Πριν από λίγες ημέρες -συγκεκριμένα, στις 20 Μαρτίου- ο πάντα δραστήριος GSMA με την επικουρία κορυφαίων Ευρωπαίων παρόχων κινητής τηλεφωνίας παρουσίασαν το στρατηγικό όραμα του κλάδου, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Connecting Europe to 2030 – A Mobile Industry Manifesto for Europe». Μανιφέστο; «Βαριά» η λέξη…
Ενδεχομένως, αλλά «βαριά» και τα προβλήματα -πάντα κατά τους παρόχους- σε έναν τομέα ιδιαίτερα κρίσιμο στην εποχή της νέας κανονικότητας, όπου η συνδεσιμότητα αποτελεί παράγοντα εκ των ων ουκ άνευ, ικανή και αναγκαία συνθήκη για όλα τα μεγάλα ζητούμενα, που έχουμε ορίσει από χρόνια ως στόχους της ‘ψηφιακής και πράσινης’ δεκαετίας στην ήπειρό μας. Κι εκεί, δεν χωρούν αναβολές και μισές λύσεις, όπως σημειώνουν, καθώς ο καιρός περνάει.
Όταν τα smart lockers έκαναν την εμφάνιση τους στην Ελλάδα, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να «αποδοκιμάσουν» τις επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα, υποστηρίζοντας ότι ότι ο Έλληνας προτιμά να παραλαμβάνει στο σπίτι του ή στο γραφείο του. Όμως, αυτή η άποψη αρχίζει να αποδεικνύεται όλο και περισσότερο λανθασμένη.
Καθώς τα δίκτυα των smart lockers αλλά και των σημείων παράδοσης επεκτείνονται, οι Έλληνες αρχίζουν και προτιμούν όλο και περισσότερο αυτό τον τρόπο για την παράδοση των παραγγελιών τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Box Now σε δείγμα 300 ατόμων έδειξε μία αύξηση της χρήσης των lockers κατά τη διάρκεια του 2023, όπως επίσης και της αναγνωρισιμότητας του συγκεκριμένου τρόπου παράδοσης.
Περισσότερα: Είναι τα lockers το μέλλον του eCommerce στην Ελλάδα;
Οι πιστοί αναγνώστες αυτής της στήλης θα πρέπει να θυμούνται τις τρεις σημαντικές προβλέψεις για το μέλλον που έκανε πρόσφατα ο σερ Τιμ Μπέρνερς-Λι, με την ευκαιρία των 35ων γενεθλίων του Παγκόσμιου Ιστού, για τις οποίες γράψαμε μόλις την περασμένη εβδομάδα.
Στην τρίτη και τελευταία από αυτές, εξέφρασε τη βεβαιότητα πως σύντομα θα υπάρξουν «απώλειες» μεταξύ των Big Tech, καθώς δεν θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα σκληρά κανονιστικά πλαίσια που πλέον επιβάλλονται σε Ευρώπη και Αμερική, από την Κομισιόν και τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές, αντίστοιχα. Όμως, πιθανότατα ούτε κι ο ίδιος να περίμενε πως τα «όργανα» θα ξεκινούσαν τόσο νωρίς, με πρώτο αποδέκτη της «μουσικής» τους την Apple…
Ένα βασικό στοιχείο επιτυχίας στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Και το χτίσιμο μίας σχέσης εμπιστοσύνης δεν είναι κάτι απλό. Ούτε γίνεται γρήγορα. Και επηρεάζεται και από διάφορους παράγοντες.
Προφανώς, ένας καταναλωτής για να εμπιστευτεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται να δει κάποια πράγματα στην πρώτη επίσκεψή του, αλλά και όταν κάνει την πρώτη αγορά από εκεί. Όπως, για παράδειγμα, ότι οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι σωστές, αλλά και ότι μία παραγγελία θα παραδοθεί μέσα στο χρονικό πλαίσιο που αναφέρεται στο site.
Πριν από λίγες ημέρες ‘γιορτάσαμε’ (με πολλά ερωτηματικά, καθώς ο οικοδεσπότης σας δεν πιστεύει ότι -μέσα στα μύρια όσα βιώνουμε- δόθηκε η αρμόζουσα προσοχή στο γεγονός) τα 35 χρόνια από την παρουσίαση του World Wide Web, του Παγκόσμιου Ιστού, που ήρθε να ανατρέψει πολλά και να συμβάλει στη δημιουργία ακόμα περισσότερων, στην καθημερινότητά μας.
