Μπορεί ο τίτλος να σας μπέρδεψε και να μοιάζει με γρίφο, σαν κι αυτούς που λύναμε παιδιά (ή τουλάχιστον προσπαθούσαμε να λύσουμε), αλλά ο οικοδεσπότης σας καμία διάθεση δεν έχει να σας προβληματίσει – το αντίθετο, θα τα εξηγήσει όλα!
Όμως, αυτός ακριβώς ο τίτλος μου ήρθε στον νου, μόλις διάβασα πριν από λίγες ημέρες τι σχεδιάζει ο φοβερός και τρομερός Έλον (ένας είναι ο Έλον!) για να επεκτείνει ακόμα περισσότερο την ’τεχνο-κρατορία’ του (δική μου και πατενταρισμένη ήδη ονομασία…), η οποία καλύπτει πλέον όχι μόνο μέγα πλήθος από τα επίγεια, αλλά επίσης και τα διαστημικά – ας μην ξεχνάμε ότι στη δική του εταιρία ανέθεσε, πρόσφατα, η NASA να «αποσύρει» τον «αρχαίο» διαστημικό σταθμό, εκεί έξω, που δεν χρησιμοποιείται πια…
Το Web World News επικεντρώνεται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του digital marketing αλλά... στο Άγιο Πνεύμα των ημερών, θα μου επιτρέψετε να «μετακινηθώ» λίγο προς τον τομέα των πληρωμών σε φυσικά σημεία! Περισσότερο για να αναδείξω ότι το θέμα της εμπειρίας είναι εξίσου σημαντικό, είτε δραστηριοποιούμαστε στον φυσικό είτε στον ψηφιακό κόσμο.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη -το έχουμε πει τόσες φορές και δεν θα κουραστούμε να το επαναλαμβάνουμε- φέρνει με τις τεράστιες και πρωτόφαντες δυνατότητές της μια πραγματική επανάσταση σε μύριους όσους τομείς, ανατρέποντας όσα γνωρίζαμε ως τώρα και ανοίγοντας νέους δρόμους. Ο χώρος του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, με τις αλλαγές να είναι κρίσιμες και σημαντικές, τόσο στο back office των eShops, όσο και στις ίδιες τις πωλήσεις, επηρεάζοντας θετικά (αν όχι, απογειώνοντας…) την εμπειρία του πελάτη – περισσότερα γι’ αυτό, στη συνέχεια.
To ΑΙ είναι το πιο «καυτό» θέμα στις συζητήσεις του τεχνολογικού -και όχι μόνο- κλάδου. Η πραγματικότητα είναι, βέβαια, ότι αυτό που συζητάμε είναι το Generative AI, ήτοι η «έκδοση» της τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει την πιο φυσική αλληλεπίδραση ενός χρήστη με μία ΑΙ εφαρμογή. Πρόκειται για μία πολύ απλοϊκή περιγραφή του GenAI, αλλά μάλλον καταλαβαίνετε τι εννοώ.
Προφανώς, υπάρχει και η συζήτηση για την εμπλοκή του ΑΙ στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αν και η πραγματικότητα είναι πως το ΑΙ αξιοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Εκτός και αν θεωρείτε ότι οι προσωποποιημένες προτάσεις (recommendations) δεν βασίζονται σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης. Η πραγματικότητα είναι πως βασίζονται, όπως πολλές ακόμη υπηρεσίες που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Μια από τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής για περισσότερους από 2.000 οργανισμούς και επιχειρήσεις στην Ελλάδα, των οποίων η καλή και αδιάλειπτη λειτουργία επηρεάζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, το σύνολο των πολιτών αυτής της χώρας, είναι η συμμόρφωση με όσα επιβάλλουν οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί, πράξεις και νομικά πλαίσια με κεντρικό άξονα την κυβερνοασφάλεια – τη δική τους, αλλά και όλων ημών.
