Interviews

Γιώργος Αυγουστίδης: Μία πώληση κάθε 3,3 δευτερόλεπτα μέσω του skroutz.gr

Γιώργος Αυγουστίδης: Μία πώληση κάθε 3,3 δευτερόλεπτα μέσω του skroutz.gr

Συνέντευξη με τον Γιώργο Αυγουστίδη, Co-Founder & CFO, Skroutz

Με αφορμή το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας Skroutz Food, είχαμε τη χαρά και την τιμή να πραγματοποιήσουμε μία συνάντηση με τον κύριο Γιώργο Αυγουστίδη, εκ των ιδρυτών του Skroutz, με τον οποίο είχαμε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση, όπως θα μπορέσετε να διαπιστώσετε! Ο κ. Αυγουστίδης μας μίλησε για όλα, χωρίς περιστροφές και μοιράστηκε στοιχεία, προβλέψεις και σχέδια, από το παρελθόν, για το παρόν και το μέλλον της εταιρείας, αλλά και του ευρύτερου χώρου του ηλεκτρονικού εμπορίου.

  • Πόσα χρόνια skroutz; Πόσα καταστήματα υπάρχουν στην πλατφόρμα σήμερα;

Το 2020 συμπληρώνουμε 15 έτη παρουσίας στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο ξεκινώντας ως μια μηχανή σύγκρισης προϊόντων και τιμών. Στην αρχή υπήρχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα τεχνολογικά προϊόντα και αυτό συνέβαλε στο να γίνει η ιστοσελίδα μας γνωστή στην αγορά και στο κοινό και να εδραιωθεί στην αντίληψη των καταναλωτών ως σημείο αφετηρίας για τις ηλεκτρονικές αγορές, όμως τώρα το ενδιαφέρον μοιράζεται. Σήμερα, το Skroutz είναι ένα e-commerce marketplace, καθότι ως καταναλωτές ξεπεράσαμε σταδιακά αρκετά ταμπού σχετικά με τις online αγορές και αρχίσαμε να αγοράζουμε από το Internet περισσότερα είδη προϊόντων.

Για εμάς, αυτή η αλλαγή συνηθειών του κόσμου στις online αγορές δημιούργησε σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα αθλητικά είδη, η μόδα, τα παπούτσια, τα καλλυντικά, τα παραφαρμακευτικά και τα είδη σπιτιού. Μάλιστα, είναι ενδεικτικό ότι η κορυφαία κατηγορία στο Skroutz -πάνω και από τα κινητά τηλέφωνα-, είναι τα αθλητικά παπούτσια. Αναμενόμενα έπρεπε κι εμείς να προσαρμοστούμε ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες όσων εμπιστεύονται την πλατφόρμα μας για τις αγορές τους, κι έτσι δημιουργήσαμε υπηρεσίες όπως το Έξυπνο Καλάθι, που κάνουν τη συνολική εμπειρία των online αγορών ποιοτικότερη.

Στο marketplace του Skroutz οι καταναλωτές θα βρουν 8 οικογένειες προϊόντων (Τεχνολογία, Σπίτι-Κήπος, Μόδα, Παιδικά-Βρεφικά, Υγεία-Ομορφιά, Hobby-Αθλητισμός, Auto-Moto και Επαγγελματικά-B2B) κάτω από τις οποίες φιλοξενούνται περισσότερα από 12 εκατομμύρια προϊόντα. Πρακτικά ο,τιδήποτε επιτρέπεται να πωληθεί online θα το βρούμε στο Skroutz. Αυτήν τη στιγμή συνεργαζόμαστε με περίπου 3.600 ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία προβάλλουν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα μας, ενώ παρατηρούμε ότι τα τελευταία χρόνια η αύξηση των συνεργατών μας ανά έτος είναι εκθετική, καθώς ολοένα και περισσότεροι έμποροι υιοθετούν το online κανάλι πώλησης.

 George Avgoustidis

  • Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε σήμερα, α. διαχειριστικά/οικονομικά και β. τεχνολογικά;

Τα τελευταία χρόνια το Skroutz μεγαλώνει γρήγορα και είμαστε τυχεροί διότι η αναζήτηση ανθρώπων είναι προτεραιότητά μας. Στην παρούσα φάση απασχολούμε πάνω από 250 άτομα και ετησίως κάνουμε περίπου 40-50 νέες προσλήψεις. Όπως είναι αντιληπτό, αυτή η ραγδαία αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση στη διαχείριση των δομών μας, αλλά και λειτουργικά, όπως για παράδειγμα στη διαμόρφωση των γραφείων μας. Βέβαια, αυτά είναι nice problems to have και έτσι προσπαθούμε να καλύψουμε τις χωροταξικές ανάγκες, διατηρώντας ταυτόχρονα τις ίδιες ποιοτικές εργασιακές συνθήκες και τις παροχές για τους ανθρώπους μας, που μας έχουν κάνει να ξεχωρίζουμε στην αγορά.

