Επωνύμως…

Υπάρχει περιθώριο στην Ελλάδα για online πωλήσεις μεταχειρισμένων ειδών;

Από τις πλέον ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις των τελευταίων εβδομάδων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ήταν αυτή για τη νέα υπηρεσία του Skroutz, Skoop. Το Skoop έχει ως στόχο να δημιουργήσει μία νέα αγορά, αυτή της πώλησης μεταχειρισμένων ειδών και το στοίχημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κατά την προσωπική μου άποψη.

Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί έχει ενδιαφέρον, δεδομένου ότι στην Ελλάδα υπάρχει αγορά μεταχειρισμένων. Πρόκειται για μία άποψη που είναι σωστή, αλλά ταυτόχρονα και λάθος!

Θα μας βάλουν τα γυαλιά…

Ένα από τα «next day» θέματα στον ευρύτερο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών είναι σίγουρα αυτό της Εκτεταμένης Πραγματικότητας (Extended Reality -ER). Περνώντας διαδοχικά, κι όσο βελτιώνονταν τα τεχνολογικά μέσα που είχαμε στη διάθεσή μας, από την Εικονική (Virtual - VR), στην Επαυξημένη (Augmented - AR) και μετά στη Μικτή Πραγματικότητα (Mixed - MR), έχουμε φτάσει πλέον στην εποχή του πιο προηγμένου ER, που εξελίσσεται σε ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο, με ευρύτατες ήδη εφαρμογές.

Κι όπως όλα δείχνουν, η χρήση του μπορεί να φέρει σημαντικές ανατροπές στην εκπαίδευση, την επιμόρφωση, τα ταξίδια, την επιστημονική έρευνα, στο λιανεμπόριο και πλήθος άλλους τομείς – ‘sky is the limit’, που λένε, όταν πρακτικά δεν υπάρχει περιορισμός σε ό,τι φανταστούμε.

Επενδύσεις vs δαπάνες στο eCommerce

Στο πρόσφατο συνέδριο της ECDM Expo NORTH 2024, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη, είχε εξαιρετικές ομιλίες και παρουσιάσεις. Το περιεχόμενο ήταν εξαιρετικό και όσοι και όσες το παρακολούθησαν, σίγουρα έμαθαν πολλά!

Και, όπως συμβαίνει σε κάθε συνέδριο, πάντα υπάρχει μία ατάκα ή μία παρουσίαση, που σε κάνει να σκεφτείς λίγο παραπάνω. Στη δική μου την περίπτωση, ήταν αυτή του Ιάσονα Καταρόπουλου, γενικού εμπορικού διευθυντή της ATCOM, ο οποίος είναι από τα πλέον έμπειρα στελέχη της ελληνικής αγοράς του digital.

Άρχισαν να σφίγγουν τα λουριά…

Μέσα στην επικαιρότητα που «τρέχει» πλέον με αφάνταστη πολυπλοκότητα και ξέφρενους ρυθμούς, δυο γεγονότα που συνέβησαν μόλις την περασμένη εβδομάδα (ίσως) πέρασαν απαρατήρητα «ως μη όφειλον», καθώς είναι σημαντικά και ενδεχομένως, στο μέλλον, να αποδειχτούν κομβικά, όσον αφορά στη διαμόρφωση της ψηφιακής καθημερινότητάς μας.

Πρόκειται, βεβαίως, για τη νέα Ευρωπαϊκή Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act), της οποίας η ισχύς ξεκίνησε από το Σάββατο, 17 Φεβρουαρίου, και το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν λίγες ημέρες νωρίτερα 20 τεχνολογικοί κολοσσοί, υποσχόμενοι να αποτρέψουν τυχόν κακόβουλες παρεμβάσεις και προσπάθειες παραπληροφόρησης με τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, για τη δημιουργία παραπλανητικού περιεχομένου. Κίνηση η οποία αποκτά ξεχωριστή σημασία ειδικά φέτος, που (όπως γράψαμε πρόσφατα σ’ αυτή τη στήλη) ο μισός πλανήτης έχει κάποιας μορφής εκλογές – τοπικές, εθνικές, προεδρικές, ευρωπαϊκές.

Οι πληρωμές με ένα κλικ και πάλι στο προσκήνιο

Οι ψηφιακές πληρωμές είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα αυτής της στήλης. Και η πραγματικότητα είναι πως το κομμάτι των πληρωμών αποτελεί βασικό κομμάτι της εμπειρίας των αγορών, αλλά και από τους τομείς με πολλές εξελίξεις.

Για όσους ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, όμως, οι πληρωμές είναι από τους μεγαλύτερους «πονοκεφάλους». Δεν το εννοώ με την έννοια της πιθανής απάτης, αλλά επειδή είναι από τα κομμάτια της εμπειρίας όπου αν κάτι «στραβώσει», τότε είναι πολύ πιθανό να χαλάσει και μία παραγγελία.

