Επωνύμως…

Η αυξανόμενη ζήτηση για 'ανεκπαίδευτους experts'

Το 2020, το LinkedIn κατέταξε τον ρόλο του digital marketer στην κορυφή των δέκα πιο περιζήτητων επαγγελμάτων παγκοσμίως*. Η κατάταξη αυτή βασίστηκε σε μια ολοκληρωμένη ανάλυση που περιελάμβανε τον όγκο των διαθέσιμων θέσεων εργασίας, την αύξηση της ζήτησης τα προηγούμενα τέσσερα έτη, τις προσφερόμενες αποδοχές και το απαιτούμενο επίπεδο τεχνογνωσίας για κάθε ρόλο.

Η ελληνική αγορά εργασίας ακολουθεί παρόμοια πορεία. Μια συστηματική ανάλυση των διαθέσιμων θέσεων εργασίας σε εξειδικευμένες πλατφόρμες, επιβεβαιώνει την αυξανόμενη ζήτηση για επαγγελματίες ψηφιακού μάρκετινγκ. Οι δεξιότητες που αναζητούνται συχνότερα περιλαμβάνουν το performance marketing, το email marketing, την αξιοποίηση τεχνολογιών μάρκετινγκ (MarTech), την εφαρμογή αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης (AI), την ανάλυση δεδομένων (data /web analytics) και άλλα.

H ισχύς (των επιχειρήσεων) εν τη ενώσει;

Η ομιλία του εκάστοτε Πρωθυπουργού στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης συνδυάζεται με την ανακοίνωση μίας σειράς από μέτρα στήριξης των πολιτών, της οικονομίας αλλά και των επιχειρήσεων. Η φετινή ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη προφανώς και δεν αποτέλεσε εξαίρεση στον κανόνα. Και στη σχετική λίστα των μέτρων υπάρχουν και ορισμένα που θεωρώ ότι δεν έχουν πάρει τη σημασία που θα έπρεπε. Ενδεχομένως και γιατί υπάρχουν άλλα που είναι πιο «πιασάρικα» όπως λέμε στη δημοσιογραφική αργκό.

Στην προκειμένη περίπτωση, αναφέρομαι στα μέτρα εκείνα που αφορούν την παροχή κινήτρων για συγχωνεύσεις ή συνενώσεις επιχειρήσεων. Δεν είναι η πρώτη φορά που προωθούνται τέτοια μέτρα και το γεγονός ότι η προσπάθεια συνεχίζεται είναι ενδεικτικό των προθέσεων που υπάρχουν.

Μια 'κατά συνθήκην' λύση για το ΑΙ

Τό ‘παμε και το γράψαμε: Η Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται ολοένα και περισσότερο αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας - το ποτάμι της εξέλιξης δεν γυρίζει πίσω και πρέπει όχι μόνο να μάθουμε να ζούμε μαζί της, αλλά και να την αξιοποιήσουμε όσο και όπως μπορεί ο καθένας.

Κι όπως συμβαίνει συνήθως με όλα τα καινούρια, έχει τις καλές και τις κακές πλευρές της, μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για καλό, όσο και για κακό, για να κάνει τη ζωή μας καλύτερη, αλλά και χειρότερη (στα χέρια κακόβουλων, φυσικά, αφού κι αυτοί είναι μέρος της ζωής μας). Έτσι, είναι απολύτως δικαιολογημένη η προσπάθεια που γίνεται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, ώστε να προωθηθεί το πρώτο (το «καλό πρόσωπο» της Τεχνητής Νοημοσύνης) και να περιοριστεί κατά το δυνατόν ή έστω να ελεγχθεί εγκαίρως το δεύτερο, το κακό.

Το πορτοφόλι είναι πλέον άχρηστο…

Το smartphone έχει καταργήσει τη χρήση ουκ ολίγων ψηφιακών συσκευών. Μην ξεχνάμε, ότι ήταν μία εποχή που απαραίτητο αξεσουάρ στις διακοπές ήταν η φωτογραφική μηχανή. Τώρα, πολύ σπάνια θα δεις κάποιον να κουβαλά μία και αν δεις κάποιον, το πρώτο που θα σκεφτείς είναι ότι πρόκειται για έναν επαγγελματία φωτογράφο.

Στις φετινές διακοπές, κάτι άλλο που κατήργησα -ελέω smartphone- ήταν το πορτοφόλι μου! Πολύ απλά, γιατί δεν το χρειάστηκα καθόλου. Ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης στο κινητό, ό,τι άλλα στοιχεία χρειαζόμουν (από αυτά που γράφαμε σε χαρτάκια) σε κάποιο notepad και πάλι αποθηκευμένα στο smartphone ή / και στο cloud και, φυσικά, για τις πληρωμές μου χρησιμοποιούσα αποκλειστικά το smartphone μου.

