Επωνύμως…

Γιατί οι online αγορές αυξάνονται και θα συνεχίσουν να… αυξάνονται

Η πανδημία της COVID-19 και πιο συγκεκριμένα τα μέτρα αντιμετώπισης αυτής, «εκτόξευσαν» τις online αγορές και γενικότερα το ηλεκτρονικό εμπόριο. To 2019 η αξία του eCommerce (όσον αφορά στο B2C κομμάτι) ήταν στα 7,5 δισ. ευρώ και το 2020 ανήλθαν στα 13,3 δισ. ευρώ. Δηλαδή, αυξήθηκαν κατά 77%. Λογικό θα πει κανείς, δεδομένου ότι τα εμπορικά καταστήματα ήταν ουσιαστικά κλειστά.

Το 2021 ήταν στο +9% στα 14,4 δισ. ευρώ. Αναμενόμενο δεδομένου ότι παρέμειναν κλειστά τα εμπορικά καταστήματα. Όμως, το 2022, με τα πάντα ανοικτά, πήγαμε στα 15,84 δισ. ευρώ (+10%) και το 2023 η εκτίμηση είναι πως θα φθάσουμε στα 17,33 δισ. ευρώ (+9%). Άρα, κάτι έχει αλλάξει σε σχέση με το όχι πολύ μακρινό παρελθόν.

Αποτάσσεσαι το ΑΙ; Όχι, αλλά…

Τι τα θέλετε - το ερώτημα παραμένει και αποτελεί ίσως τον μεγαλύτερο γρίφο στον χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας (και όχι μόνο, όπως φαίνεται), από τον περασμένο Νοέμβριο που έκανε με πάταγο την είσοδό του στην καθημερινότητά μας το Chat GPT – ούτε «χρονιάρικο» δεν είναι ακόμα κι ας ξεγελιόμαστε από την τεράστια και αντιστρόφως ανάλογη με την ηλικία του επίδραση που ήδη ασκεί σε τόσους και τόσους τομείς…

Εσείς είστε υπέρ ή κατά του ΑΙ, της Τεχνητής Νοημοσύνης για να το πούμε στη γλώσσα μας; Δεν χωρεί αμφιβολία ότι όλοι -θεωρητικά, τουλάχιστον- είμαστε υπέρ της προόδου, κατανοώντας και συγχωρώντας την αναστάτωση που αρχικά θα φέρει.

Πώς θα βελτιώσεις την εμπειρία των πελατών σου;

Όσοι και όσες παρακολουθούν τη στήλη θα έχουν καταλάβει ότι η εμπειρία του πελάτη είναι από τα αγαπημένα θέματά της.

Αυτό, γιατί ο υπογράφων θεωρεί ότι είναι στη σύγχρονη ψηφιακή επιχείρηση, η εμπειρία του πελάτη (ή customer experience, ή απλά CX όπως το αναφέρουν ουκ λίγοι προκειμένου να ακολουθούν τις διεθνείς τάσεις) είναι ο βασικός λόγος της επιτυχίας της.

Ένας κόσμος σε Meta-βατικό στάδιο

Το ότι ζούμε σε μια εποχή κι έναν κόσμο που, τη μια μέρα κάνει καύσωνα και την άλλη ο ουρανός ρίχνει τουλούμια νερό και χαλάζι, δεν χρειάζεται να σας το πει ο οικοδεσπότης σας. Δυστυχώς, το βιώνουμε (και το λουζόμαστε) συχνά – πυκνά. Πρέπει, πλέον, να αποδεχτούμε ότι ζούμε σε μια εποχή που την χαρακτηρίζει η αβεβαιότητα.

Πάνε οι παλιές συνήθειες και οι παραδοσιακές συμπεριφορές, όταν -κουτσά-στραβά- μάντευες στο περίπου τι θα συμβεί την επομένη. Τώρα πια, δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει. Κι αυτό δεν συμβαίνει μονάχα στο καιρό, κι ας ήταν από τη Μετεωρολογία το παράδειγμά μας – η αβεβαιότητα και η έκπληξη κυριαρχούν σχεδόν σε όλα: από τις τιμές των τροφίμων και της βενζίνης (εκεί, συνήθως το αποτέλεσμα είναι δυσάρεστο) ως τις εκάστοτε τάσεις της αγοράς και τις εταιρικές kolotoumbes.

Για τα Χριστούγεννα ξεκινάς από το… καλοκαίρι

Η eCommerce & Digital Marketing Expo (ECDM Expo) είναι -χωρίς αμφιβολία- το σημαντικότερο event της χρονιάς για το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού μάρκετινγκ. Και αυτό το λένε τα ίδια τα στελέχη της αγοράς. Όπως, επίσης, ειδική αναφορά γίνεται και για τις συνεδριακές εκδηλώσεις της, στις οποίες συμμετέχουν κορυφαίοι ομιλητές και ομιλήτριες.

Ο υπογράφων είχε αναλάβει να συντονίζει τις συνεδριακές εκδηλώσεις για το digital marketing και -όπως αναμενόταν- οι αναφορές στην τεχνητή νοημοσύνη -ή ΑΙ αν προτιμάτε- ήταν ουκ ολίγες. Και θα αναφερθούμε σε αυτές σε επόμενα σημειώματα της στήλης.

Όνειρο ζω, μη με τσιπ-νάτε!

