Επωνύμως…

Αυτή τη διελκυστίνδα, ποιος θα την κερδίσει;

Το έχουμε πει και το ξαναλέμε: αν κινείσαι στον χώρο της τεχνολογίας, το «βαριέμαι» είναι μια εν πολλοίς άγνωστη λέξη – οι εξελίξεις είναι συνεχείς και ταχύτατες και, απλώς, δεν στο επιτρέπουν. Όπως συμβαίνει τώρα, ας πούμε, με την ‘κόντρα’ μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Big Tech.

Πριν καλά-καλά "στεγνώσει το μελάνι" απ’ όσα γράφαμε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα σε τούτη τη στήλη για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες (κυρίως τις Big Seven -Microsoft / Apple / Amazon / Nvidia / Alphabet-Google / Meta – Facebook / άντε και Tesla- οι οποίες ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό την ψηφιακή καθημερινότητά μας), υποστηρίζοντας ότι χρειάζονται κι αυτές τη ‘φοβέρα’ τους, προκειμένου να συμμορφωθούν με ένα στοιχειώδες πλαίσιο κανόνων, να που έχουμε τις πρώτες ‘σημαδιακές’ αντιδράσεις εκ μέρους τους, απέναντι στη σκληρή (μετά τσουχτερών προστίμων και απειλών) στάση των Βρυξελλών.

Quick commerce: Μία δύσκολη άσκηση του supply chain

Όσοι δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου γνωρίζουν πολύ καλά ότι το δυσκολότερο κομμάτι του συγκεκριμένου κλάδου δεν είναι άλλο από τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ή το supply chain, αν προτιμάτε την αγγλική ορολογία. Και κατά την προσωπική μου άποψη, δεν υπάρχει τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου όπου η διαχείριση του supply chain είναι πιο δύσκολη από αυτόν του quick commerce. Και γι’ αυτό είναι και από τους τομείς όπου είναι δύσκολο να επιβιώσει μία startup.

Και οι Big Tech φοβέρα θέλουν

Η γνωστή και ευρύτατα διαδεδομένη ρήση λέει πως «Οι Αμερικανοί καινοτομούν, οι Κινέζοι αντιγράφουν και οι Ευρωπαίοι νομοθετούν»… Βέβαια, από τότε που πρωτο-ειπώθηκε πέρασαν κάμποσα χρόνια και, μοιραία, έχουμε κάποιες αλλαγές...

Οι Αμερικανοί συνεχίζουν να καινοτομούν, αλλά με σκαμπανεβάσματα, καθώς δεν είναι πιά οι μόνοι που το κάνουν – οι Κινέζοι σταμάτησαν να αντιγράφουν (όχι πως δεν θα το ξανακάνουν) και αντίθετα τρέχουν άπειρα ερευνητικά προγράμματα, τόσο τοπικά, όσο και με την πανταχού παρούσα διασπορά τους, κατοχυρώνοντας τη μια πατέντα μετά την άλλη. Τέλος, οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να νομοθετούν, καθώς αυτός ίσως να είναι ο μοναδικός τρόπος για να μείνουν μέσα στο πολιτικό /οικονομικό / κοινωνικό «παιχνίδι».

Η πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΜΜΕ

Η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της, αλλά υπάρχουν τομείς όπου έχει μείνει σημαντικά πίσω. Όπως, για παράδειγμα, όσον αφορά στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με την πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία, γνωστή παλιότερα ως δείκτης DESI, το 2023 μόλις το 43,3% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χώρα μας είχαν ένα βασικό επίπεδο ψηφιοποίησης όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 57,7%.

Το ΑΙ είναι μια (περιβαλλοντική) καταστροφή…

Διατρέχοντας πριν από μερικές ημέρες τους τίτλους των ειδήσεων, όπως κάνω κάθε πρωί στην καθιερωμένη επισκόπηση του διεθνούς και ελληνικού Τύπου (κυρίως σε θέματα τεχνολογίας, αλλά όχι αποκλειστικά, αφού είναι χρήσιμο να γνωρίζεις το γενικότερο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο, ώστε να καταλαβαίνεις πώς και γιατί γίνονται όσα γίνονται…) το μάτι μου έπεσε στον τίτλο που μόλις κι εσείς διαβάσατε: AI is a disaster.

