Επωνύμως…

Ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για το 'ρεύμα' του ΑΙ;

Οι δυνατότητες και οι προοπτικές της Τεχνητής Νοημοσύνης σε όλες τις μορφές και τις εκφάνσεις της κυριάρχησαν στη διάρκεια της τριήμερης έκθεσης BEYOND, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, από την Πέμπτη ως και το Σάββατο της περασμένης εβδομάδας.

Φυσικό και αναμενόμενο, αφού αυτή ήταν ο κύριος άξονας της φετινής (τέταρτης κατά σειρά και σίγουρα πιο επιτυχημένης από τις τρεις προηγούμενες) υβριδικής εκδήλωσης, όπως πρόδιδε και ο τίτλος του AI Forum, της κύριας συνεδριακής ενότητάς της: Unlocking Potential / the Age of AI – Ξεκλειδώνοντας τις δυνατότητες / στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης. 

To SEO και τα τεχνικά προβλήματα

Αυτές τις ημέρες μου ήρθε μία ανακοίνωση με τα αποτελέσματα μίας έρευνας που έκανε η SearchMagic, με χορηγό επικοινωνίας το Web World News, που είχε ως αντικείμενο το search engine optimization.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 350 στελέχη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και δείχνουν ότι το SEO αποτελεί βασικό κομμάτι της καθημερινότητας όσων διατηρούν και λειτουργούν ένα e-shop.

O... τζάμπας πνέει τα λοίσθια και στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο οικοδεσπότης σας, που βρίσκεται στο «κουρμπέτι» κάμποσες δεκαετίες πια, έχει δει και ακούσει τόσα πολλά όλα αυτά τα χρόνια, ώστε να μαντεύει, τρόπον τινά, κάποιες εξελίξεις στην αγορά – άλλωστε, πιστεύει ακράδαντα ότι ‘η ιστορία επαναλαμβάνεται΄, όπως λέει η παλιά, σοφή ρήση, τουλάχιστον σε επίπεδο μοτίβων…

Να κι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: υπηρεσίες που κάποτε -συνήθως στο ξεκίνημα ή στην πρώτη περίοδο παροχής μιας δυνατότητας, μέχρι να γίνει γνωστή στο ευρύ κοινό- τις απολαμβάναμε δωρεάν και ελεύθερα, σε ύστερο χρόνο και με τη γενίκευση της αποδοχής τους, συχνά αποκτούν ‘φράκτες’ (λέγε με paywall) και ‘εισιτήριο’. Ή, άλλες φορές, χωρίζουν το κοινό τους σε πελάτες και μη (βλέπε, paid – non paid), με τους πρώτους, φυσικά, να απολαμβάνουν full service και πλήρη ελευθερία κινήσεων, σε αντίθεση με τους δεύτερους που μένουν στα «βασικά».

Το γεωγραφικό πλεονέκτημα της Ελλάδας και στο eCommerce

Μερικές φορές, είναι ορισμένες ειδήσεις που σου κάνουν εντύπωση. Όπως ήταν, για παράδειγμα, η ανακοίνωση της ΑΒ Βασιλόπουλος ότι στη Θεσσαλονίκη δημιούργησε ένα «εξαγωγικό hub».

Όπερ σημαίνει ότι η εταιρεία αξιοποιεί τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη ως κομβικό εμπορικό σημείο για την νοτιοανατολική Ευρώπη, εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και άλλα προϊόντα προς την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.

Φύσηξε ελληνικό Meltemi - ετοιμαστείτε!

Η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη, το Generative AI, μπήκε στη ζωή μας μόλις τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, αλλά έχει ήδη φέρει «τα πάνω-κάτω», κατά το κοινώς λεγόμενο.

Οι ανατροπές στα όσα ξέραμε και κάναμε είναι πλέον συχνές και η επίδραση των Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (LLMs), μέσω των οποίων εκφράζεται το GenAI, εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο, σε πλήθος τομείς και κλάδους, καθώς την (έμφυτη) τάση όλων μας για παιχνίδι και πειραματισμό, ακολούθησαν οι ωριμότερες σκέψεις και ο προβληματισμός, αν οι νέες δυνατότητες θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν σε κάτι περισσότερο.

Μ’ άλλα λόγια, αν θα φέρουν προστιθέμενη αξία σε ό,τι κάνει ο καθένας, είτε είναι ιδιώτης, είτε εμπορική επιχείρηση, είτε κάποιας μορφής οργανισμός του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα.

