Επωνύμως…

Το μέλλον του εμπορίου είναι εξατομικευμένο και πελατοκεντρικό

Από αυτή τη στήλη έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές στην σημασία που πρέπει να δίνουν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και δη όσες είναι στο χώρο του online, στην εξατομίκευση και στην εμπειρία του πελάτη. Και μερικές φορές, είναι καλό αυτά που αναφέρεις να επιβεβαιώνονται από ανθρώπους που έχουν πολύ μεγαλύτερη εμπειρία από σένα.

Παραθέτω πιο κάτω κάποια αποσπάσματα από το δελτίο Τύπου του ΕΒΕΑ για την εκδήλωση που πραγματοποίησε το επιμελητήριο για το μέλλον του εμπορίου και πιο συγκεκριμένα το κομμάτι που αναφέρεται στα συμπεράσματα από την παρουσία που έκανε ο Ken Hughes, διεθνούς κύρους κοινωνικός επιστήμονας, ειδικός σε θέματα συμπεριφοράς και εμπειρίας καταναλωτή.

Σφίγγουν τα λουριά στο ΑΙ – καιρός ήταν…

Ο οικοδεσπότης σας έτυχε τον τελευταίο καιρό να πηγαίνει από το ένα τεχνολογικό συνέδριο στο άλλο, άλλοτε απλώς παρακολουθώντας τις εργασίες τους κι άλλοτε συντονίζοντας κάποιες ενότητες.

Μέσα στον τελευταίο μήνα αυτό έγινε έξι-επτά φορές και -όπως θα ανέμενε κανείς- το θέμα της «εισβολής» των εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης με τις ασύλληπτες δυνατότητες που (θα) προσφέρουν στην καθημερινότητά μας, καταλάμβανε πάντα σεβαστό χώρο και χρόνο τόσο στην ατζέντα αυτών των εκδηλώσεων, όσο και στις συζητήσεις που ακολουθούσαν, στα «πηγαδάκια» μεταξύ των συνέδρων.

Το backend έχει τη δική του σημασία στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Όταν μιλάμε για ηλεκτρονικό εμπόριο, συνήθως ασχολούμαστε με το "front-end". Πώς είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ποια είναι η εμπειρία που προσφέρει στον πελάτη και όλα τα υπόλοιπα που έχουν σχέση με την εμφάνιση και τη λειτουργικότητά του.

Ξεχνάμε, όμως, ότι υπάρχει και αυτό που ονομάζετε "back-end". Η "πίσω πλευρά" ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, ή αν προτιμάτε, οι υποδομές ενός e-shop, οι οποίες είναι εξίσου σημαντικές, προκειμένου να πραγματοποιηθεί μία πώληση, να διεκπεραιωθεί μία παραγγελία και η συνολική εμπειρία του πελάτη να είναι σε υψηλά επίπεδα.

Μη μου την πρόσβασιν τάραττε!

Δεν χωράει αμφιβολία πως μια από τις βασικές ανάγκες μας πλέον (και η πανδημία απέδειξε με το παραπάνω πόσο ζωτική και απαραίτητη είναι στην καθημερινότητά μας) παραμένει η πρόσβαση στο Διαδίκτυο, είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω του πανταχού παρόντος κινητού τηλεφώνου μας. Αυτό που παλιότερα, πριν από κάμποσες δεκαετίες, αποκαλούσαμε «παράθυρο στον κόσμο», έχει αποκτήσει πια άλλες διαστάσεις, ειδικά για τις νεότερες ηλικίες.

Αν οι «-ήντα και βάλε» μπήκαν σ’ αυτόν τον χώρο ως «μετανάστες», οι γεννημένοι γύρω στο 2000 και μετά, θεωρούνται (και είναι) «γηγενείς» (natives) – γεννήθηκαν μέσα σ’ αυτόν και δεν γνωρίζουν, ούτε μπορούν να συλλάβουν πως πριν υπήρχε κάτι άλλο.

Πόσο επηρεάζει τις αγορές μας η βιωσιμότητα;

Η κλιματική αλλαγή και γενικότερα τα κριτήρια της αποκαλούμενης "βιώσιμης ανάπτυξης" έχουν ανέβει αρκετά ψηλά στις προτεραιότητες των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της λιανικής.

Ένας λόγος είναι ότι οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να κατανοούν το μέγεθος του προβλήματος που υπάρχει και προσπαθούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπισή του. Ένας άλλος λόγος, είναι ότι οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να κάνουν επιλογές λαμβάνοντας υπόψη το ζήτημα της βιώσιμης ανάπτυξης.

