Η γνωστή και ευρύτατα διαδεδομένη ρήση λέει πως «Οι Αμερικανοί καινοτομούν, οι Κινέζοι αντιγράφουν και οι Ευρωπαίοι νομοθετούν»… Βέβαια, από τότε που πρωτο-ειπώθηκε πέρασαν κάμποσα χρόνια και, μοιραία, έχουμε κάποιες αλλαγές...
Οι Αμερικανοί συνεχίζουν να καινοτομούν, αλλά με σκαμπανεβάσματα, καθώς δεν είναι πιά οι μόνοι που το κάνουν – οι Κινέζοι σταμάτησαν να αντιγράφουν (όχι πως δεν θα το ξανακάνουν) και αντίθετα τρέχουν άπειρα ερευνητικά προγράμματα, τόσο τοπικά, όσο και με την πανταχού παρούσα διασπορά τους, κατοχυρώνοντας τη μια πατέντα μετά την άλλη. Τέλος, οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να νομοθετούν, καθώς αυτός ίσως να είναι ο μοναδικός τρόπος για να μείνουν μέσα στο πολιτικό /οικονομικό / κοινωνικό «παιχνίδι».
Η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της, αλλά υπάρχουν τομείς όπου έχει μείνει σημαντικά πίσω. Όπως, για παράδειγμα, όσον αφορά στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με την πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία, γνωστή παλιότερα ως δείκτης DESI, το 2023 μόλις το 43,3% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χώρα μας είχαν ένα βασικό επίπεδο ψηφιοποίησης όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 57,7%.
Περισσότερα: Η πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΜΜΕ
Διατρέχοντας πριν από μερικές ημέρες τους τίτλους των ειδήσεων, όπως κάνω κάθε πρωί στην καθιερωμένη επισκόπηση του διεθνούς και ελληνικού Τύπου (κυρίως σε θέματα τεχνολογίας, αλλά όχι αποκλειστικά, αφού είναι χρήσιμο να γνωρίζεις το γενικότερο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο, ώστε να καταλαβαίνεις πώς και γιατί γίνονται όσα γίνονται…) το μάτι μου έπεσε στον τίτλο που μόλις κι εσείς διαβάσατε: AI is a disaster.
Στην αρχή δεν του έδωσα σημασία – ΟΚ, άλλο ένα ‘φοβικό’ άρθρο για την Τεχνητή Νοημοσύνη, σκέφτηκα. Όμως, το γεγονός ότι βρισκόταν στο επίσημο site του BBC, που κάθε άλλο παρά τέτοια στάση κρατάει, μ’ έκανε να γυρίσω πίσω και να ξεκινήσω να διαβάζω…
Μία από τις πιο έντονες συζητήσεις που υπάρχουν αυτή την περίοδο και στην αγορά του digital σχετίζεται με το θέμα του ανθρώπινου δυναμικού. Συζήτηση που έχει το δικό της ενδιαφέρον, καθώς οι εταιρείες του συγκεκριμένου κλάδου -και όχι μόνο- καλούνται να κάνουν προβλέψεις για τη μελλοντική πορεία της επιχείρησης - κάτι που, προφανώς, δεν είναι και τόσο απλό.
Η άσκηση είναι δύσκολη για πολλούς και διάφορους λόγους: προσλαμβάνεις ανθρώπους όταν έχεις projects, ή νωρίτερα και τους κρατάς ακόμη και όταν δεν τρέχει κάποιο project; Γιατί οι μισθοί είναι πλέον σε τέτοια επίπεδα, που αν δεν υπάρχουν ενεργά projects να απασχολούνται, τότε η ζημιά είναι μεγάλη. Και είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν οι πελάτες δεν είναι και τόσο διατεθειμένοι να πληρώσουν όσα θα πρέπει να πληρώσουν για ένα digital project.
Μπορεί ο τίτλος να σας μπέρδεψε και να μοιάζει με γρίφο, σαν κι αυτούς που λύναμε παιδιά (ή τουλάχιστον προσπαθούσαμε να λύσουμε), αλλά ο οικοδεσπότης σας καμία διάθεση δεν έχει να σας προβληματίσει – το αντίθετο, θα τα εξηγήσει όλα!
