Επωνύμως…

Οι fintech προσπαθούν να λύσουν τα ζητήματα των εμπόρων

Το fintech οικοσύστημα ήταν πάντα ενδιαφέρον. Ενδεχομένως γιατί οτιδήποτε έχει σχέση με χρήματα -σε ψηφιακή ή φυσική μορφή- έχει το δικό του ενδιαφέρον. Και δεν είναι τυχαίο ότι η εμφάνιση startups όπως η Revolut και η N26 είχε δημιουργήσει τεράστιο ενδιαφέρον. Ιδίως από τη στιγμή που ανταγωνίζονταν -και με αρκετή επιτυχία- τις παραδοσιακές τράπεζες.

Πλέον, η Revolut δεν είναι startup αλλά τραπεζικός κολοσσός, με αποτίμηση γύρω στα 75 δισ. δολάρια και οι neobanks δεν είναι και τόσο «της μόδας», καθώς το τοπίο έχει ξεκαθαρίσει και έχουν πλέον «επιβιώσει» αυτές που μπόρεσαν να το επιτύχουν.

Η Generation A ή Gen ΑΙ είναι εδώ…

Η δική μου γενιά, όταν ήθελε να βρει κάτι, άνοιγε τα βιβλία και τις εγκυκλοπαίδειες. Τα παιδιά μας έμπαιναν (πολλά συνεχίζουν να μπαίνουν ακόμα) στο Google. Tα εγγόνια μας (που εγώ ακόμα δεν έχω, αλλά έχουν οι φίλοι μου) ρωτάνε το ChatGPT. Το χάσμα των γενεών έχει κι αυτή την (διαφορετική) οπτική, αν το καλοσκεφτείς.

Οι σημερινοί προ-έφηβοι, θεωρητικά και σύμφωνα με τις εν πολλοίς αυθαίρετες ταξινομήσεις των μελετητών, ανήκουν -λέει- στο Generation A. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, μάλλον θα έπρεπε να καταχωρούνται ως Generation AI, αφού -κατά κάποιον τρόπο- είναι AI-natives, όπως οι προηγούμενη γενιά ήταν Internet-natives.

Όλοι αυτοί γεννήθηκαν σε συναρπαστικές εποχές. Εμείς μπορεί να βιώσαμε την εξίσου συναρπαστική μετάβαση από τη μια τεχνολογία στην άλλη (ο οικοδεσπότης σας, όταν πρωτόπιασε δουλειά σε εφημερίδα πριν από 50+ χρόνια, ξεκίνησε από το χαρτί και την πένα -μελάνης, επειδή έγραφε πιο γρήγορα- για να περάσει τα επόμενα χρόνια διαδοχικά στη γραφομηχανή, το Macintosh και το παντοδύναμο αλλά πολλαπλά ευέλικτο κινητό), όμως αυτοί ποιος ξέρει τι καταπληκτικά καινούρια πράγματα θα ζήσουν, τα επόμενα χρόνια.

Πόσο δημοφιλές θα είναι το ΙRIS στο eCommerce;

Από τις αρχές της εβδομάδας, όλες οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από μέγεθος ή αντικείμενο δραστηριότητας, οφείλουν να δέχονται πληρωμές μέσω IRIS, είτε μέσω POS είτε μέσω QR code συνδεδεμένου με τον φορολογικό μηχανισμό ή πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Και το ερώτημα είναι: πόσο θα χρησιμοποιηθεί το IRIS από τους καταναλωτές, όσον αφορά στις online αγορές τους;

Πριν προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, θα πρέπει να κάνουμε μία επισήμανση. Η διαδικασία ενσωμάτωσης δεν ήταν χωρίς ζητήματα. Ιδίως για τα ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν «στηθεί» σε μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες, όπως είναι το Shopify. Εκεί, η μόνη λύση για να υποστηρίζει το eShop και IRIS είναι να συνεργάζεται με συγκεκριμένη ελληνική εταιρεία διεκπεραίωσης ψηφιακών συναλλαγών, η οποία ήταν και η μόνη που έσπευσε να φτιάξει την σχετική υποδομή. Οπότε, για να είναι ένα eShop σύννομο πρέπει να συνεργαστεί με τη συγκεκριμένη εταιρεία, οι χρεώσεις της οποίας είναι πάντως πιο φθηνές από εκείνες που προτείνουν οι εν λόγο διεθνείς πλατφόρμες. Απλά, το θέμα είναι η ευκολία που προσφέρουν οι διεθνείς εφαρμογές που προτείνουν οι πλατφόρμες. Αλλά με λίγο κώδικα, όλα είναι εφικτά...

Τα τρία χρόνια (και κάτι μέρες) που άλλαξαν τον κόσμο

To ‘φου’ στα τρία (μόλις) κεράκια έγινε εχθές -την Κυριακή, 30 Νοεμβρίου συγκεκριμένα- και δεν είναι καν σίγουρο αν όντως υπήρξαν κεράκια που κάποιος τα έσβησε. Όμως, party υπήρξε και με το παραπάνω, στη διεθνή ειδησεογραφία, που επεσήμανε, κατέγραψε και σχολίασε δεόντως το γεγονός.

Βλέπετε, το ‘παιδί’ που γιόρταζε τα γενέθλιά του όχι μόνο είναι γνωστό τοις πάσι, αλλά όλοι συμφωνούν ότι μεγάλωσε πολύ και έριξε απότομα μπόι… Για το ChatGPT, βέβαια, ο λόγος που, μέσα σ’ αυτά τα ελάχιστα χρόνια, άλλαξε πάρα πολλά στον κόσμο και την καθημερινότητά μας, καταφέρνοντας να εκδημοκρατίσει την Τεχνητή Νοημοσύνη και να την κάνει από προνόμιο των λίγων (κυρίως επιστημόνων, ερευνητών και γιγαντιαίων οργανισμών) κτήμα των πολλών.

