Επωνύμως…

Θα δούμε κάτι πραγματικά νέο το 2025;

Σε κάθε αρχή της χρονιάς συνηθίζεται να συζητάμε και να γράφουμε για τις τάσεις τους έτους που μόλις ξεκίνησε. Η πραγματικότητα είναι ότι τα τελευταία 2-3 χρόνια, η βασική τάση και στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού μάρκετινγκ, είναι η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης. Και αυτό θα είναι το θέμα συζήτησης και φέτος, όπως όλα δείχνουν.

Κάτι που χρήζει επισήμανσης, είναι πως δεν πρέπει να μιλάμε για τεχνητή νοημοσύνη, αλλά για το αποκαλούμενο GenAI, αυτό που μας έγινε γνωστό κυρίως με το ChatGPT. Και πολλοί θα πουν ότι παρά το γεγονός ότι συζητάμε τα τελευταία 2 χρόνια πολλά για το GenAI, δεν έχουμε δει ακόμη πραγματικές αλλαγές.

Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά κι αρχή ‘ΑΙ χρόνος’…

Πώς αλλιώς θα μπορούσε να ξεκινήσει η νέα χρονιά γι’ αυτή τη στήλη, παρά με κάλαντα και τεχνο-ευχές… Να σας τα πούμε, λοιπόν, κι εμείς (έστω και ετεροχρονισμένα), για πρώτη φορά φέτος, όπως θα σας τα λέμε -καλά να είμαστε, με υγεία και δυνάμεις- κι όλο τον υπόλοιπο χρόνο.

Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά, λοιπόν… κι αρχή καλός μεν, αλλά και ‘ΑΙ χρόνος’! Γιατί, δεν υπήρξε ούτε μια πρόβλεψη, από τις δεκάδες που διαβάσαμε εδώ κι εκεί στον (ειδικό και μη) ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο, τις τελευταίες εβδομάδες, που να αμφισβητεί την πρωτιά της Τεχνητής Νοημοσύνης, όσον αφορά στο παγκόσμιο ενδιαφέρον για την αξιοποίησή της, στη διάρκεια του 2025.

Πώς το ΑΙ θα αλλάξει το eCommerce;

Για την τεχνητή νοημοσύνη (ή ΑΙ εν χάρη συντομίας και «μόδας») έχει γίνει πολύς λόγος. Και για το κατά πόσον θα αλλάξει τα δεδομένα σε διάφορους κλάδους, μεταξύ των οποίων και αυτός τού Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Αυτό δεν το λέμε εμείς, αλλά ένα διόλου ευκαταφρόνητο 44% των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην τελευταία έρευνα της Focus Bari, αναφορικά με την άποψη που έχουν οι Έλληνες απέναντι στο ΑΙ. Και το ηλεκτρονικό εμπόριο θεωρούν ότι θα είναι από τους βασικούς τομείς που θα επηρεαστούν από το ΑΙ.

ΤikTok - Τικ Τοκ: H αντίστροφη μέτρηση πλησιάζει στο τέλος της

Για εμάς, αυτός ο τίτλος μπορεί να είναι ένα απλό λογοπαίγνιο, που «παίζει» με το Τικ-Τακ, τον ήχο του ρολογιού καθώς μετράει ώρες και λεπτά. Όμως, για το αμερικανικό σκέλος της δημοφιλέστατης σε όλο τον κόσμο εταιρίας, η αντίστροφη μέτρηση είναι πραγματική και έχει ημερομηνία λήξης: Aν ως τις 19 Ιανουαρίου δεν έχει περάσει σε (αμερικανικά, προφανώς) ‘χέρια’, θα πρέπει, βάσει δικαστικής απόφασης, να ‘κατεβάσει ρολά’ σ’ αυτή τη χώρα. Κάτι που, όπως δείχνουν οι τελευταίες εξελίξεις, πολύ δύσκολα μπορεί να αποτραπεί, πια.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, Εφετείο της Ουάσιγκτον απέρριψε ομόφωνα το αίτημα της TikTok και της μητρικής της εταιρίας ByteDance για αναστολή ή και κατάργηση του νόμου που επιβάλλει την αλλαγή ιδιοκτησίας στις ΗΠΑ. Μόνη ελπίδα, πλέον, για το TikTok, η προσφυγή στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, με το ίδιο αίτημα, ενέργεια στην οποία αναμένεται να προχωρήσει άμεσα, με τους νομικούς συμβούλους της εταιρίας να εκφράζουν την πίστη τους στον θεσμό «που έχει διαχρονικά επιδείξει ιστορικό προστασίας του δικαιώματος των Αμερικανών πολιτών στην ελευθερία του λόγου».

Πήγε καλά η 'Black Friday' ή όχι;

Από τα μεγάλα ερωτήματα στις αρχές Δεκεμβρίου κάθε χρονιάς, για τον εμπορικό κλάδο: Πήγε καλά το Black Friday, ή όχι; Το ίδιο συμβαίνει και φέτος - και το 2024 έχει την ιδιαιτερότητα ότι η αίσθηση που υπήρξε ήταν μάλλον λίγο διαφορετική από την πραγματικότητα.

Αν δει κανείς κάποια νούμερα, τότε η εικόνα δεν είναι και τόσο ικανοποιητική. Έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου που πραγματοποιούν εκπτώσεις, κάνει λόγο για μέτρια ικανοποίηση για τις πωλήσεις που πραγματοποίησαν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, το 56% δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους. Από την άλλη πλευρά, το 46% των καταστημάτων δήλωσε ότι είχε αύξηση στις πωλήσεις του σε ετήσια βάση. Και το 37% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα.