Περισσότερα: Έσο κυβερνο-έτοιμος! Η Ευρώπη παίρνει τα μέτρα της
Πόσες ομοειδείς εταιρείες χωρά μία αγορά; Αυτό είναι ένα από τα βασικά ερωτήματα που απασχολούν τους επιχειρηματίες σε οποιονδήποτε κλάδο. Και συνήθως η απάντηση είναι: όσες μπορεί να υποστηρίξει η αγορά στην οποία απευθύνονται.
Στην ελληνική αγορά των digital agencies υπάρχει ένας προβληματισμός που υπήρχε και πριν την πανδημία της COVID-19: μήπως οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο είναι πολλές; Μήπως πρέπει να συγχωνευθούν προκειμένου να μπορούν να υποστηρίξουν μεγαλύτερα projects και να κινηθούν ενδεχομένως και εκτός συνόρων;
Δεν χωράει αμφιβολία ότι, στο μέγα θέμα της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις προκλήσεις που βάζει σε πλείστους όσους τομείς της καθημερινότητάς μας, ενάμιση χρόνο μετά την «έκρηξη» του ChatGPT και τις ραγδαίες εξελίξεις που την ακολούθησαν, συνεχίζουμε να πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά.
Κανείς δεν μπορεί να πει με (σχετική, έστω) σιγουριά ότι σε τρεις – έξι – δώδεκα μήνες (οτιδήποτε περισσότερο είναι παρακινδυνευμένο) θα έχουμε φτάσει στο ‘άλφα’ ή στο ‘βήτα’ σημείο, από πλευράς εφαρμογών και χρήσεων. Και, σαν να μην έφτανε αυτό, προκύπτουν συνεχώς νέες προκλήσεις, από παράγοντες που δεν είχαν ως τώρα μπει στην ‘εξίσωση’, όπως για παράδειγμα η πορεία της παγκόσμιας οικονομίας…
Περισσότερα: Είναι ανάγκη να φτάσουμε στο 'γ-ΑΙ-α πυρί μιχθήτω';
Με περισσότερα από 3 δισ. εγγεγραμμένους χρήστες, το Facebook είναι το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά ο «βασιλιάς» των social media δεν έχει πλέον την ισχύ του παρελθόντος. Πολύ απλά, γιατί έχει «χάσει» εντελώς τη νέα γενιά, την αποκαλούμενη Generation Z, χωρίς να σημαίνει ότι πλέον τα πάει και ιδιαίτερα καλά και με τους millennials.
Μια από τις φράσεις-κλειδιά που ακούστηκε πάμπολλες φορές στη διάρκεια του διήμερου συνεδρίου στο πλαίσιο της EduTech Summit & Expo, της απόλυτα επιτυχημένης έκθεσης για εκπαιδευτικές υποδομές και όχι μόνο, η οποία πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Ζάππειο, ήταν η ‘κριτική σκέψη’.
Το critical thinking αναφέρθηκε ξανά και ξανά ως είδος εν ανεπαρκεία στις μέρες μας, αλλά και ως απαραίτητο ζητούμενο στην εποχή της νέας κανονικότητας, όπου το πανταχού παρόν Διαδίκτυο συνεπικουρούμενο πλέον από τις ασύλληπτες δυνατότητες που παρέχει σχετικά εύκολα σε κακόβουλους και μη η Τεχνητή Νοημοσύνη, μπορεί να «σερβίρει» κυριολεκτικά τα πάντα στους πάντες, σε ελκυστική και κυρίως ‘εύπεπτη’ συσκευασία.
Περισσότερα: Η κριτική σκέψη, ο Αριστοτέλης και η καθημερινότητα
Η ερώτηση με την οποία τιτλοφορείται το σημείωμα αυτής της εβδομάδας, προέκυψε κατά τη διάρκεια του Digital Marketing Conference που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή και Σάββατο στο πλαίσιο του φετινού ECDM Expo SE Europe event.
Άκρως πετυχημένο το συνέδριο και το αξιοσημείωτο ήταν πως μία στις δύο παρουσιάσεις είχαν στον τίτλο τους τo "ΑΙ". Και στις υπόλοιπες, ήταν εξαιρετικά σπάνια η περίπτωση να μη γίνει καμία -μα καμία- αναφορά στην τεχνητή νοημοσύνη.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77