Επωνύμως…

Κόντρα στην κόντρα και το μέλλον αόρατο

Λέμε συχνά όταν κάτι δεν μας έχει συμβεί ξανά, αλλά πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, πως ‘πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά’ – κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για το τι θα προκύψει στο τέλος. Ε, λοιπόν, τον τελευταίο καιρό αυτό συμβαίνει όλο και συχνότερα, ειδικά μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, στις αρχές του χρόνου.

Ο άνθρωπος είναι παντελώς απρόβλεπτος και το αποδεικνύει καθημερινά, με τα λόγια και τις πράξεις του σε όλα τα επίπεδα, άρα η όποια ‘πλεύση’ (βλέπε, οι δικές μας αποφάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για να το γενικεύσουμε) εκ μέρους μας και ειδικά στα της τεχνολογίας, δεν μπορεί να βασιστεί σε κάποιο προηγούμενο, γιατί τέτοιο δεν υπάρχει – ‘δεν έχει ματαγίνει’, που λένε…

Ο καταναλωτής θέλει να τα κάνει όλα μόνος του;

Στην Ελλάδα το βλέπουμε κατά κύριο λόγο σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σταδιακά και καταστήματα ένδυσης, αλλά και οικιακών ειδών. Στο εξωτερικό είναι σαφώς πιο συνηθισμένο φαινόμενο, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται θα το δούμε να γίνεται όλο και πιο συχνό και στην Ελλάδα.

Ο λόγος για το self checkout, ήτοι την επιλογή (;) του καταναλωτή να πληρώσει μόνος του για ό,τι αγόρασε και να φύγει χωρίς να έχει κάποια αλληλεπίδραση με τους εργαζόμενους στο ταμείο, ή ακόμη και οποιονδήποτε άλλο/η που εργάζεται σε ένα κατάστημα.

Παιχνίδια για μεγάλα πΑΙδιά...

Ένας από τους τομείς που είχε μείνει, ως σήμερα, σχετικά ανεπηρέαστος από την ‘καταιγίδα’ της Τεχνητής Νοημοσύνης, ήταν αυτός των παιδικών παιχνιδιών. Όχι πως η τεχνολογία δεν είχε επηρεάσει αυτή την τεράστια βιομηχανία, που πάντα ψάχνει να βρει τρόπους για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του (σύγχρονου, πλέον, και απόλυτα μέσα στην εποχή μας, καθότι tech natives) παιδόκοσμου.

Και πανέξυπνα προγραμματιζόμενα ανθρωποειδή ρομποτάκια έχουμε και ψηφιακά σκυλιά-γατιά έχουμε και πάμπολλα ηλεκτρονικά παιχνίδια, επίσης, έχουμε κι ό,τι πιο απίθανο μπορεί να φανταστεί ο καθείς, υπάρχει… Από τα παραδοσιακά ξύλινα παιχνίδια, τα κάθε λογής ηλεκτρικά τραινάκια (που, βεβαίως, συνεχίζουν να αποτελούν, στην ‘πλούσια‘ εκδοχή τους, ακριβό σπορ για λίγα ‘μεγάλα παιδιά’) και τις κούκλες που λένε ‘μαμά’, ως τις μέρες μας, πολύ νερό έχει κυλήσει στο αυλάκι… Όμως, ‘καθαρόαιμο’ ΑΙ στα παιδικά παιχνίδια δεν είχαμε.

Ποιο θα είναι το μέλλον του POS;

Το smartphone γίνεται POS, αλλά το POS θα μπορούσαμε να πούμε ότι γίνεται smartphone. Ακούγεται περίεργο, αλλά αυτό μάλλον ισχύει!

