Επωνύμως…

Ο "πόλεμος των δεδομένων" καλά κρατεί

Ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες και -παρότι τυπικά «ακήρυκτος»- ο «πόλεμος των δεδομένων» ανάμεσα σε Ευρώπη και Αμερική καλά κρατεί! Κι όχι μόνο κρατεί, αλλά και οξύνεται, όσο περνάει ο καιρός, καθώς τα προβλήματα που δεν βρίσκουν τη λύση τους πληθαίνουν. Ποια είναι αυτά και πού οφείλονται; Στη διαφορά αντίληψης μεταξύ των δυο ηπείρων, ως προς τη διαχείριση των (δικών μας, για να μην ξεχνιόμαστε) δεδομένων.

Τα eshops και οι… τραπεζικές υπηρεσίες

Ήταν μία εποχή που όταν πήγαινες να ολοκληρώσεις μία παραγγελία σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είχες και πολλές επιλογές όσον αφορά στο πως θα έκανες την πληρωμή.

Η αντικαταβολή ήταν ο πλέον συνηθισμένος τρόπος, ορισμένα προσέφεραν και τη δυνατότητα για χρέωση κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και ήταν και κάποια που προσέφεραν τη δυνατότητα για κατάθεση στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Όσον αφορά στην τελευταία επιλογή, τη θεωρώ εντελώς μη πρακτική, αλλά για να την προσέφεραν ορισμένα eshops (και κάποια την προσφέρουν ακόμα) μάλλον θα υπήρχε η σχετική ζήτηση.

"Υψηλό βαρομετρικό" για τις ψηφιακές τεχνολογίες

Αν το τέλος κάθε χρονιάς συμπίπτει με τις ανασκοπήσεις όσων έγιναν το περασμένο δωδεκάμηνο, αλλά και τις προφητείες για όσα θα γίνουν το επόμενο, στα οποία δίνουν ιδιαίτερη βάση τα ΜΜΕ, τα μέσα της συνδυάζονται -για την Ευρώπη, τουλάχιστον- με τα στοιχεία και τα δεδομένα που περιλαμβάνονται στο Ευρωβαρόμετρο και δίνονται τέτοια εποχή στη δημοσιότητα.

Και τι άλλο ενδιαφέρει τούτη τη στήλη, παρά τα όσα έχουν να κάνουν με την Πληροφορική, τις Τηλεπικοινωνίες και τις εφαρμογές τους. Μ’ άλλα λόγια, οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας, αφού δεν υπάρχει κλάδος και τομέας που να μην αξιοποιεί και να μην επηρεάζεται από αυτές τις οριζόντιες, πλέον, ψηφιακές τεχνολογίες.

Η βιώσιμη ανάπτυξη έχει κέρδη για όλους

Σε μία πρόσφατη έρευνά της για το μέλλον των αγορών η Klarna, εκ των πλέον γνωστών «παικτών» στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών, έκανε λόγο για 6+1 τάσεις που θα δούμε τα επόμενα χρόνια.

Οι έξι τάσεις είναι από αυτές που έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές, καθώς περιλαμβάνουν την απαίτηση για μεγαλύτερη εξατομίκευση, τις online δοκιμές ρούχων, τη χρήση ρομποτικών συμβούλων μόδας και εικονικών προσωπικών βοηθών αγορών, την αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας, το γεγονός ότι η εικονική πραγματικότητα δεν θα αντικαταστήσει τα φυσικά καταστήματα και την κατάργηση των μετρητών.

Στο άγνωστο με βάρκα το ΑΙ;

Εντάξει, εντάξει… «με βάρκα την ελπίδα», λέει το πασίγνωστο τραγούδι, αλλά μήπως στο άγνωστο δεν πάνε και τα δυο; Αχαρτογράφητα τα νερά και στη μία και στην άλλη περίπτωση, με τις προοπτικές να είναι μεν ευοίωνες (ή, τουλάχιστον, ευχόμαστε να είναι, γιατί κανείς δεν ξέρει με σιγουριά τι μας επιφυλάσσει το μέλλον), αλλά και τα προβλήματα να περισσεύουν.

Κι αν σ’ εκείνο το παλιό τραγούδι (των Θεοφανίδη / Ευαγγελίδη, πρώτη εκτέλεση με τη Στέλα Γκρέκα, το 1946, παρακαλώ, για να θυμόμαστε και τη μουσική ιστορία μας), το τέλος του πολέμου όντως έφερε πολύ καλύτερες ημέρες, εμείς με το ΑΙ -μοναδικό σχεδόν θέμα συζήτησης, όπου σταθείς κι όπου βρεθείς τους τελευταίους μήνες, με μοιρασμένες τις ελπίδες και τους φόβους στην κοινή γνώμη- πώς θα προχωρήσουμε και τι θα κάνουμε;

Ήρθε η ώρα της "μεικτής πραγματικότητας";

Η Apple είναι από τις εταιρείες τεχνολογίας που μπορούν να αλλάξουν τα πάντα σε μία αγορά, ή να δημιουργήσουν μία νέα. Και στην περίπτωση της «μεικτής πραγματικότητας» (mixed reality), δηλαδή του συνδυασμού του virtual reality (VR) με το augmented reality (AR) μπορεί και να τα καταφέρει.