Όμως, αυτός ακριβώς ο τίτλος μου ήρθε στον νου, μόλις διάβασα πριν από λίγες ημέρες τι σχεδιάζει ο φοβερός και τρομερός Έλον (ένας είναι ο Έλον!) για να επεκτείνει ακόμα περισσότερο την ’τεχνο-κρατορία’ του (δική μου και πατενταρισμένη ήδη ονομασία…), η οποία καλύπτει πλέον όχι μόνο μέγα πλήθος από τα επίγεια, αλλά επίσης και τα διαστημικά – ας μην ξεχνάμε ότι στη δική του εταιρία ανέθεσε, πρόσφατα, η NASA να «αποσύρει» τον «αρχαίο» διαστημικό σταθμό, εκεί έξω, που δεν χρησιμοποιείται πια…
Το Web World News επικεντρώνεται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του digital marketing αλλά... στο Άγιο Πνεύμα των ημερών, θα μου επιτρέψετε να «μετακινηθώ» λίγο προς τον τομέα των πληρωμών σε φυσικά σημεία! Περισσότερο για να αναδείξω ότι το θέμα της εμπειρίας είναι εξίσου σημαντικό, είτε δραστηριοποιούμαστε στον φυσικό είτε στον ψηφιακό κόσμο.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη -το έχουμε πει τόσες φορές και δεν θα κουραστούμε να το επαναλαμβάνουμε- φέρνει με τις τεράστιες και πρωτόφαντες δυνατότητές της μια πραγματική επανάσταση σε μύριους όσους τομείς, ανατρέποντας όσα γνωρίζαμε ως τώρα και ανοίγοντας νέους δρόμους. Ο χώρος του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, με τις αλλαγές να είναι κρίσιμες και σημαντικές, τόσο στο back office των eShops, όσο και στις ίδιες τις πωλήσεις, επηρεάζοντας θετικά (αν όχι, απογειώνοντας…) την εμπειρία του πελάτη – περισσότερα γι’ αυτό, στη συνέχεια.
To ΑΙ είναι το πιο «καυτό» θέμα στις συζητήσεις του τεχνολογικού -και όχι μόνο- κλάδου. Η πραγματικότητα είναι, βέβαια, ότι αυτό που συζητάμε είναι το Generative AI, ήτοι η «έκδοση» της τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει την πιο φυσική αλληλεπίδραση ενός χρήστη με μία ΑΙ εφαρμογή. Πρόκειται για μία πολύ απλοϊκή περιγραφή του GenAI, αλλά μάλλον καταλαβαίνετε τι εννοώ.
Προφανώς, υπάρχει και η συζήτηση για την εμπλοκή του ΑΙ στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αν και η πραγματικότητα είναι πως το ΑΙ αξιοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Εκτός και αν θεωρείτε ότι οι προσωποποιημένες προτάσεις (recommendations) δεν βασίζονται σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης. Η πραγματικότητα είναι πως βασίζονται, όπως πολλές ακόμη υπηρεσίες που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Μια από τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής για περισσότερους από 2.000 οργανισμούς και επιχειρήσεις στην Ελλάδα, των οποίων η καλή και αδιάλειπτη λειτουργία επηρεάζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, το σύνολο των πολιτών αυτής της χώρας, είναι η συμμόρφωση με όσα επιβάλλουν οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί, πράξεις και νομικά πλαίσια με κεντρικό άξονα την κυβερνοασφάλεια – τη δική τους, αλλά και όλων ημών.
Περισσότερα: Έσο κυβερνο-έτοιμος! Η Ευρώπη παίρνει τα μέτρα της
Πόσες ομοειδείς εταιρείες χωρά μία αγορά; Αυτό είναι ένα από τα βασικά ερωτήματα που απασχολούν τους επιχειρηματίες σε οποιονδήποτε κλάδο. Και συνήθως η απάντηση είναι: όσες μπορεί να υποστηρίξει η αγορά στην οποία απευθύνονται.
Στην ελληνική αγορά των digital agencies υπάρχει ένας προβληματισμός που υπήρχε και πριν την πανδημία της COVID-19: μήπως οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο είναι πολλές; Μήπως πρέπει να συγχωνευθούν προκειμένου να μπορούν να υποστηρίξουν μεγαλύτερα projects και να κινηθούν ενδεχομένως και εκτός συνόρων;
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα


Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77