Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία νέα τάση, αλλά στην πραγματικότητα είναι αρκετά παλιά. Ο λόγος για την τάση που θέλει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ψηφιακές πληρωμές να επιδιώκουν σταδιακά να προσφέρουν μία πιο ευρεία γκάμα υπηρεσιών και κυρίως, εφαρμογών προς τους πελάτες τους - και το POS, ή η πλατφόρμα eCommerce που παρέχουν, να μην είναι μόνο για τη διεκπεραίωση συναλλαγών, αλλά να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για περαιτέρω εργασίες.
Περισσότερα: Οι ψηφιακές πληρωμές θέλουν τα δικά τους οικοσυστήματα
Οι κβαντικοί υπολογιστές θεωρούνται σήμερα το ‘ιερό δισκοπότηρο’ της τεχνολογίας (μέχρι να έρθει η ώρα του επόμενου, βεβαίως), με πολλές μεγάλες ή μικρότερες εταιρίες και χιλιάδες ερευνητές να έχουν αποδυθεί σ’ έναν φρενήρη αγώνα δρόμου, προκειμένου να βρουν ρεαλιστικές και κυρίως υλοποιήσιμες λύσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Βλέπετε, όλοι πιστεύουν πως αυτοί οι -τόσο διαφορετικοί από τους σημερινούς- υπολογιστές θα μπορούν (όταν έλθει η ώρα τους, βεβαίως) να προσφέρουν ασύλληπτες ταχύτητες επεξεργασίας δεδομένων, χάρη στις οποίες θα βιώσουμε τεράστιες ανατροπές σε σχέση με όσα σήμερα γνωρίζουμε, σε τομείς, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, η κυβερνοασφάλεια, η ιατρική, η ενέργεια, η άμυνα και πολλοί άλλοι.
Περισσότερα: Πόσο μακριά βρίσκονται οι κβαντικοί υπολογιστές;
Από αυτή τη στήλη έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές στη σημασία της εμπειρίας του πελάτη. Μόνο που το περίφημο "customer journey" δεν σταματά όταν κάποιος πατήσει το πλήκτρο για την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Ούτε καν όταν η παραγγελία φθάσει στα χέρια του καταναλωτή.
Η σχέση ενός πελάτη με μία εταιρεία συνεχίζεται και στο αποκαλούμενο after sales. Και για τις εταιρείες που θέλουν να δώσουν έμφαση στις υπηρεσίες -όπου προφανώς τα περιθώρια κέρδους είναι μεγαλύτερα- τότε το after sales είναι κάτι που πρέπει να δώσουν προσοχή. Ιδίως σε αυτή την εποχή που ζούμε, που δεν υπάρχουν όρια μεταξύ των φυσικών και των online καναλιών.
Οι παλιότεροι σίγουρα θα θυμούνται την ‘κλασική’ ζωγραφιά «Ο πωλών τοις μετρητοίς… και ο πωλών επί πιστώσει», που φιλοξενούσαν συνήθως πάνω από το ταμείο, για ευνόητους λόγους, πολλά καταστήματα, κυρίως οπωροπαντοπωλεία.
Χωρισμένη κάθετα στη μέση, είχε στην αριστερή πλευρά έναν καταστηματάρχη-προσωποποίηση της ευμάρειας, να καπνίζει το πούρο του, να απολαμβάνει το ποτό του και να του ‘τρέχουν τα λεφτά από τα μπατζάκια’ (κατά τη γνωστή λαϊκή έκφραση) με το χρηματοκιβώτιό του γεμάτο πουγκιά με λίρες και πάκα χαρτονομίσματα. Στη δεξιά πλευρά είχε τον ‘επί πιστώσει’ επαγγελματία, να κλαίει τη μοίρα του, με άδεια την ‘κάσα’ και ποντίκια να κόβουν βόλτες δίπλα του, στο πάτωμα.
Για τους περισσότερους καταναλωτές τα -ηλεκτρονικά- marketplaces είναι εκεί όπου μπορούν να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες. Αλλά σταδιακά βλέπουμε τα marketplaces να γίνονται όλο και πιο… τολμηρά, όσον αφορά στο τι περιλαμβάνουν στα προϊόντα που διαθέτουν στους καταναλωτές.
Η σκέψη αυτή μου ήρθε βλέποντας την ανακοίνωση της Avis και του Skroutz για τη νέα υπηρεσία πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Νομίζω πως αν πριν από 20 χρόνια, έλεγε κανείς στην τριάδα των ανθρώπων που δημιούργησε το Skroutz, ότι θα ερχόταν η ώρα που θα πωλούσαν και μεταχειρισμένα προϊόντα (και ειδικά, αυτοκίνητα), μάλλον θα τον αποκαλούσαν τρελό...
