Επωνύμως…

Η ισχύς (των Digital Agencies) εν τη ενώσει;

Η ισχύς (των Digital Agencies) εν τη ενώσει;

Πόσες ομοειδείς εταιρείες χωρά μία αγορά; Αυτό είναι ένα από τα βασικά ερωτήματα που απασχολούν τους επιχειρηματίες σε οποιονδήποτε κλάδο. Και συνήθως η απάντηση είναι: όσες μπορεί να υποστηρίξει η αγορά στην οποία απευθύνονται.

Στην ελληνική αγορά των digital agencies υπάρχει ένας προβληματισμός που υπήρχε και πριν την πανδημία της COVID-19: μήπως οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο είναι πολλές; Μήπως πρέπει να συγχωνευθούν προκειμένου να μπορούν να υποστηρίξουν μεγαλύτερα projects και να κινηθούν ενδεχομένως και εκτός συνόρων;

Πρόκειται για ένα ερώτημα με αρκετά δύσκολη απάντηση. Πριν την COVID-19, με την ελληνική αγορά να είναι σχετικά μικρή, υπήρχε ένας προβληματισμός. Όμως, πολλοί «μικροί» υποστήριζαν ότι υπάρχει χώρος για όλους, καθώς στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις είναι κυρίως μικρομεσαίες που δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος συνεργασίας με ένα πιο μεγάλο digital agency.

Και ήρθε η «καραντίνα» να «εκτοξεύσει» το ηλεκτρονικό εμπόριο και το digital marketing και οι «μικροί» να χρειαστεί να μεγαλώσουν για να ανταποκριθούν στη ζήτηση και παράλληλα να δούμε περισσότερα μικρά digital agencies που δημιουργούνταν από ανθρώπους που αποχωρούσαν από τους «μεγάλους» ή τους πρώην «μικρούς», που εξελίχθηκαν σε «μεσαίους».

Όμως, πλέον η κατάσταση δείχνει λίγο διαφορετική. Οι επιδοτήσεις για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων σταμάτησαν και δε φαίνεται να υπάρχει κάποια άλλη στον ορίζοντα. Οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις -κυρίως μικρομεσαίου μεγέθους- που κινούνται στο χώρο της λιανικής έφτιαξαν το eshop τους, το λειτουργούν και πέραν από κάποια συντήρηση και υποστήριξη δε θέλουν και πολλά περισσότερα. Συν το ότι έχουν να αντιμετωπίσουν και νέα ζητήματα, όπως η διασύνδεση ταμειακών μηχανών με POS και να δουν πως να προχωρήσουν άλλους τομείς του ψηφιακού μετασχηματισμού τους.

Ταυτόχρονα, οι μεγάλες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου έχουν διαφορετικές απαιτήσεις, τις οποίες δεν μπορούν να καλύψουν παρά ελάχιστα digital agencies. Και η πίεση για τα μικρότερα digital agencies αυξάνεται. Ιδίως για εκείνα που επεκτάθηκαν και επένδυσαν. Αλλά τώρα η κατάσταση μοιάζει αρκετά δύσκολη, δεδομένου ότι τα νέα projects δεν είναι ιδιαίτερα πολλά.

Πρέπει να πάμε σε ένα μοντέλο συγχωνεύσεων και εξαγορών; Υπάρχουν διάφορες απόψεις επ’ αυτού. Άλλοι θα πουν ναι γιατί μόνο είναι απαραίτητο το μέγεθος για να κερδίσεις μεγαλύτερα έργα και ενδεχομένως να κινηθείς και εκτός ελληνικών συνόρων. Άλλοι, θα προτιμήσουν την ευελιξία που δίνει ένα μικρότερο μεγέθους digital agency με ένα πιστό πελατολόγιο που δίνει σταθερά έσοδα.

Το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ένας επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο είναι ένα: Τί θέλει να κάνει; Δηλαδή, να αποφασίσει πως θα ήθελε να βλέπει τον εαυτό του και την επιχείρησή του "σε 5 χρόνια" από τώρα και να προσπαθήσει να κατανοήσει τις τάσεις της αγοράς. Και μετά να κάνει τις κινήσεις του.

Το πρόβλημα στην Ελλάδα πάντως, ως συνήθως, είναι ότι δύσκολα οι Έλληνες επιχειρηματίες μπορούν να λειτουργήσουν σε ένα μοντέλο συγχώνευσης. Στη χώρα μας έχουν μεγαλύτερη τύχη οι εξαγορές παρά οι συγχωνεύσεις. Και είναι μία κουλτούρα που πολύ δύσκολα μπορεί να αλλάξει.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search