Επιπλέον, η αγορά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου είναι ένας ζωντανός οργανισμός που μεταβάλλεται συνεχώς και αλλάζει δραματικά κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει πώς αρκετές φορές απαιτείται να προσαρμόσουμε το επιχειρηματικό μοντέλο και την εμπορική μας πολιτική, ώστε παραμείνουμε επίκαιροι και πρωτοπόροι. Παράλληλα, η δραστηριότητα στο E-commerce επηρεάζεται από παράγοντες και διαδικασίες που είναι ρευστά, όπως για παράδειγμα τα αυστηρά πρότυπα των ηλεκτρονικών συναλλαγών, οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις συναλλαγές εξ’ αποστάσεως ή ο κανονισμός δεδομένων GDPR. Τέτοιοι παράμετροι απαιτούν από μια επιχείρηση να έχει προσαρμοστικότητα, ευελιξία και ταχύτητα στην υιοθέτηση των αναγκαίων αλλαγών.

Ως εταιρεία, κύριος στόχος μας είναι να μεγαλώσουμε το μερίδιο στην αγορά, κάνοντας την εμπειρία για τους χρήστες όσο πιο καλή γίνεται. Έτσι, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου καλούμαστε να εκπαιδεύσουμε τους συνεργάτες μας, ή να λύσουμε προβλήματα της αγοράς του E-commerce που δεν είναι μόνο δικά μας. Δηλαδή, για παράδειγμα, οι αποστολές και οι διαθεσιμότητες των προϊόντων έχουν ακόμα προβλήματα, που κρατούν ίσως λίγο πίσω την έννοια του online. Αδιαμφισβήτητα, λοιπόν, οι προκλήσεις είναι αρκετές, όμως θεωρούμε ότι με δημιουργικότητα και προσήλωση σε αυτό που κάνουμε βοηθάμε στο να αλλάξουν τα πράγματα προς το καλύτερο για όλους.

 

  • Η είσοδος στο delivery τροφίμων ήταν η αρχή μιας ευρύτερης αναπτυξιακής πορείας; Είστε ικανοποιημένοι από την αρχική ανταπόκριση; Ποιος είναι ο στόχος σας στη συγκεκριμένη αγορά;

Σε όλη μας την πορεία από την αρχή του Skroutz μεριμνά μας είναι να δημιουργούμε υπηρεσίες που απαντούν σε πραγματικές καθημερινές ανάγκες και να λύνουμε προβλήματα, που στο τέλος της ημέρας κάνουν την εμπειρία των αγορών καλύτερη για τους καταναλωτές. Σε αυτό το πλαίσιο εξελίσσουμε συνεχώς την πλατφόρμα μας, εισάγοντας καινοτομίες και λύσεις που οδηγούν την αγορά μπροστά, άρα η ανάπτυξη για εμάς είναι συνυφασμένη με τη συνεχή βελτίωση του επονομαζόμενου user journey στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Η είσοδος στο online delivery με το SkroutzFood ήρθε ως φυσική εξέλιξη, όπως πριν από μερικά χρόνια δημιουργήσαμε το marketplace με το Έξυπνο Καλάθι. Η ιδέα να παντρέψουμε το delivery με τις online αγορές στριφογύριζε για χρόνια στο μυαλό μας, απλώς τώρα κρίναμε ότι οι συνθήκες ήταν κατάλληλες για να κάνουμε το επόμενο βήμα. Το όραμα μας είναι όλες οι online αγορές να γίνουν Skroutz, είτε πρόκειται για shopping, είτε για delivery και θα το πετύχουμε κάνοντας αυτό που γνωρίζουμε να κάνουμε καλά, να δημιουργούμε δηλαδή ποιοτικές υπηρεσίες που ικανοποιούν τους πελάτες μας και κερδίζουν την εμπιστοσύνη τους.