AI agents: Μπορούν να αλλάξουν το eCommerce;

Στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, τα πάντα αλλάζουν εξαιρετικά γρήγορα. Μέχρι πριν από μερικούς μήνες, το GenAI ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων. Σήμερα, άπαντες ασχολούνται με την επόμενη «τάση», τους AI agents, με το ενδιαφέρον να είναι τεράστιο, όπως και οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σκεφτείτε μόνο, ότι πλέον συζητάμε για προσωποιημένους agents που θα αναλαμβάνουν να κάνουν τις αγορές για εμάς. Όμως, μήπως αυτή η εξέλιξη αλλάξει όλα τα επιχειρηματικά μοντέλα στο eCommerce;

Όλοι δικοί μας είμαστε – Welcome to the blob

Για την (επικείμενη, όπως πολλοί πιστεύουν) ‘φούσκα’ της Τεχνητής Νοημοσύνης τα είπαμε και τα ξαναείπαμε, για τα προβλήματα με τις μαζικές απολύσεις που πληθαίνουν παρομοίως, για τους ημιαγωγούς όπου το backlog είναι μακρύ (με απλά λόγια, τα εργοστάσια καθυστερούν παραδόσεις πολλών παραγγελιών, ρίχνοντας βάρος στις περισσότερο κερδοφόρες γραμμές παραγωγής εξειδικευμένων τσιπ, λόγω της ταχύτατης εισβολής του ΑΙ στην καθημερινότητά μας), επίσης.

Τί δεν είπαμε, λοιπόν; Χμμμ… δεν μιλήσαμε για το blob – welcome to the blob, λέει ο τίτλος μας, και, μάλλον θα αναρωτιέστε με το δίκιο σας, τι είναι πάλι τούτο; Αν ψάξετε στο λεξικό, όπως έκανε και ο οικοδεσπότης σας μόλις συνάντησε (κατ’ επανάληψη, τον τελευταίο καιρό) αυτή τη λέξη στη διεθνή ειδησεογραφία, θα βρείτε ότι πρόκειται για μια ‘πηκτή, ευμεγέθη σταγόνα’, μια χοντρή, ενδεχομένως και ακαθόριστη στη σύστασή της, στάλα.

Πλατφόρμες εκτός ΕΕ και μικροδέματα

Είναι μία από τις πλέον σημαντικές αποφάσεις για την ελληνική, αλλά και γενικότερα την ευρωπαϊκή αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου των τελευταίων ετών. Ο λόγος, για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να καταργήσει τις εξαιρέσεις σε φορολόγηση των δεμάτων με προϊόντα αξίας έως 150 ευρώ, η οποία ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που κινεζικές -και όχι μόνο- πλατφόρμες eCommerce έφτασαν να είναι από τα πλέον γνωστά «ονόματα» και στους Έλληνες καταναλωτές.

'Καζάνι που βράζει' η αγορά των ημιαγωγών

Γράφαμε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, σ’ αυτήν εδώ τη φιλόξενη στήλη, για τη ‘φούσκα’ (είναι, άραγε; δεν είναι; ποιος μπορεί να προβλέψει και να πει, με σχετική σιγουριά;) της Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία απασχολεί ολοένα και περισσότερους στην αγορά, αλλά και στα οικονομικά επιτελεία διεθνών οργανισμών και κυβερνήσεων.

Όμως, δεν είναι οι μόνοι που ανησυχούν, καθώς φαίνεται. Για άμεσα σχετιζόμενο με το προηγούμενο θέμα λόγο, πολλά καμπανάκια χτυπάνε εσχάτως και στον χώρο των ημιαγωγών, αφού ‘φούσκα-ξεφούσκα’ η ΤΝ, η ζήτηση των εξειδικευμένων τσιπ για επιχειρήσεις, οργανισμούς και κυρίως data center που περνούν στη νέα εποχή, έχει πλέον ‘χτυπήσει κόκκινο’ -τουλάχιστον στις χώρες που συμμετέχουν στον παγκόσμιο αγώνα δρόμου για την τεχνολογική, οικονομική και γεωπολιτική κυριαρχία- και συνεχίζει να αυξάνει εκθετικά.

Black Friday: Από ελληνική ευκαιρία σε κινεζικό φαινόμενο

Η Black Friday πλησιάζει ξανά, αλλά η φετινή μοιάζει διαφορετική. Όχι επειδή οι καταναλωτές περιμένουν μεγάλες προσφορές, αλλά επειδή το ενδιαφέρον μετακινείται ολοένα και περισσότερο εκτός Ελλάδας.

Πλατφόρμες όπως η Temu, η Shein, το AliExpress, ακόμη και το TikTok Shop, μπαίνουν με ορμή στην ελληνική αγορά, προσφέροντας τιμές που κανένα εγχώριο κατάστημα δεν μπορεί να πλησιάσει.

Οι neobanks έχουν ένα πλεονέκτημα – και δεν πρέπει να το χάσουν

Έχει γίνει πολύς λόγος τα τελευταία χρόνια για τις neobanks, ήτοι τα νέου «τύπου» χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που είναι αποκλειστικά ψηφιακές και ανταγωνίζονται με αρκετή επιτυχία τις παραδοσιακές τράπεζες. Και παρά τις προσπάθειες των τελευταίων να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, οι neobanks κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος.

Το πρόβλημα των παραδοσιακών τραπεζών εστιάζεται στην προσέγγισή τους. Σε πολλές περιπτώσεις κάνουν λόγο για ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά δεν συνειδητοποιούν ότι πρόκειται για κάτι που πρέπει να το κάνεις τόσο στο front end όσο και στο back end.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search