Επωνύμως…

Ο δρόμος που έχουν να διανύσουν τα online σούπερ μάρκετ

Ο δρόμος που έχουν να διανύσουν τα online σούπερ μάρκετ

Για την αξιοποίηση του Διαδικτύου ως καναλιού πωλήσεων, υπάρχει η περίοδος πριν και μετά τον κορωνοϊό, όσον αφορά στα σούπερ μάρκετ. Δεν υπάρχει, εκτιμώ, άλλος κλάδος του λιανεμπορίου όπου το online αυξήθηκε περισσότερο από ότι στα σούπερ μάρκετ. Τόσο για τις παραδοσιακές αλυσίδες, όσο και για τις πλατφόρμες που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά online, στις οποίες προστέθηκαν και αυτές των marketplaces, όπως το e-food και η Wolt.

Αυτή τη στιγμή, για τα σούπερ μάρκετ, το online κανάλι είναι αρκετά δυνατό μεν, αλλά ακόμη έχει πολύ δρόμο να διανύσει. Κυρίως όσον αφορά στην εμπειρία που προσφέρει. Γιατί, ναι μεν είναι πολύ εξυπηρετικό να έρχονται τα ψώνια απευθείας στην πόρτα του σπιτιού σου, αλλά υπάρχουν και ουκ ολίγα ζητήματα - και πολλά παράπονα. Κυρίως όσον αφορά στις καθυστερήσεις παράδοσης, στις διαφορετικές τιμές, αλλά και στο ότι πολλά προϊόντα δεν υπάρχουν online, παρά μόνο στα φυσικά καταστήματα.

Προφανώς και η άσκηση είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες έχουν στηθεί με διαφορετικό τρόπο. Υψηλόβαθμο στέλεχος αλυσίδας σούπερ μάρκετ μου έλεγε πριν από χρόνια ότι το ιδανικό σενάριο θα ήταν να γίνεται μεν η παραγγελία online, αλλά ο καταναλωτής να πηγαίνει και να παραλαμβάνει τα ψώνια από το κατάστημα που επιθυμεί. Όμως, αυτό είναι το λιγότερο δημοφιλές σενάριο μεταξύ των καταναλωτών.

Ουσιαστικά, το πρώτο ζητούμενο είναι η κοινή εμπειρία, το αποκαλούμενο και omnichannel. Δεν είναι εύκολο, αλλά αυτό έχει συνηθίσει πλέον ο καταναλωτής από άλλους κλάδους του λιανεμπορίου και το ίδιο θέλει και από τα σούπερ μάρκετ. Το ερώτημα είναι, βέβαια, αν ο καταναλωτής είναι διατεθειμένος να πληρώσει μία έξτρα χρέωση για να του έρχονται στα ψώνια στο σπίτι. Ένα ποσό που θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως φιλοδώρημα για τους εργαζόμενους που κάνουν τις παραδόσεις κατ’ οίκον.

Ένα δεύτερο ζητούμενο, είναι η αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να βλέπει όλα τα προϊόντα και τους κωδικούς που είναι διαθέσιμοι. Κάτι που έχει ιδιαίτερες δυσκολίες αν μιλάμε για dark stores, ή για μία αλυσίδα με έναν τεράστιο αριθμό καταστημάτων. Είναι ένας τομέας όπου το ΑΙ θα μπορούσε ενδεχομένως να βοηθήσει, αλλά χρειάζεται μία διαφορετική προσέγγιση από την πλευρά του εκάστοτε σούπερ μάρκετ. Και αυτή η διαφορετική προσέγγιση απαιτεί μία αλλαγή κουλτούρας, κάτι που έχει αποδειχθεί πολλάκις ότι είναι το μεγαλύτερο στοίχημα, όταν μιλάμε για ψηφιακό μετασχηματισμό.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search