eCommerce

Ένα πρακτικό roadmap για ελληνικά brands που θέλουν να ξεκινήσουν στο Amazon

Ένα πρακτικό roadmap για ελληνικά brands που θέλουν να ξεκινήσουν στο Amazon

Για πολλά ελληνικά brands, το Amazon ακούγεται ταυτόχρονα συναρπαστικό και… τρομακτικό. Από τη μία, εκατομμύρια πελάτες σε όλη την Ευρώπη. Από την άλλη, πολύπλοκες διαδικασίες, κανονισμοί και γραφειοκρατία δημιουργούν έναν «λαβύρινθο» που συχνά μπλοκάρει το project από την αρχή.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε, με απλά βήματα, ένα ρεαλιστικό roadmap για μια ελληνική εταιρεία που θέλει να ξεκινήσει σοβαρά στο Amazon, χωρίς εκπλήξεις στην πορεία.

1. Ξεκινήστε από τη στρατηγική

Πριν ανοίξετε λογαριασμό:

● Ορίστε στόχο: θες να χτίσεις brand στο εξωτερικό ή απλώς να «ρευστοποιήσεις» stock;
● Επέλεξε marketplaces: Amazon Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας, UK κ.λπ. Δεν χρειάζεται να είστε παντού από την πρώτη μέρα.
● Επιλέξτε μοντέλο fulfillment:
  - FBA (Fulfilled by Amazon) – τα προϊόντα σας αποθηκεύονται σε αποθήκες του Amazon, με καλύτερα conversion και Prime badge.
  - 
FBM – αποστολές από τη δική σας αποθήκη ή 3PL.

2. Φορολογία & κανονισμοί: VAT, EPR, GPSR & μεταφράσεις

Για να πουλήσετε με συνέπεια και ασφάλεια στην ΕΕ μέσω Amazon, πρέπει να χτίσετε σωστή βάση συμμόρφωσης:

● VAT (ΦΠΑ):
  - Αν επιλέξετε FBA και αποθηκεύετε προϊόντα σε χώρα του εξωτερικού, θα χρειαστείτε αριθμό ΦΠΑ (VAT) σε αυτή τη χώρα πριν ξεκινήσετε να πουλάτε.

  - Θα πρέπει να υποβάλλετε δηλώσεις ΦΠΑ σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας.
● EPR (Extended Producer Responsibility):
  - Αφορά κυρίως συσκευασία, ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, μπαταρίες κ.λπ.

  - Σε κάποιες χώρες, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, δεν θα μπορέσετε καν να ενεργοποιήσετε ορισμένα listings αν δεν έχετε έγκυρους αριθμούς EPR.
● GPSR – ο νέος Κανονισμός Γενικής Ασφάλειας Προϊόντων Από 13 Δεκεμβρίου 2024, ο GPSR είναι το νέο πλαίσιο για την ασφάλεια των περισσότερων μη διατροφικών προϊόντων στην ΕΕ. Απαιτεί μεταξύ άλλων:

  - Υπεύθυνο πρόσωπο στην ΕΕ (Responsible Person)

  - Εμφανή στοιχεία κατασκευαστή/εισαγωγέα/υπεύθυνου προσώπου πάνω στο προϊόν ή/και τη συσκευασία
  - Οδηγίες ασφαλείας στη γλώσσα της χώρας πώλησης, τόσο στη συσκευασία όσο και στη σελίδα προϊόντος στο Amazon
● Μεταφράσεις οδηγιών χρήσης Δεν αρκεί ένα listing στα αγγλικά. Για να είστε πραγματικά compliant – και εμπορικά αποτελεσματικοί – χρειάζεστε:

  - Οδηγίες χρήσης, εγγύηση, οδηγίες ασφαλείας και πληροφορίες προϊόντος μεταφρασμένα στη γλώσσα κάθε αγοράς.

  - Το ίδιο υλικό πρέπει να αντικατοπτρίζεται και στη σελίδα προϊόντος στο Amazon.

