Επωνύμως…

Ο... τζάμπας αργοπεθαίνει στο Web

Αποχαιρέτα το web που ήξερες… Καθώς η μια ανατροπή διαδέχεται την άλλη και μάλιστα σε ορίζοντα μηνών, αντί για τα χρόνια και τις δεκαετίες στα οποία είμασταν συνηθισμένοι ως τώρα, το Web, ο Παγκόσμιος Ιστός, δεν θα μπορούσε να μείνει αλώβητος και ανεπηρέαστος απ’ όλες αυτές τις εξελίξεις.

Με τριάντα τόσα χρόνια την πλάτη του, δεν θα τον έλεγες δα και μικρούλη, αλλά –όντας ήδη μακριά από το όραμα του ‘εφευρέτη’ του, σερ Τιμ Μπέρνερς-Λι, που (ιδεαλιστικά, βεβαίως) ζητούσε ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση για όλους τους κατοίκους αυτού του πλανήτη, στο μέγα ψηφιακό αγαθό- ο Ιστός δείχνει να περνάει αυτή την εποχή τη μεγαλύτερη και πιο σημαντική ως τώρα μετάλλαξή του.

Παράδοση όποτε θες…

Με δεδομένο ότι πολλοί ασχολούνται με το αν υπάρχει ενδιαφερόμενος αγοραστής για τον Κωτσόβολο, ή αν και το Πλαίσιο είναι προς πώληση, οι ανακοινώσεις των εταιρειών περνούν πολλές φορές στα… ψιλά, όπως λέμε στη δημοσιογραφική γλώσσα. Όμως, η κίνηση της Κωτσόβολος να ανακοινώσει ότι δίνει τη δυνατότητα για παράδοση αγορών με ραντεβού, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος είχε αναφερθεί πριν από ένα χρόνο στο συγκεκριμένο θέμα, υποστηρίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι να παραδώσεις γρήγορα σε έναν πελάτη, αλλά να παραδώσεις όταν το επιθυμεί αυτός. Και αν η παραγγελία αφορά και ηλεκτρική συσκευή που χρειάζεται εγκατάσταση, να μπορείς να έχεις και το συνεργείο που θα κάνει την εγκατάσταση.

Το δικό μου είναι καλύτερο από το δικό σου

Μόλις επτά μήνες μετά την εισβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας, με την εμφάνιση του ChatGPT, κανείς πλέον δεν αμφιβάλλει πως βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, σ’ ό,τι αφορά στη σχέση μας με την ψηφιακή τεχνολογία.

Όσο κι αν εντείνονται οι εκκλήσεις για αυτοσυγκράτηση και οι συσκέψεις για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ώστε αυτή η «εισβολή» να έχει τις λιγότερες δυνατές δυσμενείς επιπτώσεις για την ανθρωπότητα, είναι πλέον γεγονός αναμφισβήτητο πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια ανατροπή που θα παίξει εφεξής καταλυτικό ρόλο στη ζωή μας.

Η πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού τώρα ξεκινά

Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας έχει γίνει πολύς λόγος για τα τελευταία χρόνια και είναι γεγονός ότι έχουν γίνει πολλά και σημαντικά βήματα προς την ψηφιοποίηση του δημοσίου τομέα και τη βελτίωση της εμπειρίας πολιτών και επιχειρήσεων, όσον αφορά στις συναλλαγές τους με τους φορείς του κράτους, αλλά και τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.

Όμως, η άποψη της στήλης είναι πως τα πραγματικά στοιχήματα και οι ουσιαστικές προκλήσεις βρίσκονται μπροστά μας.

Ο "πόλεμος των δεδομένων" καλά κρατεί

Ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες και -παρότι τυπικά «ακήρυκτος»- ο «πόλεμος των δεδομένων» ανάμεσα σε Ευρώπη και Αμερική καλά κρατεί! Κι όχι μόνο κρατεί, αλλά και οξύνεται, όσο περνάει ο καιρός, καθώς τα προβλήματα που δεν βρίσκουν τη λύση τους πληθαίνουν. Ποια είναι αυτά και πού οφείλονται; Στη διαφορά αντίληψης μεταξύ των δυο ηπείρων, ως προς τη διαχείριση των (δικών μας, για να μην ξεχνιόμαστε) δεδομένων.

Τα eshops και οι… τραπεζικές υπηρεσίες

Ήταν μία εποχή που όταν πήγαινες να ολοκληρώσεις μία παραγγελία σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είχες και πολλές επιλογές όσον αφορά στο πως θα έκανες την πληρωμή.

