eCommerce

ChatGPT και Perplexity επεκτείνονται στο ΑΙ shopping

ChatGPT και Perplexity επεκτείνονται στο ΑΙ shopping

Το ChatGPT και το Perplexity εισήγαγαν νέες εμπειρίες αγορών με τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο να προσφέρουν στους χρήστες πιο εξατομικευμένη ανακάλυψη προϊόντων και καθοδήγηση.

Και οι δύο πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τους χρήστες να βρίσκουν, να συγκρίνουν και να αγοράζουν προϊόντα μέσω συνομιλίας, λαμβάνοντας υπόψη τις προτιμήσεις και την προηγούμενη συμπεριφορά τους. Ας δούμε τα βασικά τους χαρακτηριστικά.

ChatGPT: Εξατομικευμένος ερευνητής αγορών και Άμεση Αγορά

Η OpenAI εισήγαγε το "Shopping research", μια καθοδηγούμενη εμπειρία αγοράς που μετατρέπει το ChatGPT σε έναν εξατομικευμένο ερευνητή προϊόντων. Η λειτουργία βασίζεται σε ένα ειδικό μοντέλο GPT-5 mini που είναι βελτιστοποιημένο ειδικά για εργασίες αγορών.

Ο κύριος στόχος είναι η άντληση αξιόπιστων πληροφοριών από έγκυρους ιστότοπους, παρέχοντας παράλληλα στους χρήστες τη δυνατότητα να ρωτούν συγκεκριμένα πράγματα, όπως: "Ποια είναι η καλύτερη έξυπνη κάμερα για το σπίτι μου;", με το ChatGPT να αναφέρει πάντα τις πηγές του.

Πέρα από την έρευνα, η ενσωμάτωση του Instant Checkout επιτρέπει στους χρήστες να ολοκληρώνουν τις αγορές τους απευθείας μέσα στο ChatGPT όταν πρόκειται για συμμετέχοντες εμπόρους. Αυτή η λειτουργία είναι πλέον διαθέσιμη σε όλους τους χρήστες (δωρεάν και επί πληρωμή προγράμματα) στον ιστό και στο κινητό, προσφέροντας "σχεδόν απεριόριστη" χρήση κατά την περίοδο των γιορτών.

Perplexity: Η AI που κλιμακώνει, όχι που αντικαθιστά τον αγοραστή

Από την πλευρά του, το Perplexity λάνσαρε μια δωρεάν εμπειρία αγορών στις ΗΠΑ, η οποία είναι δομημένη γύρω από τη βασική φιλοσοφία ότι οι βοηθοί AI πρέπει να καθοδηγούν τον αγοραστή, αντί να τον αντικαθιστούν. Αντί να προσφέρει στους χρήστες μια ατελείωτη λίστα προϊόντων, η πλατφόρμα παράγει στοχευμένες κάρτες προϊόντων που περιέχουν μόνο τις λεπτομέρειες που είναι σχετικές με την πρόθεση του χρήστη.

Ένα κρίσιμο στοιχείο είναι η συνεργασία του Perplexity με την PayPal, επιτρέποντας γρήγορες αγορές εντός της ροής. Αυτή η διαδικασία διασφαλίζει ότι οι λιανοπωλητές παραμένουν ο "Merchant of Record", δηλαδή, το Perplexity απλώς διευκολύνει την αγορά, αλλά ο έμπορος διατηρεί τον πλήρη έλεγχο της πώλησης, του πελάτη και της μετέπειτα εξυπηρέτησης.

Στόχος του Perplexity είναι να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι οι αγοραστές που περνούν από ένα "conversational funnel", δηλαδή, που μπαίνουν σε διαδικασία ενδελεχούς αναζήτης, έχουν υψηλότερη πρόθεση αγοράς, μειώνοντας παράλληλα την εγκατάλειψη με την παροχή άμεσης ολοκλήρωσης της αγοράς.

Παρά τον ενθουσιασμό, ορισμένες πρώτες έρευνες έχουν δείξει ότι η "υψηλότερη πρόθεση" (ή τα κλικ υψηλότερης ποιότητας) δεν είναι πάντα εγγυημένη και οι παραπομπές από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM) όπως το ChatGPT και το Perplexity μετατρέπονται σε πωλήσεις με χειρότερα ποσοστά από ό,τι μέσω της Google, τουλάχιστον σε αυτή την αρχική φάση.

Επιπτώσεις στις στρατηγικές SEO

Η επέκταση των ChatGPT και Perplexity στις αγορές αλλάζει δραστικά το τοπίο του SEO και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι έμποροι πρέπει να μετατοπίσουν την εστίασή τους από το παραδοσιακό SEO της Google (που βασίζεται σε λέξεις-κλειδιά) στο CSO (Conversational Search Optimization).

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διασφαλίσουν ότι το περιεχόμενο των προϊόντων τους είναι εξαιρετικά δομημένο, λεπτομερές, βασισμένο σε γεγονότα και απαντά απευθείας σε σύνθετα, συγκριτικά ερωτήματα (π.χ. "Ποια η διαφορά μεταξύ μοντέλου Α και Β;"), ώστε τα AI μοντέλα να μπορούν να αντλήσουν αξιόπιστες πληροφορίες και να τα προτείνουν ως "αξιόπιστη πηγή".

Επίσης, πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το γεγονός ότι η ποιότητα και η αυθεντικότητα του περιεχομένου γίνεται πρωταρχικής σημασίας, καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα AI δίνουν έμφαση σε έγκυρους ιστότοπους με υψηλή αξιοπιστία.

 

Με πληροφορίες από το searchengineland

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search