Επωνύμως…

Πλατφόρμες εκτός ΕΕ και μικροδέματα

Πλατφόρμες εκτός ΕΕ και μικροδέματα

Είναι μία από τις πλέον σημαντικές αποφάσεις για την ελληνική, αλλά και γενικότερα την ευρωπαϊκή αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου των τελευταίων ετών. Ο λόγος, για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να καταργήσει τις εξαιρέσεις σε φορολόγηση των δεμάτων με προϊόντα αξίας έως 150 ευρώ, η οποία ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που κινεζικές -και όχι μόνο- πλατφόρμες eCommerce έφτασαν να είναι από τα πλέον γνωστά «ονόματα» και στους Έλληνες καταναλωτές.

Η απόφαση, προφανώς, και δημιουργεί καλύτερες συνθήκες ανταγωνισμού για τις ελληνικές αλλά και τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που πωλούν online. Πολύ απλά, γιατί τα προϊόντα που θα αποστέλλουν οι μεγάλες πλατφόρμες εκτός ΕΕ θα είναι πλέον αρκετά πιο ακριβά. Οι υπάρχουσες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μία αύξηση των τιμών που θα ξεκινά από 15% και μπορεί να φτάνει μέχρι και 50%. Αυτό, βέβαια, εφόσον οι κινεζικές πλατφόρμες αποφασίσουν να περάσουν την αύξηση του κόστους στους καταναλωτές. Γιατί δεν ξέρεις πως θα το χειριστούν το συγκεκριμένο θέμα και μπορεί να έχουμε κάποιες εκπλήξεις επ' αυτού...

Πάντως, ένα σημείο που χρήζει επισήμανσης, είναι ότι η απόφαση δεν αφορά μόνο τις κινεζικές πλατφόρμες, όπως είναι το Temu, το Shein και το Ali Express, αλλά όλες όσες είναι εκτός της ΕΕ. Όπερ σημαίνει και τις τουρκικές, όπως το Trendyol, το οποίο τελευταία έχει κάνει ιδιαίτερη αισθητή την παρουσία του.

Προφανώς, αν πιστεύει κανείς ότι οι Κινέζοι θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια είναι μάλλον γελασμένος. Για παράδειγμα, κανείς δε μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο μίας μεγάλης επένδυσης από κινεζική πλατφόρμα στην ευρωπαϊκή αγορά και τη δημιουργία δικού της marketplace με έδρα κάποια χώρα της ΕΕ - ή ακόμη πιο επιθετικές τιμές από τις υπάρχουσες πλατφόρμες. Γενικότερα, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι Κινέζοι δεν πρόκειται να μην αντιδράσουν.

Το ερώτημα είναι, όμως, πώς θα αντιδράσουν οι ευρωπαϊκές και -ακόμη περισσότερο- οι ελληνικές εταιρείες; Μέχρι στιγμής, βλέπουμε ανακοινώσεις και δηλώσεις για το πόσο σημαντική είναι η απόφαση και πως θα αλλάξει το τοπίο. Αλλά δεν βλέπουμε κανέναν να αναφέρεται στο πως θα επιδιώξει να αξιοποιήσει αυτή τη σημαντική αλλαγή, προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις του.

Πώς θα μπορέσει να προσελκύσει αυτό το κοινό που «αγκάλιασε» τις κινεζικές πλατφόρμες, ακόμη και αν γνώριζε πόσο χαμηλότερη ήταν η ποιότητα των προϊόντων από αυτές, επειδή το συνολικό κόστος απόκτησης ήταν εξαιρετικά χαμηλό και η σχέση τιμής – «απόδοσης» κάτι παραπάνω από ικανοποιητική; Και δεν είναι μόνο η τιμή, αλλά όλη η εμπειρία που έχει σημασία. Αυτό περιμένουμε να δούμε από τους Έλληνες λιανέμπορους. Να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στο συνολικό «ταξίδι». Γιατί οι Κινέζοι ναι μεν ποντάρουν στην τιμή, αλλά έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή και στο κομμάτι της εμπειρίας.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search