Ο Κάρολος Πρέγκλερ, Founder & CEO της DigitalWise, μας μίλησε για τις τάσεις και τις ευκαιρίες της αγοράς, καθώς και για την πρόκληση να συνδυάζει μία εταιρεία τα παραδοσικά κανάλια μάρκετινγκ και διαφήμισης, με αυτά της σύγχρονης εποχής.
Τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί πολλές διαφημιστικές εταιρίες με αποτέλεσμα να υπάρχουν από παραδοσιακές διαφημιστικές εταιρίες μέχρι digital agencies, development houses κ.α. H DigitalWise που τοποθετείται;
Η DigitalWise ξεκίνησε το 2015. Αρχικά ως digital agency με μεγάλη αγάπη και ροπή προς τα digital κανάλια διαφήμισης. Αφουγκραζόμενοι την αγορά και τις ανάγκες των συνεργατών - πελατών μας, σύντομα καταλάβαμε ότι πρέπει να αλλάξουμε. Έτσι, με τις κατάλληλες κινήσεις και μεταγραφές σε ανθρώπινο δυναμικό, μετασχηματιστήκαμε σε 360° agency παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαφήμισης. Ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία, αφού μέσα στη διαφήμιση υπάρχουν αρκετές ετερόκλητες ειδικότητες ανθρώπων που χρειάζεται να συνεργαστούν αρμονικά.
Βασικές υπηρεσίες μας αποτελούν: σχεδιασμός στρατηγικής επικοινωνίας/διαφήμισης, digital services (social media, performance media, development of sites/e-shops), τηλεοπτικές καμπάνιες, διαχείριση media και αλλα digital specialties (CRM, data analysis). Στόχος μας πάντα είναι η εναρμονισμένη λειτουργία όλων καναλιών διαφήμισης, κάτω από την ομπρέλα της στρατηγικής επικοινωνίας του brand.
Επομένως, δημιουργείτε και καμπάνιες στην τηλεόραση και φτιάχνετε και sites. Συνδυάζονται αυτά;
Καταρχάς, να ξεκαθαρίσουμε ότι το Marketing είναι ένα, όπως και η διαφήμιση! Digital Marketing και Digital διαφήμιση δεν υπάρχουν. Όλα ακολουθούν τους ίδιους κανόνες και αρχές. Αυτό που αλλάζει κυρίως, είναι η γνώση της χρήσης των εργαλείων.
Αυτά τα 2 που αναφέρετε στην ερώτηση σας όντως είναι αρκετά διαφορετικά πεδία και απαιτούν άλλες εξειδικεύσεις, διαφορετικές διαδικασίες στην παραγωγή, καθώς επίσης και άλλα εργαλεία. Είναι κάποιες φορές που μοιάζει σαν να έχουμε 2 εταιρείες, μία διαφημιστική και ένα development / technology house. Αυτή είναι και η μεγάλη πρόκληση, αλλά και δύναμη της DigitalWise. Να ενώνουμε αυτούς τους 2 διαφορετικούς κόσμους και να τους συγχρονίζουμε, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι αυτό ακριβώς που θέλει ο πελάτης.
Ποια είναι τα πιο αγαπημένα σας project, από αυτά που έχετε υλοποιήσει;
Μέσα σε αυτά τα 5 χρόνια λειτουργίας μας, έχουμε δουλέψει με πολλά brands και πολλούς συνεργάτες και είναι σημαντικό το customer loyalty που έχουμε διατηρήσει. Κάθε project στο οποίο εργαστήκαμε ήταν ξεχωριστό και είχε τη δική του χάρη, αλλά έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία σε projects στα οποία μπορούμε να συνδυάζουμε όλες τις υπηρεσίες μας. Είναι πολύ ενδιαφέρον και εποικοδομητικό να δουλεύεις με διαφορετικές ομάδες και ειδικότητες.
Ενδεικτικά, θα αναφέρω πως είμαι πολύ περήφανος για τις διαφημίσεις μας και όλες τις καμπάνιες που έχουμε τρέξει για τον Όμιλο Φειδάκη και τα brands του, τη Fujitsu, τη Midea και την Eskimo. Επίσης, απαιτητικά projects είναι και η Kymco και τα So Easy. Ως προς τα e-shop project για τα οποία είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι, εάν έπρεπε να επιλέξω ένα, θα ήταν το νέο e-shop που δημιουργήσαμε για τη Γκαλερί Ζουμπουλάκη.
Ποιες είναι για εσάς οι σημαντικότερες προκλήσεις για το μέλλον;
Υπάρχουν αρκετές προκλήσεις για το μέλλον και ενδοεταιρικές αλλά και στην αγορά. Καταρχάς, βγαίνοντας από μια κρίση βλέπουμε το advertising spend να αυξάνεται. Πάντα η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να μπορείς να διεκδικήσεις και να κερδίσεις μερίδιο στην αγορά. Όσον αφορά στα ενδοεταιρικά θέματα, έχουμε μεγαλώσει πολύ γρήγορα σαν εταιρεία και συνεχώς έρχονται νέα άτομα στην ομάδα, τα οποία πρέπει να καταλάβουν τη φιλοσοφία της DigitalWise και τον τρόπο που λειτουργούμε, χωρίς βεβαίως να τους αφαιρέσουμε τη φρεσκάδα που τους ακολουθεί. Άλλωστε, ένα από τα πιο απαιτητικά κομμάτια της δουλειάς μας, είναι να εξελισσόμαστε συνεχώς, ο καθένας στον τομέα του και όλοι μαζί σαν εταιρεία.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ο Γιάννης Καραλής, Founder & CEO της NetSteps, μας μίλησε για τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και τo δίλημμα "Digital Marketing in house ή ανάθεση σε Agency", που αντιμετωπίζουν πολλές εταιρίες.
