Επωνύμως…

Καλώς την, την πρώτη πρόβλεψη για το ‘25!

Με το που μπήκε ο Νοέμβρης, δυο έθιμα έκαναν ‘παραδοσιακά’ την εμφάνισή τους: σήκωσαν αυλαία (πιο σωστά, στόλισαν βιτρίνα) τα πρώτα καταστήματα που πουλάνε χριστουγεννιάτικα στολίδια και -παράλληλα- είδαν το φως της δημοσιότητας οι πρώτες προβλέψεις για το τι μας περιμένει τον επόμενο χρόνο.

Βεβαίως, μιλάμε για τον κλάδο της Τεχνολογίας μονάχα, γιατί στα πολιτικά και τα οικονομικά δεν ξέρουμε τι μας περιμένει ούτε τους επόμενους δυο-τρεις μήνες, όχι τον επόμενο χρόνο, με τόσα που συμβαίνουν γύρω μας… Που, για να είμαστε ειλικρινείς, ως ένα βαθμό όλα αυτά επηρεάζουν και τις εξελίξεις στην τεχνολογία, όμως, σε αρκετούς τομείς ‘το νερό έχει μπει στο αυλάκι’ πλέον και δύσκολα μπορεί να γυρίσει πίσω.

Το SMS επιστρέφει;

Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια από τότε που το γραπτό μήνυμα ήταν συνυφασμένο με τα SMS, ή Short Message Service, όπως είναι η πλήρης ονομασία μίας από τις πλέον δημοφιλούς υπηρεσίας ψηφιακών τεχνολογιών όλων των εποχών.

Είναι μία υπηρεσία που τα τελευταία χρόνια είχε χάσει αρκετή από τη δημοτικότητα της και ειδικά για τις πιο νεαρές ηλικίες ήταν συνώνυμη με το παρελθόν. Και δη το μακρινό παρελθόν...

'Μασάει' ο Τζεφ; Όπως όλα δείχνουν, ναι!

Με λίγες μόνο ημέρες να απομένουν ως τις φετινές 60ες εκλογές στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών (Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, το μεγάλο ραντεβού με την ιστορία), μια από τις μεγάλες εκπλήξεις για το αμερικανικό κοινό ήταν η απόφαση της Washington Post, της εφημερίδας που αποκάλυψε το σκάνδαλο Γουότεργκέιτ (το οποίο έριξε, τελικά, από την εξουσία τον Ρεπουμπλικάνο τότε πρόεδρο, Ρίτσαρντ Νίξον), να τηρήσει για πρώτη φορά ‘αυστηρή ουδετερότητα’.

Μ’ άλλα λόγια, η παραδοσιακά Δημοκρατική εφημερίδα επέλεξε φέτος να μην πάρει θέση (‘στο όνομα της αντικειμενικής δημοσιογραφίας’, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό στις μέρες μας), υπέρ του ενός ή του άλλου υποψηφίου, αλλά να σταθεί (με ποικίλες δικαιολογίες) ανάμεσα στην Κάμαλα Χάρις και στον Ντόναλντ Τραμπ.

Μπορεί το ΑΙ να δώσει λύσεις για το λιανεμπόριο;

Οι μελέτες και οι έρευνες έχουν τη δική τους χρησιμότητα. Πολλές φορές δίνουν τροφή για σκέψη και αυτό ακριβώς μου συνέβη όταν διάβαζα την πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη του Retail Innovation Hub.

Περιέχει πολλά και ενδιαφέροντα θέματα, ενώ ασχολείται αρκετά με την τεχνητή νοημοσύνη και το πως μπορεί να δώσει απαντήσεις σε ορισμένες από τις σημαντικότερες προκλήσεις του λιανεμπορίου. Είτε μιλάμε για online πωλήσεις, είτε για αγορές σε φυσικά σημεία.

Εμείς και οι άλλοι – δυο διαφορετικοί κόσμοι

O χώρος της τεχνολογίας -ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη και ραγδαία επεκτεινόμενη ‘εισβολή’ της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας- δεν είναι προφανώς «ένας κόσμος ηθικός, αγγελικά πλασμένος», όπως τον ονειρευόταν πριν από δυο αιώνες ο ποιητής… Κάθε άλλο! Με δεδομένη την ολοένα μεγαλύτερη εξάρτησή μας από την ψηφιακή τεχνολογία, έχει μετατραπεί σε πεδίο ανηλεούς αγώνα για κυριαρχία ανάμεσα σε χώρες, συνασπισμούς και ηπείρους.

Η απεξάρτηση και η αυτονομία -τουλάχιστον όσον αφορά στα κύρια τεχνολογικά αγαθά, όπως η πρόσβαση στο διαδίκτυο και ο βασικός εξοπλισμός σε προσιτή τιμή- παραμένουν το μέγα ζητούμενο για κάθε κράτος ή ομάδα κρατών, όπως πχ. η Ενωμένη Ευρώπη, που μετέβαλε πρόσφατα τη στρατηγική της (το πάθημα της πανδημίας, η οποία διατάραξε για μήνες τις αλυσίδες τροφοδοσίας πλήττοντας ευθέως πολλές αγορές, ήταν σίγουρα ένα καλό μάθημα) και λαμβάνει πλέον σωρεία μέτρων και πρωτοβουλιών προς αυτή την κατεύθυνση.