Από τη μία πλευρά, υπάρχει η τάση χρήσης του smartphone ως μίας τερματικής συσκευής αποδοχής ανέπαφων ψηφιακών πληρωμών, η οποία αναμένεται να ενισχυθεί με το «άνοιγμα» και στην Ελλάδα από την Apple της δυνατότητας χρήσης του iPhone για αποδοχή συναλλαγών. Η κίνηση αυτή αναμένεται να αυξήσει το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων αλλά και των ελεύθερων επαγγελματιών, να χρησιμοποιούν το smartphone τους (Android ή iPhone) αντί για ένα «κλασικό» POS τερματικό.

'Vivere pericolosamente' στην εποχή του ΑΙ

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει vivere pericolosamente; Πρόκειται για μια ιταλική έκφραση που σημαίνει ‘ζω επικίνδυνα’ και χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει έναν τρόπο ή μια στάση ζωής η οποία αγκαλιάζει την ανάληψη ρίσκου και μάλιστα ενθουσιωδώς.

Ο οικοδεσπότης σας κάπου την ξαναδιάβασε πρόσφατα κι αμέσως (άγνωσται αι βουλαί του μυαλού…) τη συνδύασε, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος και αφορμή, με αυτό που βιώνουμε σήμερα όσοι ξεκινάμε (ακροθιγώς, ο γράφων – το ομολογεί!) να αξιοποιούμε εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, άλλοι από περιέργεια και άλλοι ως μέρος της καθημερινότητάς τους, πλέον, στη δουλειά και στο σπίτι.

Το AI θα 'διαλύσει' την αγορά;

H ECDM Expo 2025 αποτελεί παρελθόν αλλά, όπως κάθε χρόνο συμβαίνει, υπάρχουν διάφορα θέματα που συζητήθηκαν και είναι άξια προσοχής! Έχοντας φέτος και την προσθήκη της RetailTech Expo, είναι μάλλον προφανές ότι συζητήθηκε εκτενώς το πόσο το ΑΙ επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων αλλά και το χώρο του digital marketing - μεταξύ άλλων.

Κανείς ομιλητής στα συνέδρια της διοργάνωσης δεν αμφισβήτησε ότι η τεχνητή νοημοσύνη και δη το GenAI δεν θα αλλάξει άρδην τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων στο λιανεμπόριο. Εκεί που υπήρξε μία διαφωνία, ήταν στο κατά πόσον το ΑΙ θα αλλάξει άρδην το εργασιακό περιβάλλον. Για την ακρίβεια, υπήρξε άποψη ότι το ΑΙ θα καταργήσει θέσεις εργασίας όταν κάποιοι άλλοι ομιλητές επεσήμαναν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει σε αναπροσδιορισμό του τρόπου εργασίας των ανθρώπων.

Νέες εποχές – νέες ανάγκες – νέοι ρόλοι

Την περασμένη εβδομάδα, ο οικοδεσπότης σας πέρασε τρεις ‘γεμάτες’ ημέρες στο Ζάππειο (πού αλλού; για δείτε τις ημερομηνίες) άλλοτε παρακολουθώντας, άλλοτε συντονίζοντας, άλλοτε μιλώντας, αλλά συνεχώς αποθησαυρίζοντας εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ειδήσεις και εμπειρίες, στο πλαίσιο της φετινής ECDM & RetailTech Expo (+ Conference, βεβαίως – στις έξι συνεδριακές ενότητες φτάσαμε πλέον).

Στη διάρκειά τους είχε την ευκαιρία να ακούσει πολλές δεκάδες ομιλητές, Έλληνες και ξένους, που μοιράστηκαν με τους εκατοντάδες συνέδρους τη γνώση και τις απόψεις τους για πλήθος θέματα, τα οποία μπορούν (χοντρικά, καθώς οι επικαλύψεις δεν είναι λίγες), να καταταχθούν σε δυο μεγάλα και γενικευμένα οικοσυστήματα, αυτά του εμπορίου και του marketing.

