Επωνύμως…

Υπέρ πίστεως και… μηχανικής μάθησης

Να ‘μαστε πάλι εδώ, στο πόστο μας, λοιπόν, με γεμάτες τις «μπαταρίες» (όσο γεμάτες μπορεί να είναι, έπειτα από τόσες και τόσες επαναφορτίσεις, βεβαίως, αλλά πάλι καλά να λες…) και με μια μάλλον προφανή διαπίστωση: ο κόσμος δεν σταμάτησε να γυρίζει, επειδή ο οικοδεσπότης σας αποφάσισε να κλείσει για ένα μήνα (δύσκολο πράγμα, το άτιμο…) τους διακόπτες και να αφήσει τα εισερχόμενα αδιάβαστα.

Ειδικά τις τελευταίες ημέρες πριν από την επικείμενη επιστροφή, αυτό δεν έγινε όσο θα έπρεπε – ας το χρεώσουμε στην χρόνια επαγγελματική διαστροφή κι αυτό…

Μέχρι που θα φτάσει η καινοτομία;

Αν έλεγε κανείς πριν από 15 χρόνια ότι το κινητό θα ήταν το βασικό μέσο πληρωμών για έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών, ενδεχομένως πολλοί να αναρωτιόντουσαν αν αυτή η πρόβλεψη έχει βάση.

Όμως, πλέον έχουμε φθάσει στο σημείο να συζητάμε για πληρωμές μέσω της αναγνώρισης της παλάμης του χεριού μας! Πρόκειται για μία λύση που προσφέρει η AWS και τουλάχιστον στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, έχει αρχίσει να κερδίζει σε έδαφος.

Θα πάω σε άλλη γη, σε άλλα μέρη…

Καλέ μου αναγνώστη, στο τέλος του τίτλου φαντάζομαι θα πρόσεξες τις τρεις τελίτσες, που σημαίνουν ότι έπεται συνέχεια. Ποια είναι αυτή η συνέχεια που -προφανώς- δεν χωράει στον τίτλο; Να τη: …όπου δεν υπάρχει (ακόμα) Τεχνητή Νοημοσύνη και οι άνθρωποι διαβάζουν στα ΜΜΕ κείμενα που τα γράφουν δημοσιογράφοι – σαν τον οικοδεσπότη σας, δηλαδή, που το κάνει αυτό τα τελευταία 50 χρόνια. Και ανησυχεί σφόδρα, όταν διαβάζει για τις πρόσφατες εξελίξεις στον κλάδο (όχι εδώ, βέβαια, στην Αμερική – όμως, καλομελέτα κι έρχεται), με την Τεχνητή Νοημοσύνη να «βάζει πόδι» και στα καθ’ ημάς.

Θα μου πείτε -και με το δίκιο σας- πως αργά ή γρήγορα αυτό θα γινόταν. Σε τόσους και τόσους τομείς αυτό ήδη συμβαίνει, τα media γιατί να αποτελούσαν εξαίρεση; Γιατί δεν είναι το ίδιο με τους άλλους τομείς, είναι η (χωρίς ίχνος έπαρσης και θα καταλάβετε το γιατί) απάντηση.

Η ισχύς εν τη ενώσει

Θα είχε πραγματικό νόημα να δούμε μεγαλύτερα σχήματα στην ελληνική αγορά των digital agencies; Αυτό το ερώτημα άρχισε να με απασχολεί εδώ και μερικές ημέρες, με αφορμή τη συζήτηση που είχα με ένα στέλεχος της συγκεκριμένης αγοράς, η εταιρεία του οποίου, θα έλεγα πως είναι στα Τop ονόματα του κλάδου. Αλλά είναι και ένα ζήτημα που απασχολεί αρκετά στελέχη και επιχειρήσεις, στο συγκεκριμένο κλάδο.

Αυτό που πρέπει να επισημανθεί -για όσους δεν το γνωρίζουν- είναι πως στην Ελλάδα υπάρχει πληθώρα επιχειρήσεων, που ασχολείται με τομείς όπως είναι το digital marketing και η ανάπτυξη web sites και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Από αυτές, όμως, είναι σχετικά μικρός ο αριθμός εκείνων που ξεπερνούν σε κύκλο εργασιών το 1 εκατ. ευρώ. Και ακόμη λιγότερες εκείνες που προσεγγίζουν ή ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ.

Υπερατλαντική συμφωνία με πολλούς αστερίσκους

Ο «λευκός καπνός» που υψώθηκε ταυτόχρονα στις Βρυξέλλες και την Ουάσιγκτον, την περασμένη Δευτέρα, 10 Ιουλίου, ρυθμίζει μια εκκρεμότητα αρκετών ετών, που έπρεπε να βρει τη λύση της το ταχύτερο δυνατό, καθώς τα προβλήματα από την απουσία λύσης διογκώνονταν σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Ο λόγος, βεβαίως, για το νομικό πλαίσιο που αφορά στη μεταφορά δεδομένων από την Ευρώπη στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς το προηγούμενο καθεστώς -από το 2020- είχε ξεπεραστεί στην πράξη από τις τεχνολογικές και κανονιστικές εξελίξεις, ιδιαίτερα μετά την αποφασιστική στάση των Ευρωπαίων ("οι αρχές μας είναι διαφορετικές και θέλουμε να τις διαφυλάξουμε", επιμένουν στην Κομισιόν) σε θέματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων και την αμερικανική αυστηρότητα σε θέματα εθνικής ασφαλείας.

