόλεπτα και γίνεται μέσω της πλατφόρμας https://p2p.boxnow.gr. Ο αποστολέας επιλέγει το μέγεθος δέματος προς αποστολή, συμπληρώνει τα στοιχεία του παραλήπτη και τα δικά του και απευθείας λαμβάνει τον κωδικό ανοίγματος της θυρίδας.

Πλεονέκτημα αποτελεί πως ο κωδικός αυτός μπορεί να ανοίξει οποιαδήποτε θυρίδα BOX NOW Locker πανελλαδικά. Έτσι, ο αποστολέας πληρώνοντας ένα πολύ μικρό αντίτιμο μπορεί να στείλει το δέμα του σε ένα άλλο BOX NOW Locker, ή ακόμα και διεύθυνση σπιτιού. Η εύχρηστη και γρήγορη για το χρήστη διαδικασία αποστολής και παραλαβής, δημιουργούν ένα πολύ θελκτικό τελικό προϊόν, με χαρακτηριστικά που έλειπαν έως τώρα από την ελληνική αγορά.

Ράνια Λάμπρου: Το Simpler αυξάνει το conversion rate στα e-shop κατά μέσο όρο 26%

Το Simpler είναι ένα καινοτόμο, ολοκληρωμένο σύστημα checkout, το οποίο δημιουργήθηκε με σκοπό να διευκολύνει και να ωφελήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και τους online shoppers. Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την κ. Ράνια Λάμπρου, Co-Founder & CEO της εταιρείας, η οποία μας ανέπτυξε τη φιλοσοφία και τους στόχους της Simpler, τα ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας και τα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά της.

Πόσο "Simpler" γίνεται το ταξίδι του καταναλωτή στις online αγορές του;
Σαν ομάδα μας αρέσει να μιλάμε πάντα με στοιχεία, ειδικά όταν πρόκειται για τα βασικά προτερήματα του προϊόντος μας. Κατά συνέπεια, λοιπόν, από τα δεδομένα μας προκύπτει ότι το ταξίδι του καταναλωτή γίνεται κατά πολύ “Simpler”. Αρκεί να σκεφτούμε ότι σε ένα τυπικό e-shop ένας καταναλωτής χρειάζεται περίπου 22 κλικς για να ολοκληρώσει την αγορά του και το 85% από αυτούς εγκαταλείπουν τη διαδικασία της αγοράς στη μέση.

Με το Simpler, οι αριθμοί αυτοί μειώνονται δραματικά, καθώς οι χρήστες μας ολοκληρώνουν τις αγορές τους κατά μέσο όρο 50% γρηγορότερα σε σχέση με τα παραδοσιακά checkout. Ειδικά στην περίπτωση όπου ο χρήστης έχει ξαναχρησιμοποιήσει το Simpler, η διαδικασία του checkout απαιτεί μόλις ένα κλικ.

Όπως καταλαβαίνουμε, αυτό αποτυπώνεται και στη σχέση μεταξύ πωλήσεων και επισκέψεων (conversion rate) του εκάστοτε e-shop, όπου παρατηρούμε μία μέση αύξηση της τάξεως του 26%, ενώ είχαμε και περίπτωση διπλασιασμού του conversion rate μέσα σε ένα μήνα συνεργασίας! Επιβεβαιώνουμε, δηλαδή, και με τα δικά μας δεδομένα, ότι το best-in-class checkout που προσφέρουμε, είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τους εμπόρους, ώστε να ανακτήσουν ένα μεγάλο ποσοστό των drop-offs στο funnel, και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους με τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο.


Είναι έτοιμοι οι καταναλωτές για να κάνουν χρήση αυτού του «διαβατηρίου» για τις αγορές τους;
Το feedback που παίρνουμε από τους χρήστες μας είναι εξαιρετικό, γεγονός που δείχνει ότι το Simpler δίνει λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα. Συγκεκριμένα, παρότι έχουμε λανσαριστεί στην αγορά μόλις επτά μήνες, βλέπουμε ένα σημαντικό ποσοστό από χρήστες που θα αγοράσουν δεύτερη, τρίτη και τέταρτη φορά μέσω Simpler, και μάλιστα από διαφορετικά e-shops την κάθε φορά.


