Επωνύμως…

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα… της ΑΙ

Ψάχνοντας τις προάλλες -όπως κάνω κάμποσες ώρες, καθημερινά- για «αφορμές» (άρθρα, αναλύσεις, συνεντεύξεις, στατιστικές κ.λπ.) είδα ένα γράφημα της γνωστής για τα infographics της, Statista.

Tρόμαξα, μόλις συνειδητοποίησα πως σχεδόν ο μισός πληθυσμός του πλανήτη έχει φέτος εκλογές – προεδρικές, βουλευτικές και δημοτικές, σε δεκάδες χώρες σ’ Ανατολή και Δύση: στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βραζιλία, τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Τουρκία, τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία, την Αυστραλία κ.ο.κ. – χωρίς να βάζουμε στον λογαριασμό κι εκείνες για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τον Ιούνιο, όταν θα προσέλθουν στις κάλπες εκατοντάδες εκατομμύρια ψηφοφόροι στις 27 χώρες-μέλη της ΕΕ.

Το 2024 θα είναι η χρονιά των αλλαγών στο last mile

Οι προβλέψεις δεν είναι κάτι εύκολο. Κυρίως όσον αφορά στο να επιβεβαιωθούν. Πολλές φορές επιβεβαιώνονται μεν, αλλά με καθυστέρηση. Όπως υπάρχουν και πολλές φορές που επιβεβαιώνονται μεν, αλλά με λίγο διαφορετικό τρόπο.

Το αναφέρω αυτό, γιατί σκοπεύω να κάνω μία πρόβλεψη για το 2024: ότι η φετινή χρονιά θα είναι αυτή που θα δούμε πολλές αλλαγές όσον αφορά στο last mile και στους τρόπους παράδοσης προϊόντων και παραγγελιών.

Η Ευρώπη δίνει μεγαλύτερο έλεγχο στους καταναλωτές

Ένα-ένα συνεχίζουν να μπαίνουν στη θέση τους τα κομμάτια του puzzle, για να συμπληρωθεί το ψηφιακό οικοσύστημα της Ευρώπης, το οποίο -αν τηρηθεί η ως τώρα παράδοση, που είναι και το πιθανότερο- δεν αποκλείεται να εξελιχθεί στο ψηφιακό οικοσύστημα όλου του κόσμου, καθώς αργά ή γρήγορα το κανονιστικό πλαίσιο της «γηραιάς ηπείρου» αποδέχονται και υιοθετούν οι υπόλοιπες.

Νεότερη προσθήκη, η Ευρωπαϊκή Πράξη για τα Δεδομένα, το European Data Act, που τέθηκε σε ισχύ μόλις την περασμένη εβδομάδα, στις 11/01, καθορίζοντας (όχι αμέσως, αλλά σε 20 μήνες, στις 11 Σεπτεμβρίου 2025, καθώς χρειάζεται χρόνος για την αναγκαία προσαρμογή) τα δικαιώματα πρόσβασης και χρήσης δεδομένων τα οποία παράγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε κάθε κλάδο όπου καταγράφεται οικονομική δραστηριότητα, με ιδιαίτερη έμφαση στη βιομηχανία.

Τι λέει η... μαγική σφαίρα για το 2024;

Οι προβλέψεις ποτέ δεν είναι εύκολες. Τις συνηθίζουμε μεν στην αρχή της εκάστοτε χρονιάς, αλλά συνήθως κατά τη διάρκεια του έτους υπάρχουν εκπλήξεις. Είτε αρνητικές, είτε θετικές.

Για παράδειγμα, στις αρχές του 2020 αν υποστήριζε κανείς ότι μέσα στην επόμενη διετία θα είχαμε περάσει μήνες «καραντίνας» και το ηλεκτρονικό εμπόριο θα «εκτοξευόταν», πολύ απλά γιατί δεν θα υπάρχουν πολλές επιλογές για την αγορά προϊόντων, μάλλον θα τον χαρακτήριζαν τρελό.

Η... εγ-κλιματική κρίση θέλει την τεχνολογία της

Λένε πως οι ημέρες των έστω και λίγων χειμερινών διακοπών με επίκεντρο την αλλαγή του χρόνου (Καλή χρονιά, με όλα τα καλά και κυρίως με φώτιση! – να ευχηθούμε εξαρχής) προσφέρουν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για ανασκόπηση, αναστοχασμό, αναθεωρήσεις, ακόμα και ανατροπές, ανάλογα με την περίπτωση. Για τον οικοδεσπότη σας, εκτός απ’ όλα αυτά, οι φετινές ήταν και μια ευκαιρία για ακόμα περισσότερη ανάγνωση.

Μέσα στα πολλά, λοιπόν, έπεσα πάνω σ’ ένα δημοσίευμα του Sifted (γνωστής ιστοσελίδας στον χώρο των νεοφυών επιχειρήσεων), που έλεγε με στοιχεία και αριθμούς ότι τα περισσότερα μεγάλα deals τον περασμένο χρόνο στην Ευρώπη είχαν να κάνουν -σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό- με την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τις προσπάθειες που (πρέπει να) καταβάλουμε, για να αφήσουμε έναν βιώσιμο (cross my fingers…) πλανήτη στους επόμενους από εμάς.

Τα retailtech startups έρχονται στο προσκήνιο

Για το startup οικοσύστημα στην Ελλάδα έχουν γραφτεί πολλά. Τόσα πολλά, που υπάρχουν περίοδοι που αναρωτιέσαι πόσο μεγάλο είναι τελικά. Και όταν βλέπεις το συνολικό ύψος των χρηματοδοτήσεων, καταλαβαίνεις ότι ναι μεν είναι ένα οικοσύστημα που αναπτύσσεται, αλλά όχι με τους ρυθμούς που θα περίμενες.

Διαβάζοντας την τελευταία μελέτη του Found.ation για το ελληνικό startup οικοσύστημα, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η άνοδος του retailtech. Οι εταιρείες που αναπτύσσουν τεχνολογικές λύσεις για το χώρο της λιανικής, ή εταιρείες που αξιοποιούν με διαφορετικό και καινοτόμο τρόπο τις ψηφιακές τεχνολογίες, έχουν πλέον αρχίσει να προσελκύουν το ενδιαφέρον των επενδυτών.

Τι τεχνο-καλούδια θα μας φέρει το 2024; (μέρος 2ο)

Το τέλος του χρόνου πλησιάζει και η στήλη δεν μπορεί να μην κάνει τις προβλέψεις της (να μην ανθολογήσει και σχολιάσει το τι έχει γραφτεί στον διεθνή Τύπο γι’ αυτό το θέμα τις τελευταίες εβδομάδες, σωστότερα) για τα «τεχνο-καλούδια» που θα μας φέρει το 2024.

Τις ξεκινήσαμε την προηγούμενη εβδομάδα με τα «σιγουράκια» (όσοι δεν τα διαβάσατε μπορείτε να τα δείτε εδώ) και ολοκληρώνουμε πλέον με τα «αουτσάιντερ», δηλαδή όσες προβλέψεις έχουν τα φόντα για να γίνουν το ‘next big thing’, αρκεί να βρουν στο δρόμο τους τις κατάλληλες συνθήκες που θα τα ευνοήσουν και δεν θα εμποδίσουν την πορεία τους – στο ‘ρευστό’ περιβάλλον που ζούμε τα τελευταία χρόνια, αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο ή αυτονόητο...

Στην εποχή του ΑΙ και του Copilot

Έχει περάσει λίγο παραπάνω από ένας χρόνος από τη στιγμή που η OpenAΙ έκανε τα αποκαλυπτήρια του ChatGPT και η τεχνητή νοημοσύνη άρχισε να αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας μας.

Τουλάχιστον όσον αφορά τον καθημερινό «βομβαρδισμό» από ειδήσεις που σχετίζονται με τις επιπτώσεις που θα έχει η τεχνητή νοημοσύνη - ή το ΑΙ, αν προτιμάτε την Αγγλική και εύκολη συντομογραφία.

Τί τεχνο-καλούδια θα μας φέρει το 2024;

Οι παλιοί και σταθεροί φίλοι αυτής της στήλης το ξέρουν πια πως, κάθε τέλος του χρόνου (τούτες τις μέρες, δηλαδή) το αφιερώνουμε στις προβλέψεις για την επερχόμενη χρονιά.

Ο οικοδεσπότης σας βγάζει από το ντουλάπι και ξεσκονίζει το ψηλό, κωνικό καπέλο με τη μακριά ρόμπα (αμφότερα μαύρα, διακοσμημένα «μαγικά», με αστεράκια), καθαρίζει και γυαλίζει την κρυστάλλινη σφαίρα του και προσπαθεί να μαντέψει (με τη βοήθεια των σχετικών άρθρων και σχολίων στον διεθνή Τύπο, βεβαίως), τι θα δούμε και θα ακούσουμε -από πλευράς τεχνολογίας, πάντα, έστω κι αν η οριζόντια διάχυσή της επηρεάζει άπειρους τομείς- μέσα στο ’24.

Το video περιεχόμενο μπορεί να αποδειχθεί μία καλή επένδυση

Με τα ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα να είναι πλέον πολυάριθμα, το θέμα του ψηφιακού μάρκετινγκ έχει τη δική του, μεγάλη σημασία.

Γενικότερα, το ζητούμενο για ένα eshop είναι να βρει τρόπους διαφοροποίησης, προκειμένου να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Και η δημιουργία περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου της διαφοροποίησης.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search