Η στήλη έχει ασχοληθεί αρκετές φορές στο παρελθόν με το θέμα των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, το αποκαλούμενο -για λόγους συντομίας- και ΑΙ από τις λέξεις Αrtificial Ιntelligence. Αλλά πλέον, όσοι πιστεύουν ότι το ΑΙ -το οποίο, φυσικά, δεν είναι τα ρομπότ που βλέπουμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας- είναι κάτι που θα απασχολήσει το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου μετά από αρκετά χρόνια, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτούν!
Ήταν χαρακτηριστική η ατάκα του Ιάσωνα Καταρόπουλου, γενικού εμπορικού διευθυντή της ATCOM, κατά την παρουσίαση του το περασμένο Σάββατο στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου της ECDM Expo NORTH. «Το ΑΙ πρέπει να αποτελέσει μέρος της στρατηγικής των εταιρειών του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου» ανέφερε ο κ. Καταρόπουλος. Και όλες οι ενδείξεις τείνουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Δεν είναι μόνο η «μάχη» της Google με τη Microsoft με αφορμή τις μηχανές αναζήτησης και το «περίφημο» πλέον ChatGPT, αλλά γενικότερα ότι βλέπουμε σταδιακά εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης να αξιοποιούνται από ηλεκτρονικά καταστήματα.
Τα chatbots ήταν ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά είναι αρκετά απλοϊκά και στο τέλος καταλήγουν να εκνευρίζουν τους πελάτες αντί να τους εξυπηρετούν... Οι καταναλωτές ζητούν περισσότερα και θέλουν να γίνονται κατανοητοί ό,τι και αν ρωτούν. Γι’ αυτό και αρχίζουμε να βλέπουμε το αποκαλούμενο conversational AI να κάνει την εμφάνισή του. Δηλαδή, στο chat ο πελάτης να κάνει μία ερώτηση και το σύστημα μπορεί να καταλάβει τι αναζητά και να του απαντήσει ανάλογα - ή να διαμορφώσει μία απάντηση και ένας άνθρωπος να την εγκρίνει ή να την αλλάξει όσο χρειάζεται, για να είναι κατανοητή.
Η επικοινωνία είναι ένας τομέας της αξιοποίησης του AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά υπάρχουν και άλλοι. Όλο και περισσότερο βλέπουμε το ΑΙ να αναλαμβάνει το ρόλο των προτάσεων προς τους καταναλωτές. Η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση γίνεται εφικτή χάρη στο ΑΙ. Όπως επίσης και οι προτάσεις για βελτίωση των παραδόσεων στα marketplaces. Και πολλές ακόμη εφαρμογές.
Γενικότερα, το ΑΙ ανοίγει το δρόμο προς μία καλύτερη εμπειρία για τον καταναλωτή. Αλλά και για τη βελτίωση της παραγωγικότητας μίας επιχείρησης που δραστηριοποιείται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Και αυτό που θα δούμε τα επόμενα χρόνια είναι εργαλεία, υπηρεσίες και εφαρμογές, οι οποίες αξιοποιώντας το ΑΙ θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε αγορές. Τόσο online όσο και offline. Άλλωστε, ο καταναλωτής είναι πλέον "phygital" και αρέσκεται να χρησιμοποιεί πολλαπλά κανάλια κατά τη διάρκεια μίας παραγγελίας.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]