Συνέντευξη με τον Απόστολο Γεωργαντζή, CEO της ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες Α.Ε.Ε. και του Ομίλου Quest
Ο κύριος Απόστολος Γεωργαντζής, είναι ο άνθρωπος πίσω από τη σύγχρονη, επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία της ACS, αφού κατέχει τη θέση του του Διευθύνοντος Σύμβουλου της εταιρείας από τα τέλη του 2003. Είναι, επίσης, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Info Quest Technologies και από το 2015 είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της μητρικής εταιρείας του Ομίλου Quest και της Quest Συμμετοχών.
Είχαμε την ευκαιρία μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας και ουσιαστικής συνομιλίας μαζί του, σχετικά με την πορεία της εταιρείας, τους ανθρώπους της, τα μέσα και τους συνεργάτες, καθώς και τα μελλοντικά της σχέδια.
- Πόσο ικανοποιημένοι είστε από την πορεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια της κρίσης και τους ρυθμούς ανάπτυξης;
Εν μέσω αρνητικών για την οικονομία της χώρας μας συγκυριών, η πορεία της ACS τα τελευταία χρόνια ήταν θετική, αφού τα έσοδα της εταιρείας κατά το 2018 ανήλθαν σε περίπου €103 εκατομμύρια, έναντι περίπου €90 εκ. το 2008-2009 και €70 εκ. το 2012, ενώ κατάφερε όλα τα χρόνια να παραμείνει κερδοφόρα, παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς, διατηρώντας την ηγετική της θέση.
Η ανάπτυξη της εταιρείας από το 2012 και μετά ήρθε τόσο από την αγορά των ταχυμεταφορών, που από το 2013 αναπτύσσεται λόγω του e-commerce, αλλά και από την είσοδό της στην αγορά του απλού ταχυδρομείου προς τα τέλη του 2013. Κυρίως λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και των σημαντικών επενδύσεων της εταιρείας σε υποδομές και καινοτομικές υπηρεσίες, εκτιμάται ότι τα έσοδα της ACS από τις ταχυμεταφορές θα συνεχίσουν να αυξάνονται στα επόμενα έτη. Η εταιρεία έχει πετύχει όλα τα τελευταία έτη να έχει καλή χρηματοοικονομική κατάσταση, με συνεχόμενο ρυθμό ανάπτυξης (περίπου 9% ετησίως), μηδενικό δανεισμό και θετικές ταμειακές ροές, οι οποίες της επιτρέπουν να είναι σε θέση να συνεχίσει τις όποιες επενδύσεις κρίνει κατάλληλες για την περαιτέρω ανάπτυξη της και να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον.
- Ποιοι είναι οι παράγοντες που σας φέρνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό;
Έχοντας ως στρατηγική της τη συνεχή ανάπτυξη λύσεων και υπηρεσιών, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνεργατών και των πελατών της, τόσο για τις Β2Β υπηρεσίες όσο και για την ικανοποίηση των ιδιωτών πελατών της, η ACS έχει καταφέρει να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό με κεντρικό άξονα την καινοτομία που φέρνουν οι τεχνολογικές εξελίξεις στην αγορά μας. Παράλληλα, βαρύτητα δίνεται και στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των 3.000 εργαζομένων, συνεργατών και στελεχών της που αποτελούν και την κινητήριο δύναμή της.
Τέλος, επενδύει συστηματικά και στην εξυπηρέτηση του πελάτη, με έμφαση στον πελάτη-παραλήπτη του ηλεκτρονικού εμπορίου, προσπαθώντας συνεχώς να βελτιώσει την εμπειρία και την εξυπηρέτησή του, αξιοποιώντας την τεχνολογική της υπεροχή (με λύσεις αυτοματοποίησης των αποστολών, διασύνδεσης των συστημάτων της με τα συνεργαζόμενα e-shop και προσωποποιημένης πληροφόρησης του πελάτη), καθώς και το μεγαλύτερο δίκτυο εξυπηρέτησης που συνεχώς επεκτείνει στην Ελλάδα, με πάνω από 600 καταστήματα και σημεία εξυπηρέτησης ACS Smart Point σε πρατήρια Shell.
Το αποτέλεσμα της συνεχούς αυτής προσπάθειας βελτίωσης σε όλους τους τομείς, είναι η διατήρηση της ηγετικής θέσης της ACS στην αγορά και η διαφοροποίησή της από τον ανταγωνισμό, ως η πιο υγιής και τεχνολογικά εξελιγμένη επιχείρηση στο χώρο των υπηρεσιών ταχυμεταφοράς και απλού ταχυδρομείου, αλλά και η πιο αξιόπιστη επιλογή για τις ταχυδρομικές ανάγκες των πελατών της, και στο θέμα της άμεσης και εγγυημένης απόδοσης των αντικαταβολών - ύψους €600.000.000 ετησίως.
- Ποιες επενδύσεις έχετε πραγματοποιήσει σε αυτοματισμούς; Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στην υιοθέτηση μοντέρνων τεχνολογιών;
Ακολουθώντας μια συνεπή στρατηγική κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης πορείας της ως ηγέτης στην Ελληνική αγορά, η ACS έχει δώσει έμφαση στην ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων και εργαλείων για τη βελτίωση των οργανωτικών της διαδικασιών και συστημάτων. Στόχοι είναι η αναβάθμιση και η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της, η μείωση του ανθρώπινου λάθους λόγω των αυτοματισμών που έχει ενσωματώσει σε όλα τα στάδια λειτουργίας της και, εν τέλει, η καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, με βασικό γνώμονα την καινοτομία και το Customer Experience, η εταιρεία πραγματοποιεί συνεχείς επενδύσεις σε καινοτόμα συστήματα, αυτοματισμούς και σύγχρονο εξοπλισμό, οι οποίες στη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών ξεπερνούν τα €10 εκατομμύρια.
Ενδεικτικά, αναφέρονται οι συσκευές Mobile PDA τελευταίας τεχνολογίας που χρησιμοποιούν οι διανομείς της ACS Πανελλαδικά, οι οποίες συνδέονται με τα κινητά τερματικά POS της Cardlink, για την ασφαλή πληρωμή με τραπεζική κάρτα και στο χώρο του παραλήπτη, παρέχοντας τραπεζικού επιπέδου encryption δεδομένων και ταχύτητα, αλλά και με αυτόματη σύνδεση στη mobile εφαρμογή της ACS, ώστε να εξασφαλίζεται η ακρίβεια των συναλλαγών.
Παράλληλα, η ACS έχει επενδύσει τα τελευταία χρόνια στην αναβάθμιση των αυτόματων μηχανημάτων και συστημάτων διαλογής, σε συστήματα αυτόματης ενημέρωσης του πελάτη μέσω e-mail ή Viber/sms, στις αυτόματες θυρίδες παραλαβής και παράδοσης αποστολών ACS Smart Point (σε πρατήρια Shell), στην αυτόματη απόδοση των αντικαταβολών με online transfer, στην ηλεκτρονική κλήση διανομέα μέσω του ACS site (e-shipping), σε on-line μηχανογραφικές λύσεις προετοιμασίας, ελέγχου, διαχείρισης αλλά και παρακολούθησης των καθημερινών αποστολών (ACS Connect – ACS Web Business Tools) που παρέχονται δωρεάν σε εταιρικούς πελάτες / ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και σε mobile εφαρμογές όπως το ACS ReDirect, για την εύκολη ανακατεύθυνση της αποστολής του παραλήπτη από το κινητό του (σε άλλο σημείο παραλαβής ή άλλη μέρα), και το ACS Mobile App, για τη γρήγορη αναζήτηση του πλησιέστερου σημείου εξυπηρέτησης (με βάση το γεωγραφικό στίγμα του χρήστη), την παρακολούθηση της πορείας της αποστολής του με προσωπικές ειδοποιήσεις κ.α.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία, για την καλύτερη εξυπηρέτηση της αγοράς, υλοποιεί αυτή τη στιγμή τη Β' Φάση της αναβάθμισης των εγκαταστάσεων της διαλογής στην Αττική, με τη δημιουργία ενός νέου σύγχρονου κέντρου διαλογής με επιφάνεια 30.000 τ.μ. και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας που θα προσφέρει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα αυτόματης διαλογής, άνω των 40.000 αποστολών ανά ώρα – μια επένδυση που προβλέπεται να ξεπεράσει συνολικά τα €30 εκ.
