Επωνύμως…

Φύλαγε τα ρούχα σου… γιατί έρχονται εκλογές!

Φύλαγε τα ρούχα σου… γιατί έρχονται εκλογές!

Τό ‘παμε και το ξαναγράψαμε πως, ως το τέλος του χρόνου, σχεδόν ο μισός πλανήτης έχει κάποιας μορφής εκλογές – βουλευτικές, προεδρικές, δημοτικές, ευρωπαϊκές (όπως εμείς, σε λίγες ημέρες) κ.λπ. Περισσότερες από 40 εκλογικές αναμετρήσεις θα γίνουν κι ανάμεσά τους αρκετές ενδιαφέρουσες και κρίσιμες για το μέλλον του κόσμου (όπως π.χ. οι αμερικανικές προεδρικές του Νοέμβρη), μας λένε όσοι τις καταγράφουν, εξετάζοντας το πολιτικό σκέλος αυτής της συναστρίας.

Υπάρχουν, όμως, κι άλλοι -στους ειδικούς από τον χώρο της τεχνολογίας αναφερόμαστε, προφανώς- που, έχοντας την εμπειρία και τη γνώση των τρομερών δυνατοτήτων τις οποίες παρέχουν οι νέες τεχνολογίες και ιδιαίτερα εκείνες του ευρύτερου οικοσυστήματος της Τεχνητής Νοημοσύνης, «χτυπάνε καμπανάκι» στους πρώτους, αλλά και στο ευρύ κοινό, επισημαίνοντας πως -αν δεν δοθεί η ανάλογη προσοχή- ο συνδυασμός εκλογών και υψηλής τεχνολογίας μπορεί να φέρει ‘κακά ξεμπερδέματα’

Ο λόγος είναι, βεβαίως, η μεγάλη ευκολία με την οποία σχεδόν οποιοσδήποτε, χωρίς να είναι απαραίτητα ειδικός, μπορεί να προχωρήσει σε απλή ή και οργανωμένη παραπληροφόρηση που, με τη «βοήθεια» των πάντα βολικών και συχνά ελάχιστα αντιδρώντων σε ό,τι περιεχόμενο κι αν αναρτάται μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να κάνει ζημιά, βλάπτοντας πρόσωπα και υπολήψεις, ειδικά σ΄αυτούς τους δύσκολους καιρούς της δυσπιστίας και της προκατάληψης, που βιώνουμε.

Όλες οι big tech ορκίζονται πως κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους, για να ελέγξουν το κάθε ‘παρα-‘ περιεχόμενο που πέφτει στην αντίληψή τους, ανακοινώνουν «συμφωνίες κυρίων» για την πάταξη της παραπληροφόρησης, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρόσθεσε ήδη κι εκείνο το (μεγάλο) ειδικό βάρος του, οι υπηρεσίες της Επιτροπής απειλούν με βαριές κυρώσεις, όμως ο φόβος και οι αμφιβολίες παραμένουν, καθώς όλο και κάτι ξεφεύγει από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τα εταιρικά τμήματα ελέγχου, παρά τις υποσχέσεις.

Μάλιστα, πριν από μόλις μερικές ημέρες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε «ραβασάκι» στο Χ (πρώην Twitter) του κ. Μασκ, καλώντας το να ενισχύσει το τμήμα ελέγχου περιεχομένου, που (στο πλαίσιο της γνωστής αλλοπρόσαλλης πρακτικής του ιδιοκτήτη του, σε θέματα governance) έχει συρρικνωθεί σε ανησυχητικό σημείο, τελευταίως…

Όχι πως είναι εύκολος ο εντοπισμός του ψέματος, βέβαια… Η πρόοδος στις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης είναι πιά τόσο μεγάλη, που πολύ δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις το αληθινό από το ψεύτικο, αν είσαι ένας απλός χρήστης. Χρειάζονται ειδικές γνώσεις, εργαλεία και μέθοδοι – μια από αυτές ανακοίνωσε πως έθεσε πριν από λίγες ημέρες σε εφαρμογή το TikTok, το οποίο ως γνωστόν αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα επιβίωσης στις ΗΠΑ, τον τελευταίο καιρό, για τους γνωστούς πολιτικο-οικονομικούς λόγους που σχετίζονται με την «καταγωγή» του.

Θέλοντας να αποδείξει ότι «δεν είναι αυτό που νομίζουν», λοιπόν, πρώτο αυτό, ανάμεσα σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα, ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόζει εφεξής στο περιεχόμενό του πολιτική Content Credentials (Διαπιστευτήρια Περιεχομένου, σε ελεύθερη μετάφραση).

Μ’ άλλα λόγια, όπως εξηγεί ο Adam Presser, Head of Operations & Trust and Safety της εταιρίας, το TikTok θα επισημαίνει αυτομάτως περιεχόμενο που δημιουργείται από Τεχνητή Νοημοσύνη, όταν αυτό μεταφορτώνεται από άλλες πλατφόρμες. Για να προσθέσει ότι «προκειμένου να βοηθήσουμε την κοινότητά μας να διαχειριστεί την παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο, λανσάρουμε επίσης νέους πόρους ‘γραμματισμού’ στα μέσα, τους οποίους αναπτύξαμε με την καθοδήγηση ειδικών, όπως το Mediawise». Όλο αυτό γίνεται, προφανώς, με τη χρήση μεταδεδομένων (βλέπε, metadata) τα οποία επισυνάπτονται στο περιεχόμενο και αποκαλύπτουν την προέλευσή του.

Κατά τον κ. Presser, αυτή η πολιτική θα εφαρμοστεί σταδιακά, στη διάρκεια των επόμενων εβδομάδων, στο σύνολο του περιεχομένου του TikTok, με στόχο να διευκολυνθεί ο εντοπισμός της προέλευσης του περιεχομένου, αφού τα μεταδεδομένα θα αποκαλύπτουν ποιος, πού, πότε, και πώς το δημιούργησε ή το επεξεργάσθηκε.

Μάλιστα, το δημοφιλές (μέχρι και ο Έλληνας πρωθυπουργός έχει ενεργό λογαριασμό, εκεί) κοινωνικό δίκτυο προχωράει ακόμα παραπέρα, ζητώντας την υιοθέτηση των Content Credentials κι από άλλες πλατφόρμες διαμοιρασμού, ώστε η επισήμανση να έχει ακόμα μεγαλύτερο νόημα, αφού θα αφορά σε περισσότερο περιεχόμενο. Στην επίσημη ανακοίνωσή του, το TikTok θυμίζει ότι έχει ήδη υπογράψει την κλαδική συμφωνία (στην οποία αναφερθήκαμε παραπάνω), με στόχο την αντιμετώπιση του παραπλανητικού περιεχομένου που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια ΑΙ, ειδικά σ’ ό,τι αφορά σε θέματα εκλογών.

Για να δούμε τι αποτέλεσμα θα έχει κι αυτό…

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search