Επωνύμως…

Το γεωγραφικό πλεονέκτημα της Ελλάδας και στο eCommerce

Μερικές φορές, είναι ορισμένες ειδήσεις που σου κάνουν εντύπωση. Όπως ήταν, για παράδειγμα, η ανακοίνωση της ΑΒ Βασιλόπουλος ότι στη Θεσσαλονίκη δημιούργησε ένα «εξαγωγικό hub».

Όπερ σημαίνει ότι η εταιρεία αξιοποιεί τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη ως κομβικό εμπορικό σημείο για την νοτιοανατολική Ευρώπη, εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και άλλα προϊόντα προς την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.

Φύσηξε ελληνικό Meltemi - ετοιμαστείτε!

Η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη, το Generative AI, μπήκε στη ζωή μας μόλις τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, αλλά έχει ήδη φέρει «τα πάνω-κάτω», κατά το κοινώς λεγόμενο.

Οι ανατροπές στα όσα ξέραμε και κάναμε είναι πλέον συχνές και η επίδραση των Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (LLMs), μέσω των οποίων εκφράζεται το GenAI, εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο, σε πλήθος τομείς και κλάδους, καθώς την (έμφυτη) τάση όλων μας για παιχνίδι και πειραματισμό, ακολούθησαν οι ωριμότερες σκέψεις και ο προβληματισμός, αν οι νέες δυνατότητες θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν σε κάτι περισσότερο.

Μ’ άλλα λόγια, αν θα φέρουν προστιθέμενη αξία σε ό,τι κάνει ο καθένας, είτε είναι ιδιώτης, είτε εμπορική επιχείρηση, είτε κάποιας μορφής οργανισμός του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα.

Προσέξτε τις αξιολογήσεις που σας κάνουν

Είναι περιπτώσεις που οι έρευνες έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που αισθάνεσαι ότι συμβαίνει. Αυτό συνέβη όταν διάβασα τα στοιχεία μίας έρευνας της Focus Bari, που ανέφερε ότι 2 στους 3 Έλληνες συμβουλεύονται κριτικές και αξιολογήσεις προτού επιλέξουν ένα προϊόν ή υπηρεσία. Επιπλέον, 2 στους 3 σπεύδουν να μοιραστούν online την καλή ή την κακή εμπειρία τους.

Η αίσθηση που είχα, είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι αξιολογήσεις των πελατών είναι κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία για τις πωλήσεις μίας επιχείρησης.

Εκπαιδεύοντας το ChatGPT: Περιπεπλεγμένη περιπλοκή...

Ένα μεγάλο -αν όχι το μεγαλύτερο- πρόβλημα που συνδέεται άμεσα και στενά με τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι το «διάβασμά» της, μ’ άλλα λόγια, η τροφοδοσία της με (σωστά και ποιοτικά) δεδομένα, τα οποία θα αξιοποιήσει, εντάσσοντάς τα στις «μνήμες» της, για να τα ανασύρει όποτε και αν χρειαστεί και να τα επεξεργαστεί, προκειμένου να υλοποιήσει μια δική μας εντολή ή να μας διευκολύνει στη λήψη σωστότερων αποφάσεων.

Κι όπως έχει αποδειχθεί πολλές φορές ως τώρα, μπορεί να μας βοηθήσει με στοιχεία και προβλέψεις σε πλήθος διαφορετικούς κλάδους και τομείς, από την ιατρική ως τη βέλτιστη λειτουργία των αλυσίδων τροφοδοσίας κι από τη βαριά βιομηχανία ως την προβλεπτική συντήρηση.

Γιατί οι εταιρείες επενδύουν σε αποθήκες;

Μία από τις ειδήσεις της περασμένης εβδομάδας ήταν η ανακοίνωση της Skroutz ότι επενδύει σε νέες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις αποκλειστικής χρήσης στον Ασπρόπυργο Αττικής συνολικής έκτασης 25.000 τ.μ.

Η Skroutz δεν είναι η μόνη που έχει επενδύσει -ή πρόκειται να επενδύσει- σε μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Η Κωτσόβολος το κάνει, το Public το έχει κάνει, η Info Quest Technologies επίσης και η λίστα περιλαμβάνει ουκ ολίγους από τους μεγάλους, αλλά και τους πιο μικρούς «παίκτες» της ελληνικής αγοράς του λιανικού εμπορίου.