Όταν ο (κοντά 30άρης, σήμερα) μεγαλύτερος γιός μου ήταν νήπιο και μάθαινε να περπατάει, μια από τις πιο αγαπημένες του εκφράσεις ήταν… «μόνοθ μου – άθε με»! Ήθελε να κάνει τα πρώτα βήματά του μόνος του, αρνούμενος την πατρική (ή μητρική, αναλόγως) «χείρα βοηθείας», μ’ άλλα λόγια τη ‘χειραγώγηση’, όπως την περιγράφει απολύτως παραστατικά η ελληνική γλώσσα, επιζητώντας τη ‘χειραφέτηση’.

Δεν ξέρω γιατί, αλλά αυτά τα λόγια και η παιδική βούληση μου ήρθαν στον νου την προηγούμενη Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου, όταν διάβασα τη λιτή ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την ενεργοποίηση εφεξής του Chips Act, της Ευρωπαϊκής Πράξης για τα μικροκυκλώματα.

Το ΑΙ και πως αλλάζει τις σχέσεις με τους πελάτες

Από τα αγαπημένα θέματα συζήτησης των τελευταίων μηνών είναι, φυσικά, η τεχνητή νοημοσύνη, ή το ΑΙ, όπως έχουμε συνηθίσει πλέον να αποκαλούμε την τεχνητή νοημοσύνη και τις διάφορες υλοποιήσεις της. Και όπως όλα δείχνουν, θα αλλάξει πολλά στην καθημερινότητά μας. Τόσο των πολιτών όσο και των επιχειρήσεων.

Θα πει κανείς ότι αυτά τα λέμε εδώ και αρκετούς μήνες, ίσως και χρόνια, καθώς δεν ήταν λίγες οι εταιρείες που επεδίωκαν να αξιοποιήσουν το ΑΙ με κάθε τρόπο. Όμως, πλέον, οι εξελίξεις κινούνται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς. Ενδεχομένως με ρυθμούς ταχύτερους από αυτούς που ανέμεναν οι περισσότεροι.

Οι αναδυόμενες τεχνολογίες του μέλλοντός μας

Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται η τεχνολογία αυξάνει εκθετικά -κι αυτό δεν το λέω μόνο εγώ, το βιώνουμε όλοι καθημερινά. Πριν καλά-καλά προλάβεις να «συστηθείς» με μια, να τη δοκιμάσεις και να ξεκινήσεις να τη χρησιμοποιείς, έχει ήδη παρουσιαστεί η δεύτερη, αν όχι η τρίτη γενιά της, με μικρές ή μεγαλύτερες βελτιώσεις, οπότε… φτου κι από την αρχή!

‘Σισύφειος’ η προσπάθεια για ενημέρωση, ατέλειωτο και συνεχές το «ταξίδι». Έτσι, δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως, στην πράξη, δεν έχουν νόημα οι αναφορές πολλών διεθνών πηγών στις «αναδυόμενες» τεχνολογίες, καθώς ο χρόνος ανάμεσα στην «ανάδυση» και την «ένταξη» στη ζωή μας μικραίνει διαρκώς.

Οι ευκαιρίες του 5G

Στο προηγούμενο σημείωμα της στήλης ασχοληθήκαμε με τις προκλήσεις του 5G. Αυτή την εβδομάδα, θα ασχοληθούμε με τις ευκαιρίες του 5G. Γιατί υπάρχουν ουκ ολίγες ευκαιρίες και μάλιστα σε τομείς που πολλοί δεν φαντάζονται.

Την περασμένη εβδομάδα, αυτό που επισημάναμε είναι ότι το 5G -σε αυτή τη φάση τουλάχιστον- απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Αλλά αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που το 5G μπορεί να αξιοποιηθεί και να μην είναι κάτι που φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Τόσο σε επίπεδο λύσεων για μία επιχείρηση όσο και όσον αφορά μία εφαρμογή που απευθύνεται σε καταναλωτές.

It’s all Greek to LLMs

Σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο και πολύ περισσότερο σε ένα παγκοσμιοποιημένο Διαδίκτυο, όπου δεν υπάρχουν καν σύνορα να διαβεί κανείς, αποτελεί κοινό μυστικό ότι η πρώτη και πιο διαδεδομένη γλώσσα, την οποία οι περισσότεροι χρησιμοποιούμε ως «κοινό παρονομαστή» για να συνεννοηθούμε με όσους δεν ομιλούν τη δική μας, είναι τα αγγλικά.

Απειλούνται, βεβαίως, από τα κινέζικα, που εξαπλώνονται διαρκώς, αλλά η κυριαρχία τους για την ώρα δεν αμφισβητείται. Κι αυτό έχει δυο αναγνώσεις, μια καλή και μια κακή: στην πρώτη περίπτωση, η κοινή αναγνώριση της ενδιάμεσης γλώσσας βοηθάει στην επικοινωνία, τουλάχιστον μέχρι να αποκτήσουμε ο καθένας τον δικό του αυτόματο μεταφραστή (η Meta παρουσίασε πρόσφατα ένα τέτοιο, μικρό το δέμας, αλλά πλούσιο σε δυνατότητες τεχνολογικό θαύμα), οπότε ενδεχομένως να μη χρειάζεται καν στο μέλλον η εκμάθηση ξένων γλωσσών – το «μηχανάκι», να είναι καλά…

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search