Μια από τις φράσεις-κλειδιά που ακούστηκε πάμπολλες φορές στη διάρκεια του διήμερου συνεδρίου στο πλαίσιο της EduTech Summit & Expo, της απόλυτα επιτυχημένης έκθεσης για εκπαιδευτικές υποδομές και όχι μόνο, η οποία πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Ζάππειο, ήταν η ‘κριτική σκέψη’.
Το critical thinking αναφέρθηκε ξανά και ξανά ως είδος εν ανεπαρκεία στις μέρες μας, αλλά και ως απαραίτητο ζητούμενο στην εποχή της νέας κανονικότητας, όπου το πανταχού παρόν Διαδίκτυο συνεπικουρούμενο πλέον από τις ασύλληπτες δυνατότητες που παρέχει σχετικά εύκολα σε κακόβουλους και μη η Τεχνητή Νοημοσύνη, μπορεί να «σερβίρει» κυριολεκτικά τα πάντα στους πάντες, σε ελκυστική και κυρίως ‘εύπεπτη’ συσκευασία.
Περισσότερα: Η κριτική σκέψη, ο Αριστοτέλης και η καθημερινότητα
Η ερώτηση με την οποία τιτλοφορείται το σημείωμα αυτής της εβδομάδας, προέκυψε κατά τη διάρκεια του Digital Marketing Conference που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή και Σάββατο στο πλαίσιο του φετινού ECDM Expo SE Europe event.
Άκρως πετυχημένο το συνέδριο και το αξιοσημείωτο ήταν πως μία στις δύο παρουσιάσεις είχαν στον τίτλο τους τo "ΑΙ". Και στις υπόλοιπες, ήταν εξαιρετικά σπάνια η περίπτωση να μη γίνει καμία -μα καμία- αναφορά στην τεχνητή νοημοσύνη.
Η παλιά, καλή ρήση -στο πρώτο σκέλος του τίτλου- κρύβει μέσα της μια-κάποια αρνητική χροιά, καθώς υπονοεί ότι ακόμα και να μην έχουμε πραγματικά δουλειά, όλο και κάτι θα κάνουμε, απλώς και μόνο για να… βρισκόμαστε σε δουλειά.
Όμως, ο οικοδεσπότης σας τη βλέπει περισσότερο ως ευχή: να έχουμε, καταρχάς, δουλειά! Κι εκεί έρχεται να «δέσει» το δεύτερο σκέλος του τίτλου: βεβαίως να την έχουμε, αλλά με τα μύρια όσα που συμβαίνουν γύρω μας -κρίσεις οικονομικές και κοινωνικές, προβλήματα ολούθε και ανατροπές καταστάσεων, συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις, με «κερασάκι στην τούρτα» την εισβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας- αυτό δεν είναι τόσο σίγουρο, πια.
Περισσότερα: Σε δουλειά να βρισκόμαστε, αλλά το μέλλον αόρατο!
Τί είναι προτιμότερο; Να απευθύνεσαι σε ένα καταναλωτικό κοινό περίπου 6-7 εκατομμυρίων καταναλωτών, όπως είναι αυτό της Ελλάδας, ή σε ένα κοινό 300 εκατ. ανθρώπων, όπως αυτό της Ευρώπης; Αυτή η ερώτηση μου προέκυψε διαβάζοντας αυτό το άρθρο αναφορικά με την αύξηση του διασυνοριακού εμπορίου στην Ευρώπη κατά 32% το 2023!
Η αύξηση είναι εντυπωσιακή και αποτελεί ένα σαφές δείγμα των ευκαιριών που θα μπορούσαν να έχουν και ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και βλέπουν ότι η εγχώρια αγορά αρχίζει να μοιάζει περιορισμένη.
Σε ανύποπτο χρόνο, την προηγούμενη δεκαετία, κι όταν ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός ήταν ακόμα σχεδόν ‘σενάριο επιστημονικής φαντασίας’, ο οικοδεσπότης σας είχε ρωτήσει ένα (αρκετά προχωρημένο σε ιδέες και δράσεις, για την εποχή του) έμπειρο στέλεχος από το τμήμα Πληροφορικής γνωστής τράπεζας, σε ποιο βαθμό αξιοποιούν τις νέες, ψηφιακές τεχνολογίες.