Προσέξτε τις αξιολογήσεις που σας κάνουν

Είναι περιπτώσεις που οι έρευνες έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που αισθάνεσαι ότι συμβαίνει. Αυτό συνέβη όταν διάβασα τα στοιχεία μίας έρευνας της Focus Bari, που ανέφερε ότι 2 στους 3 Έλληνες συμβουλεύονται κριτικές και αξιολογήσεις προτού επιλέξουν ένα προϊόν ή υπηρεσία. Επιπλέον, 2 στους 3 σπεύδουν να μοιραστούν online την καλή ή την κακή εμπειρία τους.

Η αίσθηση που είχα, είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι αξιολογήσεις των πελατών είναι κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία για τις πωλήσεις μίας επιχείρησης.

Εκπαιδεύοντας το ChatGPT: Περιπεπλεγμένη περιπλοκή...

Ένα μεγάλο -αν όχι το μεγαλύτερο- πρόβλημα που συνδέεται άμεσα και στενά με τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι το «διάβασμά» της, μ’ άλλα λόγια, η τροφοδοσία της με (σωστά και ποιοτικά) δεδομένα, τα οποία θα αξιοποιήσει, εντάσσοντάς τα στις «μνήμες» της, για να τα ανασύρει όποτε και αν χρειαστεί και να τα επεξεργαστεί, προκειμένου να υλοποιήσει μια δική μας εντολή ή να μας διευκολύνει στη λήψη σωστότερων αποφάσεων.

Κι όπως έχει αποδειχθεί πολλές φορές ως τώρα, μπορεί να μας βοηθήσει με στοιχεία και προβλέψεις σε πλήθος διαφορετικούς κλάδους και τομείς, από την ιατρική ως τη βέλτιστη λειτουργία των αλυσίδων τροφοδοσίας κι από τη βαριά βιομηχανία ως την προβλεπτική συντήρηση.

Γιατί οι εταιρείες επενδύουν σε αποθήκες;

Μία από τις ειδήσεις της περασμένης εβδομάδας ήταν η ανακοίνωση της Skroutz ότι επενδύει σε νέες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις αποκλειστικής χρήσης στον Ασπρόπυργο Αττικής συνολικής έκτασης 25.000 τ.μ.

Η Skroutz δεν είναι η μόνη που έχει επενδύσει -ή πρόκειται να επενδύσει- σε μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Η Κωτσόβολος το κάνει, το Public το έχει κάνει, η Info Quest Technologies επίσης και η λίστα περιλαμβάνει ουκ ολίγους από τους μεγάλους, αλλά και τους πιο μικρούς «παίκτες» της ελληνικής αγοράς του λιανικού εμπορίου.

Το μανιφέστο και το όραμα στην κινητή

Πριν από λίγες ημέρες -συγκεκριμένα, στις 20 Μαρτίου- ο πάντα δραστήριος GSMA με την επικουρία κορυφαίων Ευρωπαίων παρόχων κινητής τηλεφωνίας παρουσίασαν το στρατηγικό όραμα του κλάδου, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Connecting Europe to 2030 – A Mobile Industry Manifesto for Europe». Μανιφέστο; «Βαριά» η λέξη…

Ενδεχομένως, αλλά «βαριά» και τα προβλήματα -πάντα κατά τους παρόχους- σε έναν τομέα ιδιαίτερα κρίσιμο στην εποχή της νέας κανονικότητας, όπου η συνδεσιμότητα αποτελεί παράγοντα εκ των ων ουκ άνευ, ικανή και αναγκαία συνθήκη για όλα τα μεγάλα ζητούμενα, που έχουμε ορίσει από χρόνια ως στόχους της ‘ψηφιακής και πράσινης’ δεκαετίας στην ήπειρό μας. Κι εκεί, δεν χωρούν αναβολές και μισές λύσεις, όπως σημειώνουν, καθώς ο καιρός περνάει.

Είναι τα lockers το μέλλον του eCommerce στην Ελλάδα;

Όταν τα smart lockers έκαναν την εμφάνιση τους στην Ελλάδα, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να «αποδοκιμάσουν» τις επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα, υποστηρίζοντας ότι ότι ο Έλληνας προτιμά να παραλαμβάνει στο σπίτι του ή στο γραφείο του. Όμως, αυτή η άποψη αρχίζει να αποδεικνύεται όλο και περισσότερο λανθασμένη.

Καθώς τα δίκτυα των smart lockers αλλά και των σημείων παράδοσης επεκτείνονται, οι Έλληνες αρχίζουν και προτιμούν όλο και περισσότερο αυτό τον τρόπο για την παράδοση των παραγγελιών τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Box Now σε δείγμα 300 ατόμων έδειξε μία αύξηση της χρήσης των lockers κατά τη διάρκεια του 2023, όπως επίσης και της αναγνωρισιμότητας του συγκεκριμένου τρόπου παράδοσης.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2023 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search