Το AR/VR είναι από τους κλάδους που έχει γίνει πολύ συζήτηση τα τελευταία χρόνια, ειδικά με το λανσάρισμα της έννοιας του metaverse όπου η Meta (Facebook, Instagram) του Μαρκ Ζάκερμπεργκ θέλει να παίξει ηγετικό ρόλο. Όμως, μέχρι τώρα δεν έχει καταφέρει να πείσει τους πολίτες να ασχοληθούν με αυτό τον εικονικό κόσμο που οραματίζεται ο κ. Ζάκερμπεργκ.

Ο Μασκ, οι φοβέρες και οι φόβοι

Το έχουμε ξαναπεί και το έχουμε ξαναγράψει, σ’ αυτήν εδώ τη φιλόξενη στήλη – οι επόμενες εκλογές στις ΗΠΑ, σε περίπου ενάμιση χρόνο από σήμερα, και πιθανότατα όλοι οι μήνες ως τότε, θα είναι ένα ατέλειωτο «τσίρκο», με τους Αμερικανούς, αλλά και όλον τον υπόλοιπο κόσμο -λόγω της σημασίας του γεγονότος- να μην ξέρει πού πατά και πού πηγαίνει.

Γιατί, αν οι προηγούμενες αμερικανικές εκλογές χαρακτηρίζονταν και επηρεάζονταν από το Internet και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τούτες σίγουρα είναι «οι εκλογές της Τεχνητής Νοημοσύνης». Μ’ άλλα λόγια, οι εκλογές όπου η -πολύ ευκολότερη πλέον, λόγω των νέων δυνατοτήτων- παραπληροφόρηση «θα χτυπήσει ταβάνι».

Κάτι κινείται και στο 5G!

Είναι γνωστό ότι η στήλη είναι fan του 5G και των δυνατοτήτων που έχει η συγκεκριμένη τεχνολογία. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να παραδεχθούμε ότι έχουμε αργήσει να δούμε εφαρμογές και υλοποιήσεις που αξιοποιούν το 5G και αλλάζουν τα δεδομένα. Οι λόγοι είναι αρκετοί για αυτή την καθυστέρηση.

Για παράδειγμα, το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουμε δει στα δίκτυα να υλοποιούν στον «πυρήνα» τους την αρχιτεκτονική 5G Stand Alone (5G SA) που θα «απελευθερώσει» πολλές από τις δυνατότητες. Όπως και δεν έχουμε δει μεγάλους οργανισμούς να βλέπουν τις δυνατότητες της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

GDPR: Επίδειξη δύναμης και επιβεβαίωση ρόλου

Την περασμένη εβδομάδα, στις 25 Μαΐου, το GDPR, ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έκλεισε τα πέντε πρώτα χρόνια από την έναρξη της ισχύος του. Και μάλλον βρήκε τον πιο ταιριαστό και εντυπωσιακό τρόπο για να γιορτάσει αυτή την επέτειο, επιβάλλοντας ένα δυσθεώρητο πρόστιμο (μιλάμε για 1,2 δισ. €, ποσό ικανό να τρομάξει ακόμα και τις Big Tech) στη Meta Platforms, για συνεχείς παραβιάσεις των προβλέψεών του.

Επίδειξη δύναμης, σίγουρα, αλλά και «οδυνηρή» υπόμνηση (ή, αν θέλετε, επιβεβαίωση) του ρόλου που παίζει πλέον η ΕΕ ως de facto ρυθμιστής (όπως την χαρακτήρισε το Bloomberg), στον χώρο της Τεχνολογίας, παγκοσμίως.

Ο ψηφιακός μας μικρόκοσμος

Με τις εκλογές -τις πρώτες, γιατί θα έχουμε και δεύτερες πολύ σύντομα- να αποτελούν παρελθόν, έχει ενδιαφέρον να δούμε ορισμένα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτές και θα έλεγε κανείς ότι σχετίζονται και με το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού μάρκετινγκ!

Προφανώς, η στήλη δεν είναι πολιτική, ούτε θέλω να κάνω σχόλιο για τα αποτελέσματα των εκλογών. Όμως, είναι σημαντικό το γεγονός ότι σε αυτές τις εκλογές το τελικό αποτέλεσμα της κάλπης προκάλεσε πολλές εκπλήξεις σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, καθώς ουδείς περίμενε αυτές τις επιδόσεις των κομμάτων - και ειδικά των δύο πρώτων.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2023 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search