Συχνά λέμε ότι «επανάσταση επικρατούσα, δημιουργεί δίκαιο»… Κι αν οι επαναστάσεις δεν είναι τόσο πολλές, πιά, στην ιστορία των κρατών (υπάρχουν άλλοι τρόποι, πιο ειρηνικοί, για να αλλάζει η ροή της), στην τεχνολογία όχι μόνο συνεχίζουμε να τις βλέπουμε, αλλά κάτι μας λέει ότι θα γίνονται ολοένα συχνότερες…
Έχουν περάσει 20 χρόνια από τότε που εμφανίστηκαν στην Ελλάδα οι πρώτες συνδέσεις ADSL και πήραμε μία πρώτη γεύση από τι σημαίνει "γρήγορο Internet". Τότε, το ζητούμενο ήταν η μόνιμη σύνδεση στο Διαδίκτυο, κάτι που σου έδιναν οι ADSL συνδέσεις - όπως επίσης και λίγο καλύτερες ταχύτητες.
Εκείνη την εποχή, αν είχες σύνδεση στα 512 Kbps ή στο 1 Mbps αισθανόσουν πολύ τυχερός. Και ήταν δευτερεύων θέμα η πολύ χαμηλότερη ταχύτητα όσον αφορά στην αποστολή δεδομένων (upload).
Ένα από τα μεγάλα ζητούμενα στο eCommerce, που η συνεισφορά του θεωρείται καθοριστική για την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε αγοράς, είναι σίγουρα η δυνατότητα διάδρασης του eShop με τον υποψήφιο πελάτη. Πώς την πετυχαίνουμε αυτή;
Αυτό είναι που λέμε, η «απάντηση του ενός εκατομμυρίου» - πιο σωστά, των πολλών εκατομμυρίων, καθώς από την επιτυχημένη διάδραση (κι όχι μόνο από αυτήν, βεβαίως) αυξάνουν τα έσοδα, αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό κατάστημα, ενισχύεται η εμπιστοσύνη των πελατών και καθιερώνεται το brand του.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τα καλά τους και τα… κακά τους. Από τη μία πλευρά είναι ένας τρόπος να είσαι σε επικοινωνία με φίλους και γνωστούς από ολόκληρο τον κόσμο και να μαθαίνεις εύκολα και γρήγορα τα νέα τους. Και φυσικά, είναι και ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Από την άλλη πλευρά, είναι πολλές φορές που δημιουργούν εκνευρισμό. Και ορισμένες φορές οι εταιρείες που αναπτύσσουν ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν εφαρμογές που τελικά δημιουργούν εκνευρισμό... Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα των τελευταίων μηνών; Το highlights που λάνσαρε το Facebook.
Συχνά, όταν θέλουμε να αποπάρουμε κάποιον για αντιδράσεις που δεν ταιριάζουν στο επίπεδό του (άλλες φορές και στην ηλικία του), του λέμε να μη φέρεται «παιδιάστικα», μ’ άλλα λόγια να φροντίσει να συμπεριφέρεται ως ενήλικας, να μην κάνει πείσματα, να μην φέρεται εκδικητικά, ή να μη ζηλεύει τις επιτυχίες των άλλων, όπως τα μικρά παιδιά.
Φυσικά, άλλο το τι λέμε εμείς κι άλλο το τι γίνεται στην πράξη - τα παραδείγματα είναι πολλά… Κι είναι εξ ίσου συχνό το φαινόμενο ο ίδιος άνθρωπος να κατηγορεί άλλους για πράγματα που κάνει πρώτος και καλύτερος ο ίδιος, επαληθεύοντας τη σοφή λαϊκή ρήση «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό «κεφάλα»…
Από τις πλέον ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις των τελευταίων εβδομάδων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ήταν αυτή για τη νέα υπηρεσία του Skroutz, Skoop. Το Skoop έχει ως στόχο να δημιουργήσει μία νέα αγορά, αυτή της πώλησης μεταχειρισμένων ειδών και το στοίχημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κατά την προσωπική μου άποψη.
Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί έχει ενδιαφέρον, δεδομένου ότι στην Ελλάδα υπάρχει αγορά μεταχειρισμένων. Πρόκειται για μία άποψη που είναι σωστή, αλλά ταυτόχρονα και λάθος!
Περισσότερα: Υπάρχει περιθώριο στην Ελλάδα για online πωλήσεις μεταχειρισμένων ειδών;
Follow Us
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77