Στον κλάδο των ψηφιακών τεχνολογιών η δημιουργία νέων όρων είναι κάτι πολύ συνηθισμένο. Ιδίως όρων που έχουν μέσα τη λέξη "tech". Έτσι, γίνεται λόγος για το health tech, το proptech, το edutech. Και πλέον υπάρχει και το retail tech. Είναι ένας κλάδος που περιλαμβάνει πλέον πολλά περισσότερα από όσα νομίζουμε και έχει αρχίσει να φέρνει πιο κοντά τα φυσικά με τα ψηφιακά κανάλια πώλησης.
Όταν άρχισε να γίνεται λόγος για τις ψηφιακές εφαρμογές, λύσεις, αλλά και hardware που απευθύνονται στο χώρο του λιανεμπορίου, θα έλεγε κανείς ότι υπήρχαν δύο μεγάλες κατηγορίες: μία που απευθυνόταν στα φυσικά σημεία και μία για τα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων και δη το web.
Τώρα, όμως, αυτό δεν υφίσταται καθώς οι εφαρμογές και λύσεις «νέας γενιάς» καλύπτουν ανάγκες και των δύο, ή έρχονται να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα των δύο «πλευρών». Για παράδειγμα, μία λύση που επιτρέπει σε ένα φυσικό κατάστημα να προβάλλονται πληροφορίες και δεδομένα που έρχονται από το digital κανάλι, δεν είναι μία «υβριδική» λύση; Ή τουλάχιστον μπορεί να αποκληθεί έτσι;
Αντίστοιχα, βλέπουμε όλο και περισσότερα εργαλεία, κυρίως σε τομείς που σχετίζονται με την προσωποποίηση και την εξυπηρέτηση του πελάτη σε online περιβάλλοντα να αξιοποιούνται σε φυσικά σημεία πώλησης. Και δεν είναι μόνο εργαλεία στα οποία έχουν πρόσβαση οι εργαζόμενοι σε ένα φυσικό κατάστημα μίας αλυσίδας, αλλά ακόμη και οι ίδιοι οι πελάτες!
Πρακτικά, οι αλυσίδες καταστημάτων αλλά και γενικότερα οι εταιρείες του λιανικού εμπορίου αρχίζουν να μην θεωρούν ότι είναι διαφορετικά τα φυσικά από τα online κανάλια. Και εκτιμούν ότι όλα τα κανάλια θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με τέτοιο τρόπο, ώστε αφενός ο πελάτης να εξυπηρετείται με τον βέλτιστο τρόπο και αφετέρου να μειώνεται το κόστος για την εταιρεία, με παράλληλη αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων.
Πρόκειται για μία τάση που θα γίνεται όλο και πιο έντονη στο επόμενο διάστημα. Ιδίως από τη στιγμή που οι εταιρείες του λιανεμπορίου συνειδητοποιούν ότι ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι απλά η δημιουργία ενός eShop, αλλά μία αλλαγή τής νοοτροπίας και του τρόπου προσέγγισης όλων των διαδικασιών τους. Τόσο στο front end, όσο και στο back end.