Επωνύμως…

Τα μεγάλα στοιχήματα της νέας 'σεζόν'

Κάθε ημερολογιακό έτος ξεκινά μεν τον Ιανουάριο, αλλά η πραγματικότητα είναι πως για τους περισσότερους από εμάς, η "νέα σεζόν" δεν ξεκινά παρά τον Σεπτέμβριο!

Η "επιστροφή" στα θρανία των μαθητών -ή "back to school" όπως έχει επικρατήσει να λέγεται για λόγους μάρκετινγκ από τις εταιρείες λιανικής- σηματοδοτεί ουσιαστικά την απαρχή μίας νέας σελίδας στην καθημερινότητα καταναλωτών και επιχειρήσεων.

Oh-la-la, quelle tech! Το ΑΙ 'εισέβαλε' και στην Ολυμπιάδα

Καλώς σας ξαναβρίσκω και καλό αποκαλόκαιρο, για να ξεκινήσουμε με ευχές! Δεν λέμε ακόμα ‘καλό φθινόπωρο’ – έχουμε λίγες ‘υβριδικές’ εβδομάδες ακόμα, να χαρούμε στο ενδιάμεσο... Να ξαναπιάσουμε το ‘νήμα’, λοιπόν, αλλά… μουδιασμένα ακόμα τα πράγματα! Τα ‘μπάνια του λαού’ συνεχίζονται σε μεγάλο βαθμό και η απουσία ειδήσεων είναι κάτι παραπάνω από φανερή, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.

Οι 'εναλλακτικοί' των πληρωμών ανεβάζουν ρυθμούς

Μία από τις πιο γνωστές ατάκες στο χώρο της καινοτομίας -και όχι μόνο- είναι ότι "η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες". Για όποιον, φυσικά, είναι αποφασισμένος να ρισκάρει λίγο παραπάνω. Και σε μία περίοδο που πολλά νοικοκυριά αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας, είναι μάλλον αναμενόμενο να βλέπουμε να αναζητούνται εναλλακτικοί τρόποι πληρωμών και διεκπεραίωσης συναλλαγών. Τρόποι που δεν προσφέρουν μόνο μεγαλύτερη ευκολία στην κάλυψη αναγκών, αλλά έχουν και άλλα οφέλη.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τη Revolut, την πιο γνωστή neobank, η οποία έχει αρχίσει να προσφέρει καταθετικούς λογαριασμούς με επιτόκιο που δεν συναντάμε στις "παραδοσιακές" τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει κανείς ότι δεν θα υπάρξουν πολλοί που θα στραφούν προς τη Revolut για να μεταφέρουν εκεί τα όποια χρήματα διαθέτουν;

ΑΙ: Το 'φιλί της ζωής' για τα PC;

Είναι κοινό μυστικό, πλέον, πως η αγορά των προσωπικών υπολογιστών περνάει από πολλά χρόνια κρίση. Οι εταιρίες ερευνών, οι οποίες καταγράφουν τις επιδόσεις της αγοράς, επισημαίνουν ότι το μέγεθός της μειώνεται συνεχώς από το 2011, αναφέροντας ενδεικτικά πως από τα 365 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν εκείνη τη χρονιά, οι πωλήσεις το 2023 ήταν μόλις 242 εκατομμύρια μονάδες.

Με άλλα λόγια, «έπιασαν πάτο» καθώς αυτή ήταν η χειρότερη χρονιά ως τώρα, με πτώση 14% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη.

Το σωστό timing είναι το κλειδί

Από τους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου που έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια είναι σίγουρα αυτός των online super market. Μία ματιά στα τελευταία στοιχεία της Convert Group είναι αρκετή για να σας πείσει.

Με ενδιαφέρον διάβαζα ένα post του Παναγιώτη Γκεζερλή, του ιδρυτή και προέδρου της Convert Group, που αναφερόταν στο πόσο παλιά είναι η ιστορία των online super market.

Αυτή τη διελκυστίνδα, ποιος θα την κερδίσει;

Το έχουμε πει και το ξαναλέμε: αν κινείσαι στον χώρο της τεχνολογίας, το «βαριέμαι» είναι μια εν πολλοίς άγνωστη λέξη – οι εξελίξεις είναι συνεχείς και ταχύτατες και, απλώς, δεν στο επιτρέπουν. Όπως συμβαίνει τώρα, ας πούμε, με την ‘κόντρα’ μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Big Tech.

