Επωνύμως…

Το video περιεχόμενο μπορεί να αποδειχθεί μία καλή επένδυση

Με τα ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα να είναι πλέον πολυάριθμα, το θέμα του ψηφιακού μάρκετινγκ έχει τη δική του, μεγάλη σημασία.

Γενικότερα, το ζητούμενο για ένα eshop είναι να βρει τρόπους διαφοροποίησης, προκειμένου να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Και η δημιουργία περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου της διαφοροποίησης.

Το ChatGPT έκλεισε ένα χρόνο στη ζωή μας - μόνο!

Η περασμένη Πέμπτη ήταν «ημέρα γενεθλίων» για το ChatGPT, την πρώτη μορφή GenerativeAI. Μπήκε στη ζωή μας στις 30 Νοεμβρίου του 2022, σαρώνοντας στο διάβα του πολλούς από τους κανόνες του παιχνιδιού που ως τότε γνωρίζαμε και φέρνοντας ανατροπές που ούτε καν φανταζόμασταν. Και τι δεν συνέβη σ’ αυτόν τον ένα χρόνο…

Πρώτα-πρώτα, μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες από την  παρουσίασή του αναδείχθηκε στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη καταναλωτική εφαρμογή στην ιστορία – στα μέσα Δεκεμβρίου είχε ήδη 58 εκατ. επισκέψεις, τον Ιούνιο του ’23 είχε φτάσει στα 1,8 δισ. (σε μηνιαία βάση, πλέον) και η δημιουργός του, OpenAI, επιμένει πως η ιστοσελίδα του συγκαταλέγεται σταθερά σ’ εκείνες με τους περισσότερους επισκέπτες, παγκοσμίως.

Η ταχύτητα με την οποία αναπτύχθηκε ήταν κάτι απίστευτο, όμως η συνέχεια ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή.

Μέσα σ’ αυτούς τους 12 μήνες (δανειζόμαστε στοιχεία και από τον σχετικό απολογισμό του CNN) κατόρθωσε, μεταξύ πολλών άλλων:

- να αναστατώσει τη Silicon Valley (με όλες τις εταιρίες να παρουσιάζουν τις δικές τους εκδοχές και να ανταγωνίζονται ποια θα προλάβει να μπει και να «πιάσει στασίδι» στο νέο, αχαρτογράφητο πεδίο),

- έφερε τα πάνω-κάτω στη Wall Street, ανεβάζοντας «στον Θεό» εκείνους που πρόλαβαν (βλέπε Nvidia) και ρίχνοντας στα Τάρταρα τους (πολλούς) ολιγωρούντες,

- «πάγωσε» το Hollywood και ξεσήκωσε σε ιερό πόλεμο τους απανταχού συγγραφείς (για θέματα ΙΡ και τους δυο – καθόλου τυχαία, η πρωτοβουλία της ΙΒΜ να καλύπτει εκείνη τα δικαστικά έξοδα των πελατών της, αν προκύψουν τέτοια θέματα),

- άλλαξε (προς το καλύτερο; προς το χειρότερο; δεν «κάθισε η μπίλια», ακόμα) το εκπαιδευτικό οικοσύστημα που δεν θα είναι ποτέ πια το ίδιο,

- ταρακούνησε τον χώρο του επιχειρείν (ποιος εχέφρων επιχειρηματίας, ανεξαρτήτως κλάδου, δεν περιλαμβάνει πλέον την αξιοποίηση των καινοφανών δυνατοτήτων του ΑΙ στη στρατηγική του;) και, βέβαια,

- πανικόβαλε τους απανταχού διεθνείς οργανισμούς και το πολιτικό σύστημα (που τρέχει και δεν φτάνει, με αλλεπάλληλες συναντήσεις και επαφές) προκειμένου να αντιμετωπίσει εγκαίρως τα μεγάλα προβλήματα, αλλά και να αδράξει τις τεράστιες ευκαιρίες, που πρόβαλαν με την επικράτησή του και τη «γέννηση» μιας νέας αγοράς. Που, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg, το μέγεθός της θα φτάσει μέσα στην επόμενη δεκαετία τα 1,3 τρισ. $...

Προφανώς, λοιπόν, δεν ήταν απλή σύμπτωση η εστίαση στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τις δυο (καλή και κακή) πλευρές της, τόσο από τον πρωθυπουργό, όσο και από τα ανώτερα στελέχη της Google, στη διάρκεια της πανηγυρικής εκδήλωσης για τα 15 χρόνια παρουσίας της εταιρίας στην Ελλάδα, την προηγούμενη Πέμπτη (διπλά τα γενέθλια…).