Ιστορίες για ανυπόμονα παιδιά

Ο οικοδεσπότης σας σ’ αυτή τη στήλη είναι κάτι παραπάνω από σίγουρος ότι εσείς, καλοί μου αναγνώστες, όπως και εκατοντάδες χιλιάδες (για την Ελλάδα μιλάμε – παγκοσμίως, το νούμερο ανεβαίνει σε δεκάδες εκατομμύρια) φίλοι της τεχνολογίας και των εφαρμογών της, όχι μόνο έχετε ακούσει και γνωρίζετε για τους κβαντικούς υπολογιστές, αλλά αδημονείτε να δείτε τι μπορούν να κάνουν πρακτικά, στην καθημερινότητά μας, κι όχι μόνο στα εργαστήρια και τα πιλοτικά, όπως συμβαίνει ως τώρα.

Η παράδοση παραγγελιών αλλάζει

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι προφανώς ότι μπορείς να κάνεις τις αγορές σου από οπουδήποτε και αν είσαι. Και το κυριότερο, ότι η παραγγελία σου μπορεί να έρθει απευθείας στο σπίτι σου. Όμως, αυτό μπορεί να αποδειχθεί και ένα μικρό πρόβλημα. Γιατί θα πρέπει να βρίσκεσαι στο σπίτι σου την ώρα που θα έρθει η παραγγελία.

Και εδώ αρχίζουν και τα μεγάλα ζητήματα, καθώς ακόμη δεν έχουμε φτάσει στο σημείο ώστε να μπορείς να πεις στην εταιρεία ταχυμεταφορών να σου παραδώσει την παραγγελία σου σε ένα συγκεκριμένο δίωρο. Επίσης, πολλές φορές το πρόγραμμα σου αλλάζει και μπορεί να χρειάζεται να λείψεις ξαφνικά από το σπίτι. Και ειδικά αν μένεις μόνος ή μόνη σου, το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο. Αυτός είναι και ο λόγος που όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιζητούν εναλλακτικούς τρόπους παραλαβής των παραγγελιών τους.

Μη φοβάστε, δεν δαγκώνει…

Ο οικοδεσπότης σας -το ξέρετε πια, το εμπεδώσατε τόσα χρόνια που τα ‘λέμε’- αγαπάει πολύ τις παλιές ελληνικές παροιμίες και συχνά-πυκνά καταφεύγει στη συμπυκνωμένη διαχρονική σοφία τους, για να εκφράσει σημερινές καταστάσεις και συμπεριφορές.

Ποια παροιμία, λοιπόν, του ήλθε στο νου όταν διάβασε πρόσφατα τις δηλώσεις για την επικινδυνότητα του ChapGTP, εκ μέρους του Elon Musk που -να ‘ναι καλά, ο άνθρωπος- φροντίζει πάντα να μας δίνει αφορμές; Μα, το «όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια»!

AR Commerce: Πόσο κοντά βρισκόμαστε;

Τα τελευταία 30 χρόνια είναι ουκ ολίγες οι φορές εκείνες που εμφανίζεται μία τεχνολογία και αμέσως άπαντες σπεύδουν να δηλώσουν ότι θα αλλάξει άμεσα έναν ή περισσότερους κλάδους της οικονομίας. Όμως, η πραγματικότητα αποδεικνύεται λίγο διαφορετική!

Δηλαδή, οι πρώτες προβλέψεις αποδεικνύονται υπερβολικά αισιόδοξες, δημιουργώντας μία μικρή απογοήτευση. Αλλά στη συνέχεια, η συγκεκριμένη τεχνολογία αποδεικνύεται ότι όντως δημιουργεί ένα νέο status quo. Απλά, με μία μικρή, ή μεγάλη καθυστέρηση.

Για πιάσε δυο κιλά λυτρισμικό

Μπορεί ο κόσμος όλος να ασχολείται με το ChatGPT και τα ομοειδή εργαλεία των υπόλοιπων ανταγωνιστών του, που τόσα πολλά και εντυπωσιακά δείγματα γραφής έχουν δώσει τις τελευταίες εβδομάδες (μαζί με κάποιες εξίσου τρανταχτές αποτυχίες στις προβλέψεις τους, βεβαίως, αλλά καλύτερα να μη λέμε δυσάρεστες για πολλούς αλήθειες), όμως υπάρχουν κι άλλα σημαντικά θέματα που -μάλλον κακώς- δεν τους δίνουμε τη σημασία που τους αναλογεί.

Και τι άλλο θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικό για την ψηφιακή καθημερινότητά μας πέρα από τη μεγάλη και εντεινόμενη απειλή, τις κυβερνοεπιθέσεις, που έχουν αλλάξει κατά τα φαινόμενα πίστα, τόσο από ποσοτικής, όσο και από ποιοτικής πλευράς, με το λυτρισμικό (βλέπε, ransomware) να παίρνει το πάνω χέρι.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search