Η πλατφόρμα του Magento είναι μία πολύ γνωστή πλατφόρμα ανοιχτού τύπου για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ταυτόχρονα, βλέπουμε και άλλες παρόμοιες, ενώ παράλληλα υπάρχουν και αυτές τού κλειστού τύπου. Έχοντας υλοποιήσει δεκάδες έργα ηλεκτρονικού εμπορίου, ποια θα ήταν η συμβουλή σας για την επιλογή πλατφόρμας;
Σήμερα, το ηλεκτρονικό εμπόριο τρέχει με πολύ γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης και αυτό συμπαρασύρει και την τεχνολογία που το υπηρετεί. Συνεχώς βγαίνουν νέες τεχνολογίες, νέες πλατφόρμες, νέες διασυνδέσεις. Το Magento σήμερα έχει τη μεγαλύτερη ομάδα προγραμματιστών, καθώς υποστηρίζεται από 250 εταιρείες/Partners παγκοσμίως, ενώ περισσότεροι από 100.000 προγραμματιστές ασχολούνται σήμερα με αυτό. Επιπλέον, έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, με το 25% των eshop σήμερα να είναι Magento, διακινώντας έτσι €155 δισ. παγκοσμίου τζίρου. Είναι εύκολα αντιληπτό, ότι πρόκειται για το «πιο γρήγορο όχημα».
Αν θέλει κάποιος να είναι μέσα στα πράγματα, να έχει γρήγορες αναπτύξεις, να έχει τις τελευταίες τεχνολογίες και να είναι συνεχώς ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό του, πρέπει να είναι μαζί με το Magento. H εξαγορά του Magento από την Adobe έρχεται να επιβεβαιώσει και να επισφραγίσει την αξία της εταιρείας, ενώ ταυτόχρονα βάζει εγγυήσεις για το μέλλον και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Εδώ, πρέπει να πω ότι υπάρχει και η κατηγορία πελατών που θέλει απλά να δοκιμάσει το ηλεκτρονικό εμπόριο για να δει τις δυνάμεις του.
Σε αυτή την περίπτωση, η πρότασή μας είναι να δοκιμάσει σε μια πιο απλή, περιορισμένων δυνατοτήτων λύση, όπως shopify ή woocommerce και όταν με το καλό ξεπεράσει κάποιο τζίρο να προχωρήσει σε μια premium πλατφόρμα, όπως το Μagento. Όσον αφορά τις κλειστές πλατφόρμες, θεωρώ ότι δεν ενδείκνυνται, εκτός από πολύ εξεζητημένα cases, αφού μία custom πλατφόρμα κρατά δέσμιους τους πελάτες στους developers και κάθε αναβάθμιση ή αλλαγή στο eshop, είναι εξαιρετικά περίπλοκη και κοστοβόρα.
Τι θα κερδίσει ένα brand από τη συνεργασία του με ένα agency που θα του προσφέρει υπηρεσίες Digital Marketing;
Όταν κάποιος συνεργαστεί με ένα premium agency στο επίπεδο του Digital Marketing, δεν έχει να κερδίσει μόνο awareness και πωλήσεις, αλλά κυρίως έναν πολύτιμο συνεργάτη. Ο κάθε πελάτης για εμάς είναι μια μοναδική περίπτωση, γι΄αυτό και μελέταμε το case του εις βάθος από τη στιγμή ίδρυσης της εταιρείας. Μελετάμε κάθε λεπτομέρεια και έπειτα την παντρεύουμε με τις γνώσεις και την εμπειρία μας. Όλα τα στοιχεία έχουν σημασία στην ανάπτυξη μίας στρατηγικής marketing - ακόμα και τα μειονεκτήματα, ακολουθώντας σωστές τακτικές, μετατρέπονται σε έξυπνα πλεονεκτήματα.
Σε τεχνικό επίπεδο, εφαρμόζουμε τις πιο σύγχρονες μεθόδους Digital Marketing, έχοντας στο δυναμικό της εταιρείας εκπαιδευμένους certified performance agents που πιστοποιούνται από τη Google κάθε χρόνο, για να εξασφαλίζουμε κορυφαία αποτελέσματα σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα Digital Marketing.
Τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει μία εταιρεία που εξειδικεύεται στο Digital Marketing από μία ομάδα Digital Marketing in house;
Το πλεονέκτημα μια εταιρείας Digital Marketing είναι η εμπειρία που έχει αποκομίσει από τη συνεργασία της με επιχειρήσεις από πολλά business industries και η επαφή της με κάθε νέο feature στον χώρο, γεγονός που πολλαπλασιάζει την αξία της σε σχέση με μία ομάδα Digital Marketing in house. Η συνεχόμενη επαφή με πολλά διαφορετικά είδη επιχειρήσεων, επιτρέπουν την απόκτηση ενός experience που αποτελεί παρεχόμενη υπηρεσία μόνο από ένα agency.
Ποιο ήταν το μεγαλύτερο επιτυχημένο challenge για τη NetSteps;
Δεχόμαστε εκατοντάδες requests από εταιρείες για την κατασκευή eshop και υπηρεσίες Digital Marketing πανελλαδικά αλλά και από το εξωτερικό. Το μεγαλύτερο challenge της NetSteps ήταν η συγκρότηση της κορυφαίας ομάδας ανθρώπινου δυναμικού που αποτέλεσε το λόγο που το Magento μας πιστοποίησε σαν τον μοναδικό official partner του Magento σε Ελλάδα και Κύπρο. Η δύναμη είναι η ομάδα, είναι οι άνθρωποί μας που είναι ικανοί να ανταποκριθούν σε ολοένα μεγαλύτερα challenges κάθε φορά.
Ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της δουλειάς ενός Digital Marketing agency είναι η επικοινωνία με τους πελάτες. Είναι κάτι που... "αγαπάτε να μισείτε";
Η σύναψη κάθε συνεργασίας αποτελεί την αρχή μιας «σχέσης», η οποία συνοδεύεται από τον επιθετικό προσδιορισμό επαγγελματική. Ωστόσο, το επίκεντρο είναι πάντα ο άνθρωπος και ο τρόπος που η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητά του, τη δουλειά του, το τζίρο του. Όμως, όπως κάθε σχέση, έτσι και οι δικές μας έχουν πάντα τα πάνω και τα κάτω τους… Αυτή η διαρκής επαφή είναι το αλατοπίπερο της καθημερινότητάς μας. Οπότε, η απάντησή μου είναι ότι «αγαπάμε να φτιάχνουμε νέες σχέσεις», οι οποίες διαρκούν μέσα στο χρόνο και μας εξελίσσουν σαν ανθρώπους και επαγγελματίες.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ο Γιώργος Κακούρας, Γενικός Διευθυντής της Apco Systems και ο Πάρης Κορωναίος, Country Manager Ελλάδας, μας μιλούν για τις ηλεκτρονικές πληρωμές στο business, καθώς και τα οφέλη που προσφέρει σε καταναλωτές και επιχειρήσεις η -νεοσύστατη στην Ελλάδα- πλατφόρμα της ApcoPay.
Πως γεννήθηκε η ApcoPay;
Γιώργος Κακούρας: Η ApcoPay είναι το διεθνές brand πληρωμών της Apco Systems και γεννήθηκε μέσα από τη διορατικότητα των ανθρώπων της εταιρείας αναφορικά με το μέλλον του ψηφιακού επιχειρείν και της αυξανόμενης ανάγκης των εταιρειών, για απρόσκοπτες, άμεσες και ασφαλείς διαδικασίες ηλεκτρονικών πληρωμών. Επί 15 συναπτά έτη, η Apcopay αναπτύσσει τεχνολογία αποκλειστικά και μόνο για e-payments. Η εξειδίκευση της εταιρείας στον εν λόγω κλάδο επιβεβαιώνεται από τους 25.000 πελάτες σε 30 χώρες που έχουν ήδη κάνει integration στην πλατφόρμα μας, καθώς και τις 10 εκ. συναλλαγές που εξυπηρετούμε κάθε μήνα.
Η Apco Systems είναι μέλος του Harvest, του ομίλου τεχνολογικών επιχειρήσεων της Hili Ventures με έδρα τη Μάλτα. Η Hili Ventures έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά μέσω της εταιρείας Premier Capital, του αναπτυξιακού δικαιούχου των McDonald’s στην Ελλάδα.
Πρόκειται για έναν πολύ-θεματικό όμιλο που διαθέτει συνεργασίες με την Apple, εταιρείες logistics, ναυτιλίας & μηχανικής, τεχνολογίας, real estate, ξενοδοχειακές και leasing σε 10 χώρες, από τη Μεσόγειο ως τη Βόρεια Αφρική και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με μία ομάδα 9.400 ανθρώπων.
Τί μοναδικό προσφέρει η ApcoPay σε σχέση με τον ανταγωνισμό;
Γιώργος Κακούρας: Η ApcoPay παρέχει σε εταιρείες όλων των μεγεθών και επιχειρηματικών μοντέλων, οτιδήποτε χρειάζονται για να αποδέχονται πληρωμές όλων των ειδών από οπουδήποτε στον κόσμο. Η εταιρεία έχει παρουσία στις Η.Π.Α., τη Νότια Αμερική, την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική, τη Μέση Ανατολή και τις χώρες της Άπω Ανατολής.
Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη πρόταση διεθνών πληρωμών με δυνατότητες ανάπτυξης customized & localised λύσεων, καθώς και επιλογές εξυπηρέτησης σε πολλαπλά συναλλάγματα και πλήθος διαφορετικών καναλιών. Υποστηρίζει περισσότερες από 240 εναλλακτικές λύσεις πληρωμών, 35 γλώσσες, 100 συναλλάγματα και 40 συνεργαζόμενες τράπεζες (και στην Ελλάδα φυσικά) για αποδοχή πληρωμών με κάρτες.
Μέσω της πλατφόρμας, ο έμπορος και η επιχείρηση αποκτά μέγιστη ευελιξία, αφού υλοποιεί -μόλις μία φορά- integration και αποκτά πρόσβαση σε πλήθος διαφορετικών μεθόδων πληρωμών σε όλο τον κόσμο. Με αυτό τον τρόπο, η επιχείρηση κεντρικοποιεί τη διαχείριση όλων των πληρωμών σε μία πλατφόρμα, μειώνοντας σημαντικά τα λειτουργικά κόστη και εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο που δαπανάται σε τέτοιου είδους διαδικασίες, ώστε να τον αξιοποιήσει στην ανάπτυξη του business.
Πάρης Κορωναίος: Δεν υπάρχουν ξεχωριστές χρεώσεις υλοποίησης, ανεξάρτητα από τον αριθμό και το είδος των μεθόδων πληρωμών που θα επιλέξει ο πελάτης. Όλες οι λύσεις έχουν ήδη ενοποιηθεί στην πλατφόρμα, οπότε η υλοποίηση είναι ζήτημα λίγων ωρών.
Η γκάμα των πληρωμών είναι πραγματικά τεράστια και ενδεικτικά αναφέρω ορισμένες εξ αυτών, όπως τους κλασικούς τρόπους μέσω πιστωτικών/χρεωστικών καρτών, μεταφορές σε τραπεζικούς λογαριασμούς, virtual cards, e-wallets, πληρωμές μέσω QR codes, physical POS, καθώς και τους εναλλακτικούς τρόπους (Apple Pay, Stripe, Trustly, Entercash, Neteller, Skrill, Paysafe, Google Pay, AliPay, UnionPay, iDEAL, Sofort κ.α.).