Τέλος, η ACS, έχοντας σταθερή επιδίωξη την τεχνολογική αναβάθμιση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό, έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός πλήρους ανασχηματισμού των επικοινωνιακών της συστημάτων σε όλο το Πανελλαδικό της Δίκτυο Εξυπηρέτησης, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2019, με πρωτοποριακές τεχνολογίες artificial intelligence, αναγνώριση φωνής κ.α.
- Πόσο σημαντικό είναι το fleet management για εσάς;
Αναφορικά με τα συστήματα fleet management που χρησιμοποιεί η ACS, είναι ζωτικής σημασίας για την αποδοτικότερη λειτουργία της εταιρείας και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, καθώς προσφέρουν άμεσο έλεγχο της πορείας της κάθε αποστολής σε πραγματικό χρόνο (μέσω γεωγραφικού στίγματος σε κάθε όχημα και κάθε οδηγό/διανομέα), ενημέρωση για τυχόν παρεκκλίσεις από τα προγραμματισμένα δρομολόγια των οχημάτων/οδηγών, αλλά και πληροφορίες για την κατανάλωση των καυσίμων. Επίσης, στα ειδικά έργα μεταφοράς που αναλαμβάνει η ACS (π.χ. δείγματα αίματος, ραδιοφάρμακα και άλλες βιολογικές ουσίες), υπάρχει άμεση πληροφόρηση μέσω αυτόματων ειδοποιήσεων για την ταχύτητα που κινείται το κάθε όχημα, τυχόν παρέκκλιση στις τιμές της θερμοκρασίας των ειδικών φορτίων κ.λπ., για την πλέον ασφαλή μεταφορά τους.
- Πόσο φιλικός με το περιβάλλον είναι ο μεταφορικός σας στόλος;
Όλα τα νέα αυτοκίνητα της εταιρείας είναι τελευταίας τεχνολογίας και τα παλαιότερα αντικαθίστανται σταδιακά, με σκοπό όχι μόνο τον εκσυγχρονισμό του στόλου, αλλά και τη μείωση κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 στον μικτό κύκλο (εντός πόλης/εκτός πόλης) πάνω από 20%. Στο πλαίσιο του προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης που υλοποιεί η εταιρεία, γίνεται μια συνεχής προσπάθεια καταγραφής και μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος (που περιλαμβάνει και τις εκπομπές των οχημάτων της), ενώ έχει λάβει ήδη το Πιστοποιητικό ISO 14001 για την Περιβαλλοντική Διαχείριση Υπηρεσιών Ταχυμεταφοράς και Ταχυδρομείου.
Παράλληλα, η ACS έχει προχωρήσει από το 2013 στο πρόγραμμα «ACS ECO», που αφορά στην τοποθέτηση συστημάτων υγραερίου στα φορτηγά αυτοκίνητά της, με αποτέλεσμα το 75% των οχημάτων της να λειτουργούν σήμερα με υγραεριοκίνηση. Με τη μετατροπή των οχημάτων υπολογίζεται ότι επιτυγχάνεται μείωση εκπεμπόμενων ρίπων, δεδομένου ότι το υγραέριο έχει μηδενική περιεκτικότητα σε μόλυβδο και ρυπαίνει σε ποσοστό -55% με μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και οξείδια του αζώτου(NOx) την ατμόσφαιρα, σε σύγκριση με την αμόλυβδη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης. Σημειώνεται ότι το υγραέριο ως καύσιμο, όχι μόνο θεωρείται πιο φιλικό προς το περιβάλλον, λόγω της τέλειας καύσης χωρίς καπνό που περιέχει 60% λιγότερο CO, αλλά παρέχει και μεγαλύτερη ασφάλεια.