3. Άνοιγμα Amazon Seller Account & Brand Registry

Αφού ξεκαθαρίσετε τα παραπάνω:

 Δημιουργείτε επαγγελματικό Amazon Seller Central λογαριασμό (Professional plan).
 Κατοχυρώνετε το brand σας στο Amazon Brand Registry, εφόσον έχετε ήδη κατοχυρωμένο εμπορικό σήμα (TM):
  - Πρόσβαση σε A+ Content, Brand Store, Sponsored Brands.
  - 
Καλύτερη προστασία από παραβιάσεις εμπορικού σήματος.

4. Χτίζοντας σελίδες προϊόντων που πουλάνε

Η σελίδα του προϊόντος είναι το «ράφι» σας στο Amazon:

● Keyword research: ποιοι όροι αναζήτησης χρησιμοποιούν οι πελάτες σε κάθε χώρα;
● Τίτλοι, bullet points, περιγραφή: δομημένα, με σωστή χρήση keywords αλλά και ξεκάθαρα πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά.
● Εικόνες & A+ Content:
  - Επαγγελματικές φωτογραφίες που δείχνουν χρήση, μέγεθος, λεπτομέρειες.
  - A+ Content με συγκριτικά, infographics, storytelling για το brand.
● Amazon Storefront (Brand Store): mini e-shop μέσα στο Amazon, όπου παρουσιάζετε τη γκάμα προϊόντων και την ιστορία της μάρκας σας.

5. FBA αποστολές & operations

Πριν το λανσάρισμα:

● Οργανώνετε πρώτη αποστολή FBA (ή συνεργασία με 3PL αν δουλεύετε FBM).
● Βεβαιώνεστε ότι συσκευασία, labeling και barcodes (GS1 UPC/EAN) είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Amazon.
● Προβλέπετε στοκ για τουλάχιστον 60–90 μέρες, ειδικά αν έχετε εποχικότητα.

6. Λανσάρισμα & συνεχής διαχείριση

Το launch δεν είναι «ανεβάζω το προϊόν και περιμένω»:

● PPC καμπάνιες (Sponsored Products, Sponsored Brands, Sponsored Display) για να κερδίσετε ορατότητα και αρχικές πωλήσεις.
● Κουπόνια / προσφορές για καλύτερο CTR και conversion στην αρχή.
● Συλλογή reviews μέσω των εργαλείων που επιτρέπει το Amazon (π.χ. Vine όπου είναι διαθέσιμο).

Μετά το λανσάρισμα:

● Συνεχής βελτιστοποίηση διαφημίσεων, keywords, τιμών, stock.
● Παρακολούθηση account health και compliance alerts.

7. Χρειάζεστε σύμμαχο στο ταξίδι;

Το να μπει ένα ελληνικό brand στο Amazon δεν είναι πια «ανεβάζω μερικά προϊόντα και βλέπουμε». Απαιτεί στρατηγική, συμμόρφωση με ευρωπαϊκό πλαίσιο, σωστό περιεχόμενο και συνεχή διαχείριση.

Αν σκέφτεστε να κάνετε το βήμα, αλλά δεν θέλετε η ομάδα σας να “καεί” σε διαδικαστικά και κανονισμούς, ένα εξειδικευμένο Amazon agency όπως η Bits & Atoms μπορεί να αναλάβει:

● Τον σχεδιασμό της στρατηγικής σας,
● Τον συντονισμό με συνεργάτες για VAT/EPR/GPSR,
● Τη δημιουργία listings, A+ Content & Storefront και
● Τη συνεχή διαχείριση διαφημίσεων και λογαριασμού.

Έτσι, μπορείτε να συγκεντρωθείτε σε αυτό που κάνετε καλύτερα: να δημιουργείτε προϊόντα που αξίζουν να ταξιδέψουν σε όλη την Ευρώπη – και το Amazon να γίνει απλώς το κανάλι που τα φέρνει πιο κοντά στους σωστούς πελάτες.

Επισκεφτείτε τώρα το https://bitsandatoms.eu και κλείστε το ραντεβού σας, για να ξεκινήστε τη διεθνή πορεία του brand σας!

 

-Advertorial-

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search