Στην αρχή δεν του έδωσα σημασία – ΟΚ, άλλο ένα ‘φοβικό’ άρθρο για την Τεχνητή Νοημοσύνη, σκέφτηκα. Όμως, το γεγονός ότι βρισκόταν στο επίσημο site του BBC, που κάθε άλλο παρά τέτοια στάση κρατάει, μ’ έκανε να γυρίσω πίσω και να ξεκινήσω να διαβάζω…

Η δύσκολη άσκηση του ανθρώπινου δυναμικού

Μία από τις πιο έντονες συζητήσεις που υπάρχουν αυτή την περίοδο και στην αγορά του digital σχετίζεται με το θέμα του ανθρώπινου δυναμικού. Συζήτηση που έχει το δικό της ενδιαφέρον, καθώς οι εταιρείες του συγκεκριμένου κλάδου -και όχι μόνο- καλούνται να κάνουν προβλέψεις για τη μελλοντική πορεία της επιχείρησης - κάτι που, προφανώς, δεν είναι και τόσο απλό.

Η άσκηση είναι δύσκολη για πολλούς και διάφορους λόγους: προσλαμβάνεις ανθρώπους όταν έχεις projects, ή νωρίτερα και τους κρατάς ακόμη και όταν δεν τρέχει κάποιο project; Γιατί οι μισθοί είναι πλέον σε τέτοια επίπεδα, που αν δεν υπάρχουν ενεργά projects να απασχολούνται, τότε η ζημιά είναι μεγάλη. Και είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν οι πελάτες δεν είναι και τόσο διατεθειμένοι να πληρώσουν όσα θα πρέπει να πληρώσουν για ένα digital project.

Μία για όλα και όλα για έναν...

Μπορεί ο τίτλος να σας μπέρδεψε και να μοιάζει με γρίφο, σαν κι αυτούς που λύναμε παιδιά (ή τουλάχιστον προσπαθούσαμε να λύσουμε), αλλά ο οικοδεσπότης σας καμία διάθεση δεν έχει να σας προβληματίσει – το αντίθετο, θα τα εξηγήσει όλα!

Όμως, αυτός ακριβώς ο τίτλος μου ήρθε στον νου, μόλις διάβασα πριν από λίγες ημέρες τι σχεδιάζει ο φοβερός και τρομερός Έλον (ένας είναι ο Έλον!) για να επεκτείνει ακόμα περισσότερο την ’τεχνο-κρατορία’ του (δική μου και πατενταρισμένη ήδη ονομασία…), η οποία καλύπτει πλέον όχι μόνο μέγα πλήθος από τα επίγεια, αλλά επίσης και τα διαστημικά – ας μην ξεχνάμε ότι στη δική του εταιρία ανέθεσε, πρόσφατα, η NASA να «αποσύρει» τον «αρχαίο» διαστημικό σταθμό, εκεί έξω, που δεν χρησιμοποιείται πια…

Πάρτε ένα POS στην… παραλία!

Το Web World News επικεντρώνεται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του digital marketing αλλά... στο Άγιο Πνεύμα των ημερών, θα μου επιτρέψετε να «μετακινηθώ» λίγο προς τον τομέα των πληρωμών σε φυσικά σημεία! Περισσότερο για να αναδείξω ότι το θέμα της εμπειρίας είναι εξίσου σημαντικό, είτε δραστηριοποιούμαστε στον φυσικό είτε στον ψηφιακό κόσμο.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει (και) το eCommerce

Η Τεχνητή Νοημοσύνη -το έχουμε πει τόσες φορές και δεν θα κουραστούμε να το επαναλαμβάνουμε- φέρνει με τις τεράστιες και πρωτόφαντες δυνατότητές της μια πραγματική επανάσταση σε μύριους όσους τομείς, ανατρέποντας όσα γνωρίζαμε ως τώρα και ανοίγοντας νέους δρόμους. Ο χώρος του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, με τις αλλαγές να είναι κρίσιμες και σημαντικές, τόσο στο back office των eShops, όσο και στις ίδιες τις πωλήσεις, επηρεάζοντας θετικά (αν όχι, απογειώνοντας…) την εμπειρία του πελάτη – περισσότερα γι’ αυτό, στη συνέχεια.

Πόσο κοντά είμαστε στις αγορές μέσω ΑΙ;

To ΑΙ είναι το πιο «καυτό» θέμα στις συζητήσεις του τεχνολογικού -και όχι μόνο- κλάδου. Η πραγματικότητα είναι, βέβαια, ότι αυτό που συζητάμε είναι το Generative AI, ήτοι η «έκδοση» της τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει την πιο φυσική αλληλεπίδραση ενός χρήστη με μία ΑΙ εφαρμογή. Πρόκειται για μία πολύ απλοϊκή περιγραφή του GenAI, αλλά μάλλον καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Προφανώς, υπάρχει και η συζήτηση για την εμπλοκή του ΑΙ στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αν και η πραγματικότητα είναι πως το ΑΙ αξιοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Εκτός και αν θεωρείτε ότι οι προσωποποιημένες προτάσεις (recommendations) δεν βασίζονται σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης. Η πραγματικότητα είναι πως βασίζονται, όπως πολλές ακόμη υπηρεσίες που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search