Επωνύμως…

Το ghosting ως σύμπτωμα μιας κουλτούρας χωρίς feedback

Το ghosting ως σύμπτωμα μιας κουλτούρας χωρίς feedback

Τα τελευταία χρόνια, ο όρος “ghosting” έχει εισβάλει δυναμικά στην επαγγελματική καθημερινότητα. Συνήθως χρησιμοποιείται για να περιγράψει υποψηφίους που εξαφανίζονται ξαφνικά από τις διαδικασίες πρόσληψης, χωρίς καμία ενημέρωση ή εξήγηση. Όμως, αυτό το φαινόμενο δεν περιορίζεται στους εργαζομένους. Έχει περάσει πια και στην άλλη πλευρά , στους πελάτες, στους συνεργάτες, στις ίδιες τις επιχειρήσεις.

Emails που μένουν χωρίς απάντηση. Προτάσεις που παρουσιάστηκαν με επαγγελματισμό και κόπο, αλλά δεν έλαβαν ποτέ feedback. Ραντεβού που κλείνουν με ένα «θα τα πούμε σύντομα» και μετά… τίποτα.
Το ghosting έχει γίνει μέρος της αγοράς και το ανησυχητικό δεν είναι η σιωπή καθαυτή, αλλά το ότι έχουμε αρχίσει να τη θεωρούμε φυσιολογική.

Η αιτία, βέβαια, δεν είναι πάντα η κακή πρόθεση. Πολύ συχνά πρόκειται για έλλειψη κουλτούρας feedback.
Σε μια κοινωνία που δεν έχει μάθει να λέει “όχι” με επαγγελματισμό, η σιωπή μοιάζει η πιο εύκολη λύση. Δεν χρειάζεται αιτιολόγηση, δεν χρειάζεται έκθεση.
Όμως αυτή η συνήθεια, όταν πολλαπλασιάζεται, δημιουργεί μια αγορά χωρίς διαφάνεια, χωρίς καθαρότητα και χωρίς συνέπεια.

Το ghosting, είτε προέρχεται από έναν υποψήφιο που δεν εμφανίζεται σε μια συνέντευξη είτε από έναν πελάτη που δεν απαντά σε μια πρόταση, έχει το ίδιο αποτέλεσμα: κόβει την επικοινωνία και διαλύει τη σχέση εμπιστοσύνης.
Κι αυτό τελικά κοστίζει, όχι μόνο σε χρόνο και προγραμματισμό, αλλά στην επαγγελματική κουλτούρα που θέλουμε να χτίσουμε.

Σε πιο ώριμες αγορές, υπάρχει μια απλή αρχή: κάθε επαφή αξίζει μια απάντηση.
Ένα “όχι τώρα” είναι καλύτερο από το τίποτα. Ένα “θα επανέλθουμε” δείχνει σεβασμό.
Η ευγένεια δεν βρίσκεται στις λέξεις, αλλά στην πράξη της ανταπόκρισης.

Ύστερα από σχεδόν δύο δεκαετίες στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και της επιχειρηματικής ανάπτυξης, είναι ξεκάθαρο ότι το ghosting δεν είναι απλώς πρόβλημα συμπεριφοράς, είναι σύμπτωμα μιας αγοράς που φοβάται την ειλικρίνεια.
Κι όμως, το “όχι” δεν χαλάει τη σχέση, την ξεκαθαρίζει.

Δεν είναι οι πωλήσεις ή η τεχνολογία που δείχνουν την ωριμότητα μιας αγοράς, είναι ο τρόπος που οι άνθρωποί της μιλούν μεταξύ τους.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search