Τα τελευταία χρόνια, ο όρος “ghosting” έχει εισβάλει δυναμικά στην επαγγελματική καθημερινότητα. Συνήθως χρησιμοποιείται για να περιγράψει υποψηφίους που εξαφανίζονται ξαφνικά από τις διαδικασίες πρόσληψης, χωρίς καμία ενημέρωση ή εξήγηση. Όμως, αυτό το φαινόμενο δεν περιορίζεται στους εργαζομένους. Έχει περάσει πια και στην άλλη πλευρά , στους πελάτες, στους συνεργάτες, στις ίδιες τις επιχειρήσεις.
Emails που μένουν χωρίς απάντηση. Προτάσεις που παρουσιάστηκαν με επαγγελματισμό και κόπο, αλλά δεν έλαβαν ποτέ feedback. Ραντεβού που κλείνουν με ένα «θα τα πούμε σύντομα» και μετά… τίποτα.
Το ghosting έχει γίνει μέρος της αγοράς και το ανησυχητικό δεν είναι η σιωπή καθαυτή, αλλά το ότι έχουμε αρχίσει να τη θεωρούμε φυσιολογική.
Περισσότερα: Το ghosting ως σύμπτωμα μιας κουλτούρας χωρίς feedback
Έχουν περάσει περίπου 25 χρόνια από την εποχή που μία από τις απαντήσεις στην ερώτηση προς πολλές ελληνικές επιχειρήσεις αναφορικά με τους πυλώνες ανάπτυξής τους ήταν “Βαλκάνια”. Αυτό άλλαξε στην πορεία, λόγω ουκ ολίγων λανθασμένων κινήσεων, αλλά και λόγω της κρίσης.
Όμως, υπάρχει τουλάχιστον ένας κλάδος όπου τα Βαλκάνια μπορούν να αποτελέσουν μία σημαντική επιχειρηματική ευκαιρία, σήμερα.
Η τεράστια πρόοδος της τεχνολογίας, τα τελευταία χρόνια, και οι ραγδαίες εξελίξεις ειδικά από τα τέλη του ’22 και μετά, με την εισβολή της Τεχνητής Νοημοσύνη στην καθημερινότητά μας, έφερε στο φως της δημοσιότητας -μαζί με τις ελπίδες και τις ανησυχίες για τα καλά και τα κακά, αντίστοιχα, που αυτή κομίζει- μια δυσάρεστη επίπτωση των τεράστιων δυνατοτήτων της που έχει αρχίσει να προβληματίζει όχι μόνο τους ειδήμονες, αλλά και την κοινή γνώμη, γενικότερα.
Ειδικά σε χώρες όπου πρωτοεμφανίστηκε το φαινόμενο και ήδη παίρνει ολοένα μεγαλύτερες διαστάσεις, με πρώτες τις ΗΠΑ. Εμείς, προφανώς, θα ακολουθήσουμε, όταν έρθει η ώρα μας, αλλά η πρότερη εμπειρία δείχνει πως η υστέρηση μειώνεται, όσο περνούν τα χρόνια.
Μία βόλτα στα social media και ειδικά στο TikTok και στα reels του Instagram είναι αρκετή για να δεις την νέα «μόδα» του ελληνικού digital marketing: δημιουργία αστείου περιεχομένου που να συνδέεται με ένα τοπικό κατάστημα. Αν και το πρώτο -πραγματικά- επιτυχημένο παράδειγμα ήταν ένα ζευγάρι από τη Θεσσαλονίκη που έχει ένα κατάστημα με έπιπλα και ένα με είδη γάμου – βάφτισης, πλέον βλέπουμε κάθε κατάστημα εστίασης -και όχι μόνο- να έχει ξεκινήσει να παράγει περιεχόμενο.
Περισσότερα: Social media και λιανέμποροι: δεν μπορούν όλοι να είναι πετυχημένοι
Η ‘έκρηξη’ της Τεχνητής Νοημοσύνης (και, οσονούπω, του Agentic AI, που ακολουθεί κατά πόδας), με ολοένα περισσότερες εφαρμογές να εντάσσονται στην καθημερινότητά μας, έχει εκτινάξει στα ύψη, όπως είναι φυσικό, τη ζήτηση για το σημαντικότερο ‘συστατικό’ των αναγκαίων υποδομών, τους επεξεργαστές και τα κάθε λογής συνοδευτικά microchip. Που, βέβαια, δεν είναι οι ‘παλιές’, γενικής χρήσης μονάδες, αλλά απολύτως εξειδικευμένα μικροκυκλώματα, τα οποία κατασκευάζονται για να καλύψουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις σημερινές αναβαθμισμένες λειτουργικές απαιτήσεις των data center και γενικότερα των μυριάδων ψηφιακών συστημάτων.