Επιπρόσθετα, η ApcoPay είναι Mobile Ready και PCI Level 1 Certified, ενώ προσφέρει προχωρημένη προστασία κατά της απάτης, 3D Secure 2.0 και υπηρεσία επαναλαμβανόμενων χρεώσεων. Οι smart hosted σελίδες checkout προσφέρουν ένα ξεκάθαρο και unified σύστημα, σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται και να εκτελεί πολυκαναλικές πληρωμές σε B2B, B2C και G2C περιβάλλοντα.
Εδώ αξίζει να αναφερθεί πως η λύση της Apcopay είναι πλήρως customized στις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά.
Η πελατοκεντρική κουλτούρα της εταιρείας, επιτρέπει στην καταρτισμένη ομάδα ανθρώπων μας να είναι πάντα στη διάθεση του πελάτη, προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή επιλογή τόσο σε εμπορικό όσο και τεχνολογικό επίπεδο. Το onboarding, επίσης, είναι απλό, εύκολο και γρήγορο, δίνοντας στην επιχείρηση μεγάλο βαθμό ελευθερίας.
Ποιοι είναι οι στόχοι του ελληνικού γραφείου;
Γιώργος Κακούρας: Η ApcoPay κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη σε καταναλωτές, εμπόρους και επιχειρήσεις. Ο κλάδος των πληρωμών στην Ελλάδα βρίσκεται σε ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και πιστεύουμε πως υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες στην αγορά. Η επένδυσή μας στην Ελλάδα σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη μας στην τοπική αγορά και τον σταθερό, διεθνή προσανατολισμό της εταιρείας μας.
Πάρης Κορωναίος: Σκοπός της Apcopay είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές πληρωμές και για αυτό το λόγο έχει θέσει ως στόχο την απλοποίηση του payment journey καταναλωτών και επιχειρήσεων, προσφέροντας convenience, ασφάλεια και μία απρόσκοπτη εμπειρία πελάτη, ανεξάρτητα από τον τρόπο και το κανάλι που θα επιλέξει. Αυτός ακριβώς είναι και ο στόχος μας για την ελληνική αγορά, η οποία έχει ακόμα μεγάλες προοπτικές στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Θέλουμε να διευκολύνουμε τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά στη διαχείριση των πληρωμών τους, ώστε να μειώσουν τα κόστη, να αφοσιωθούν 100% στο business τους και να προσελκύσουν πελάτες και τζίρους από αγορές εκτός της Ελλάδας.
Για παράδειγμα, ο Ολλανδός καταναλωτής θα εμπιστευθεί ευκολότερα ένα ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα που διαθέτει το iDEAL ως τρόπο πληρωμής, ο οποίος έρχεται πρώτος σε προτίμηση στην Ολλανδία.
Για περισσότερες πληροφορίες για την ApcoPay, επικοινωνήστε με τον Πάρη Κορωναίο, Country Manager Ελλάδας.
T: +30 210 300 6852
M: +30 698 034 1887
E:
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Συνέντευξη με τον Θωμά Κατάκη, Sales Director Greece & Cyprus της Retargeting.biz.
Ο κύριος Θωμάς Κατάκης, ανέλαβε τη Διεύθυνση Πωλήσεων της Retargeting.biz, με την επίσημη έλευσή της στη χώρα μας. Μίας δυναμικής startup στο χώρο του marketing automation, η οποία στα έξι χρόνια της επιχειρηματικής δραστηριότητάς της έχει να επιδείξει εντυπωσιακή εξέλιξη, έχοντας ήδη παρουσία σε έξι χώρες, ενώ ετοιμάζεται για την επέκτασή της και στις ΗΠΑ.
Είχαμε την ευκαιρία και την τιμή, να μας παραχωρήσει την πρώτη του συνέντευξη μετά τη δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ελλάδα και να γίνουμε μάρτυρες της μεγάλης δυναμικής που παρουσιάζει η υπηρεσία στη χώρα μας.
Περισσότερα: Θωμάς Κατάκης: Ιδιαίτερα θετική για τη Retargeting η υποδοχή της στην Ελλάδα
Συνέντευξη με τον Απόστολο Γεωργαντζή, CEO της ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες Α.Ε.Ε. και του Ομίλου Quest
Ο κύριος Απόστολος Γεωργαντζής, είναι ο άνθρωπος πίσω από τη σύγχρονη, επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία της ACS, αφού κατέχει τη θέση του του Διευθύνοντος Σύμβουλου της εταιρείας από τα τέλη του 2003. Είναι, επίσης, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Info Quest Technologies και από το 2015 είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της μητρικής εταιρείας του Ομίλου Quest και της Quest Συμμετοχών.
Είχαμε την ευκαιρία μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας και ουσιαστικής συνομιλίας μαζί του, σχετικά με την πορεία της εταιρείας, τους ανθρώπους της, τα μέσα και τους συνεργάτες, καθώς και τα μελλοντικά της σχέδια.
Περισσότερα: Απόστολος Γεωργαντζής: Το e-commerce μοχλός ανάπτυξης από το 2013 για τις ταχυμεταφορές
Συνέντευξη με τον Γιώργο Αυγουστίδη, Co-Founder & CFO, Skroutz
Με αφορμή το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας Skroutz Food, είχαμε τη χαρά και την τιμή να πραγματοποιήσουμε μία συνάντηση με τον κύριο Γιώργο Αυγουστίδη, εκ των ιδρυτών του Skroutz, με τον οποίο είχαμε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση, όπως θα μπορέσετε να διαπιστώσετε! Ο κ. Αυγουστίδης μας μίλησε για όλα, χωρίς περιστροφές και μοιράστηκε στοιχεία, προβλέψεις και σχέδια, από το παρελθόν, για το παρόν και το μέλλον της εταιρείας, αλλά και του ευρύτερου χώρου του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Περισσότερα: Γιώργος Αυγουστίδης: Μία πώληση κάθε 3,3 δευτερόλεπτα μέσω του skroutz.gr
Πάντα χαμογελαστή και ανοιχτόκαρδη, η Πρόεδρος του Βουλγαρικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Τζανέτ Ναϊντένοβα, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις -παρά τη σύντομη παρουσία της στην Αθήνα, προκειμένου να συμμετάσχει στο συνέδριο του eCommerce Expo, στα τέλη Νοεμβρίου, στο Ζάππειο Μέγαρο - μιλώντας σε όλους και για όλα.