Οι δεύτεροι μίλησαν για τις πολλές εφαρμογές που είναι πλέον διαθέσιμες και τη δική τους συμβολή στην ανάπτυξη των σχετικών τεχνολογιών και λύσεων, ενώ ο πρώτος αποκάλυψε τους τρεις τομείς δημοσίου συμφέροντος (κλιματική αλλαγή – υγεία – παιδεία) στους οποίους θα ρίξει αρχικά βάρος η χώρα (αυτή την εβδομάδα, θα δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες από τον καθ΄ ύλην αρμόδιο υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου), υπογράμμισε ότι αναμένουμε πολλά από τη νεόκοπη Συμβουλευτική Επιτροπή σε θέματα ΑΙ με πρόεδρο τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη, ενώ δεν παρέλειψε κι αυτός να τονίσει την ανάγκη έγκαιρης ρύθμισης του νέου οικοσυστήματος, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι (πολλοί) κίνδυνοι λόγω εσφαλμένης χρήσης.

Ανάμεσά τους, η αδιαφάνεια (τα διαβόητα black boxes με τους αλγορίθμους, που κανείς δεν ξέρει πώς και με ποιες προδιαγραφές-στόχους δημιουργήθηκαν), η απώλεια κατά το μεταβατικό στάδιο εκατομμυρίων θέσεων εργασίας με ό,τι αρνητικές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτή η δυσμενής εξέλιξη, η αναπόφευκτη σε κάποιο βαθμό σύγκρουση της μηχανής (που θα αποφασίζει για καλό ή για κακό) με τον άνθρωπο, ειδικά με όσους δεν μπορούν ή δεν θέλουν να συνεργαστούν μαζί της, όπως θα ήταν η ιδανική συνέχεια.

Προφανώς, κυκλοφορούν και δυστοπικά σενάρια, στα οποία ο άνθρωπος χάνει σταδιακά τον έλεγχο της μηχανής. Αλλά, γι’ αυτό υπάρχουν οι κανόνες και οι ρυθμίσεις - αρκεί ό,τι είναι να γίνει, να γίνει γρήγορα και όχι εκ των υστέρων…

Για την ώρα, βιώνουμε ακόμα τη ‘βρεφική’ ηλικία του GenerativeAI! Και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γράφουμε του χρόνου τέτοια εποχή (καλά να είμαστε…) στα δεύτερα γενέθλια του ChatGPT – ή όπως αλλιώς μπορεί να λέγεται η (σχεδόν σίγουρη) μετεξέλιξή του…

Τι μάθαμε στη φετινή Black Friday

Ήταν μία ιδιόμορφη Black Friday η φετινή. Κυρίως επειδή, όπως ανέφερα και στο προηγούμενο σημείωμα της στήλης, έμοιαζε περισσότερο με μία «κλασική» περίοδο εκπτώσεων παρά με μία «κλασική» Black Friday, με τα καταστήματα γεμάτα από κόσμο να ψάχνουν προσφορές και τις εταιρείες που πωλούν online να μην προλαβαίνουν να ανταποκριθούν στις παραγγελίες.

Θα μπορούσε να πει κανείς όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος, ότι τα eshops ήταν καλύτερα προετοιμασμένα από προηγούμενες χρονιές και αυτό ισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Αλλά η αίσθηση που είχαν όλοι όσοι ασχολούνται με το χώρο του λιανεμπορίου ήταν ότι η φετινή Black Friday είχε αρκετές ιδιαιτερότητες.

Το δικαίωμα στην επιδιόρθωση αλλάζει πολλά

Μέσα στους σεισμούς, λιμούς και καταποντισμούς, στους πολέμους και τις αντάρες που βιώνουμε τις τελευταίες ημέρες, είχαμε μια εξέλιξη που μάλλον «πέρασε στο ντούκου», κατά το κοινώς λεγόμενο – μ’ άλλα λόγια, δεν της δόθηκε η σημασία που της άξιζε.

Λίγες ήταν οι αναφορές στα μέσα ενημέρωσης και περιορισμένος ο αντίκτυπος, παρότι οι επιπτώσεις μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικές και πολλά ίσως αλλάξουν τα επόμενα χρόνια στον χώρο της τεχνολογίας, ειδικά όσον αφορά στις άπειρες ψηφιακές συσκευές που όλοι χρησιμοποιούμε πλέον στην καθημερινότητά μας.

Black Friday: Οι εκπτώσεις "αλλιώς"

Ήρθε επιτέλους(;) και αυτή η εβδομάδα. Η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, η επόμενη μέρα της Ημέρας των Ευχαριστιών (Thanksgiving Day) που γιορτάζουν οι Αμερικανοί και αποφασίσαμε και εμείς να την έχουμε ως μία ακόμη «γιορτή». Εδώ αρχίσαμε να γιορτάζουμε στην Ελλάδα το Halloween, το Black Friday θα γλίτωνε;

Η Black Friday είναι μία σημαντική ημέρα για το λιανεμπόριο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πλέον είναι και για την Ελλάδα. Αν και θεωρώ ότι έχουμε αλλάξει εντελώς το concept γύρω από το Black Friday. Καταρχάς γιατί έχει εξελιχθεί σε... Black Month, δεδομένου ότι οι προσφορές έχουν ξεκινήσει από τις αρχές Νοεμβρίου και διαρκούν συνήθως και 2-3 μέρες μετά την «Μαύρη Παρασκευή».

