Η στήλη μάλλον δεν... κομίζει γλαύκας εις Αθήνας, αν αναφέρει ότι τα μέτρα αντιμετώπισης της COVID-19 έδωσαν εντυπωσιακή ώθηση, τόσο στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο και του ψηφιακού μάρκετινγκ.
Τα ψηφιακά κανάλια ήρθαν στο προσκήνιο, οι καταναλωτές άρχισαν να τα προτιμούν και οι επιχειρήσεις -κάθε είδους και κάθε μεγέθους- κλήθηκαν να τα αξιοποιήσουν και να συνεργαστούν με digital agencies, προκειμένου να κάνουν το επόμενο ψηφιακό βήμα τους.
Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει μεγάλη ζήτηση για digital agencies και αυτό οδήγησε σε μία «έκρηξη» του αριθμού τους. Το γεγονός ότι τα στοιχεία της Verticom, της διοργανώτριας της ECDM Expo SE Europe κάνουν λόγο για περίπου 1.100 digital agencies στη Ελλάδα, ανεξαρτήτως μεγέθους, είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό.
Καθώς, όμως, οι κρατικές επιδοτήσεις για τη δημιουργία eShops έχουν πλέον τελειώσει και οι επιχειρήσεις έχουν αποκτήσει παρουσία στο Διαδίκτυο, οι προκλήσεις για την αγορά των digital agencies αλλάζουν. Η δεξαμενή των νέων πελατών είναι πλέον σημαντικά μικρότερη και ταυτόχρονα οι υφιστάμενοι πελάτες εξελίσσονται και ζητούν περισσότερα. Αυτό σημαίνει ότι και τα digital agencies θα πρέπει να εξελιχθούν, να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα και να επεκταθούν σε καινούριους τομείς, εφόσον αυτό είναι απαραίτητο.
Ουσιαστικά, εισερχόμαστε σε μία φάση ωρίμανσης του κλάδου και είναι αναμενόμενο να δούμε αρκετές αλλαγές τους επόμενους μήνες. Κάποιοι θα υποστηρίξουν ότι χρειάζονται μεγαλύτερα σχήματα, κάποιοι άλλοι ότι θα πρέπει να «ανέβουν» οι τιμές προκειμένου οι εταιρείες να αντέξουν την πίεση που υπάρχει.
Γιατί, μην ξεχνάμε, ότι τα τελευταία χρόνια είδαμε πολλά και διάφορα να γίνονται. Όπως το γεγονός ότι σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρξε πλειοδοσία μισθών για να βρεθεί ανθρώπινο δυναμικό, αλλά από την άλλη υπήρχε και μειοδοσία προσφορών για ένα account πελάτη... Όπως επίσης και λάθος υπολογισμοί για το πραγματικό κόστος ενός project. Τώρα που οι νέοι πελάτες είναι πιο δύσκολο να βρεθούν, το υψηλό κόστος του εργατικού δυναμικού δημιουργεί θέματα.
Σε κάθε περίπτωση, η επόμενη μέρα της αγοράς των digital agencies θα είναι ένα από τα βασικά θέματα στο συνεδριακό κόμματι της επερχόμενης ECDM Expo SE Europe κυρίως στο πλαίσιο του Digital Agencies Roundtable της καθιερωμένης συνάντησης των κορυφαίων εταιρειών του κλάδου. Όπως και στους διαδρόμους του Ζαππείου αναμένονται και φέτος χιλιάδες επισκέπτες που ενδιαφέρονται να βελτιώσουν την ψηφιακή παρουσία τους στο Διαδίκτυο και να δουν νέες υπηρεσίες και εφαρμογές που θα τους επιτρέψουν να αξιοποιήσουν περαιτέρω τα ψηφιακά κανάλια τους.