Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, οι επισκέπτες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος που πραγματοποιούν μία αναζήτηση έχουν πενταπλάσιες πιθανότητες να προχωρήσουν σε αγορά, ενώ η βελτιστοποίηση του site search αυξάνει τα conversion rates έως και 43%.
Ωστόσο, το Site Search συχνά παραβλέπεται από τους online retailers, οδηγώντας σε χαμένες ευκαιρίες για την αύξηση των πωλήσεων, αλλά και τη βαθύτερη κατανόηση του κοινού τους. Αυτό στην ATCOM το γνωρίζουν καλά, γι’ αυτό και η πλατφόρμα A-commerce της εταιρείας, η οποία παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες για το e-commerce, ενσωματώνει το πιο σύγχρονο Search Engine της ελληνικής αγοράς.
Ποιος είναι ο σωστός δρόμος λοιπόν για την e-commerce επιχείρησή σας; Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι e-commerce της ATCOM, μοιράζονται 3 + 1 τρόπους για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσα από το Site Search.
On-Site Search: Μοναδική ευκαιρία για αύξηση των πωλήσεων.
Αξιοποιήστε το σωστά!
1. Βελτιστοποιήστε το Search Engine σας
Εξασφαλίστε ότι ο μηχανισμός αναζήτησης στο e-shop σας διαθέτει τα χαρακτηριστικά που θα κάνουν τη διαφορά για τους πελάτες σας:
- Γρήγορο & αξιόπιστο Indexing: Διασφαλίστε ότι οι εργασίες για την εμφάνιση αποτελεσμάτων εκτελούνται πιο γρήγορα από την ίδια την αναζήτηση του χρήστη.
- Ρύθμιση συνάφειας (Relevance Tuning): Ορίστε τη συνάφεια μεταξύ όρων αναζήτησης και εμφάνισης προϊόντων, θέτοντας επίπεδα με διαφορετική βαρύτητα συνάφειας ανά πεδίο, σε κάθε ευρετήριο (index). Αποκτήστε τον απόλυτο έλεγχο, αλλάζοντας τον τρόπο συσχετισμού μεταξύ των πεδίων και ενισχύοντας ή αποδυναμώνοντας τη συνάφεια για κάθε χαρακτηριστικό.
- Συνώνυμα: Ρυθμίστε τον μηχανισμό ώστε να μιλάει την ίδια “γλώσσα” με τους χρήστες σας, και προβλέψτε σετ συνώνυμων όρων για την αναζήτηση (πχ “backpack” & “σακίδιο πλάτης”, “σορτς” & “βερμούδες”, “μπλουζάκι” & “T-shirt”)
- Ορθογραφικά λάθη & εξαίρεση λέξεων: Επιτρέψτε στους επισκέπτες να λαμβάνουν τις σωστές απαντήσεις, ακόμη κι αν κάνουν ορθογραφικά λάθη κατά την αναζήτηση (Fuzzy match) πχ “Armami” αντί “Armani”, “Κολώνια” αντί για “Kολόνια”, ορίστε εξαιρέσεις για keywords που κρίνονται ως ασήμαντα (stop words), πχ “με”, “του”, “ένα” ή αποκλείστε ολοκληρωτικά όσα θεωρείτε αρνητικά.
- Αναζήτηση στη ρίζα των λέξεων (Word Stemming): Διευρύνετε τα search results, προβάλλοντας αποτελέσματα που ταιριάζουν στον όρο αναζήτησης, αλλά και στις λέξεις που έχουν κοινή ρίζα με αυτόν, πχ για τον όρο αναζήτησης “γυναίκα”, μπορούν να εμφανίζονται αποτελέσματα όπως “γυναικεία αρώματα” και “γυναικεία αξεσουάρ”.
- Μεταγραφή από Greeklish (Transliteration) & Λεξικό: Η χρήση των Greeklish (“panteloni”, “rouxa”) είναι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο, γι’ αυτό και συνήθως δεν υποστηρίζεται από τα search tools της διεθνούς αγοράς. Εάν η αγορά σας περιλαμβάνει την Ελλάδα, χρειάζεστε μία μηχανή αναζήτησης που να τα αναγνωρίζει.
