Εμείς τα λέγαμε από καιρό… Να τώρα που έρχονται να τα πουν κι άλλα, ακόμα πιο αρμόδια χείλη, εκείνα των εκπροσώπων της Europol, του συντονιστικού οργάνου των αστυνομιών απανταχού της Ευρώπης, τα οποία υπερθεματίζουν όσον αφορά στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης από κακόβουλους.
Βλέπετε, η επανάσταση που έφερε η ‘εισβολή’ της στην καθημερινότητά μας, τα τελευταία δυόμιση χρόνια, έχει -εκτός από την καλή- και την κακή πλευρά της. Δίπλα στους νέους ορίζοντες που διανοίγονται στην υγεία, τη βιομηχανία, τον πολιτισμό, την άμυνα και τόσους άλλους τομείς προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, νέοι ορίζοντες (αυτή τη φορά, με κακό σκοπό) διανοίγονται επίσης για τις απάτες, την κλοπή δεδομένων και το ‘ξέπλυμα μαύρου χρήματος’, τομείς που φαίνεται να ξεχωρίζει η Europol ως δημοφιλέστερους μεταξύ των κυβερνο-εγκληματιών, άρα και πιο επικίνδυνους για όλους μας.
Αν θέλει κανείς να δει προς τα που κινείται -και- η ελληνική αγορά των πληρωμών, δεν έχει παρά να διαβάσει την πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η Visa σε συνεργασία με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ για τις προτιμήσεις της Gen Z στην Ελλάδα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχουν ότι οι νέοι ηλικίας 17-30 ετών, όχι μόνο ακολουθούν τις τάσεις, αλλά συχνά δημιουργούν νέα δεδομένα, δίνοντας το στίγμα για το μέλλον των αγορών και των πληρωμών.
Ένα από τα μεγάλα θέματα που συζητιέται συχνά στο οικοσύστημα της ψηφιακής τεχνολογίας στην Ευρώπη, αφού δεν λείπουν τα case studies, είναι η χρονική ασυνέχεια μεταξύ της αρχικής αντίδρασης σε μια διαπιστωμένη μικρή ή μεγάλη ανάγκη, της αντιμετώπισης του προβλήματος από τις Βρυξέλλες με τη δημιουργία κάποιου ρυθμιστικού πλαισίου ή Πράξης, και της ημερομηνίας έναρξης της (σωστής) εφαρμογής του από τις χώρες-μέλη της ΕΕ.
Όλο αυτό το ‘προπαρασκευαστικό στάδιο’ μπορεί να διαρκέσει κάμποσα χρόνια, με αποτέλεσμα -λόγω των ταχύτατων εξελίξεων- είτε οι προβλέψεις του να έχουν ξεπεραστεί στην πράξη, είτε η αγορά να έχει ήδη φτιάξει τους δικούς της, εδραιωμένους κανόνες λειτουργίας, που είναι πολύ δύσκολο πλέον να ανατραπούν στην πράξη.
Είναι στιγμές που αναρωτιέμαι πόσο μεγάλη είναι τελικά η αλλαγή συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Γιατί δεν έχουν περάσει και τόσα πολλά χρόνια από την εποχή που η εικόνα που είχαν οι περισσότεροι Έλληνες ήταν πως το Internet το χρησιμοποιούν για να αγοράζουν κάτι nerds τύποι gadgets και άλλα τέτοια προϊόντα!
Στις αρχές του μήνα, την «Καθαρή» Τρίτη και Τετάρτη, ο οικοδεσπότης σας πραγματοποίησε ένα ταξίδι-αστραπή στη Βαρκελώνη, ως προσκεκλημένος του ΣΕΚΕΕ, για να παραβρεθεί στα εγκαίνια και στις δυο από τις τέσσερις, συνολικά, ημέρες λειτουργίας του ελληνικού περιπτέρου στο Mobile World Congress, την μακράν μεγαλύτερη ετήσια έκθεση τεχνολογίας και καινοτομίας στην Ευρώπη.
‘Βιτρίνα’ και ‘γιορτή’, ταυτόχρονα, η έκθεση -που συγκέντρωσε φέτος περισσότερους από 100.000 επισκέπτες φτάνοντας και ξεπερνώντας τα προ-πανδημίας επίπεδα προσέλευσης- έχει εδραιωθεί από χρόνια ως ‘must’, στον ευρύτερο χώρο της τεχνολογίας, αφού ξεκίνησε μεν ως ‘εκθεσο-συνέδριο’ για τον χώρο της κινητής τηλεφωνίας, αλλά πλέον περιλαμβάνει ουσιαστικά τα πάντα: από υπολογιστές και κεραίες έως ρομπότ, αυτόνομα οχήματα και αεροταξί – sky is the limit, σ’ ό,τι αφορά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρουσιάζονται εκεί, πολλά για πρώτη φορά στην αγορά.
Την περασμένη εβδομάδα ήμουν στο MWC Barcelona, συνεχίζοντας μία παράδοση που πλέον συμπληρώνει μία 20ετία. Και μία «διαμάχη» που είχα με ορισμένους συναδέλφους, αφορούσε το πως θα αποκαλούμε το συγκεκριμένο συνέδριο / έκθεση. Αυτό, γιατί επέμεναν να το αποκαλούν Mobile World Congress, ενώ εγώ προτιμούσα το MWC, ή το MWC Barcelona.
