Από αυτή τη στήλη έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στις αλλαγές που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αλλαγές που ήδη βιώνουμε, σε τομείς όπως είναι οι προσωποποιημένες προτάσεις προς τους επισκέπτες ενός eShop, αλλά και πολλές άλλες ακόμη, που αφορούν το back end.
Όμως, ενδεχομένως η μεγαλύτερη αλλαγή, να είναι αυτή που αφορά στην ίδια την εμπειρία της αγοράς και θα έρθει χάρη στο agentic AI, το οποίο δείχνει να απασχολεί όλο και περισσότερους από τους stakeholders στο χώρο των πληρωμών - και όχι μόνο.
Μία ενδιαφέρουσα περίπτωση, είναι η πλατφόρμα που έχει παρουσιάσει η Visa και το agentic AI με στόχο να βελτιστοποιήσει την εμπειρία των καταναλωτών, όσον αφορά στις πληρωμές. Τί κάνει αυτή η πλατφόρμα; Παρέχει στους καταναλωτές τη δυνατότητας για πλήρη αυτοματοποίηση μίας αγοράς, ακόμη και στο επίπεδο της αναζήτησης ενός προϊόντος. Δηλαδή, ένας καταναλωτής θα μπορεί να λέει στον agent του ότι θέλει να αγοράσει, για παράδειγμα, μία τηλεόραση με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Κατόπιν, ο agent θα αναλαμβάνει να κάνει την αναζήτηση, χρησιμοποιώντας τις «γνώσεις» του για τις προτιμήσεις και τις οικονομικές δυνατότητες του καταναλωτή, να βρίσκει το προϊόν και στη συνέχεια, μόλις πάρει την έγκριση, να ολοκληρώνει τη συναλλαγή!
Προφανώς, πρόκειται για μία εξέλιξη που θα δούμε σταδιακά να υλοποιείται, καθώς απαιτούνται τόσο αλλαγές στις τεχνολογικές υποδομές όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, όσο και μία διαφορετική νοοτροπία από την πλευρά των ίδιων των καταναλωτών, οι οποίοι καλούνται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο κάνουν μία αγορά.
Είναι πολύ πιθανό το 2030 να είναι μία χρονιά όπου οι δυνατότητες που θα προσφέρει το ΑΙ να είναι τέτοιες, που να μην προκαλεί έκπληξη το πως θα ολοκληρώνεται μία αγορά. Άλλωστε, δεν έχουν περάσει παρά μόλις 3 χρόνια από την εμφάνιση του ChatGPT, το οποίο έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε πολλές από τις καθημερινές εργασίες μας. Και τώρα ετοιμαζόμαστε να φτάσουμε σε ακόμη πιο προηγμένο επίπεδο.







