Η online διασυνοριακή αγορά στην Ευρώπη έφτασε σε κύκλο εργασιών τα 237 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023. Πρόκειται για αύξηση 32% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Το 2022, το ευρωπαϊκό διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο ανερχόταν σε 179 δισεκατομμύρια ευρώ, με τα ηλεκτρονικά καταστήματα να πραγματοποιούν κύκλο εργασιών 105,5 δισ. ευρώ, με ρεκόρ τζίρου. Πέρυσι, πέτυχαν αύξηση 1,4% και έφτασαν τα 107 δισ. ευρώ σε cross-border κύκλο εργασιών.
Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από την 6η έκδοση του «TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe» από το Cross-Border Commerce Europe. Στα στοιχεία της έκθεσης δεν περιλαμβάνονται τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο συνολικός online τζίρος B2C eCommerce για αγαθά στην Ευρώπη έφτασε τα 741 δισ. ευρώ. Πρόκειται για αύξηση 13% σε σύγκριση με το 2022, με το 32% να προήλθε από διασυνοριακές πωλήσεις.
Η έκθεση επισημαίνει επίσης τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου. Τα γερμανικά ηλεκτρονικά καταστήματα πραγματοποίησαν διασυνοριακό τζίρο 43 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 28%. Οι διασυνοριακές πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν με ιστορικά χαμηλό 1,8%. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα στη χώρα δημιούργησαν 27,5 δισ. ευρώ σε διασυνοριακό κύκλο εργασιών, ενώ το 2022 είχαν δημιουργήσει 28 δισ. ευρώ.
Άλλες ευρωπαϊκές αγορές αυξήθηκαν σημαντικά στον διασυνοριακό κύκλο εργασιών τους. Τα γαλλικά ηλεκτρονικά καταστήματα απέφεραν 32 δισ. ευρώ διασυνοριακά (αύξηση 30%). Τα ισπανικά ηλεκτρονικά καταστήματα έφτασαν τα 18 δισ. ευρώ (αύξηση 50%) και τα ολλανδικά ηλεκτρονικά καταστήματα δημιούργησαν 7 δισ. ευρώ (αύξηση 45%).
Το TOP 10 των ευρωπαίων e-tailers για το 2023, σύμφωνα με την έκθεση, είναι:
1: IKEA
2: Zalando
3: H&M
4: Lego
5: Zara
6: Jysk
7: Lidl
8: Decathlon
9: Adidas
10: Notino
Οι 10 κορυφαίες εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 19% των συνολικών πωλήσεων του TOP 500, με την ΙΚΕΑ στο νούμερο 1 να επιτυγχάνει διασυνοριακό κύκλο εργασιών 5,2 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πηγή: ecommercenews
Εικόνα: Anete Lusina