Έχουν ενδοιασμούς για την ασφάλεια των στοιχείων τους;
Η ασφάλεια των προσωπικών στοιχείων είναι ένα θέμα που βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων των χρηστών τα τελευταία χρόνια. Καθώς είμαστε και οι ίδιοι χρήστες του προϊόντος μας, η ασφάλεια των χρηστών μας καθώς και η ιδιωτικότητα, ήταν η πιο σημαντική προτεραιότητά μας από την πρώτη μέρα. Για αυτό και έχουμε φροντίσει να τηρούμε ευλαβικά όλες τις σχετικές ρυθμίσεις σε θέματα προστασίας συναλλαγών στο διαδίκτυο, όπως η PCI DSS για παράδειγμα, καθώς και τα best practices σε θέματα κρυπτογράφησης, οπότε τα στοιχεία των χρηστών είναι πάντα 100% ασφαλή.


Οι επιχειρήσεις, κατανοούν την καινοτομία της υπηρεσίας σας και το όφελος; Υπάρχει διαφορετική εικόνα από εμπόρους μεταξύ διαφορετικών χωρών;
Οι επιχειρήσεις φαίνεται να κατανοούν 100% την καινοτομία της υπηρεσίας και αυτό είναι εμφανές από το ότι μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους μεγάλοι έμποροι σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως οι Funky Buddha, Prince Oliver και οι υπόλοιποι συνεργάτες μας. Ακόμα, έχουμε ήδη κλείσει συμφωνίες και με κάποια από τα μεγαλύτερα brands της Ελλάδας, τις οποίες θα έχουμε τη χαρά να ανακοινώσουμε πολύ σύντομα.

Σχετικά με τις διαφορές ανάμεσα σε εμπόρους διαφορετικών χωρών, υπάρχουν κάποιες, ωστόσο όχι στο επίπεδο κατανόησης των καινοτομιών που φέρνουν οι υπηρεσίες της Simpler. Η αξία των υπηρεσιών μας γίνεται εύκολα κατανοητή, είτε πρόκειται για εμπόρους στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό. Από χώρα σε χώρα ωστόσο, προκύπτουν μικρο-διαφορές στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης, που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά της κάθε αγοράς.

Οι διαφορές αυτές μπορούν να προκύψουν κατά βάση στο κομμάτι των υποστηριζόμενων μεθόδων πληρωμής, αποστολής κλπ. Από την πλευρά μας, έχουμε φροντίσει το προϊόν μας να είναι αρκετά ευέλικτο, ώστε να μπορούμε να καλύψουμε τις ιδιαίτερες αυτές ανάγκες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.


Υπάρχει ουσιαστικός ανταγωνισμός στον χώρο που κινείστε;
Η μεγάλη διαφορά μας από τον ανταγωνισμό, είναι ότι προσφέρουμε μία εμπειρία η οποία καλύπτει όλο το φάσμα αυτού που αποκαλούμε “checkout”. Αυτό ξεκινάει από τα στοιχεία του χρήστη και επεκτείνεται στις μεθόδους αποστολής, αλλά και στις μεθόδους πληρωμής. Επιπλέον, με το “Remote Checkout”, αυτή την εμπειρία, μπορεί να την έχει ο χρήστης σε οποιοδήποτε κανάλι, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθεί την ιστοσελίδα ή την εφαρμογή του εμπόρου: απευθείας με ένα κλικ σε μία online διαφήμιση, ένα email/newsletter, μέσα σε ένα chat, μία διαφήμιση σε ένα περιοδικό, ένα κατάλογο, ή ακόμα και από την τηλεόραση.

Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει κάποιος ανταγωνιστής είτε στην Ελλάδα, είτε στην υπόλοιπη Ευρώπη που να προσφέρει κάτι αντίστοιχο με αυτό που προσφέρουμε. Φυσικά, υπάρχουν λύσεις οι οποίες επιφανειακά μοιάζουν σε σημεία με τη δική μας, ωστόσο πρόκειται για λύσεις με πιο περιορισμένη λειτουργικότητα, όπου εστιάζουν κατά βάση στο κομμάτι της πληρωμής, το οποίο σε καμία περίπτωση δε συγκρίνεται με το εύρος που καλύπτει η λύση του Simpler Checkout.