Εντυπωσιάστηκε από τα περίπτερα των εκθετών, αλλά και από τις ομιλίες στο συνέδριο και υποσχέθηκε να επιστρέψει… δριμύτερη, στην επόμενη διοργάνωση!
Φυσικά, δεν αρνήθηκε να απαντήσει στις λίγες ερωτήσεις που της υπέβαλε το team του WebWorldNews, στις οποίες -όπως είναι ευνόητο- η πρώτη αναφορά ήταν για τη συνεργασία μεταξύ των δυο χωρών σ’ αυτόν τον ταχύτατα αναπτυσσόμενο χώρο…
Ποιες είναι οι προοπτικές για συνεργασία ανάμεσα στις δυο χώρες, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου?
«Δεν γνωρίζω πόσοι είναι οι Έλληνες που αγοράζουν από βουλγαρικά ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά αυτό που γνωρίζω είναι ότι το 36% των Βουλγάρων αγοράζουν από ξένα eShops.
Είμαστε γείτονες, επομένως είναι ευκολότερο να ‘κάνουμε δουλειές’ μαζί… Μπορούμε να αγοράσουμε από εσάς τουριστικές υπηρεσίες, να κλείσουμε διαμονή σε ξενοδοχεία, που εξυπηρετούν πολύ τους Βουλγάρους…»
Πόσοι Βούλγαροι έχουν ικανοποιητική πρόσβαση στο Internet και πόσοι από αυτούς αγοράζουν online, ιδιαίτερα από τα smartphone τους;
«Είναι πολύ φτηνό πια το Internet στη Βουλγαρία, το ίδιο και οι συσκευές – όλοι έχουν smartphones, μικροί και μεγάλοι, κι έτσι είναι εύκολη η πρόσβαση στα eShops από τις συσκευές τους.
Σε περίπου 1,2 εκατομμύριο υπολογίζονται οι online αγοραστές, επί επτά εκατομμυρίων πληθυσμού». Άρα, υπάρχει ανάπτυξη στο eCommerce… «Υπάρχει, βεβαίως - για το 2018, υπολογίζεται να φτάσει στο 30%, με τη διείσδυση του Internet στον πληθυσμό περίπου στο 64%...»
Πείτε μας για τον Βουλγαρικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, τους στόχους και τα μέλη του…
“Μέλη του είναι μερικοί από τους μεγαλύτερους παίκτες στη βουλγαρική αγορά, παρότι είναι σχετικά νέος σύνδεσμος.Συγκροτήθηκε τον Μάρτιο του 2017 – προχωράμε βήμα-βήμα, με τη διαμόρφωση πολιτικών να είναι η βασική προτεραιότητά μας.
Το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι ιδιαίτερα δυναμικό στη Βουλγαρία και την Ευρώπη – είναι σημαντικό για εμάς, να ξεκινάμε από σωστές βάσεις σ’ αυτό το θέμα, ώστε να διαμορφωθεί το κατάλληλο επιχειρηματικό περιβάλλον που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της αγοράς.
Από την άλλη πλευρά, έχουμε δημιουργήσει -σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια της χώρας μας- ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, σεμινάρια και εργαστήρια, προκειμένου να επιμορφώσουμε το ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να αποκτήσει τις αναγκαίες δεξιότητες και να εργαστεί στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου – χρειαζόμαστε περισσότερους που να μπορούν να συμβαδίσουν με τις ραγδαίες αλλαγές στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου».
Ποιο ήταν το δικό σας background, χάρη στο οποίο αναδειχθήκατε στο αξίωμα της προέδρου του Βουλγαρικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου;
«Σπούδασα Μαθηματικά στο πανεπιστήμιο της Σόφιας, συνέχισα με Marketing και Καινοτομία και θέλησα να «παντρέψω» τις γνώσεις της τεχνολογίας με τις γνώσεις της αγοράς – όπως γνωρίζετε, το digital marketing είναι πλέον μισό τεχνολογία και μισό σκέψη και δράση… ξεκίνησα ως σύμβουλος digital marketing το ’99, η εταιρία μου έγινε γρήγορα μια από τις κορυφαίες, συνεργάστηκα μάλιστα με μια εταιρία συμβούλων από τη Θεσσαλονίκη -πολύ καλοί επαγγελματίες- κι από εκεί τα πράγματα πήραν το δρόμο τους…»
Οι νέες δυνατότητες της γνωστής πλατφόρμας ανταλλαγής μηνυμάτων αναλύθηκαν στο eCommerce Expo 2018
Όσοι θεωρείτε το Viber σαν μία δημοφιλή μεν, αλλά απλή πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων με κάμποσα εκατομμύρια χρήστες, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας.
Γιατί, δεν είναι πλέον μόνο αυτό, όπως μας διαβεβαίωσε ο Konstantin Kostadinov, υπεύθυνος πωλήσεων της εταιρίας (που ανήκει πλέον στη Rakuten, από τα «καλά» ονόματα του fintech) για την Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη, που με άξιο συμπαραστάτη επί σκηνής τη Zarena Koncheva, υπεύθυνη Marketing στην ίδια περιοχή, ήταν από τους πιο «ζωντανούς» ομιλητές του συνεδρίου στο πλαίσιο του eCommerce Expo, το οποίο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, στο Ζάππειο Μέγαρο.