Πριν καλά-καλά "στεγνώσει το μελάνι" απ’ όσα γράφαμε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα σε τούτη τη στήλη για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες (κυρίως τις Big Seven -Microsoft / Apple / Amazon / Nvidia / Alphabet-Google / Meta – Facebook / άντε και Tesla- οι οποίες ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό την ψηφιακή καθημερινότητά μας), υποστηρίζοντας ότι χρειάζονται κι αυτές τη ‘φοβέρα’ τους, προκειμένου να συμμορφωθούν με ένα στοιχειώδες πλαίσιο κανόνων, να που έχουμε τις πρώτες ‘σημαδιακές’ αντιδράσεις εκ μέρους τους, απέναντι στη σκληρή (μετά τσουχτερών προστίμων και απειλών) στάση των Βρυξελλών.

Quick commerce: Μία δύσκολη άσκηση του supply chain

Όσοι δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου γνωρίζουν πολύ καλά ότι το δυσκολότερο κομμάτι του συγκεκριμένου κλάδου δεν είναι άλλο από τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ή το supply chain, αν προτιμάτε την αγγλική ορολογία. Και κατά την προσωπική μου άποψη, δεν υπάρχει τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου όπου η διαχείριση του supply chain είναι πιο δύσκολη από αυτόν του quick commerce. Και γι’ αυτό είναι και από τους τομείς όπου είναι δύσκολο να επιβιώσει μία startup.

Και οι Big Tech φοβέρα θέλουν

Η γνωστή και ευρύτατα διαδεδομένη ρήση λέει πως «Οι Αμερικανοί καινοτομούν, οι Κινέζοι αντιγράφουν και οι Ευρωπαίοι νομοθετούν»… Βέβαια, από τότε που πρωτο-ειπώθηκε πέρασαν κάμποσα χρόνια και, μοιραία, έχουμε κάποιες αλλαγές...

Οι Αμερικανοί συνεχίζουν να καινοτομούν, αλλά με σκαμπανεβάσματα, καθώς δεν είναι πιά οι μόνοι που το κάνουν – οι Κινέζοι σταμάτησαν να αντιγράφουν (όχι πως δεν θα το ξανακάνουν) και αντίθετα τρέχουν άπειρα ερευνητικά προγράμματα, τόσο τοπικά, όσο και με την πανταχού παρούσα διασπορά τους, κατοχυρώνοντας τη μια πατέντα μετά την άλλη. Τέλος, οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να νομοθετούν, καθώς αυτός ίσως να είναι ο μοναδικός τρόπος για να μείνουν μέσα στο πολιτικό /οικονομικό / κοινωνικό «παιχνίδι».

Η πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΜΜΕ

Η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της, αλλά υπάρχουν τομείς όπου έχει μείνει σημαντικά πίσω. Όπως, για παράδειγμα, όσον αφορά στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με την πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία, γνωστή παλιότερα ως δείκτης DESI, το 2023 μόλις το 43,3% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χώρα μας είχαν ένα βασικό επίπεδο ψηφιοποίησης όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 57,7%.

Το ΑΙ είναι μια (περιβαλλοντική) καταστροφή…

Διατρέχοντας πριν από μερικές ημέρες τους τίτλους των ειδήσεων, όπως κάνω κάθε πρωί στην καθιερωμένη επισκόπηση του διεθνούς και ελληνικού Τύπου (κυρίως σε θέματα τεχνολογίας, αλλά όχι αποκλειστικά, αφού είναι χρήσιμο να γνωρίζεις το γενικότερο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο, ώστε να καταλαβαίνεις πώς και γιατί γίνονται όσα γίνονται…) το μάτι μου έπεσε στον τίτλο που μόλις κι εσείς διαβάσατε: AI is a disaster.

Στην αρχή δεν του έδωσα σημασία – ΟΚ, άλλο ένα ‘φοβικό’ άρθρο για την Τεχνητή Νοημοσύνη, σκέφτηκα. Όμως, το γεγονός ότι βρισκόταν στο επίσημο site του BBC, που κάθε άλλο παρά τέτοια στάση κρατάει, μ’ έκανε να γυρίσω πίσω και να ξεκινήσω να διαβάζω…

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search