Η αντικαταβολή ήταν ο πλέον συνηθισμένος τρόπος, ορισμένα προσέφεραν και τη δυνατότητα για χρέωση κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και ήταν και κάποια που προσέφεραν τη δυνατότητα για κατάθεση στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Όσον αφορά στην τελευταία επιλογή, τη θεωρώ εντελώς μη πρακτική, αλλά για να την προσέφεραν ορισμένα eshops (και κάποια την προσφέρουν ακόμα) μάλλον θα υπήρχε η σχετική ζήτηση.

"Υψηλό βαρομετρικό" για τις ψηφιακές τεχνολογίες

Αν το τέλος κάθε χρονιάς συμπίπτει με τις ανασκοπήσεις όσων έγιναν το περασμένο δωδεκάμηνο, αλλά και τις προφητείες για όσα θα γίνουν το επόμενο, στα οποία δίνουν ιδιαίτερη βάση τα ΜΜΕ, τα μέσα της συνδυάζονται -για την Ευρώπη, τουλάχιστον- με τα στοιχεία και τα δεδομένα που περιλαμβάνονται στο Ευρωβαρόμετρο και δίνονται τέτοια εποχή στη δημοσιότητα.

Και τι άλλο ενδιαφέρει τούτη τη στήλη, παρά τα όσα έχουν να κάνουν με την Πληροφορική, τις Τηλεπικοινωνίες και τις εφαρμογές τους. Μ’ άλλα λόγια, οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας, αφού δεν υπάρχει κλάδος και τομέας που να μην αξιοποιεί και να μην επηρεάζεται από αυτές τις οριζόντιες, πλέον, ψηφιακές τεχνολογίες.

Η βιώσιμη ανάπτυξη έχει κέρδη για όλους

Σε μία πρόσφατη έρευνά της για το μέλλον των αγορών η Klarna, εκ των πλέον γνωστών «παικτών» στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών, έκανε λόγο για 6+1 τάσεις που θα δούμε τα επόμενα χρόνια.

Οι έξι τάσεις είναι από αυτές που έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές, καθώς περιλαμβάνουν την απαίτηση για μεγαλύτερη εξατομίκευση, τις online δοκιμές ρούχων, τη χρήση ρομποτικών συμβούλων μόδας και εικονικών προσωπικών βοηθών αγορών, την αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας, το γεγονός ότι η εικονική πραγματικότητα δεν θα αντικαταστήσει τα φυσικά καταστήματα και την κατάργηση των μετρητών.

Στο άγνωστο με βάρκα το ΑΙ;

Εντάξει, εντάξει… «με βάρκα την ελπίδα», λέει το πασίγνωστο τραγούδι, αλλά μήπως στο άγνωστο δεν πάνε και τα δυο; Αχαρτογράφητα τα νερά και στη μία και στην άλλη περίπτωση, με τις προοπτικές να είναι μεν ευοίωνες (ή, τουλάχιστον, ευχόμαστε να είναι, γιατί κανείς δεν ξέρει με σιγουριά τι μας επιφυλάσσει το μέλλον), αλλά και τα προβλήματα να περισσεύουν.

Κι αν σ’ εκείνο το παλιό τραγούδι (των Θεοφανίδη / Ευαγγελίδη, πρώτη εκτέλεση με τη Στέλα Γκρέκα, το 1946, παρακαλώ, για να θυμόμαστε και τη μουσική ιστορία μας), το τέλος του πολέμου όντως έφερε πολύ καλύτερες ημέρες, εμείς με το ΑΙ -μοναδικό σχεδόν θέμα συζήτησης, όπου σταθείς κι όπου βρεθείς τους τελευταίους μήνες, με μοιρασμένες τις ελπίδες και τους φόβους στην κοινή γνώμη- πώς θα προχωρήσουμε και τι θα κάνουμε;

Ήρθε η ώρα της "μεικτής πραγματικότητας";

Η Apple είναι από τις εταιρείες τεχνολογίας που μπορούν να αλλάξουν τα πάντα σε μία αγορά, ή να δημιουργήσουν μία νέα. Και στην περίπτωση της «μεικτής πραγματικότητας» (mixed reality), δηλαδή του συνδυασμού του virtual reality (VR) με το augmented reality (AR) μπορεί και να τα καταφέρει.

Το AR/VR είναι από τους κλάδους που έχει γίνει πολύ συζήτηση τα τελευταία χρόνια, ειδικά με το λανσάρισμα της έννοιας του metaverse όπου η Meta (Facebook, Instagram) του Μαρκ Ζάκερμπεργκ θέλει να παίξει ηγετικό ρόλο. Όμως, μέχρι τώρα δεν έχει καταφέρει να πείσει τους πολίτες να ασχοληθούν με αυτό τον εικονικό κόσμο που οραματίζεται ο κ. Ζάκερμπεργκ.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search