- Σειρά αποτελεσμάτων (Searchandising): Το Search Engine πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους διαχειριστές να επηρεάσουν οι ίδιοι τη σειρά εμφάνισης των αποτελεσμάτων, αλλά και ποια από αυτά θα εμφανίζονται ή όχι, όταν ο χρήστης θα πληκτρολογεί συγκεκριμένους όρους αναζήτησης – κάτι ανάλογο της τοποθέτησης προϊόντων στις λίστες του e-shop (Merchandising).
- Testing & Αναφορές (Reports): Πραγματοποιώντας δοκιμές πριν από την εφαρμογή αλλαγών, μπορείτε να δείτε στην πράξη πώς θα επηρεαστούν τα αποτελέσματα, για να αποφασίσετε αν τελικά η αλλαγή αυτή πρέπει να εφαρμοστεί ή όχι. Παράλληλα, η ύπαρξη αναλυτικού dashboard παρέχει σημαντικά στατιστικά στοιχεία για το κοινό και σας βοηθά να βγάζετε συμπεράσματα και να βρίσκετε λύσεις. Για παράδειγμα, μπορείτε να δείτε τι αναζητά ο κόσμος και δε βρίσκει αποτελέσματα ή ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες αναζητήσεις γενικότερα και να προσαρμόσετε, έτσι, το ποια αποτελέσματα θα εμφανίζονται κάθε φορά - ή ακόμη και ποια προϊόντα θα λανσάρετε ή όχι.
2. Δώστε έμφαση στη θέση του search bar
Διατηρήστε την μπάρα αναζήτησης εμφανή, σε κεντρικό σημείο και σε μέγεθος τέτοιο που να προσελκύει την προσοχή του χρήστη. Εάν χρειάζεται, μπορείτε να προσθέσετε και κάποιο μικρό επεξηγηματικό κείμενο, έτσι ώστε να ενισχύσετε το μήνυμα της πρόσκλησης προς τον χρήστη ή ακόμη και να του παρέχετε συγκεκριμένες οδηγίες.
3. Προσθέστε χρήσιμες λειτουργίες
Είναι πολύ σημαντική η πρόβλεψη επιπλέον χαρακτηριστικών και λειτουργιών που εξυπηρετούν τους χρήστες και αυξάνουν το engagement. Τέτοια παραδείγματα αποτελούν η εμφάνιση αποτελεσμάτων ήδη από τα πρώτα γράμματα που πληκτρολογεί ο χρήστης (Search as you type), η προβολή προτεινόμενων αποτελεσμάτων (Suggestions), η αυτόματη συμπλήρωση των όρων αναζήτησης (Autocomplete), καθώς και οι εναλλακτικοί τρόποι αναζήτησης, όπως είναι η φωνητική αναζήτηση (Voice Search) και η αναζήτηση με βάση εικόνα (Image Search).
Η βελτίωση του μηχανισμού αναζήτησης στο e-shop σας και η αξιοποίηση των σχετικών insights συνεισφέρουν καθοριστικά στη μεγιστοποίηση των κερδών και της συνολικής ανάπτυξής σας.
3+1. Αξιοποιήστε τα δεδομένα που σας προσφέρει το A-commerce
Αναλύοντας τα δεδομένα του site search, μπορείτε να αξιολογήσετε τη λειτουργία του μηχανισμού αναζήτησης που χρησιμοποιείτε, να εντοπίσετε κρίσιμα keywords και να αποκτήσετε πρόσβαση σε αναφορές (reports) και δεδομένα που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το conversion rate και την εμπορική στρατηγική σας.
Κάθε αναζήτηση στο site σας είναι μία ευκαιρία να κατανοήσετε τους πελάτες σας καλύτερα, να εξυπηρετήσετε τις ανάγκες τους, και να χτίσετε ουσιαστικές σχέσεις, δίνοντας νέα ώθηση στο e-shop σας.
Μάθετε περισσότερα για το A-commerce και επικοινωνήστε με την ATCOM εδώ.
-Advertorial-