Η αλήθεια είναι πως τα αρχικά MWC σημαίνουν Mobile World Congress, αλλά οι διοργανωτές έχουν επιλέξει -ορθώς κατ’ εμέ- να μην χρησιμοποιούν τη δεύτερη φράση, αλλά την πρώτη. Ο λόγος είναι ότι στο MWC δεν βλέπεις πλέον μόνο προϊόντα, λύσεις και εφαρμογές που σχετίζονται μόνο με τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, αλλά προϊόντα, λύσεις και εφαρμογές που σχετίζονται με όλο το φάσμα των ψηφιακών τεχνολογιών. Πολύ απλά, γιατί τα πάντα είναι mobile!
Λαϊκή έκφραση ο τίτλος μας, που σημαίνει ότι οι γέροντες αξίζουν περισσότερο από τους νέους, επειδή έχουν μεγάλη πείρα και σύνεση. Θα μου πείτε τώρα - και με το δίκιο σας - τι σχέση μπορεί να έχουν οι γέροντες με την τεχνολογία… Αμ, έχουν και μάλιστα μεγάλη!
Γιατί, όπως συνέβη πριν από κάμποσες δεκαετίες, όταν πολλοί ‘γέροντες’ ανακλήθηκαν εξ εφέδρων -που λένε και στην στρατιωτική ορολογία- ως γνώστες των παλαιότερων γλωσσών προγραμματισμού, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν και μάλιστα στις δύσκολες pre-cloud συνθήκες, τα λεγόμενα legacy συστήματα, έτσι και τώρα αρκετοί ‘τελειωμένοι’ ανακαλούνται στην υπηρεσία, αυτή τη φορά λόγω της σημαντικής ζήτησης ‘χεριών’ και παράλληλα της έλλειψης διαθεσιμότητας από τους νεότερους, που δεν παλεύεται με τίποτα.
Τα ταξίδια, είτε για επαγγελματικούς είτε για προσωπικούς λόγους, σου δίνουν την ευκαιρία να δεις διαφορετικά ορισμένα πράγματα. Και το ταξίδι φέτος στη Βαρκελώνη για το MWC (περισσότερα στο επόμενο σημείωμα της στήλης) μου απέδειξε ότι ορισμένες φορές πρέπει να προσέχω και κάποιες μικρές λεπτομέρειες. Όπως, για παράδειγμα, την ανάγκη που υπάρχει για υποστήριξη περισσότερων από μίας γλωσσών.
Φτάνοντας στη Βαρκελώνη, το πρώτο βράδυ θέλαμε με την παρέα μου να παραγγείλουμε και "να κάτσουμε μέσα", ώστε να ξεκουραστούμε, αντί κάνουμε την κλασική έξοδο για δείπνο. Και πολύ γρήγορα βρήκαμε την κατάλληλη εφαρμογή για online παραγγελία φαγητού, η οποία παρεπιμπτόντως, δεν είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα. Κάναμε την παραγγελία μας, πληρώσαμε online και μετά από 30-40 λεπτά ήρθε στο σπίτι που είχαμε ενοικιάσει. Όλα απλά και εύκολα.
Περισσότερα: Πόσο σημαντικό είναι να έχεις ένα πολυγλωσσικό site;
Αχ, κατακαημένη Ευρώπη – τι σου έμελλε να πάθεις! (για να μην πω το πιο κοινό και λαϊκό – Πού πας, ρε Καραμήτρο…) Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις, άραγε, έναν αγώνα που όλα δείχνουν πως τον έχεις χάσει ‘από τα αποδυτήρια’; Εμείς βγαίνουμε στο γήπεδο με υπερήφανες ανακοινώσεις για επενδύσεις κάποιων (λίγων) δεκάδων δισεκατομμυρίων κι οι αντίπαλοι με αντίστοιχες εκατοντάδων, συνεχίζοντας απτόητοι να ‘ποντάρουν’ γερά!
Άντε να τους συναγωνιστείς, λοιπόν, στον σκληρό και βίαιο αγώνα για την γεωπολιτική κυριαρχία (ή, έστω, τη δική μας ανεξαρτησία) σ’ αυτό τον κόσμο, με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις εφαρμογές της… Και μιλάμε, όπως θα καταλάβατε, μονάχα για τους Αμερικανούς – οι Κινέζοι (ο άλλος μεγάλος αντίπαλος) είναι ουσιαστικά άγνωστο πού, πότε και με τι θα χτυπήσουν, όπως απέδειξε κι ο πρόσφατος αιφνιδιασμός που μας επεφύλαξαν με το DeepSeek…
Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία νέα τάση, αλλά στην πραγματικότητα είναι αρκετά παλιά. Ο λόγος για την τάση που θέλει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ψηφιακές πληρωμές να επιδιώκουν σταδιακά να προσφέρουν μία πιο ευρεία γκάμα υπηρεσιών και κυρίως, εφαρμογών προς τους πελάτες τους - και το POS, ή η πλατφόρμα eCommerce που παρέχουν, να μην είναι μόνο για τη διεκπεραίωση συναλλαγών, αλλά να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για περαιτέρω εργασίες.
Περισσότερα: Οι ψηφιακές πληρωμές θέλουν τα δικά τους οικοσυστήματα
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77