«‘Ολοένα και περισσότερο», ήταν η απάντησή του, «σε σημείο που να θεωρώ ότι, σε λίγα χρόνια, όλοι εμείς θα έχουμε γίνει πλέον τεχνολογικές εταιρίες, απλώς με άδεια τραπεζικού ιδρύματος». Αρχικά απόρησα, μετά γέλασα – το θεώρησα κάτι υπερβολικό και, σίγουρα, κάθε άλλο παρά προφητικό. Έλα, όμως, που ο (συνταξιούχος, σήμερα) γνωστός μου είχε δίκιο!
Περισσότερα: Τεχνολογικές εταιρίες με άδεια τραπεζικού ιδρύματος
Η στήλη μάλλον δεν... κομίζει γλαύκας εις Αθήνας, αν αναφέρει ότι τα μέτρα αντιμετώπισης της COVID-19 έδωσαν εντυπωσιακή ώθηση, τόσο στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο και του ψηφιακού μάρκετινγκ.
Τα ψηφιακά κανάλια ήρθαν στο προσκήνιο, οι καταναλωτές άρχισαν να τα προτιμούν και οι επιχειρήσεις -κάθε είδους και κάθε μεγέθους- κλήθηκαν να τα αξιοποιήσουν και να συνεργαστούν με digital agencies, προκειμένου να κάνουν το επόμενο ψηφιακό βήμα τους.
Τό ‘παμε και το ξαναγράψαμε πως, ως το τέλος του χρόνου, σχεδόν ο μισός πλανήτης έχει κάποιας μορφής εκλογές – βουλευτικές, προεδρικές, δημοτικές, ευρωπαϊκές (όπως εμείς, σε λίγες ημέρες) κ.λπ. Περισσότερες από 40 εκλογικές αναμετρήσεις θα γίνουν κι ανάμεσά τους αρκετές ενδιαφέρουσες και κρίσιμες για το μέλλον του κόσμου (όπως π.χ. οι αμερικανικές προεδρικές του Νοέμβρη), μας λένε όσοι τις καταγράφουν, εξετάζοντας το πολιτικό σκέλος αυτής της συναστρίας.
Ζούμε σε μία εποχή όπου οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν βασικό κομμάτι για οποιοδήποτε νέο επιχειρηματικό project. Κάτι που προφανώς, ισχύει ακόμα περισσότερο για το κομμάτι του Διαδικτύου και ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στο digital marketing. Όμως, δεν είναι απαραίτητο ένας επιχειρηματίας, ή το στέλεχος μίας επιχείρησης που αναλαμβάνει να υλοποιήσει ένα συγκεκριμένο project, να γνωρίζει όλες τις τεχνολογικές λύσεις που είναι διαθέσιμες.
Και προφανώς δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει. Οπότε, η λογική λύση είναι να βρει κάποιον ειδικό, ή μία ομάδα από ανθρώπους που να γνωρίζουν από ψηφιακές τεχνολογίες -εντός ή εκτός της επιχείρησης- για να αναλάβουν την υλοποίηση. Και εκεί ακριβώς είναι που αρχίζουν τα προβλήματα!
Περισσότερα: Καλή η τεχνολογία αλλά καλύτερο είναι να… δουλεύει
Οι δυνατότητες και οι προοπτικές της Τεχνητής Νοημοσύνης σε όλες τις μορφές και τις εκφάνσεις της κυριάρχησαν στη διάρκεια της τριήμερης έκθεσης BEYOND, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, από την Πέμπτη ως και το Σάββατο της περασμένης εβδομάδας.
Φυσικό και αναμενόμενο, αφού αυτή ήταν ο κύριος άξονας της φετινής (τέταρτης κατά σειρά και σίγουρα πιο επιτυχημένης από τις τρεις προηγούμενες) υβριδικής εκδήλωσης, όπως πρόδιδε και ο τίτλος του AI Forum, της κύριας συνεδριακής ενότητάς της: Unlocking Potential / the Age of AI – Ξεκλειδώνοντας τις δυνατότητες / στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Περισσότερα: Ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για το 'ρεύμα' του ΑΙ;
Αυτές τις ημέρες μου ήρθε μία ανακοίνωση με τα αποτελέσματα μίας έρευνας που έκανε η SearchMagic, με χορηγό επικοινωνίας το Web World News, που είχε ως αντικείμενο το search engine optimization.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 350 στελέχη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και δείχνουν ότι το SEO αποτελεί βασικό κομμάτι της καθημερινότητας όσων διατηρούν και λειτουργούν ένα e-shop.
Follow Us
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77