Ο Γενικός Διευθυντής του eBay για Ρωσία και Emerging Europe μιλάει στο Web World News
Μια διαφορετική και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα οπτική γωνία του παγκόσμιου ηλεκτρονικού marketplace eBay «φώτισε» με την ομιλία του, στη διάρκεια του συνεδρίου που συνόδευσε την πρόσφατη eCommerce Expo, το ανώτερο στέλεχος της πασίγνωστης επιχείρησης, Ίλια Κρέτοφ, που δεν αρνήθηκε βεβαίως να μιλήσει και στο team του Web World News.
Η νέα οπτική γωνία δεν είναι άλλη από αυτή του διευκολυντή εξαγωγών, που έρχεται να προστεθεί στις ήδη γνωστές, των αγορών και των πωλήσεων κάθε λογής αντικειμένου, κοινού ή σπάνιου, μεγάλου ή μικρού…
Με σπουδές Πληροφορικής & Οικονομίας στο πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης, προϋπηρεσία στις Mars και Google και ραγδαία ανέλιξη, από το 2013, που εντάχθηκε στο δυναμικό του, στο eBay (όπου έχει θητεύσει, επίσης, ως υπεύθυνος Marketing και Operations), o Γενικός Διευθυντής του για Ρωσία και Emerging Europe (όρος - ομπρέλα, που για το eBay -και, προφανώς, με τη δική του επιχειρηματική λογική- περιλαμβάνει τις σκανδιναβικές χώρες, τις πρώην ανατολικές, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα από τις χώρες της ΝΑ Ευρώπης, το Ισραήλ, αλλά και την Αφρική στο σύνολό της…) ξεκίνησε να μας μιλάει γι’ αυτόν ακριβώς τον νέο τομέα.
Μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα
«Πολλοί γνωρίζουν το eBay ως σημείο πωλήσεων και αγορών… όμως, η ανάπτυξη σ’ αυτούς τους χώρους είναι πλέον μειωμένη – αντίθετα, αυξάνει η χρήση του ως «όχημα εξαγωγών», καθώς το eBay ως marketplace προσφέρει έναν ευκολότερο τρόπο για την ανάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων και την αξιοποίηση ευκαιριών…
Από τον πρώτο κιόλας χρόνο, μπορείς να ξεκινήσεις πωλήσεις στο εξωτερικό, σε δεκάδες χώρες!» υπογράμμισε.
Ως προς αυτό, υπάρχουν κάποια στοιχεία ή μήπως τώρα μόλις ξεκινάμε;
«Έχουμε ήδη 12.000 ενεργούς λογαριασμούς για πωλητές, που ανήκουν είτε σε επιχειρήσεις είτε σε μεμονωμένους επιχειρηματίες στην Ελλάδα και αυξάνουν διαρκώς. Αυτός, άλλωστε, είναι κι ένας από τους λόγους που βρίσκομαι στην Αθήνα – η αγορά σας, η ελληνική αγορά, έχει ενδιαφέρον για εμάς, υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης και διαθέτετε προϊόντα για τα οποία υπάρχει ενδιαφέρον απ’ όλο τον κόσμο - για παράδειγμα, ελαιόλαδο, μέλι κι άλλα παραδοσιακά προϊόντα…
Όμως, δεν είναι σωστό να μένουμε στα στερεότυπα – υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα που, για παράδειγμα, μεταπωλούν με μεγάλη επιτυχία μέσω του eBay αξεσουάρ και ανταλλακτικά για αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες…»
Εσείς προσωπικά συμμετέχετε, πουλάτε κάτι στο eBay; Αν ήσασταν χρήστης τι θα επιλέγατε να πουλήσετε;
«Μπα, δεν έχω το χρόνο… Αν είχα, όμως, θα στρεφόμουν περισσότερο στα είδη σπιτιού και στα αξεσουάρ κηπουρικής – αν πουλούσα δε από Ελλάδα, θα εστίαζα στα ποιοτικά ελληνικά καλλυντικά, που έχουν αποκτήσει φήμη στο εξωτερικό».
Το marketplace είναι ανοικτό σε κάθε ηλικία; «Βεβαίως, οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει – η ηλικία δεν παίζει ρόλο…»
Τι θα θέλατε να πείτε σε κάποιον χρήστη του Internet που δεν έχει ως τώρα εμπλοκή με το eBay;
«Θα ‘θελα να τον ενθαρρύνω και να τον προτρέψω να κυνηγήσει τις ευκαιρίες -τι μπορεί να κάνει από πλευρά εξαγωγών. Έτσι κι αλλιώς, το κόστος εισόδου την πλατφόρμα είναι μηδενικό κι όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στην παγκόσμια αγορά, που εξυπηρετούμε…»
Η σχέση σας με τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης πόσο θερμή είναι; γιατί έχουμε την εντύπωση πως δεν είναι και τόσο έντονη…
«…ώστε να μάθουν οι υποψήφιοι αγοραστές για τυχόν ευκαιρίες, εννοείτε; Κοιτάξτε, τα περισσότερα ελληνικά προϊόντα κατευθύνονται στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία… εκεί υπάρχει σημαντική παρουσία του eBay στα κοινωνικά δίκτυα, το φροντίζουμε ιδιαίτερα!
Και στην Ελλάδα, πάντως, μέλη της ομάδας μας συνεργάζονται με τους αγοραστές, επιδιώκουμε συνέργειες, αλλά φυσικά στο εξωτερικό η παρουσία μας στα social media είναι πολύ εντονότερη».
Θεωρείτε ως ανταγωνιστές σας κάποιες εφαρμογές που προσπαθούν να κάνουν κάτι ανάλογο, ως marketplaces μέσα από κοινωνικά δίκτυα, όπως για παράδειγμα το Facebook;
«Ναι, γίνεται αυτό, είναι -θα έλεγα, με την καλή έννοια- μια μορφή γκρίζας αγοράς. Πολλοί είναι αυτοί που πουλάνε μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Instragram, Facebook κλπ. Δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένα στοιχεία, ίσως επειδή αυτή η πρακτική είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, αλλά όντως υπάρχει αυτή η τάση…
Μάλιστα, το eBay συνεργάζεται στις ΗΠΑ με το Facebook, για την αντιμετώπιση αυτού του θέματος…
Εμείς πιστεύουμε πολύ σ’ αυτό που αποκαλείται distributed commerce (ΣΣ. κατανεμημένο εμπόριο, σε ελεύθερη απόδοση, στα ελληνικά), οπότε σε τελική ανάλυση δεν μας νοιάζει αν ο καταναλωτής αγοράζει προϊόντα, πχ. τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που του αρέσει να παίζει, μέσω του Facebook ή όποιου άλλου.
Γι’ αυτό μιλάμε με άλλα marketplaces, το ίδιο το FB και άλλους εταίρους, ώστε τελικά τα προϊόντα να παρουσιάζονται με το σωστό τρόπο, στο σωστό κοινό που θέλει να αγοράσει».