Είναι παγκοίνως γνωστό πως τα δεδομένα αποτελούν σήμερα το ‘καύσιμο’, το ‘οξυγόνο’, το ‘χρυσάφι’, το κύριο περιουσιακό στοιχείο της εποχής μας – άνευ αυτών, ουδέν! Σ’ αυτά βασίζεται και ‘τρέχει’ η οικονομία, η κοινωνία και ουσιαστικά κάθε κλάδος της καθημερινότητάς μας.
Όμως, πλήθος δεδομένα, την παραγωγή των οποίων πληρώνουμε εμείς οι ίδιοι με τους φόρους μας -ο λόγος, προφανώς, για τα δεδομένα που παράγονται από και στο πλαίσιο του Δημοσίου- πολύ συχνά δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε κι ο λόγος δεν είναι άλλος από την ‘παλιομοδίτικη’ και, βεβαίως, ξεπερασμένη από τις εξελίξεις, τακτική των ‘σιλό’.
Για έναν περίεργο λόγο που νομίζω ότι απλά αποτελεί ένα στερεότυπο του παρελθόντος, ένα σημαντικό μέρος του ευρέως κοινού, αλλά και ειδικότερα όσων ασχολούνται με το χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, θεωρούσε ότι η Κίνα ήταν πολύ πίσω σε σχέση με τις ΗΠΑ, ενδεχομένως ακόμη και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη. Λάθος, πολύ μεγάλο λάθος!
Η Κίνα ασχολείται με το ΑΙ εδώ και πολλά χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό, ότι πολύ πριν τον κορωνοϊό υπήρχαν δημοσιεύματα σχετικά με την έμφαση που δίνουν στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης οι αρχές της Κίνας και ότι το ΑΙ είχε ξεκινήσει να είναι ένα από τα μαθήματα στα σχολεία της χώρας!
Όχι, δεν πρόκειται να ξαναγράψω και τούτη τη φορά για την Τεχνητή Νοημοσύνη! Όσο μπορώ, τουλάχιστον, γιατί, όντας μια κατάσταση ολοένα και περισσότερο ‘οριζόντια’, αυτή αφορά και εμπλέκει (αν όχι άμεσα, τουλάχιστον έμμεσα) τους πάντες και τα πάντα.
Λέω, λοιπόν, να συνεχίσω -βεβαίως μπήκαμε στον δεύτερο μήνα του έτους, το γνωρίζω, όμως οι εξελίξεις μας ανάγκασαν να καθυστερήσουμε- με τις επόμενες σημαντικές τάσεις, που οι ειδήμονες θεωρούν και προβλέπουν ότι θα κυριαρχήσουν φέτος στην αγορά των ΤΠΕ.
Στο ξεκίνημα του 2025, ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στην παγκόσμια τεχνολογική κοινότητα και όχι μόνο, είναι το μέλλον του TikTok. Για την ακρίβεια, το τί μέλλει γενέσθαι με τις δραστηριότητες του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες. Και είμαι σίγουρος ότι έχετε διαβάσει ουκ ολίγες αναλύσεις αναφορικά με τις κινήσεις του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, τους ενδιαφερόμενους για την εξαγορά του και όλες τις υπόλοιπες εξελίξεις στο συγκεκριμένο θέμα.
Περισσότερα: ΗΠΑ vs TikTok: Πόσο επηρεάζεται η ελληνική πραγματικότητα;
Είμαι σχεδόν σίγουρος πως μόλις είδατε τον τίτλο αυτού του εβδομαδιαίου πονήματος, οι περισσότεροι θα ξεφυσήσατε αγανακτισμένοι: πάλι για ΑΙ θα μας γράψεις; Δίκιο έχετε όσοι διαμαρτύρεστε, δεν αντιλέγω… Έλα, όμως, που η επικαιρότητα δεν με αφήνει ‘να αγιάσω’, δηλαδή να καταπιαστώ και μ’ άλλα θέματα, καθώς σχεδόν τα πάντα -κάποιες φορές περισσότερο, κάποιες λιγότερο- περιστρέφονται γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις ολοένα περισσότερες εφαρμογές της, που δεν είναι πλέον μόνο θεωρητικές ή πιλοτικές καταστάσεις, αλλά έχουν αρχίσει να βγαίνουν κανονικά στην αγορά.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77