Το κόστος των μεταφορικών μπορεί να πλήξει το eCommerce;

Ποιος μπορεί να είναι ένας βασικός λόγος προκειμένου να μην προχωρήσει ένας online αγοραστής στην ολοκλήρωση μίας διαδικτυακής παραγγελίας, έχοντας φθάσει σχεδόν στο τέρμα της σχετικής διαδικασίας;

Πολύ απλά, όταν θα δει το κόστος των μεταφορικών, οπότε και θα πει ότι είναι μάλλον προτιμότερο, είτε να πάει από το φυσικό κατάστημα, είτε να παραγγείλει από κάπου αλλού με χαμηλότερα μεταφορικά. Βέβαια, το πιθανότερο σενάριο είναι, τελικά, να μην πάει στο φυσικό κατάστημα, όπως και να μην ψάξει εκ νέου το προϊόν που αναζήτησε αρχικά...

Ο... τζάμπας αργοπεθαίνει στο Web

Αποχαιρέτα το web που ήξερες… Καθώς η μια ανατροπή διαδέχεται την άλλη και μάλιστα σε ορίζοντα μηνών, αντί για τα χρόνια και τις δεκαετίες στα οποία είμασταν συνηθισμένοι ως τώρα, το Web, ο Παγκόσμιος Ιστός, δεν θα μπορούσε να μείνει αλώβητος και ανεπηρέαστος απ’ όλες αυτές τις εξελίξεις.

Με τριάντα τόσα χρόνια την πλάτη του, δεν θα τον έλεγες δα και μικρούλη, αλλά –όντας ήδη μακριά από το όραμα του ‘εφευρέτη’ του, σερ Τιμ Μπέρνερς-Λι, που (ιδεαλιστικά, βεβαίως) ζητούσε ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση για όλους τους κατοίκους αυτού του πλανήτη, στο μέγα ψηφιακό αγαθό- ο Ιστός δείχνει να περνάει αυτή την εποχή τη μεγαλύτερη και πιο σημαντική ως τώρα μετάλλαξή του.

Παράδοση όποτε θες…

Με δεδομένο ότι πολλοί ασχολούνται με το αν υπάρχει ενδιαφερόμενος αγοραστής για τον Κωτσόβολο, ή αν και το Πλαίσιο είναι προς πώληση, οι ανακοινώσεις των εταιρειών περνούν πολλές φορές στα… ψιλά, όπως λέμε στη δημοσιογραφική γλώσσα. Όμως, η κίνηση της Κωτσόβολος να ανακοινώσει ότι δίνει τη δυνατότητα για παράδοση αγορών με ραντεβού, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος είχε αναφερθεί πριν από ένα χρόνο στο συγκεκριμένο θέμα, υποστηρίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι να παραδώσεις γρήγορα σε έναν πελάτη, αλλά να παραδώσεις όταν το επιθυμεί αυτός. Και αν η παραγγελία αφορά και ηλεκτρική συσκευή που χρειάζεται εγκατάσταση, να μπορείς να έχεις και το συνεργείο που θα κάνει την εγκατάσταση.

Το δικό μου είναι καλύτερο από το δικό σου

Μόλις επτά μήνες μετά την εισβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας, με την εμφάνιση του ChatGPT, κανείς πλέον δεν αμφιβάλλει πως βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, σ’ ό,τι αφορά στη σχέση μας με την ψηφιακή τεχνολογία.

Όσο κι αν εντείνονται οι εκκλήσεις για αυτοσυγκράτηση και οι συσκέψεις για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ώστε αυτή η «εισβολή» να έχει τις λιγότερες δυνατές δυσμενείς επιπτώσεις για την ανθρωπότητα, είναι πλέον γεγονός αναμφισβήτητο πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια ανατροπή που θα παίξει εφεξής καταλυτικό ρόλο στη ζωή μας.

Η πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού τώρα ξεκινά

Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας έχει γίνει πολύς λόγος για τα τελευταία χρόνια και είναι γεγονός ότι έχουν γίνει πολλά και σημαντικά βήματα προς την ψηφιοποίηση του δημοσίου τομέα και τη βελτίωση της εμπειρίας πολιτών και επιχειρήσεων, όσον αφορά στις συναλλαγές τους με τους φορείς του κράτους, αλλά και τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.

Όμως, η άποψη της στήλης είναι πως τα πραγματικά στοιχήματα και οι ουσιαστικές προκλήσεις βρίσκονται μπροστά μας.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2023 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search