Εντυπωσιακό το case study που παρουσιάστηκε στο πρόσφατο συνέδριο της eCommerce Expo
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του πρόσφατου (πλην περσινού, καθώς άλλαξε πλέον ο χρόνος) διήμερου συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της eCommerce Expo ’18, ήταν η παρουσίαση του case study με αντικείμενο την αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σ’ έναν ιστορικό θεσμό των αγορών από το σπίτι, όπως είναι το La Redoute (έτος ίδρυσης 1873 – κοντά 150 χρόνια ζωής…), στη Γαλλία.
Αν και ο δημοφιλέστατος (και ογκωδέστατος) κατάλογος της εταιρίας ταχυδρομικών -από το 1922- και online -σήμερα- αγορών αποτελεί συλλεκτικό είδος, αφού από κάμποσα χρόνια δεν τυπώνεται πια, αλλά υφίσταται μόνο ηλεκτρονικά, η La Redoute μπορεί να υπερηφανεύεται ότι βρίσκεται πολύ μπροστά και στο χώρο του eCommerce.
Αυτό τόνισαν εμφατικά οι δυο παρουσιαστές του case study, η υπεύθυνη Social & Influencer Marketing της εταιρίας, Anna Faure, και ο Digital Strategy Consultant των Social Bakers, Federico Oliveri, ο οποίος είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της πιο πρόσφατης καμπάνιας της, στη Γαλλία.
Μιλώντας στο team του Web World News, λίγη ώρα πριν από την παρουσίασή τους στο συνέδριο, οι δυο στενοί συνεργάτες υπογράμμισαν τον σημαντικό ρόλο που παίζουν τα data analytics στη διαμόρφωση στρατηγικής, με στόχο την ενίσχυση της πρόθεσης αγοράς μέσω της αξιοποίησης δυο αξόνων, στο πλαίσιο πάντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτοί είναι αφενός η χρησιμοποίηση περιεχομένου που δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες, αφετέρου η αξιοποίηση influencers, προκειμένου να ενισχυθεί η εν δυνάμει διάθεση των χρηστών, να προχωρήσουν σε αγορές.
Με αιχμή του δόρατος, το Instagram
Παρότι, η La Redoute διατηρεί από τουλάχιστον μια δεκαετία παρουσία σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φυσικά με τις αναγκαίες επικαιροποιήσεις και προσαρμογές σε ετήσια βάση στο καθένα από αυτά, ανάλογα με την εκάστοτε στρατηγική της, έχει επιλέξει να δώσει ιδιαίτερο βάρος -απ’ ό,τι δήλωσαν οι συνομιλητές μας- στο Instragram, και μάλιστα είναι μια από τις πρώτες εταιρίες λιανικής στη Γαλλία, που δραστηριοποιήθηκε στο χώρο του Instagram shopping.
Δηλαδή; ρωτήσαμε την Anna Faure; «Μ’ ένα ‘κλικ’ στην εικόνα που βλέπεις στην οθόνη σου, όντας στη σελίδα του La Redoute στο Instagram, βλέπεις άμεσα σχετικές πληροφορίες και τιμές, καθώς μεταφέρεσαι στην επίσημη ιστοσελίδα online πωλήσεων της εταιρίας και προχωράς απλά και εύκολα στην αγορά».
Κι όπως μας εξήγησε ο Federico Oliveri, του οποίου η εταιρία συνέβαλε τα μάλα στη διαμόρφωση της σχετικής καμπάνιας, τα αποτελέσματα από πλευράς conversion rates είναι πολύ θετικά.
«Με τη συγκεκριμένη καμπάνια, η La Redoute μπόρεσε να δημιουργήσει μια ουσιαστική και ποιοτική ανάδραση με τους πελάτες της, το κοινό που είχε θέσει ως στόχο, με αποτέλεσμα πραγματικές αγορές και υψηλά conversions…» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η καμπάνια ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο, με την ανοιξιάτικη /θερινή collection, και είναι εστιασμένη 100% στις ανάγκες των καταναλωτών (συμπληρώνοντας πως αυτό «δεν είναι πάντα αυτονόητο»…)
Περιεχόμενο από τους χρήστες
Όπως εξήγησαν οι δυο συνομιλητές μας, τόσο σ’ εμάς, όσο και στο κοινό του συνεδρίου, λίγη ώρα αργότερα, τα προϊόντα παρουσιάζονται με συνοδευτικά σχόλια και αξιολογήσεις από άλλους καταναλωτές/αγοραστές, πραγματικούς σαν κι εκείνους…
«Μ’ αυτό τον τρόπο προσφέρουμε μπόλικο περιεχόμενο στους υποψήφιους αγοραστές, ώστε να τους διευκολύνουμε να πάρουν τις αποφάσεις τους», τόνισε η Anna Faure, που κλήθηκε επίσης να απαντήσει -ως πλέον αρμόδια, όπως μαρτυρεί και ο τίτλος της- και στο ερώτημα για τον ρόλο των influencer στη στρατηγική της εταιρίας.
«Πόσο τους χρησιμοποιείτε, λοιπόν;» «Πολύ!» είναι η άμεση και αυθόρμητη απάντησή της. «Τους αξιοποιούμε τα τελευταία πέντε χρόνια - η επιρροή τους είναι μαγική… μάλιστα, έχουμε αναπτύξει προσωπικές σχέσεις μαζί τους, τους ακολουθούμε και γράφουμε από κοινού ιστορία… για παράδειγμα, με μια κοπέλα-influencer είμασταν δίπλα της όταν παντρεύτηκε, όταν έμεινε έγκυος, όταν γέννησε – προβάλαμε τον τρόπο ζωής της, το life style της, σ’ όλα του τα στάδια, στους πελάτες μας…»