Όσοι και όσες διαβάζουν αυτή τη στήλη τακτικά μάλλον θα έχουν καταλάβει ότι το last mile είναι ένα από τα αγαπημένα θέματά μου. Όπως επίσης και το ότι έχω πολλά παράπονα από τις μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις αρνούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και είναι βέβαιο ότι θα βρεθούν προ εκπλήξεων.
Για παράδειγμα, πριν από μερικές ημέρες βρίσκω στην πόρτα της πολυκατοικίας μία ειδοποίηση για μία παράδοση που ήρθαν να κάνουν και δε με βρήκαν. Δεν είχα παραγγείλει κάτι, απλά μου έστειλαν κάτι. Παίρνω τηλέφωνο στο κατάστημα που έλεγε και δεν μπορούσα να βρω γραμμή. Μία ολόκληρη ημέρα αυτό. Η ειδοποίηση αναφέρει «Άγιος Δημήτριος» και στο web έλεγε ότι η παραγγελία έχει επιστραφεί στο κατάστημα. Οπότε, πάω στο κατάστημα του Αγίου Δημητρίου. Και εκεί μου λένε ότι «ξέρετε, δεν το έχουμε εδώ. Είναι στο κατάστημα του Αλίμου, το οποίο, όμως, κλείνει και η ρεσεψιόν έχει έρθει στον Άγιο Δημήτριο!».
Μιλάμε για παραλογισμό. Αφού δεν μπορείς να έχεις σωστή τηλεφωνική υποστήριξη γιατί δεν εκσυγχρονίζεσαι και να στέλνεις ειδοποιήσεις νωρίτερα στους παραλήπτες; Και γιατί δε συνεργάζεσαι και με μία εταιρεία smart lockers ή PIck up/Drop off, για να δώσεις επιλογές σε ανθρώπους που είναι ελάχιστες ώρες στο σπίτι τους;
Δεν περιμένω κάποια ουσιαστική απάντηση, γιατί ξέρω ότι δεν είναι θέμα εγκατάστασης τεχνολογικών λύσεων, αλλά αλλαγής νοοτροπίας. Στην ψηφιακή εποχή όπου ο καταναλωτής έχει πολλές επιλογές πρέπει να ακολουθήσεις το ρυθμό, αλλιώς θα βρεθείς εκτός παιχνιδιού. Και θα πρέπει να βλέπεις όλες τις λεπτομέρειες και τις διαδικασίες.
Για παράδειγμα, σε άλλη εταιρεία ταχυμεταφορών, έχω δηλώσει ότι αρνούμαι να παραλάβω παραγγελία από το κατάστημα που εξυπηρετεί την περιοχή μου. Γιατί η εξυπηρέτηση είναι επιεικώς απαράδεκτη. Και αν αναρωτιέστε τι κάνω με τις δικές μου παραγγελίες, ευτυχώς, μέχρι τώρα ό,τι έχω παραγγείλει το έχω δηλώσει να έρθει σε σημείο smart locker ή Pu/Do και έχω πάει και το έχω παραλάβει την ώρα που με βόλευε. Εύκολα και απλά. Και ταυτόχρονα στις εταιρείες που μου στέλνουν διάφορα, τους έχω ενημερώσει ότι είναι καλύτερα να προτιμούν άλλες εταιρείες ταχυμεταφορών από αυτές που μου δημιουργούν προβλήματα και εκνευρισμό...