«Είναι πλέον κι ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο για marketing”, μας τόνισε. «Πώς το δικαιολογείς αυτό;» τον ρωτήσαμε, σε μια σύντομη συνομιλία που είχαμε πριν ανέβει στη σκηνή. Αντί για επιχειρήματα, μας έφερε το παράδειγμα της Coca Cola, καθώς η πασίγνωστη εταιρεία αναψυκτικών έτρεξε πρόσφατα μια πολύ δημοφιλή καμπάνια μέσα από stickers, με σκοπό να ενισχύσει την παρουσία της στους χρήστες κινητών, στη Βουλγαρίας, δηλαδή στην πλειοψηφία του πληθυσμού...
Τί έκανε; Χρησιμοποίησε ένα sticker-pack, προκειμένου να ανακοινώσει το προωθητικό πρόγραμμά της αποκλειστικά μέσω Viber, ένα δημόσιο account με μοναδικό multimedia content κι ένα chatbot ώστε να δημιουργήσει engagement με τους followers για το πρόγραμμά της “Under the cap”, επιβραβεύοντας τους καταναλωτές με ειδικούς ανταλλάξιμους κωδικούς, κρυμμένους κάτω από το καπάκι της συσκευασίας.
Ο κ. Kostadinov μας υπογράμμισε ότι η καμπάνια με stickers είναι ένας πολύ αποδοτικός τρόπος για τις εταιρείες, εφόσον λειτουργεί σαν “μαζική πρόσκληση” για χιλιάδες καταναλωτές / πελάτες, συγκεντρώνοντάς τους σ’ ένα συγκεκριμένο σημείο, από όπου κατόπιν οι εταιρίες μπορούν να αντλήσουν εξαιρετικά conversion rates, αλλά και να αυξήσουν τη δημοφιλία του ίδιου του προϊόντος τους.
«Ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά σας» ρωτήσαμε. «Στην περίπτωση μας, οι διαφημίσεις είναι user-triggered, δηλαδή οι ίδιοι οι χρήστες ζητούν πρόσβαση στις υπηρεσίες μας. Η Viber δεν θα κάνει τα λάθη που έκαναν άλλοι ανταγωνιστές της, παρεμβάλλοντας διαφημίσεις – δεν «πετάμε διαφημίσεις στα μούτρα» των χρηστών μας και ποτέ-μα ποτέ δεν πρόκειται να διακόψουμε μια συνομιλία, ούτε πολύ περισσότερο να ακούσουμε τι λέγεται...
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τα conversion rates μας είναι τόσο υψηλά: επειδή οι χρήστες επισκέπτονται οικειοθελώς τα σημεία διεξαγωγής της καμπάνιας. Λαμβάνουν μήνυμα από τη διαφημιζόμενη εταιρεία το οποίο πρέπει να αποδεχθούν, πριν αρχίσει οποιοδήποτε διάδραση με το chatbot, που βεβαίως θα ωφελήσει και το brand».
«Άραγε, οι χρήστες καταλαβαίνουν πως το Viber είναι πλέον κάτι πολύ περισσότερο από μια πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων»; τον ρωτήσαμε, προσθέτοντας πως αυτό ίσως δεν έχει γίνει ακόμα κατανοητό στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, τον οποίο κι ο ίδιος προσπάθησε να προσεγγίσει μέσω της συμμετοχής στο eCommerce Expo…
Το ανώτερο στέλεχος της Viber μας τόνισε ότι «αυτό που κάνουμε, είναι κάτι πολύ καινούριο και δεν είχαμε ακόμα την ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε την αγορά - γι’ αυτό άλλωστε, κάνουμε κι αυτή την παρουσίαση στο συνέδριο.
Με δυο λόγια, η αφετηρία για κάθε brand, το τι μπορούν να κάνουν, ξεκινάει από το τι μπορούν να πληρώσουν για να αποκτήσουν εκατομμύρια συνδρομητών και υψηλό βαθμό conversions, όσον αφορά στο brand τους – είναι πλέον εφικτό να γίνουν τα πράγματα πολύ γρήγορα και να διεκδικήσουν υψηλή προστιθέμενη αξία, χρησιμοποιώντας το Viber», μας διαβεβαίωσε.
«Οι χρήστες, από την πλευρά τους, πρέπει να αποδεχτούν τους όρους λειτουργίας της πλατφόρμας, πριν ξεκινήσουν οτιδήποτε, στο «ταξίδι» τους, τόσο σ’ ό,τι αφορά στο chatbot, όσο και στα brands…»
Εντυπωσιακό το case study που παρουσιάστηκε στο πρόσφατο συνέδριο της eCommerce Expo
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του πρόσφατου (πλην περσινού, καθώς άλλαξε πλέον ο χρόνος) διήμερου συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της eCommerce Expo ’18, ήταν η παρουσίαση του case study με αντικείμενο την αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σ’ έναν ιστορικό θεσμό των αγορών από το σπίτι, όπως είναι το La Redoute (έτος ίδρυσης 1873 – κοντά 150 χρόνια ζωής…), στη Γαλλία.
Αν και ο δημοφιλέστατος (και ογκωδέστατος) κατάλογος της εταιρίας ταχυδρομικών -από το 1922- και online -σήμερα- αγορών αποτελεί συλλεκτικό είδος, αφού από κάμποσα χρόνια δεν τυπώνεται πια, αλλά υφίσταται μόνο ηλεκτρονικά, η La Redoute μπορεί να υπερηφανεύεται ότι βρίσκεται πολύ μπροστά και στο χώρο του eCommerce.
Αυτό τόνισαν εμφατικά οι δυο παρουσιαστές του case study, η υπεύθυνη Social & Influencer Marketing της εταιρίας, Anna Faure, και ο Digital Strategy Consultant των Social Bakers, Federico Oliveri, ο οποίος είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της πιο πρόσφατης καμπάνιας της, στη Γαλλία.
Μιλώντας στο team του Web World News, λίγη ώρα πριν από την παρουσίασή τους στο συνέδριο, οι δυο στενοί συνεργάτες υπογράμμισαν τον σημαντικό ρόλο που παίζουν τα data analytics στη διαμόρφωση στρατηγικής, με στόχο την ενίσχυση της πρόθεσης αγοράς μέσω της αξιοποίησης δυο αξόνων, στο πλαίσιο πάντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτοί είναι αφενός η χρησιμοποίηση περιεχομένου που δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες, αφετέρου η αξιοποίηση influencers, προκειμένου να ενισχυθεί η εν δυνάμει διάθεση των χρηστών, να προχωρήσουν σε αγορές.
Με αιχμή του δόρατος, το Instagram
Παρότι, η La Redoute διατηρεί από τουλάχιστον μια δεκαετία παρουσία σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φυσικά με τις αναγκαίες επικαιροποιήσεις και προσαρμογές σε ετήσια βάση στο καθένα από αυτά, ανάλογα με την εκάστοτε στρατηγική της, έχει επιλέξει να δώσει ιδιαίτερο βάρος -απ’ ό,τι δήλωσαν οι συνομιλητές μας- στο Instragram, και μάλιστα είναι μια από τις πρώτες εταιρίες λιανικής στη Γαλλία, που δραστηριοποιήθηκε στο χώρο του Instagram shopping.
Δηλαδή; ρωτήσαμε την Anna Faure; «Μ’ ένα ‘κλικ’ στην εικόνα που βλέπεις στην οθόνη σου, όντας στη σελίδα του La Redoute στο Instagram, βλέπεις άμεσα σχετικές πληροφορίες και τιμές, καθώς μεταφέρεσαι στην επίσημη ιστοσελίδα online πωλήσεων της εταιρίας και προχωράς απλά και εύκολα στην αγορά».
Κι όπως μας εξήγησε ο Federico Oliveri, του οποίου η εταιρία συνέβαλε τα μάλα στη διαμόρφωση της σχετικής καμπάνιας, τα αποτελέσματα από πλευράς conversion rates είναι πολύ θετικά.
«Με τη συγκεκριμένη καμπάνια, η La Redoute μπόρεσε να δημιουργήσει μια ουσιαστική και ποιοτική ανάδραση με τους πελάτες της, το κοινό που είχε θέσει ως στόχο, με αποτέλεσμα πραγματικές αγορές και υψηλά conversions…» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η καμπάνια ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο, με την ανοιξιάτικη /θερινή collection, και είναι εστιασμένη 100% στις ανάγκες των καταναλωτών (συμπληρώνοντας πως αυτό «δεν είναι πάντα αυτονόητο»…)
Περιεχόμενο από τους χρήστες
Όπως εξήγησαν οι δυο συνομιλητές μας, τόσο σ’ εμάς, όσο και στο κοινό του συνεδρίου, λίγη ώρα αργότερα, τα προϊόντα παρουσιάζονται με συνοδευτικά σχόλια και αξιολογήσεις από άλλους καταναλωτές/αγοραστές, πραγματικούς σαν κι εκείνους…
«Μ’ αυτό τον τρόπο προσφέρουμε μπόλικο περιεχόμενο στους υποψήφιους αγοραστές, ώστε να τους διευκολύνουμε να πάρουν τις αποφάσεις τους», τόνισε η Anna Faure, που κλήθηκε επίσης να απαντήσει -ως πλέον αρμόδια, όπως μαρτυρεί και ο τίτλος της- και στο ερώτημα για τον ρόλο των influencer στη στρατηγική της εταιρίας.
«Πόσο τους χρησιμοποιείτε, λοιπόν;» «Πολύ!» είναι η άμεση και αυθόρμητη απάντησή της. «Τους αξιοποιούμε τα τελευταία πέντε χρόνια - η επιρροή τους είναι μαγική… μάλιστα, έχουμε αναπτύξει προσωπικές σχέσεις μαζί τους, τους ακολουθούμε και γράφουμε από κοινού ιστορία… για παράδειγμα, με μια κοπέλα-influencer είμασταν δίπλα της όταν παντρεύτηκε, όταν έμεινε έγκυος, όταν γέννησε – προβάλαμε τον τρόπο ζωής της, το life style της, σ’ όλα του τα στάδια, στους πελάτες μας…»
Ο Γενικός Διευθυντής του eBay για Ρωσία και Emerging Europe μιλάει στο Web World News
Μια διαφορετική και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα οπτική γωνία του παγκόσμιου ηλεκτρονικού marketplace eBay «φώτισε» με την ομιλία του, στη διάρκεια του συνεδρίου που συνόδευσε την πρόσφατη eCommerce Expo, το ανώτερο στέλεχος της πασίγνωστης επιχείρησης, Ίλια Κρέτοφ, που δεν αρνήθηκε βεβαίως να μιλήσει και στο team του Web World News.
Η νέα οπτική γωνία δεν είναι άλλη από αυτή του διευκολυντή εξαγωγών, που έρχεται να προστεθεί στις ήδη γνωστές, των αγορών και των πωλήσεων κάθε λογής αντικειμένου, κοινού ή σπάνιου, μεγάλου ή μικρού…
Με σπουδές Πληροφορικής & Οικονομίας στο πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης, προϋπηρεσία στις Mars και Google και ραγδαία ανέλιξη, από το 2013, που εντάχθηκε στο δυναμικό του, στο eBay (όπου έχει θητεύσει, επίσης, ως υπεύθυνος Marketing και Operations), o Γενικός Διευθυντής του για Ρωσία και Emerging Europe (όρος - ομπρέλα, που για το eBay -και, προφανώς, με τη δική του επιχειρηματική λογική- περιλαμβάνει τις σκανδιναβικές χώρες, τις πρώην ανατολικές, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα από τις χώρες της ΝΑ Ευρώπης, το Ισραήλ, αλλά και την Αφρική στο σύνολό της…) ξεκίνησε να μας μιλάει γι’ αυτόν ακριβώς τον νέο τομέα.
Μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα
«Πολλοί γνωρίζουν το eBay ως σημείο πωλήσεων και αγορών… όμως, η ανάπτυξη σ’ αυτούς τους χώρους είναι πλέον μειωμένη – αντίθετα, αυξάνει η χρήση του ως «όχημα εξαγωγών», καθώς το eBay ως marketplace προσφέρει έναν ευκολότερο τρόπο για την ανάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων και την αξιοποίηση ευκαιριών…
Από τον πρώτο κιόλας χρόνο, μπορείς να ξεκινήσεις πωλήσεις στο εξωτερικό, σε δεκάδες χώρες!» υπογράμμισε.
Ως προς αυτό, υπάρχουν κάποια στοιχεία ή μήπως τώρα μόλις ξεκινάμε;
«Έχουμε ήδη 12.000 ενεργούς λογαριασμούς για πωλητές, που ανήκουν είτε σε επιχειρήσεις είτε σε μεμονωμένους επιχειρηματίες στην Ελλάδα και αυξάνουν διαρκώς. Αυτός, άλλωστε, είναι κι ένας από τους λόγους που βρίσκομαι στην Αθήνα – η αγορά σας, η ελληνική αγορά, έχει ενδιαφέρον για εμάς, υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης και διαθέτετε προϊόντα για τα οποία υπάρχει ενδιαφέρον απ’ όλο τον κόσμο - για παράδειγμα, ελαιόλαδο, μέλι κι άλλα παραδοσιακά προϊόντα…
Όμως, δεν είναι σωστό να μένουμε στα στερεότυπα – υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα που, για παράδειγμα, μεταπωλούν με μεγάλη επιτυχία μέσω του eBay αξεσουάρ και ανταλλακτικά για αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες…»
Εσείς προσωπικά συμμετέχετε, πουλάτε κάτι στο eBay; Αν ήσασταν χρήστης τι θα επιλέγατε να πουλήσετε;
«Μπα, δεν έχω το χρόνο… Αν είχα, όμως, θα στρεφόμουν περισσότερο στα είδη σπιτιού και στα αξεσουάρ κηπουρικής – αν πουλούσα δε από Ελλάδα, θα εστίαζα στα ποιοτικά ελληνικά καλλυντικά, που έχουν αποκτήσει φήμη στο εξωτερικό».
Το marketplace είναι ανοικτό σε κάθε ηλικία; «Βεβαίως, οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει – η ηλικία δεν παίζει ρόλο…»
Τι θα θέλατε να πείτε σε κάποιον χρήστη του Internet που δεν έχει ως τώρα εμπλοκή με το eBay;
«Θα ‘θελα να τον ενθαρρύνω και να τον προτρέψω να κυνηγήσει τις ευκαιρίες -τι μπορεί να κάνει από πλευρά εξαγωγών. Έτσι κι αλλιώς, το κόστος εισόδου την πλατφόρμα είναι μηδενικό κι όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στην παγκόσμια αγορά, που εξυπηρετούμε…»
Η σχέση σας με τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης πόσο θερμή είναι; γιατί έχουμε την εντύπωση πως δεν είναι και τόσο έντονη…
«…ώστε να μάθουν οι υποψήφιοι αγοραστές για τυχόν ευκαιρίες, εννοείτε; Κοιτάξτε, τα περισσότερα ελληνικά προϊόντα κατευθύνονται στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία… εκεί υπάρχει σημαντική παρουσία του eBay στα κοινωνικά δίκτυα, το φροντίζουμε ιδιαίτερα!
Και στην Ελλάδα, πάντως, μέλη της ομάδας μας συνεργάζονται με τους αγοραστές, επιδιώκουμε συνέργειες, αλλά φυσικά στο εξωτερικό η παρουσία μας στα social media είναι πολύ εντονότερη».
Θεωρείτε ως ανταγωνιστές σας κάποιες εφαρμογές που προσπαθούν να κάνουν κάτι ανάλογο, ως marketplaces μέσα από κοινωνικά δίκτυα, όπως για παράδειγμα το Facebook;
«Ναι, γίνεται αυτό, είναι -θα έλεγα, με την καλή έννοια- μια μορφή γκρίζας αγοράς. Πολλοί είναι αυτοί που πουλάνε μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Instragram, Facebook κλπ. Δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένα στοιχεία, ίσως επειδή αυτή η πρακτική είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, αλλά όντως υπάρχει αυτή η τάση…
Μάλιστα, το eBay συνεργάζεται στις ΗΠΑ με το Facebook, για την αντιμετώπιση αυτού του θέματος…
Εμείς πιστεύουμε πολύ σ’ αυτό που αποκαλείται distributed commerce (ΣΣ. κατανεμημένο εμπόριο, σε ελεύθερη απόδοση, στα ελληνικά), οπότε σε τελική ανάλυση δεν μας νοιάζει αν ο καταναλωτής αγοράζει προϊόντα, πχ. τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που του αρέσει να παίζει, μέσω του Facebook ή όποιου άλλου.
Γι’ αυτό μιλάμε με άλλα marketplaces, το ίδιο το FB και άλλους εταίρους, ώστε τελικά τα προϊόντα να παρουσιάζονται με το σωστό τρόπο, στο σωστό κοινό που θέλει να αγοράσει».
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα άρθρα Interviews
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77








