
Κατά μέσο όρο, οι online έμποροι λιανικής είναι ενεργοί σε έξι διαφορετικά marketplaces. Με δεδομένο ότι το 63% των καταναλωτών προτιμούν τα marketplaces έναντι των e-shop των εταιρειών, οι πωλητές οφείλουν να διασφαλίζουν την παρουσία των προϊόντων τους εκεί. Ωστόσο, η πώληση μέσω των marketplaces συνοδεύεται από προκλήσεις.
Τα δεδομένα προέρχονται από την έκθεση Marketplace Seller Trends Report 2025 της εταιρείας ChannelEngine, μετά από πραγματοποίηση συνεντεύξεων με 470 e-retailers από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες το περασμένο καλοκαίρι.
Το 67% των εμπόρων δραστηριοποιούνται σε 4 ή περισσότερα marketplaces
Η πλειονότητα των πωλητών (67%) είναι ενεργή σε τουλάχιστον 4 marketplaces, γεγονός που καθιστά την διαχείριση των ενημερώσεων προϊόντων και τιμών πρόκληση. Το 62% συνεργάζεται με κάποιον integrator, αλλά πάνω από τους μισούς (52%) εξακολουθούν να βασίζονται σε υπολογιστικά φύλλα, ή άλλα εσωτερικά εργαλεία.
Το 32% των εμπόρων εστιάζει στην αύξηση πωλήσεων στα marketplaces
Όσον αφορά τις προτεραιότητες, οι πωλητές θέλουν να βελτιώσουν τα κανάλια στα οποία ήδη δραστηριοποιούνται, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων (32%), την ενίσχυση της ορατότητας των προϊόντων (31%) και τη βελτίωση της κερδοφορίας (27%).
Διατήρηση ανταγωνιστικότητας η μεγαλύτερη πρόκληση
Σύμφωνα με την έκθεση, οι έμποροι αφιερώνουν κατά μέσο όρο το 36% της εργασιακής εβδομάδας τους σε χειροκίνητες εργασίες, όπως ενημερώσεις λιστών, διόρθωση λαθών και προσαρμογή τιμών. Η μεγαλύτερη δυσκολία για το 29% των πωλητών είναι να παραμείνουν ανταγωνιστικοί ως προς τις τιμές και την ορατότητα των προϊόντων.
Δυσκολία προσαρμογής σε αλλαγές των απαιτήσεων marketplace
Το 27% των λιαεμπόρων αναφέρει δυσκολία στο να συμβαδίσει με τις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των marketplaces. Το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 40% μεταξύ εκείνων που αφιερώνουν πάνω από το μισό του χρόνου τους σε χειροκίνητες εργασίες.
Εμπόδια για την επέκταση σε νέα marketplaces
Παρόλο που η πλειοψηφία των αναζητήσεων προϊόντων ξεκινά από marketplaces, κάποιοι πωλητές διστάζουν να επεκταθούν σε περισσότερα κανάλια. Για το 28% η οικονομική αβεβαιότητα αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, ενώ ένα περίπλοκο τεχνικό περιβάλλον αποθαρρύνει το 26%.
Όπως σημειώνεται στην έκθεση, η χρήση καλύτερων, πιο μοντέρνων εργαλείων και integrators μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτών των εμποδίων, να εξοικονομήσει χρόνο και να βελτιώσει την αποδοτικότητα των εμπόρων.
Πηγή: ecommercenews
Η εικόνα δημιουργήθηκε με υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης.