Διακοπές χωρίς πορτοφόλι; Θα έλεγε κανείς ότι είναι πλέον εφικτό κάτι τέτοιο στη χώρα μας. Και ο λόγος δεν είναι μόνο ότι μπορείς να πληρώνεις τα πάντα μέσω POS ή IRIS, για τα οποία χρειάζεσαι απλά το smartphone σου, αλλά και ότι μπορείς να έχεις την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης στο smartphone, αξιοποιώντας το Gov.gr Wallet.
Όμως, το Gov.gr Wallet δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκτός των ελληνικών συνόρων, κάτι που θα ήταν ιδιαίτερα πρακτικό. Αλλά αυτό -τουλάχιστον όσον αφορά στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης- αναμένεται να αλλάξει σχετικά σύντομα καθώς έρχεται το EUDI Wallet, το ψηφιακό πορτοφόλι της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Περισσότερα: EUDI Wallet: Τί φέρνει το ευρωπαϊκό ψηφιακό πορτοφόλι;
Σε μια εποχή που σχεδόν τα πάντα γύρω μας έχουν περάσει από τον αναλογικό στον ψηφιακό κόσμο, ο εκφοβισμός (αυτή είναι η ελληνική λέξη για το bullying) δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Με τούτα και μ’ εκείνα, λοιπόν, μπήκε και το cyberbullying στη ζωή μας – όχι τώρα, δεν είναι κάτι καινούριο, καθώς μετράει αρκετά χρόνια (δυσάρεστης, βεβαίως) ιστορίας πίσω του.
Μόνο που σήμερα, τα πράγματα έχουν πλέον χειροτερέψει πολύ, αφενός λόγω της τεράστιας εξάπλωσης του Internet στις μικρότερες ηλικίες, στις οποίες ο εθισμός στην οθόνη -από το κινητό ως το tablet και το laptop- προκαλεί ολοένα μεγαλύτερη ανησυχία λόγω των βλαβερών επιπτώσεών του και εξελίσσεται σε δυσεπίλυτο κοινωνικό πρόβλημα, αφετέρου λόγω της πολύ μεγαλύτερης δύναμης που έχουν τα κοινωνικά δίκτυα, σε σχέση με όποιο άλλο μέσο ενημέρωσης.
Ποιο είναι το σημαντικότερο θέμα των τελευταίων ημέρων; Οι χρεώσεις των τραπεζών. Για την ακρίβεια, οι χρεώσεις για την ανάληψη από ATMs κάποιου τρίτου παρόχου ή άλλης τράπεζας. Ένα θέμα που ήρθε στην επιφάνεια εκ νέου μετά την απόφαση της Τράπεζας Πειραιώς να πουλήσει τη συντριπτική πλειοψηφία των ATM της που δεν είναι σε φυσικό κατάστημα.
Αλλά δεν ήταν το μόνο θέμα που σχετίζεται με τις προμήθειες. Είδαμε την Επιτροπή Ανταγωνισμού να στρέφεται κατά του Skroutz μετά από καταγγελία 10 εταιρειών, οι οποίες, όπως λένε οι πληροφορίες, δεν θέλουν να αλλάξει το σύστημα προμηθειών του γνωστού marketplace.
Το διάβαζα, το ξαναδιάβαζα και δεν μπορούσα να το πιστέψω… Εντάξει, είναι γνωστό το ‘κόλλημα’ -βλέπε, εξάρτηση, όπως δείχνουν οι πολλαπλά επαληθευμένες και επιβεβαιωμένες ιατρικές και κοινωνικές έρευνες- των εφήβων ειδικά στις ΗΠΑ και την Ασία με την οθόνη, αλλά μέχρι πού μπορεί να φτάσει αυτή; Σε ανησυχητικό επίπεδο, αν πιστέψουμε τα αποτελέσματα ‘φρέσκιας’ αμερικάνικης έρευνας (Μάιος ’25), που βγήκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα.
Λένε, λοιπόν, αυτά ότι το 72% (μ’ άλλα λόγια, σχεδόν τρεις στους τέσσερις) αποζητούν την παρέα ενός ‘AI companion’ και μάλιστα οι μισοί σε καθημερινοί βάση! Τι είναι αυτό, πάλι; Μια ‘παρεούλα’, ένα ‘φιλαράκι’, που του λένε τα προβλήματά τους και τους πόνους τους, τα όνειρά τους και τα κάθε λογής ‘σεκλέτια’ τους κι αυτό τους απαντάει, ανοίγουν κουβεντούλα και διάλογο.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μία από τις σημαντικότερες ειδήσεις σε τεχνολογικό επίπεδο είναι η έλευση των AI browsers. Δηλαδή, browsers που ενσωματώνουν το ΑΙ και προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις, βελτιωμένη ασφάλεια και αυτοματοποιημένες εργασίες που κάνουν την καθημερινή πλοήγηση πιο εύκολη και αποδοτική.
Ακούγεται πολύ ωραίο, αλλά προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμοι σε όλους τους χρήστες του Διαδικτύου. Perplexity και OpenAI προσφέρουν τις λύσεις που έχουν αναπτύξει μόνο στους συνδρομητές των υπηρεσιών τους. Αλλά είναι προφανές ότι κάποια στιγμή αυτό θα αλλάξει. Και ο λόγος που γίνεται τόση συζήτηση είναι επειδή υπάρχει η προοπτική -στο όχι πολύ μακρινό μέλλον- να αμφισβητήσουν την απόλυτη κυριαρχία του Google Chrome μεταξύ των browsers. Αν δεν προλάβει να βγάλει η Google μία έκδοση του Chrome με ενσωματωμένο το Gemini. Κάτι που θα είχε -προφανώς- πολύ μεγάλη λογική.