Εκτός από τα πολλαπλά κανάλια αγορών που υποστηρίζει η πλατφόρμα, προσφέρει επίσης και ευελιξία ως προς τους τρόπους πληρωμής;
Στόχος μας είναι οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται μαζί μας να μπορούν να προσφέρουν όλες τις απαραίτητες μεθόδους πληρωμής στους πελάτες τους μέσω του Simpler. Πέραν, φυσικά, της κλασικής μεθόδου πληρωμής με κάρτα, αυτή τη στιγμή έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε και εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής, όπως ApplePay και GooglePay, ή ακόμα και πληρωμές μέσω τραπέζης, που στην Ελλάδα υποστηρίζεται μέσω του συστήματος IRIS.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς ένας έμπορος χρησιμοποιώντας το Simpler, έχει άμεση πρόσβαση σε μία πλήρη γκάμα μεθόδων πληρωμής, χωρίς να χρειάζεται να έχει μία ξεχωριστή υλοποίηση για κάθε μία από αυτές.


Ποιο είναι το επόμενο βήμα για τη Simpler, μεσοπρόθεσμα;
Αυτή τη στιγμή επικεντρωνόμαστε στο να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο τις υπηρεσίες μας, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη του δικτύου μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, που θα έχει ως αποτέλεσμα το περαιτέρω όφελος των πελατών μας. Όραμά μας είναι να γίνουμε ο de facto τρόπος που οι καταναλωτές αγοράζουν oτιδήποτε από οπουδήποτε.

Κατά συνέπεια, κινούμαστε προς την κατεύθυνση για την οποία συζητήσαμε προηγουμένως. Συγκεκριμένα, στη δυνατότητα να παρέχουμε περισσότερους τρόπους πληρωμής και μία ακόμα “απλούστερη” εμπειρία για τους χρήστες. Έχουμε επίσης κάποιες επιπλέον συνεργασίες στα σκαριά, όχι μόνο με νέους εμπόρους, αλλά και άλλες υπηρεσίες, στο χώρο των μεθόδων αποστολής, καθώς και στην ασφάλεια των συναλλαγών.

 

Αντώνης Πρέντζας: Η υπηρεσία BNPL της finloup φέρνει επιπλέον αξία στους εμπόρους

H finloup είναι μία ελληνική startup εταιρεία που σύστησε στη χώρα μας την υπηρεσία Buy Now Pay Later, η οποία επιτρέπει στους καταναλωτές να επωφεληθούν από άτοκες δόσεις στις αγορές τους χωρίς να έχουν πιστωτική κάρτα και στους εμπόρους να προσφέρουν αυτή την υπηρεσία στους πελάτες τους, χωρίς ρίσκο.

Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ. Αντώνη Πρέντζα, συνιδρυτή και CEO της finloup, ο οποίος μας ανέπτυξε τη φιλοσοφία της υπηρεσίας και τον τρόπο λειτουργίας της, τους ξεκάθαρους κανόνες, καθώς και τις αξίες και τα σχέδια της εταιρείας.

 

Τί νέο έρχεται να προσφέρει η finloup στο e-commerce στη χώρα μας;

finloup έφερε για 1η φορά στην Ελλάδα την υπηρεσία του Buy Now Pay Later, ανοίγοντας νέους δρόμους στο e-commerce και προσφέροντας επιλογές σε καταναλωτές και εμπόρους που μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν.

Με τη finloup, οι καταναλωτές μπορούν για 1η φορά να λαμβάνουν πίστωση χωρίς να έχουν πιστωτική κάρτα, ή να παίρνουν δάνειο από τράπεζα. Έτσι, μπορούν  να αγοράζουν αυτό που χρειάζονται τώρα και να το πληρώνουν σε 4 άτοκες δόσεις, χωρίς κρυφές χρεώσεις γραμμένες με αστερίσκους και μικρά γράμματα.