Η πανδημία της COVID-19 ξέσπασε το 2020 και μπορεί πλέον να μοιάζει πολύ μακρινή αλλά δεν έχουν περάσει παρά 4,5 χρόνια από την πρώτη περίοδο της καραντίνας. Ήταν η εποχή που το ηλεκτρονικό εμπόριο έλαβε μία εντυπωσιακή ώθηση, καθώς αποτελούσε μονόδρομο, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις λιανικής. Και ήταν μία εποχή που άπαντες πίστευαν ότι η ανάπτυξη θα ήταν διαρκής για το eCommerce.
Fast forward στο 2025 και η κατάσταση μάλλον δεν είναι αυτή που περίμεναν πολλοί. Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη μελέτη του eCommerce Europe, αναπτύσσεται μεν αλλά όχι με τους ρυθμούς του παρελθόντος. Το +8% του 2021, το +10% του 2022 και το +9% του 2023 διαμορφώθηκε σε +5% το 2024 και στα ίδια επίπεδα εκτιμάται ότι θα είναι το 2025.
Περισσότερα: Έχει φτάσει το eCommerce στην Ελλάδα τα όρια του;
Αν ο Δεκέμβρης είναι ο μήνας των ανασκοπήσεων για τα γεγονότα του 12μηνου που φεύγει, αλλά και των ‘προγνωστικών’ για εκείνο που έρχεται, με τους ειδήμονες να ‘ποντάρουν’ σε τάσεις και εξελίξεις, ο Οκτώβρης θεωρείται παραδοσιακά ο μήνας των απολογισμών σε έναν συγκεκριμένο τομέα, αυτόν της κυβερνοασφάλειας.
Ο λόγος είναι ότι έχει, από πολλά χρόνια, χαρακτηριστεί επισήμως από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ‘μήνας κυβερνοασφάλειας’, με στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης σ΄ αυτό το μείζον και διαρκώς οξυνόμενο θέμα.
Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ότι οι καταναλωτές -και στην Ελλάδα- αρέσκονται να χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών. Δηλαδή, η κάρτα είναι μεν το πιο δημοφιλές μέσο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δε χρησιμοποιούνται και άλλες μέθοδοι, με το PayPal, για παράδειγμα, να αξιοποιείται πιο συχνά από ότι θα περίμενε κανείς.
Οι τεράστιες δυνατότητες του ChatGPT και των ανάλογων μεγάλων γλωσσικών μοντέλων από άλλους κατασκευαστές, που προσχώρησαν στην ‘επανάσταση’ την οποία ξεκίνησε η OpenAI, στα τέλη Νοεμβρίου του ’22, ποτέ δεν έπαψαν να αποτελούν -όπως συμβαίνει σχεδόν με κάθε καινοτομία- ‘δίκοπο μαχαίρι’.
Με άλλα λόγια, ενώ για τη μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών αποτελούν αν όχι ‘ευλογία’, τουλάχιστον θετική εξέλιξη, για κάποιους άλλους η κατάληξη μπορεί να μην είναι τόσο ευοίωνη. Και δεν μιλάμε, βεβαίως, για τα κακοποιά στοιχεία που αξιοποιούν αυτές τις συνεχώς αυξανόμενες δυνατότητες για τους δικούς τους κακόβουλους σκοπούς. Αυτοί πάντα υπήρχαν και η κοινωνία έχει αποδεχθεί πως η αντιμετώπισή τους είναι μια διελκυστίνδα – πότε προηγείται η πλευρά των ‘καλών’ και πότε εκείνη των ‘κακών’, σε μια αέναη προσπάθεια να σφραγιστούν οι ‘κερκόπορτες’ ή να ανοιχτούν νέες.
Ποιο είναι το κεντρικό θέμα των ενοτήτων με τεχνολογικές ειδήσεις στα κορυφαία sites στις δύο πλευρές του Ατλαντικού; Πολύ απλά, οι επενδύσεις σε data centers. Και δεν είναι μόνο η συμφωνία ύψους 100 δισ. δολαρίων της Nvidia με την OpenAI που ανακοινώθηκε εχθές, αλλά και εκείνες για μεγάλες επενδύσεις σε data centers στη Βρετανία.
Επενδύσεις που είναι τόσο μεγάλες, που αναρωτιούνται πολλοί αν έχουν πραγματικό νόημα. Όπως επίσης αναρωτιούνται πολλοί και για τις επενδύσεις που έχουν ανακοινωθεί στην Ελλάδα αναφορικά με τη δημιουργία data centers. Και αυτό θα είναι ένα από τα θέματα που θα συζητήσουμε στο προσεχές Advanced Telecoms Summit στις 7 Οκτωβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77