Η Ευρώπη ποντάρει πολλά στην Τεχνητή Νοημοσύνη!

Ο οικοδεσπότης αυτής της στήλης ομολογεί μετά παρρησίας ότι συμμερίζεται την άποψη κάποιων «σοφών» πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα προκαλέσει τα επόμενα χρόνια πλήθος από ανατροπές και αλλαγές στη ζωή μας, οι οποίες μπορούν να συγκριθούν μονάχα με την έλευση και αξιοποίηση του ηλεκτρισμού στην καθημερινότητα των προγόνων μας, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα!

Γι’ αυτό αποκτά ιδιαίτερη και βαρύνουσα σημασία ποιος θα έχει το «πάνω χέρι» στον αγώνα δρόμου μεταξύ των διαφόρων χωρών για την ανάπτυξη εφαρμογών και, εν τέλει, του περί το ΑΙ οικοσυστήματος, καθώς ο νικητής (που ακόμα παίζεται ποιος θα είναι, καθώς το παιχνίδι μόλις άρχισε) δεν θα «τινάξει την μπάνκα στον αέρα» μεμιάς, όμως σίγουρα θα αποκτήσει ικανό και μετρήσιμο προβάδισμα σε κύρος, χρήμα και ισχύ έναντι των αντιπάλων του, στον παγκόσμιο στίβο.

Ισορροπώντας μεταξύ καινοτομίας και ανταγωνιστικών τιμών

Σε αρκετές περιπτώσεις αξίζει να διαβάσεις λίγο πιο προσεκτικά τα συμπεράσματα μίας έρευνας. Γιατί βρίσκεις ένα – δύο πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα, πέραν αυτών που προσελκύουν αμέσως το ενδιαφέρον αυτών που τη διαβάζουν.

Ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι η πρόσφατη έρευνα της Klarna, τα περισσότερα συμπεράσματα της οποίας είναι μάλλον αναμενόμενα: οι περισσότεροι Έλληνες θέλουν το BNPL, οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται και οι καταναλωτές συγκρίνουν τιμές πριν κάνουν αγορές.

Από το αυτί και στην… Επιτροπή

Τους τελευταίους μήνες ασχοληθήκαμε από αυτή τη στήλη όχι μια και δυο, αλλά πολλές (λόγω της σπουδαιότητας του θέματος) φορές με τις διάφορες Πράξεις (Acts), δηλαδή τα κανονιστικά πλαίσια τα οποία επεξεργάζεται, υλοποιεί και σταδιακά ενεργοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να βάλει τάξη στο άναρχο για την ώρα πεδίο των διαφορετικών μεν, αλλά συχνά αλληλο-εμπλεκόμενων οικοσυστημάτων γύρω από τις «αναδυόμενες» τεχνολογίες.

Δικαιολογώντας σε σταθερή βάση τον τίτλο του «νομοθέτη» των νέων τεχνολογιών ("οι ΗΠΑ καινοτομούν, η Κίνα ακολουθεί και η Ευρώπη νομοθετεί", είναι η mantra των τελευταίων ετών) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παίρνει όλο και πιο συχνά τέτοιες πρωτοβουλίες.

Τα όρια στο εμπόριο είναι πλέον πολύ δυσδιάκριτα

Μία από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές ειδήσεις των τελευταίων εβδομάδων είναι η εξαγορά τής Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ.

Μία πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση, που αναμένεται να οδηγήσει σε ένα ντόμινο εξελίξεων στην ελληνική αγορά, κυρίως όσον αφορά το κομμάτι των λιανικών πωλήσεων.

ΑΙ: Kάλλιο αργά, παρά ποτέ

Μα, πάλι για ΑΙ θα γράψεις; Πάλι! Ο οικοδεσπότης αυτής της στήλης κατανοεί μεν την κόπωση από τις επαναλήψεις, αλλά επιμένει στο ‘πάλι’. Κι αυτό, επειδή τις τελευταίες ημέρες έχουν συμβεί πολλά που το δικαιολογούν.

Όχι απλώς τα «τρέχοντα», δηλαδή εξελίξεις που ‘συντηρούν’ την καθημερινότητα στον χώρο, αλλά σημαντικότερα και σημαδιακά για το παρόν και το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης γεγονότα, που -όπως όλα δείχνουν- θα μας φέρουν κοντύτερα στη διαμόρφωση ενός αρχικού τουλάχιστον modus vivendi με «τη μεγαλύτερη επανάσταση στη ζωή του ανθρώπου μετά την ανακάλυψη της φωτιάς», όπως έχει χαρακτηριστεί η είσοδος του ΑΙ στη ζωή μας…

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2023 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search