In WHAT we trust στο eCommerce?

Τα αμερικανικά χαρτονομίσματα και κέρματα έχουν σε περίοπτη θέση, από τα τέλη της δεκαετίας του ’50, το σύνθημα «In God we trust» - δηλ. πιστεύουμε στον Θεό, κατά προέκταση, στο ίδιο το δολάριο και, εμμέσως, στο κράτος δικαίου και την ισχύ του. Η εμπιστοσύνη αποτελεί διαχρονικά, άλλωστε, τη βάση κάθε χρηματοπιστωτικού συστήματος – άνευ αυτής τα πάντα καταρρέουν και όχι μόνο στον χώρο των λεγόμενων financials…

Το ανάλογο ισχύει στις προσωπικές και κοινωνικές σχέσεις, στις τόσες και τόσες μορφές επιχειρηματικότητας, στις δοσοληψίες και στις αγορές. Όλα αυτά κι ακόμα περισσότερα γίνονται «καλή τη πίστη», όπως δηλώνει και η σχετική έκφραση. Ή μήπως όχι;

Θα δούμε ποτέ αγορές μέσω τηλεόρασης;

Διαβάζει έναν τίτλο σαν αυτό που έχω βάλει σε αυτή τη στήλη και θα αναρωτιέται κανείς τί σκέφτηκα και ασχολούμαι με πωλήσεις... τελεμάρκετινγκ. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση, προφανώς και δεν έχω σκοπό να ασχοληθώ με πωλήσεις τελεμάρκετινγκ, αλλά με το πως η τηλεόραση θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα νέο κανάλι πωλήσεων.

Η ιδέα δεν είναι καινούρια. Για την ακρίβεια, υπήρχαν πολλές συζητήσεις τη δεκαετία του ’90 για το πως η εξέλιξη της τηλεόρασης θα έφθανε σε τέτοιο σημείο ώστε να βλέπεις ένα προϊόν και να μπορείς να το παραγγείλεις εκείνη τη στιγμή από το τηλεκοντρόλ σου.

Αντι-κοινωνικά τα δίκτυα που όλοι χρησιμοποιούμε

Όπως και να το κάνουμε, είναι κομματάκι ειρωνικό ακριβώς τις μέρες που συμπληρώνονται 20 χρόνια (είχε ‘γενέθλια’ την Κυριακή που μας πέρασε) από την ίδρυση του Facebook, του πρώτου παγκόσμιου μέσου κοινωνικής δικτύωσης που ουσιαστικά άνοιξε τον δρόμο και για όλα τα άλλα, ο ιδρυτής και CEO του μαζί με τους «συναδέλφους» - CEO τεσσάρων άλλων δικτύων να βιώνουν τέτοιο ‘κάζο’.

Αμερικανοί γερουσιαστές τους κατηγόρησαν ευθέως, στο πλαίσιο ειδικού ‘hearing’ επιτροπής της Γερουσίας για τη μη-λήψη μέτρων προστασίας των ανήλικων παιδιών που τα επισκέπτονται, με αποτέλεσμα αρκετά από αυτά να έχουν χάσει τη ζωή τους ή να έχουν υποστεί ανεπανόρθωτη βλάβη της σωματικής και πνευματικής υγείας τους.

Αλλάξτε γιατί θα χαθείτε…

Όσοι και όσες διαβάζουν αυτή τη στήλη τακτικά μάλλον θα έχουν καταλάβει ότι το last mile είναι ένα από τα αγαπημένα θέματά μου. Όπως επίσης και το ότι έχω πολλά παράπονα από τις μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις αρνούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και είναι βέβαιο ότι θα βρεθούν προ εκπλήξεων.

Έφτασε η ώρα των home robots;

Πριν από κάμποσα χρόνια, μιλώντας με ξένο ερευνητή και πανεπιστημιακό που βρέθηκε στην Αθήνα για να μιλήσει σε επιστημονικό συνέδριο, του είχα εκφράσει την ανησυχία μου για τους πιθανούς κινδύνους από την ευρύτερη εφαρμογή της ρομποτικής στην καθημερινότητά μας.

Τότε, ούτε μπορούσαμε καν να φανταστούμε πως την ίδια και ίσως μεγαλύτερη ανησυχία θα είχαμε για την «εισβολή» της Τεχνητής Νοημοσύνης, με την οποία βρισκόμαστε σήμερα αντιμέτωποι. Με είχε κοιτάξει περιπαικτικά «Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς… Τα robot θα μπουν μεν στη ζωή μας, αλλά θα ασχοληθούν κυρίως με τα τρία D…» μου είπε. Και, βλέποντας το απορημένο βλέμμα μου, έσπευσε να μου τα αποκαλύψει: «all the dangerous, dull and dirty things (τα επικίνδυνα, τα βαρετά και τα βρώμικα).

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2023 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search