Μέχρι στιγμής, η αρχική ανταπόκριση του κόσμου και των επιχειρηματιών εστίασης επιβεβαιώνει ότι βαδίζουμε στο σωστό μονοπάτι. Με το επίσημο λανσάρισμα του SkroutzFood, έχουμε περίπου 1.000 καταστήματα στην Αττική και μια πλούσια προσφορά επιλογών σε γεύσεις και brands προς τους καταναλωτές. Ταυτόχρονα, σκοπεύουμε να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα από την εδραιωμένη βάση των χρηστών μας στο marketplace του Skroutz. Επίσης, βγαίνουμε στην αγορά της εστίασης με μια εμπορική πολιτική που θεωρούμε ότι έχει ενδιαφέρον για τους καταστηματάρχες, και που μακροπρόθεσμα στοχεύει στην επιβράβευση των σωστών επαγγελματιών που αντιμετωπίζουν τον καταναλωτή με υπευθυνότητα.

Όσον αφορά τους στόχους μας, αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει μεγάλη δυναμική στο online delivery και το SkroutzFood είναι για εμάς ένα project που εκτιμούμε ότι θα βοηθήσει να μεγαλώσει η πίτα για όλους και θα συνεισφέρει στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που απολαμβάνει ο κόσμος.

 

  • Ετοιμάζονται και άλλες «εκπλήξεις»; Υπάρχει κάποια σημαντική κατηγορία προϊόντων που θεωρείτε ότι λείπει από την πλατφόρμα;

Ένα σημαντικό δεδομένο που διαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε τις μελλοντικές μας προσπάθειες, είναι το γεγονός ότι περίπου το 70% της συνολικής μας κίνησης είναι από φορητές συσκευές. Αυτό το διάστημα προσπαθούμε να δώσουμε περισσότερη φροντίδα στις mobile εφαρμογές μας και στη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σε smartphones και tablets. Σε πρακτικό επίπεδο, εξετάζουμε την ενσωμάτωση λειτουργιών που εκμεταλλεύονται το hardware των συσκευών και έως τώρα δεν υπήρχαν στις εφαρμογές μας όπως π.χ. η φωνητική αναζήτηση, η επαυξημένη πραγματικότητα, το geo-location και πολλές ακόμη βελτιώσεις, ώστε το smartphone μας να γίνει πραγματικό εργαλείο online αγορών μέσα από το Skroutz.

Επιπλέον, με το Έξυπνο Καλάθι του Skroutz δρούμε ως ενιαίο marketplace, αναλαμβάνοντας τη διεκπεραίωση της παραγγελίας του χρήστη (παραγγελία, πληρωμή, αποστολή) σε συνεργασία με τα καταστήματα. Η υπηρεσία «τρέχει» με επιτυχία εδώ και 3 χρόνια και ξεκλειδώνει για εμάς νέες επιλογές, όπως την επέκταση σε πρόσθετες κατηγορίες προϊόντων, την ενδεχόμενη είσοδο στον κλάδο των FMCGs, την ανάπτυξη εφαρμογών mobile checkout και καινοτόμες λύσεις, που απαντούν στο λεγόμενο last-mile του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Όπως ανέφερα, στην ιστοσελίδα μας υπάρχει ο,τιδήποτε μπορεί να πωληθεί online. Ωστόσο, υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων που θεωρούμε ότι έχουν περιθώρια ανάπτυξης, όπως για παράδειγμα τα προϊόντα B2B-HORECA. Φυσικά, οι μεγάλες συσκευασίες καφέ, οι επαγγελματικές ζυγαριές και ψυγεία, οι ταμειακές μηχανές και  τα αναλώσιμα για επιχειρήσεις όπως καφετέριες και ξενοδοχεία, υπήρχαν πάντοτε στο Skroutz και είχαν αξιόλογη κίνηση. Απλώς, πλέον, προσεγγίζουμε πιο στρατηγικά το κανάλι του B2B μέσα στο Skroutz, ώστε να οργανώσουμε πιο αποδοτικά αυτές τις κατηγορίες, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κλάδου, ώστε να παρέχουμε ένα πιο ολοκληρωμένο και εύχρηστο προϊόν στον επαγγελματία του HORECA.

 

  • Ποια είναι η σπουδαιότερη τεχνολογική καινοτομία που ετοιμάζετε για να εισαγάγετε στην πλατφόρμα προς όφελος συνεργατών και χρηστών;

Η πλατφόρμα του Skroutz είναι συνολικά για εμάς το επίκεντρο της καινοτομίας μας. Για το λόγο αυτό, προσπαθούμε συνεχώς να ενσωματώνουμε νέες τεχνολογίες και πρωτοποριακές λύσεις στη βασική μας υπηρεσία και η πρόκληση τα επόμενα χρόνια, είναι αυτή η τεχνολογία  να εξασφαλίσει μια εξαιρετική εμπειρία σε αυτό που βιώνει ο καθένας μας ως καταναλωτής στην πλατφόρμα του Skroutz.