Από την άλλη, οι έμποροι έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν περισσότερους πελάτες και να αυξήσουν τα έσοδά τους, παρέχοντας τη διευκόλυνση του BNPL. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα μόλις το 13% των Ελλήνων άνω των 25 ετών έχει πιστωτική κάρτα, ενώ το υπόλοιπο 87% δεν είχε καμία δυνατότητα για αγορές με δόσεις - τουλάχιστον μέχρι τώρα. Με την finloup και το Buy Now Pay Later, οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν πλέον να “ξεκλειδώσουν” και αυτή τη μερίδα των καταναλωτών και να τους μετατρέψουν σε ενεργούς πελάτες.

Η finloup, λοιπόν, έρχεται να φέρει μία ευκαιρία στο λιανεμπόριο: την ευκαιρία να αναπτυχθεί σε ένα βιώσιμο οικοσύστημα, το οποίο θα έχει “χώρο” για όλο το καταναλωτικό κοινό και θα φέρνει επιπλέον αξία στους εμπόρους - και όλα αυτά χωρίς κόστη, χωρίς τόκους, χωρίς κρυφές χρεώσεις.

 

Αρκετοί χαρακτηρίζουν το BNPL μοντέλο «πολύ καλό για να είναι αληθινό». Πώς είναι η αρχική υποδοχή από κοινό και επιχειρήσεις;

To BNPL είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στη φαρέτρα του καταναλωτή αλλά και του εμπόρου. Όμως, όπως και όλα τα εργαλεία, σημασία έχει πώς θα αποφασίσει να το αξιοποιήσει η εταιρεία που το παρέχει, καθώς εκείνη καθορίζει τη λειτουργία του. Οι κίνδυνοι δημιουργούνται όταν η BNPL εταιρεία δεν δρα ως υπεύθυνος δανειστής και προσπαθεί να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις προωθώντας τον αλόγιστο καταναλωτισμό - και μάλιστα επιβαρύνοντας τον χρήστη με τόκους και άλλες χρεώσεις.

Όταν όμως η BNPL εταιρεία έχει ως αρχή τον υπεύθυνο δανεισμό, όπως η finloup, τότε το BNPL μπορεί να γίνει πολλά περισσότερα από μία απλή μέθοδος πληρωμής. Μπορεί να εξελιχθεί σε ένα εργαλείο διαχείρισης των οικονομικών του καταναλωτή, το οποίο ενισχύει τη συνειδητή κατανάλωση αλλά και την αγοραστική του δύναμη, χωρίς να του δημιουργεί κανένα επιπλέον κόστος.

Ακριβώς επειδή πρόκειται για κάτι εντελώς καινούριο στην ελληνική αγορά, υπάρχουν απορίες και από τους καταναλωτές και από τους εμπόρους, ωστόσο, οι απορίες αυτές δεν αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες. Όσοι καταναλωτές έχουν αγοράσει με finloup γνωρίζουν ότι η συναλλαγή γίνεται με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς χρεώσεις. Από την άλλη, οι έμποροι έχουν μόνο οφέλη από την υπηρεσία χωρίς κανένα ρίσκο, καθώς λαμβάνουν εγγυημένα από εμάς τα χρήματα από τις πωλήσεις που πραγματοποιούν μέσω της υπηρεσία της finloup.

Καθώς αναπτύσσουμε το δίκτυό μας με νέους εμπόρους και επενδύουμε στρατηγικά στην ενίσχυση του brand awareness μας, αλλά και στην εκπαίδευση του κοινού σχετικά με το BNPL και το open banking, βλέπουμε με χαρά ότι το ελληνικό κοινό - καταναλωτές και επιχειρηματίες - όχι μόνο είναι έτοιμο για τη μέθοδο αυτή, αλλά πλέον την αποζητά ενεργά. Καθημερινά δεχόμαστε πολλά μηνύματα από ανθρώπους που εκδηλώνουν ενδιαφέρον είτε να αγοράσουν είτε να πουλήσουν με finloup και αυτό μας δείχνει ότι η αγορά βρίσκεται στο σωστό σημείο για να υποδεχθεί το BNPL.