Το μανιφέστο και το όραμα στην κινητή

Πριν από λίγες ημέρες -συγκεκριμένα, στις 20 Μαρτίου- ο πάντα δραστήριος GSMA με την επικουρία κορυφαίων Ευρωπαίων παρόχων κινητής τηλεφωνίας παρουσίασαν το στρατηγικό όραμα του κλάδου, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Connecting Europe to 2030 – A Mobile Industry Manifesto for Europe». Μανιφέστο; «Βαριά» η λέξη…

Ενδεχομένως, αλλά «βαριά» και τα προβλήματα -πάντα κατά τους παρόχους- σε έναν τομέα ιδιαίτερα κρίσιμο στην εποχή της νέας κανονικότητας, όπου η συνδεσιμότητα αποτελεί παράγοντα εκ των ων ουκ άνευ, ικανή και αναγκαία συνθήκη για όλα τα μεγάλα ζητούμενα, που έχουμε ορίσει από χρόνια ως στόχους της ‘ψηφιακής και πράσινης’ δεκαετίας στην ήπειρό μας. Κι εκεί, δεν χωρούν αναβολές και μισές λύσεις, όπως σημειώνουν, καθώς ο καιρός περνάει.

Είναι τα lockers το μέλλον του eCommerce στην Ελλάδα;

Όταν τα smart lockers έκαναν την εμφάνιση τους στην Ελλάδα, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να «αποδοκιμάσουν» τις επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα, υποστηρίζοντας ότι ότι ο Έλληνας προτιμά να παραλαμβάνει στο σπίτι του ή στο γραφείο του. Όμως, αυτή η άποψη αρχίζει να αποδεικνύεται όλο και περισσότερο λανθασμένη.

Καθώς τα δίκτυα των smart lockers αλλά και των σημείων παράδοσης επεκτείνονται, οι Έλληνες αρχίζουν και προτιμούν όλο και περισσότερο αυτό τον τρόπο για την παράδοση των παραγγελιών τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Box Now σε δείγμα 300 ατόμων έδειξε μία αύξηση της χρήσης των lockers κατά τη διάρκεια του 2023, όπως επίσης και της αναγνωρισιμότητας του συγκεκριμένου τρόπου παράδοσης.

Πριν αλέκτορα φωνήσαι τρισ…

Οι πιστοί αναγνώστες αυτής της στήλης θα πρέπει να θυμούνται τις τρεις σημαντικές προβλέψεις για το μέλλον που έκανε πρόσφατα ο σερ Τιμ Μπέρνερς-Λι, με την ευκαιρία των 35ων γενεθλίων του Παγκόσμιου Ιστού, για τις οποίες γράψαμε μόλις την περασμένη εβδομάδα.

Στην τρίτη και τελευταία από αυτές, εξέφρασε τη βεβαιότητα πως σύντομα θα υπάρξουν «απώλειες» μεταξύ των Big Tech, καθώς δεν θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα σκληρά κανονιστικά πλαίσια που πλέον επιβάλλονται σε Ευρώπη και Αμερική, από την Κομισιόν και τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές, αντίστοιχα. Όμως, πιθανότατα ούτε κι ο ίδιος να περίμενε πως τα «όργανα» θα ξεκινούσαν τόσο νωρίς, με πρώτο αποδέκτη της «μουσικής» τους την Apple

Η εμπιστοσύνη θέλει την… κυβερνοπροστασία της

Ένα βασικό στοιχείο επιτυχίας στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Και το χτίσιμο μίας σχέσης εμπιστοσύνης δεν είναι κάτι απλό. Ούτε γίνεται γρήγορα. Και επηρεάζεται και από διάφορους παράγοντες.

Προφανώς, ένας καταναλωτής για να εμπιστευτεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται να δει κάποια πράγματα στην πρώτη επίσκεψή του, αλλά και όταν κάνει την πρώτη αγορά από εκεί. Όπως, για παράδειγμα, ότι οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι σωστές, αλλά και ότι μία παραγγελία θα παραδοθεί μέσα στο χρονικό πλαίσιο που αναφέρεται στο site.

World Wide Web: Πότε περάσανε 35 χρόνια;

Πριν από λίγες ημέρες ‘γιορτάσαμε’ (με πολλά ερωτηματικά, καθώς ο οικοδεσπότης σας δεν πιστεύει ότι -μέσα στα μύρια όσα βιώνουμε- δόθηκε η αρμόζουσα προσοχή στο γεγονός) τα 35 χρόνια από την παρουσίαση του World Wide Web, του Παγκόσμιου Ιστού, που ήρθε να ανατρέψει πολλά και να συμβάλει στη δημιουργία ακόμα περισσότερων, στην καθημερινότητά μας.

Συχνά λέμε ότι «επανάσταση επικρατούσα, δημιουργεί δίκαιο»… Κι αν οι επαναστάσεις δεν είναι τόσο πολλές, πιά, στην ιστορία των κρατών (υπάρχουν άλλοι τρόποι, πιο ειρηνικοί, για να αλλάζει η ροή της), στην τεχνολογία όχι μόνο συνεχίζουμε να τις βλέπουμε, αλλά κάτι μας λέει ότι θα γίνονται ολοένα συχνότερες…

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search