Θέλουμε το Skroutz να γίνει ένας ψηφιακός βοηθός σε όλα τα βήματα και να αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο στο «ταξίδι» των αγορών. Ο σκοπός μας είναι να βρούμε όλες τις αμφιβολίες του shopping journey και να τις ελαχιστοποιήσουμε, ενώ παράλληλα μεγιστοποιούμε τα πλεονεκτήματα που ήδη έχουμε και προσθέτουν εμπιστοσύνη στον καταναλωτή.

Η αποστολή του Skroutz είναι να βοηθήσει τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους ευχάριστα. Το τέλειο shopping journey είναι ο καταναλωτής να ανακαλύπτει εύκολα αυτό που καλύπτει την ανάγκη του, να είναι σίγουρος για την αγορά του και ότι η εμπειρία μετά την παραγγελία δε θα κρύβει εκπλήξεις.

 

  • Τι ανάπτυξη προβλέπετε για το e-commerce στη χώρα μας και που τοποθετείτε το skroutz.gr;

Από τα δικά μας στοιχεία και από τα μεγέθη που καταγράφουν οι φορείς του E-commerce στην αγορά γενικά υπάρχει η αύξηση της online κατανάλωσης. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι η πώληση ολοκληρώνεται online, όμως σίγουρα αποδεικνύεται ότι το e-commerce είναι ο πιο εύκολος τρόπος έρευνας αγοράς.  Επίσης, όπως ανέφερα, υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων που κάνουν τη μετάβαση στο online κανάλι και αυτό συμβάλλει στη γενικότερη ανάπτυξη του κλάδου. Για παράδειγμα, πριν από 5 χρόνια δε θα αγόραζες προϊόντα φαρμακείου από το Internet, όμως αυτό έχει αλλάξει και σίγουρα η ευκολία και η ποικιλία κερδίζουν ολοένα και περισσότερο το κοινό.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τη δυναμική της αγοράς και να μετρήσουμε τη δική μας ανάπτυξη ανά έτος, εμείς παρακολουθούμε το GMV (Gross Merchandise Volume), δηλαδή την ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων που παράγεται μέσα από την πλατφόρμα μας και διακινείται προς τους εμπόρους. Ο δείκτης του GMV είναι παγκοσμίως αποδεκτός και επιτρέπει τη δυνατότητα σύγκρισης των B2C και B2B Marketplaces.

Συγκεκριμένα, για το 2018 το Skroutz δεχόταν μηνιαίως περίπου 25 εκατομμύρια επισκέψεις, που διοχετεύονταν στα περίπου 3.500 συνεργαζόμενα καταστήματα. Κάνοντας τον υπολογισμό του όγκου των εμπορευμάτων που αφορούν αποκλειστικά το κανάλι του Skroutz, το GMV για την περσινή χρονιά ανήλθε στα 522 εκατομμύρια ευρώ και αντιστοιχεί περίπου σε 9,3 εκ. online παραγγελίες για σχεδόν 14,9 εκατομμύρια προϊόντα. Εδώ, είναι σημαντικό να αναφέρω ότι σε αυτά τα νούμερα δεν συμπεριλαμβάνεται ο παράγοντας του ROPO (Research Online Purchase Offline), δηλαδή πωλήσεις που ξεκινούν online, όμως ολοκληρώνονται offline στο φυσικό κατάστημα.

Σαν τάξη μεγέθους, αυτό σημαίνει ότι για το 2018 από το κανάλι του Skroutz παραγόταν μια πώληση σε συνεργαζόμενο κατάστημα κάθε 3,3 δευτερόλεπτα. Σε όρους επιμερισμού αυτού του όγκου σε κατηγορίες προϊόντων, φυσικά την πρωτοκαθεδρία την έχει η τεχνολογία -λόγω και της μεγάλης αξίας των ειδών-, ενώ ακολουθούν τα είδη για το σπίτι, η μόδα και τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς.

Όσον αφορά το 2019, η μέχρι τώρα εικόνα των στοιχείων δείχνει ότι το GMV μέσα από το Skroutz θα παρουσιάσει μια αύξηση της τάξης του 15% YoY, ενώ αντίστοιχα θετικό πρόσημο καταγράφει και η ανάπτυξη των εταιρικών μας μεγεθών συγκριτικά με τη χρήση του 2017. Συνεπώς, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη του E-commerce θα συνεχίσει να είναι εκθετική. Από την πλευρά μας αναγνωρίζουμε τη μεγάλη προοπτική εξέλιξης και οχυρώνουμε το Skroutz επενδύοντας στις υπηρεσίες μας και στους ανθρώπους μας, με γνώμονα τη βελτίωση του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

 [social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Interviews

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search