Ποιες θα είναι οι κυβερνοαπειλές του ‘25

Όπως καλά ξέρετε οι πιστοί αναγνώστες αυτής της στήλης, ο οικοδεσπότης σας σέβεται και τιμά τις παραδόσεις. Και -μέρες που είναι, καθώς τελειώνει ένας χρόνος και σε λίγο ξεκινά ένας άλλος- τι καλύτερο και πιο παραδοσιακό από… προβλέψεις και προγνωστικά! Το σχετικό ‘φεστιβάλ’ έχει ήδη αρχίσει, αλλά -αντί για κάποιες γενικές και επί παντός του επιστητού προβλέψεις, που θα πάρουν κι αυτές τη σειρά τους, αργότερα- είπαμε να ξεκινήσουμε από ένα υποσύνολο, με μεγάλο ‘ειδικό βάρος’, όμως: από τις πρώτες προβλέψεις για τις κορυφαίες κυβερνοαπειλές που θα αντιμετωπίσουμε στη διάρκεια του επόμενου χρόνου.

Βέβαια, για να λέμε και τα πράγματα με το όνομά τους, οι προβλέψεις σε θέματα τεχνολογίας και ειδικά στον ‘καυτό’ χώρο της κυβερνοασφάλειας, πρέπει να αντιμετωπίζονται -ακόμα κι αν προέρχονται από ‘έγκυρα χείλη’, όπως στην περίπτωσή μας οι συνεργάτες του αξιόπιστου αμερικανικού περιοδικού ‘Tech Republic’- με αρκετές επιφυλάξεις και κάμποσους αστερίσκους.

Το smartphone καταργεί (και) το πορτοφόλι

Τις τελευταίες ημέρες -ελέω και Black Friday- κυκλοφόρησα αρκετά. Και μία αίσθηση που αποκόμισα -τουλάχιστον όσον αφορά τους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της Αθήνας- είναι ότι οι περισσότερες πληρωμές γίνονταν με κάρτα και δη με το smartphone. Οι άνθρωποι που βγάζουν την κάρτα τους για να πληρώσουν, είναι όλο και πιο λίγοι, όπως και εκείνοι που έχουν μετρητά πάνω τους.

Αγώνας δρόμου για τη Γενική Τεχνητή Νοημοσύνη

Παρότι το ChatGPT, η πρώτη και γνωστότερη μορφή Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης μόλις έκλεισε δυο χρόνια ζωής (το Σάββατο, 30 Νοεμβρίου είχε ‘γενέθλια’) και οι εφαρμογές του στην καθημερινότητά μας αυξάνουν και πληθαίνουν με εκθετικό ρυθμό, κάποιοι (κι αυτοί δεν είναι οι επιστήμονες ούτε οι μηχανικοί, όπως θα ανέμενε κανείς…) ήδη ετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα -πιο σωστά, για την επόμενη επανάσταση- και τη διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας της χώρας τους σ’ αυτήν.

Ίσως ήδη μαντέψατε τα περισσότερα στοιχεία αυτού του εκ πρώτης όψεως γρίφου – δεν είναι και δύσκολο, άλλωστε! Οι ‘βιαστικοί’ στους οποίους αναφερόμαστε δεν είναι άλλοι από μια ομάδα Αμερικανών πολιτικών –όλοι τους μέλη του υφιστάμενου Κογκρέσου- που πήραν την πρωτοβουλία και ζήτησαν πρόσφατα την αναβίωση (με την ανάλογη προσαρμογή στην εποχή μαςm βεβαίως), του ιστορικού Manhattan Project’. Τι είναι, πάλι, ετούτο; σαν να ακούω την ερώτησή σας, ειδικά των νεότερων…

Black Friday: Ένα αμερικανικό έθιμο που άλλαξε τις ελληνικές συνήθειες

Είναι η τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου και ήρθε αυτή η ώρα! Ήρθε η ώρα για το Black Friday, τη «Μαύρη Παρασκευή» που μόνο «μαύρη» δεν είναι για τις εταιρείες λιανικής πώλησης - και όχι μόνο. Δεδομένου ότι πλέον ακόμη και οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν εκπτώσεις και προσφορές αυτές τις ημέρες.

Προφανώς και δεν είναι μόνο μία ημέρα, αλλά ένας ολόκληρος μήνας, καθώς οι προσφορές ξεκινούν από τις αρχές Νοεμβρίου αν και φέτος είχα την αίσθηση ότι η όλη διαδικασία ξεκίνησε λίγο πιο αργά.

Artificial Intelligence με γαλλικό ‘αξάν’

Μπορεί να γράφουμε και να ξαναγράφουμε ότι η κορυφαία δύναμη στον κόσμο, σ’ ό,τι αφορά στην Τεχνητή Νοημοσύνη, αυτή τη στιγμή είναι η Αμερική. Η Κίνα βρίσκεται, επίσης, σε πολύ καλό επίπεδο, αλλά προφανώς ό,τι γίνεται εκεί, συνήθως γίνεται… ‘κεκλεισμένων των θυρών’, όμως να που η Γαλλία προσπαθεί να ‘πάρει το αίμα’ της γηραιάς ηπείρου πίσω…

Με δεδομένη τη βούληση του προέδρου Μακρόν να αναδειχθεί η χώρα του ηγέτης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη και με δρομολογημένη για τις αρχές Φεβρουαρίου μια μεγάλη διεθνή σύνοδο στο Παρίσι, ακριβώς για το ΑΙ και τις σχετικές με αυτό εξελίξεις, η Γαλλία ονειρεύεται να γίνει ο ‘τρίτος πόλος’, έστω κι αν ακόμα τη χωρίζει μεγάλη απόσταση από τους άλλους δυο.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Please make sure that AcyMailing is installed and activated.

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search