Επιπλέον, η εταιρεία έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα, με πενταετή ορίζοντα, αντικατάστασης όλων των Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσης των αντιπροσώπων της (περίπου 500) με οχήματα νέας τεχνολογίας και με επιδότηση από την κεντρική εταιρεία, ενώ εξετάζει και την προμήθεια οχημάτων με ηλεκτροκίνηση (και μηδενικούς ρύπους), παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις στη διεθνή και εγχώρια αγορά.
- Τί δράσεις υιοθετείτε για την εκπαίδευση και επιμόρφωση, καθώς και την προστασία των εργαζομένων;
Η εταιρεία είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στο θέμα της εκπαίδευσης του προσωπικού του ταχυδρομικού της δικτύου. Για το λόγο αυτό έχει αναπτύξει και συντηρεί δική της πλατφόρμα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (e-learning), όπου κάθε εργαζόμενος παρακολουθεί στο δικό του χρόνο και τόπο τα μαθήματα που αφορούν στην ειδικότητά του, υποχρεωτικά με αξιολόγηση της γνώσης του μέσω ερωτηματολογίου, αλλά έχει και τη δυνατότητα να παρακολουθήσει και μαθήματα γενικού ενδιαφέροντος.
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και υγιεινή, η εταιρεία δίνει μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση των εργαζομένων σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής με ασκήσεις, αλλά και με την παροχή συμβουλών σε συνεργασία με εξωτερικό φορέα. Έχει αναπτύξει και εφαρμόζει σύστημα διαχείρισης ασφάλειας και υγιεινής κατά ISO 45001:2018, το οποίο προτίθεται να πιστοποιήσει μέχρι το τέλος του 2019.
- Ποια είναι η επόμενη ημέρα για την ACS;
Η εταιρεία στα επόμενα χρόνια στοχεύει σε μια ανάπτυξη, η οποία θα προέλθει κυρίως από την άνοδο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Mε τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις, στοχεύει να έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί ταχύτερα από ό,τι η αγορά, βελτιώνοντας και το μερίδιό της. Έτσι πρώτος στόχος της είναι να μπορέσει μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια να ξεπεράσει σε έσοδα τα €130 εκ., κάτι που επιτυγχάνεται ακόμα και με μία ήπια μονοψήφια ανάπτυξη 6-8% ανά έτος και να το κάνει αυτό διατηρώντας και τα καλά περιθώρια κέρδους που έχει επιτύχει έως σήμερα. Για την επίτευξη των στόχων αυτών, σχεδιάζει να πραγματοποιήσει την ίδια περίοδο και σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και συστήματα, που αναμένεται να ξεπεράσουν τα €40 εκ., με την πιο σημαντική εκ των επενδύσεων να είναι το νέο κέντρο διαλογής της στην Αττική.
Τέλος, διαρκής στόχος της ACS είναι η διατήρηση και ενίσχυση της κοινωνικής συνεισφοράς της εταιρείας, με προσπάθειες για βελτίωση σε όλα τα ουσιαστικά θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κοινωνικής Ευθύνης. Αξιοποιώντας τα μοναδικά της πλεονεκτήματα, όπως το εκτεταμένο πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων, την ταχύτητα, την οργάνωση και την αξιοπιστία της, η εταιρεία θα συνεχίσει να υλοποιεί δράσεις μεγάλης εμβέλειας, είτε με δωρεάν παροχή υπηρεσιών είτε σε συμβολική τιμή, διευκολύνοντας το έργο πολιτών, φορέων και ΜΚΟ για κοινωφελείς σκοπούς, αλλά και ως αρωγός σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, μεταφέροντας πολύτιμα δέματα και μαζί την ελπίδα σε ανθρώπους που τη χρειάζονται.
Βάζοντας επί 38 χρόνια μία προτεραιότητα, τον άνθρωπο, η ACS είναι σε θέση να αποτελεί σταθερή αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους και τους πελάτες της, στη συνεχή της πορεία προς την Βιώσιμη Ανάπτυξη.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]