Που οδηγεί η επιβράδυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου;

Πολλοί από όσους και όσες ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο θα έλεγαν ότι δεν χρειάζονται κάποια έρευνα για να συνειδητοποιήσουν ότι η αξία των online πωλήσεων παρουσιάζει επιβράδυνση στην Ελλάδα. Αλλά, καλό είναι να έχουμε και τα νούμερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2024, που δημοσιοποίησε ο Ecommerce Europe, μέλος του οποίου είναι ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), η εκτίμηση για τη φετινή χρονιά είναι πως οι online αγορές προϊόντων και υπηρεσιών στη χώρα μας θα κινηθούν στο επίπεδο των 18,2 δισ. ευρώ

Δεν προλαβαίνω, θα στείλω το avatar μου στο Zoom…

Φαντάσου, λέει, να σε καλούν σε μια τηλεδιάσκεψη, σε ένα από αυτά τα Zoom meetings, που τα χορτάσαμε στη διάρκεια της πανδημίας (και ‘χόρτασε’ κι η ίδια η εταιρία από έσοδα, καθώς μέσα σε λίγους μήνες έγινε μεγάλος παίκτης σε μια ως τότε περιφερειακή αγορά, η οποία γιγαντώθηκε εξ ανάγκης) και να μην μπορείς να πάρεις μέρος, γιατί θα βρίσκεσαι σε κάποια άλλη συνάντηση που δεν σηκώνει αναβολή ή ακύρωση.

Κι αυτό να μη σε πτοεί καθόλου, γιατί -φαντάσου, λέμε- έχεις έτοιμη τη λύση και τον ‘αντ’ αυτού’, ο οποίος θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη στη θέση σου, ακούγοντας, μιλώντας και κρατώντας σημειώσεις για λογαριασμό σου. Ένας συνάδελφος; Ένας φίλος; Ένας συνεργάτης; Τίποτα απ’ όλα αυτά – τον ρόλο του ‘αντ’ αυτού’ θα τον παίξει ένα avatar, το δικό σου avatar, με την όψη σου και τη φωνή σου, συμμετέχοντας στο zoom meeting.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να γίνουν digital

Για τις επιχειρήσεις, οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν μία μεγάλη ευκαιρία προκειμένου να γίνουν περισσότερο παραγωγικές, αλλά και ανταγωνιστικές. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά της ελληνικής οικονομίας, αλλά και τους ελεύθερους επαγγελματίες, η ευκαιρία είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Ο λόγος, είναι ότι πλέον ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές είναι διαθέσιμες για όλους, με το κόστος να κινείται σε ιδιαίτερα προσιτά επίπεδα. Όπως επίσης είναι σημαντικό ότι η εξοικείωση που υπάρχει με τη χρήση ψηφιακών συσκευών και ψηφιακών εφαρμογών, κάνει πιο εύκολη την αξιοποίηση μίας σειράς από λύσεις, οι οποίες βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα μίας επιχείρησης.

Κρυφή απειλή για την μονοκρατορία τής Google

Σύμφωνα με τα λεξικά, ηλεκτρονικά και μη, ‘μονοκρατορία’ είναι η συγκέντρωση της απόλυτης εξουσίας, η κυριαρχία ενός ανθρώπου ή και μιας επιχείρησης σε έναν τομέα ή και σε μια χώρα. Χαρακτηριστικό της, ο απόλυτος έλεγχος και η βασισμένη στο δίκαιο του ισχυροτέρου διαμόρφωση των κανόνων του παιχνιδιού.

Η Google, εν προκειμένω, κυριολεκτικά ‘διαφεντεύει’ από πολλά-πολλά χρόνια το χώρο της έρευνας και αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο – ήδη από το 2006 ο σχετικός όρος (Google it – ή, ‘γκουγκλάρισέ το’ επί το ελληνικότερο) προστέθηκε στο πάντα έγκυρο Oxford English Dictionary, κίνηση που αποτελεί χαρακτηριστική ένδειξη για την ευρεία αποδοχή και αναγνώριση αυτού του νεόκοπου, τότε, όρου.

Η σημασία των τηλεπικοινωνιακών υποδομών

Είμαστε στην εποχή που άπαντες ασχολούνται με την τεχνητή νοημοσύνη, ή για την ακρίβεια με το "ΑΙ" γιατί μάλλον είναι πιο cool να μιλάς για το «έι-άι» παρά να κάνεις λόγο για τεχνητή νοημοσύνη! Επίσης, πρέπει να μιλάς για ΑΙ σαν να το ξέρεις χρόνια και φυσικά, είναι απαραίτητο ως εταιρεία να δηλώνεις ότι έχεις διάφορα projects για AI. Ακόμη και αν δεν έχεις...

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search