 

Πόσο έντονος αναμένεται ο ανταγωνισμός στη χώρα μας; Το “BNPL” ήρθε για να μείνει;

Πρόκειται για μια υπηρεσία η οποία έχει τεράστια οφέλη. Πιστεύουμε πως μόλις εξοικειωθεί με αυτή το ελληνικό κοινό, θα γίνει αναπόφευκτα αναπόσπαστο κομμάτι του λιανεμπορίου - εξάλλου αυτό μας έχει δείξει και η αγορά του εξωτερικού, όπου το BNPL ανθίζει εδώ και καιρό. Όπως και κάθε τι καινούριο θέλει το χρόνο του, αλλά όπως και κάθε τι χρήσιμο, ήρθε για να μείνει!

Από εκεί και πέρα, ο τρόπος με τον οποίο προσφέρεται το BNPL μπορεί διαφέρει ανάλογα με τον πάροχο. Αυτή τη στιγμή, το BNPL μοντέλο που προσφέρει η finloup, το οποίο στηρίζεται στο open banking, είναι μοναδικό στην Ελλάδα. Αν και η finloup το έφερε 1η στη χώρα μας, αυτή τη χρονιά βλέπουμε και άλλους παρόχους να εισέρχονται και να διεκδικούν μερίδιο στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, δεν έχουμε δει ακόμη μοντέλο ίδιο με το δικό μας, κυρίως σε επίπεδο χρέωσης του καταναλωτή. Έχει μεγάλη σημασία το BNPL να είναι πραγματικά καινοτόμο, με επίκεντρο τον καταναλωτή και πυρήνα τις πραγματικές άτοκες δόσεις - όχι να αποτελεί ένα απλό rebranding της πιστωτικής κάρτας και του καταναλωτικού δανείου.

 

 

 

Στη finloup έχουμε αναπτύξει μία μέθοδο αξιολόγησης αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες, η οποία βασίζεται σε ανάλυση υψηλής ποιότητας δεδομένων, την οποία εξελίσσουμε διαρκώς μέσα από επιστημονικές μελέτες. Ο καταναλωτής, όταν επιλέγει να πληρώσει με finloup, συνδέεται στην τράπεζά του και μοιράζεται με ασφάλεια τα τραπεζικά του δεδομένα μαζί μας, ώστε να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε το αίτημά του. Η διαδικασία αυτή κρατάει μόλις λίγα δευτερόλεπτα, και ο αλγόριθμός μας αναλύει πραγματικές κινήσεις (έσοδα, έξοδα, αποταμιεύσεις, κλπ).

Μπορούμε λοιπόν έτσι να δημιουργούμε ένα ολοκληρωμένο προφίλ του καταναλωτή και να δίνουμε πίστωση μόνο όταν βλέπουμε ότι θα είναι σε θέση να αποπληρώσει το πλάνο δόσεων, διασφαλίζοντας έτσι ότι το χρέος θα είναι βιώσιμο. 

Εκεί είναι που διαφοροποιείται η finloup σε σχέση με τον ανταγωνισμό: Ενώ άλλοι πάροχοι βασίζονται στα late fees, ή σε επιτόκιο σε ορισμένα πλάνα δόσεων, η finloup έχει ξεκάθαρη υπηρεσία: μηδέν έξοδα εκκίνησης, μηδέν συνδρομή, μηδέν επιτόκιο, μηδέν έξοδα καθυστερημένης αποπληρωμής. Έτσι, ο πελάτης λαμβάνει πίστωση την οποία είναι εφικτό να αποπληρώσει χωρίς καμία επιβάρυνση.

 

Πώς πείθετε τους δύσπιστους ότι είναι μια ασφαλής και βιώσιμη λύση για τις εμπορικές επιχειρήσεις;

Όταν ένας έμπορος αποφασίσει να συνεργαστεί μαζί μας, δεν έχει απολύτως τίποτα να χάσει, παρά μόνο να κερδίσει. Η finloup δεν έχει κανένα κόστος χρήσης ή συνδρομή, που σημαίνει ότι αν δεν γίνει πώληση με finloup, o έμπορος δεν επιβαρύνεται. Επιπλέον, σε περίπτωση αθέτησης, ο έμπορος λαμβάνει εγγυημένα τα χρήματά του από εμάς. Ακριβώς όμως επειδή υπάρχει το στάδιο της αξιολόγησης πριν την πληρωμή, το ρίσκο της αθέτησης μειώνεται στο ελάχιστο δυνατό και αυτό προστατεύει πάνω από όλα τον πελάτη του εμπόρου.