Το phygital και οι ψηφιακές τεχνολογίες στη λιανική

Στον σύγχρονο κόσμο της λιανικής, η έννοια του "phygital" έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία. Πρόκειται για τη συνδυασμένη χρήση φυσικών και ψηφιακών τεχνολογιών, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του καταναλωτή και την αύξηση της αποτελεσματικότητας των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, το digital marketing και η ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών στα φυσικά καταστήματα παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Το phygital προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή, συνδυάζοντας τα καλύτερα στοιχεία τόσο του φυσικού όσο και του ψηφιακού κόσμου. Οι καταναλωτές μπορούν να απολαύσουν τη φυσική αλληλεπίδραση και την άμεση εξυπηρέτηση που προσφέρει ένα κατάστημα, ενώ ταυτόχρονα επωφελούνται από τις ευκολίες και τις δυνατότητες που παρέχουν οι ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτό το υβριδικό μοντέλο επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό και να προσφέρουν μια εξατομικευμένη εμπειρία, η οποία είναι απαραίτητη στον σημερινό ανταγωνιστικό κόσμο της λιανικής.

Δομικές αλλαγές στην αγορά τού search

Διαβάζοντας, πριν από λίγες ημέρες, τα ρεπορτάζ στον διεθνή Τύπο (σωστότερα, στον e-Τύπο) σχετικά με τα όσα παρουσιάστηκαν στο εμβληματικό ετήσιο συνέδριο Google I/O, ασυναίσθητα ο νους μου πήγε κοντά 70 χρόνια πίσω, στον στίχο που αξιοποιήθηκε στον τίτλο – με μια μικρή αναγκαία προσαρμογή, για να είμαστε ειλικρινείς: ‘αλλάξαν’ οι καιροί, λέει το πρωτότυπο. Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ακόμα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά μάλλον δεν θα αργήσει, όπως όλα δείχνουν… Ποια είναι, λοιπόν, η κοσμογονική αλλαγή, που ανακοινώθηκε από την Google;

Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Search, βεβαίως, και μη μου πείτε πως δεν την περιμένατε αυτή την εξέλιξη… Εκεί, λοιπόν, που ως τώρα βάζαμε λέξεις – κλειδιά στο παγκοσμίως δημοφιλέστερο  ‘ψαχτήρι’ για να μας βρει αυτό που ζητούσαμε ή κάτι σχετικό με αυτό τέλος πάντων, στο εξής (ξεκινώντας από τις ΗΠΑ) θα ρωτάμε αυτό που θέλουμε με φυσική γλώσσα, θα ενεργοποιείται ο ενσωματωμένος ψηφιακός βοηθός και θα λαμβάνουμε αμέσως απάντηση στο ερώτημά μας – ή, τουλάχιστον κάτι κοντινό σ’ ό,τι ζητάμε, αφού κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την ορθότητα της απάντησης, γι’ αυτό καλό είναι να διπλο-ελέγχουμε ότι μας λέει το σύστημα κάθε φορά, από πλευράς πηγών.

Οι neobanks που θέλουν να αλλάξουν τα δεδομένα

Οι neobanks, δηλαδή οι ψηφιακές τράπεζες χωρίς φυσικά καταστήματα, αποτελούν σήμερα έναν από τους πιο δυναμικούς παράγοντες αλλαγής στον τραπεζικό και επιχειρηματικό τομέα. Η ταχεία υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων και η έμφαση στην καινοτομία, έχουν οδηγήσει σε μια νέα εποχή για τις επιχειρήσεις, προσφέροντας υπηρεσίες που ξεπερνούν κατά πολύ τα παραδοσιακά τραπεζικά πρότυπα.

Στην Ελλάδα το βλέπουμε με τη Revolut, οι αριθμοί της οποίας έχουν κυριολεκτικά «εκτοξευτεί» αλλά και με νέους «παίκτες» όπως η Snappi, η οποία έρχεται πολύ σύντομα και θέλει και αυτή να δημιουργήσει τη δική της κοινότητα, προσφέροντας μία διαφορετική εμπειρία.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search