Όσα περνάμε τους τελευταίους μήνες στην αγορά Πληροφορικής (που, βεβαίως, με τη σειρά της επηρεάζει και μάλιστα αισθητά όλους τους άλλους κλάδους, με δεδομένη πλέον την εξάρτηση των πάντων από την ψηφιακή τεχνολογία) σίγουρα δεν συνιστώνται για… καρδιακούς - ας είναι καλά ο Mr. Make America Great Again!
O επιχειρηματίας ως το μεδούλι πρόεδρος (που, άλλωστε, έχει διευρύνει σημαντικά τις δραστηριότητές του, αντί να τις αναστείλει ως όφειλε, μετά τη μετακόμισή του στον Λευκό Οίκο), κινείται πλέον ξεκάθαρα ως executive president και των αμερικανικών BigTech, προστατεύοντάς τες περισσότερο απ’ ό,τι του αναλογεί, με σαφή στόχο την εργαλειοποίησή τους προς το δικό του συμφέρον.
Αν είστε από αυτούς που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη Google για τις αναζητήσεις τους -και ουχί το ChatGPT, το Copilot ή το Perplexity- τότε θα έχετε προσέξει μία πολύ ενδιαφέρουσα αλλαγή: το AI mode, που ουσιαστικά φέρνει στα αποτελέσματα αναζήτησης μία γεύση από την εποχή των AI chatbots.
Ουσιαστικά, με το ΑΙ Mode έχουμε έναν συνδυασμό των δύο «κόσμων» και αυτό έχει πολλαπλές επιπτώσεις. Και ήταν πολύ ενδιαφέρουσα μία ανάλυση που διάβασα από την ομάδα της Search Magic που αξίζει να αναζητήσετε στο site της εταιρείας.
Περισσότερα: Τί σημαίνει η προσωποποίηση στις μηχανές αναζήτησης;
Προσπαθώντας απεγνωσμένα να καλύψει ολιγωρίες του δικού της παρελθόντος, αλλά και το χαμένο έδαφος σε σχέση με τους μεγάλους γεωπολιτικούς αντιπάλους της (λέγε με, ΗΠΑ και Κίνα), η Ενωμένη Ευρώπη θέτει τον ένα στόχο μετά τον άλλον, για να προστατέψει το μέλλον της κι εκείνο των παιδιών της...
Με δεδομένο ότι η ψηφιακή κυριαρχία αποτελεί στις μέρες μας βασική προϋπόθεση για την εξασφάλιση της οικονομικής και της πολιτικής ισχύος -αλλιώς σε υπολογίζουν και σε ακούνε, αν διαθέτεις αυτά τα τρία ‘όπλα’- είναι τουλάχιστον φυσική και αναγκαία η διεκδίκηση και διατήρησή τους από κάθε ‘παίκτη’…
Κι αν ΗΠΑ και Κίνα μάλλον έχουν ‘ξεφύγει’ σ’ αυτόν τον λυσσώδη αγώνα δρόμου, η Ευρώπη έχει κάθε λόγο να προβάλει ως τρίτος και αξιόπιστος παράγοντας, που ο καθένας από τους δυο θα τον ήθελε ως σύμμαχο και εταίρο του, απέναντι στον άλλον.
Περισσότερα: Η Ευρώπη θέλει να γίνει κορυφαία (και) στην κβαντική
Αν αναφέρω ότι οι επιχειρήσεις -ιδίως σε αυτή την ψηφιακή εποχή που διανύουμε- κινούνται σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, μάλλον θα είναι μία αρκετά κλισέ διαπίστωση. Και έχω την αίσθηση ότι πλέον για τους καταναλωτές οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά.
Μία επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει το «όπλο» των προσφορών για να δελεάσει έναν καταναλωτή να τη δοκιμάσει, αλλά αν δεν καταφέρει να τον πείσει και σε επίπεδο εμπειρίας, τότε δεν πρόκειται να τον κερδίσει.
Περισσότερα: Οι μικρές λεπτομέρειες κάνουν (πάντα) τη διαφορά
Οι ειδήμονες περί τα στρατιωτικά, έχουν να το λένε: στην ψηφιακή εποχή που σήμερα βιώνουμε (και σίγουρα στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, που πλέον την ακολουθεί καταπόδας) γίνεται ολοένα και πιο εύκολο να ‘μυριστείς’ τις επικείμενες πολεμικές συρράξεις (σκεφτείτε κάτι ανάλογο με τη δυνατότητα πρόβλεψης των σεισμών, με ‘ειδοποιητήριο’ την προσεισμική δραστηριότητα σε μια περιοχή), απλώς παρακολουθώντας, όσο αυτό είναι δυνατό, την κακόβουλη δραστηριότητα των δυο αντιπάλων στον κυβερνοχώρο.
Μ’ άλλα λόγια, οι δυο πλευρές εξαπολύουν συχνότατα μικρές ή μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις η μια εναντίον της άλλης, δοκιμάζοντας την αντοχή τους και ψάχνοντας για κενά ή ‘κερκόπορτες’ στην κυβερνοάμυνά τους. ως προοίμιο μιας τοπικής ή γενικευμένης στρατιωτικής επίθεσης.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77