Έτσι, όταν εξηγούμε την υπηρεσία μας στις επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να προσφέρουν διευκόλυνση στο κοινό τους, δεν υπάρχει δυσπιστία, καθώς αντιλαμβάνονται τα οφέλη της λύσης μας και ξέρουν ότι σε κάθε περίπτωση δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Μέσα από την υπηρεσία μας, οι έμποροι καθίστανται άκρως ανταγωνιστικοί, σε μία αβέβαιη εποχή όπου οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να διευκολυνθούν.

Συγκεκριμένα, οι συνεργάτες μας βλέπουν τουλάχιστον 40% αύξηση στο μέσο καλάθι τους και μέχρι 150% με τη finloup, καθώς οι πελάτες τους πραγματοποιούν μεγαλύτερες αγορές, αφού μπορούν να σπάσουν το κόστος άμεσα, χωρίς πιστωτική, χωρίς επιβάρυνση.

 

Σε άλλες χώρες και ειδικά στη Μ. Βρετανία που είναι πιο ώριμη η υπηρεσία, υπάρχουν «αναταράξεις» και καταγγελίες για αδυναμία πληρωμών από καταναλωτές. Τί δικλίδες υπάρχουν, όσον αφορά αφενός στις χρεώσεις και αφετέρου στην εξασφάλιση των πληρωμών;

Ακριβώς επειδή η αξιολόγηση του χρήστη που λαμβάνει πίστωση μέσω της finloup γίνεται με βάση τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα του - όπως αυτά λαμβάνονται μέσω του open banking - οι πελάτες της finloup λαμβάνουν πίστωση μόνο όταν είναι σε θέση να αποπληρώσουν. Έτσι, έχουμε αναπτύξει μία διαδικασία αξιολόγησης, η οποία μειώνει το ρίσκο στο ελάχιστο δυνατό - και η οποία εξελίσσεται συνεχώς, καθώς λαμβάνουμε νέα δεδομένα.

Ο υπεύθυνος δανεισμός είναι σύμφυτος της δραστηριότητάς μας και αυτό αφορά τόσο τον καταναλωτή όσο και τον έμπορο. Από τη μία, δεν δίνουμε πίστωση σε κάποιον που δεν φαίνεται να είναι σε θέση να αποπληρώσει, γιατί σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να τον επιβαρύνουμε με μη βιώσιμο χρέος. Από την άλλη, αφαιρούμε τελείως κάθε έγνοια από τον έμπορο, καθώς εγγυόμαστε πλήρως την αποπληρωμή σε περίπτωση αθέτησης - το ρίσκο για τον έμπορο είναι πάντα μηδενικό.

Ακόμα, ένας χρήστης που επιλέγει την υπηρεσία Buy Now Pay Later από εμάς, λαμβάνει πίστωση ενός ποσού το οποίο δεν θα διπλασιαστεί ή τριπλασιαστεί με τόκους ή κρυφά κόστη - η επιβάρυνση είναι πάντα μηδενική.

 

Πώς διαμορφώνετε την επόμενη ημέρα της υπηρεσίας;

Έχοντας αποκτήσει πλέον μία σταθερή βάση πελατών που επιλέγει να πληρώσει με finloup και ένα δίκτυο με περισσότερους από 70 εμπόρους, το επόμενο βήμα μας είναι η ενίσχυση της σχέσης μας με τον καταναλωτή, μέσω της δυνατότητας δημιουργίας finloup λογαριασμού. Εκεί θα μπορεί να επωφεληθεί από επιπλέον υπηρεσίες και επιβραβεύσεις και επίσης θα να μπορεί να έχει στα χέρια του ένα μοναδικό εργαλείο αγορών και οργάνωσης οικονομικών.

Βασικός μας στόχος είναι το κάθε ευρώ που ξοδεύει ένας πελάτης με finloup να γίνεται λελογισμένα και να του φέρνει επιπλέον αξία, αφού θεμελιώδης στόχος μας είναι η προώθηση του υπεύθυνου δανεισμού και της συνειδητής κατανάλωσης.

 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Interviews

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2023 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search