Silicon Valley: Aπ’ την 'Κική' και τον 'Κοκό' ποιoν να διαλέξω;

Δύο και κάτι μήνες (μονάχα!) μας χωρίζουν από τις κρίσιμες σε πολλά επίπεδα αμερικανικές προεδρικές εκλογές και φαντάζομαι ότι καταλάβατε ήδη ποια είναι η «Κική» και ο «Κοκός» του τίτλου, για τους οποίους η Silicon Valley -το μεγαλύτερο επίκεντρο τεχνολογίας και καινοτομίας στον πλανήτη- δείχνει ακόμα αναποφάσιστη σ’ ό,τι αφορά ποιόν (και με ποιους όρους) θα στηρίξει την ώρα της κάλπης.

Από την Κάμαλα Χάρις και τον Ντόναλντ Τραμπ ποιόν να διαλέξω, θα ήταν ο σωστό τίτλος, αλλά δεν χωρούσαν τόσα γράμματα, οπότε επιστρατεύθηκε το παλιό δημοφιλές τραγουδάκι. Και γιατί, παρακαλώ, ενδιαφέρει μια κατ’ εξοχήν τεχνολογική στήλη ποιος θα κερδίσει στις επόμενες αμερικανικές εκλογές, σχεδόν ακούω την θεωρητικά εύλογη απορία σας…

Τα μεγάλα στοιχήματα της νέας 'σεζόν'

Κάθε ημερολογιακό έτος ξεκινά μεν τον Ιανουάριο, αλλά η πραγματικότητα είναι πως για τους περισσότερους από εμάς, η "νέα σεζόν" δεν ξεκινά παρά τον Σεπτέμβριο!

Η "επιστροφή" στα θρανία των μαθητών -ή "back to school" όπως έχει επικρατήσει να λέγεται για λόγους μάρκετινγκ από τις εταιρείες λιανικής- σηματοδοτεί ουσιαστικά την απαρχή μίας νέας σελίδας στην καθημερινότητα καταναλωτών και επιχειρήσεων.

Oh-la-la, quelle tech! Το ΑΙ 'εισέβαλε' και στην Ολυμπιάδα

Καλώς σας ξαναβρίσκω και καλό αποκαλόκαιρο, για να ξεκινήσουμε με ευχές! Δεν λέμε ακόμα ‘καλό φθινόπωρο’ – έχουμε λίγες ‘υβριδικές’ εβδομάδες ακόμα, να χαρούμε στο ενδιάμεσο... Να ξαναπιάσουμε το ‘νήμα’, λοιπόν, αλλά… μουδιασμένα ακόμα τα πράγματα! Τα ‘μπάνια του λαού’ συνεχίζονται σε μεγάλο βαθμό και η απουσία ειδήσεων είναι κάτι παραπάνω από φανερή, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.

Οι 'εναλλακτικοί' των πληρωμών ανεβάζουν ρυθμούς

Μία από τις πιο γνωστές ατάκες στο χώρο της καινοτομίας -και όχι μόνο- είναι ότι "η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες". Για όποιον, φυσικά, είναι αποφασισμένος να ρισκάρει λίγο παραπάνω. Και σε μία περίοδο που πολλά νοικοκυριά αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας, είναι μάλλον αναμενόμενο να βλέπουμε να αναζητούνται εναλλακτικοί τρόποι πληρωμών και διεκπεραίωσης συναλλαγών. Τρόποι που δεν προσφέρουν μόνο μεγαλύτερη ευκολία στην κάλυψη αναγκών, αλλά έχουν και άλλα οφέλη.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τη Revolut, την πιο γνωστή neobank, η οποία έχει αρχίσει να προσφέρει καταθετικούς λογαριασμούς με επιτόκιο που δεν συναντάμε στις "παραδοσιακές" τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει κανείς ότι δεν θα υπάρξουν πολλοί που θα στραφούν προς τη Revolut για να μεταφέρουν εκεί τα όποια χρήματα διαθέτουν;

ΑΙ: Το 'φιλί της ζωής' για τα PC;

Είναι κοινό μυστικό, πλέον, πως η αγορά των προσωπικών υπολογιστών περνάει από πολλά χρόνια κρίση. Οι εταιρίες ερευνών, οι οποίες καταγράφουν τις επιδόσεις της αγοράς, επισημαίνουν ότι το μέγεθός της μειώνεται συνεχώς από το 2011, αναφέροντας ενδεικτικά πως από τα 365 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν εκείνη τη χρονιά, οι πωλήσεις το 2023 ήταν μόλις 242 εκατομμύρια μονάδες.

Με άλλα λόγια, «έπιασαν πάτο» καθώς αυτή ήταν η χειρότερη χρονιά ως τώρα, με πτώση 14% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη.

Το σωστό timing είναι το κλειδί

Από τους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου που έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια είναι σίγουρα αυτός των online super market. Μία ματιά στα τελευταία στοιχεία της Convert Group είναι αρκετή για να σας πείσει.

Με ενδιαφέρον διάβαζα ένα post του Παναγιώτη Γκεζερλή, του ιδρυτή και προέδρου της Convert Group, που αναφερόταν στο πόσο παλιά είναι η ιστορία των online super market.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search