
Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια από τότε που το γραπτό μήνυμα ήταν συνυφασμένο με τα SMS, ή Short Message Service, όπως είναι η πλήρης ονομασία μίας από τις πλέον δημοφιλούς υπηρεσίας ψηφιακών τεχνολογιών όλων των εποχών.
Είναι μία υπηρεσία που τα τελευταία χρόνια είχε χάσει αρκετή από τη δημοτικότητα της και ειδικά για τις πιο νεαρές ηλικίες ήταν συνώνυμη με το παρελθόν. Και δη το μακρινό παρελθόν...
Με την έλευση εφαρμογών όπως το WhatsApp, το Viber, το Signal, το Telegram, αλλά και δυνατότητες για ανταλλαγή μηνυμάτων μέσα από social media όπως το Facebook, το Instagram και το LinkedIn, η πραγματικότητα είναι πως το SMS είχε μείνει σημαντικά πίσω σε λειτουργικότητα και δημοτικότητα. Συν, ότι υπήρχε και ένα κόστος χρήσης που δεν υπήρχε στις άλλες πλατφόρμες. Αν και αυτό που κυρίως περιόριζε τη δημοτικότητά του, ήταν ότι δεν είχε πολλές επιλογές σε θέματα όπως είναι η διαδραστικότητα, η αποστολή emojis και άλλων δυνατοτήτων που υπάρχουν στις πλατφόρμες instant messaging.
Αλλά αυτό έχει αρχίσει πλέον να αλλάζει. Ένας βασικός λόγος, είναι η εμφάνιση του RCS (Rich Communication Service) που πρακτικά έχει φέρει όλες τις δυνατότητες των εφαρμογών instant messaging στο χώρο του SMS. Ή αν προτιμάτε των Μηνυμάτων (ή Messages) όπως αναφέρονται στην πλατφόρμα του Android. Και στο iOS, όμως, έχουμε πλέον διασύνδεση του RCS με το Facetime, δημιουργώντας νέα δεδομένα.
Ουσιαστικά, αυτή τη στιγμή το SMS έχει πολλές από τις ευκολίες και τις δυνατότητες των εφαρμογών instant messaging. Και αισθάνομαι ότι έχει αρχίσει να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος ακόμη και στις μικρότερες γενιές. Γιατί βλέπω να δέχομαι όλο και περισσότερα SMS τους τελευταίους μήνες σε σχέση με το παρελθόν. Όπως βλέπω ότι και εγώ στέλνω περισσότερα SMS. Ιδίως από τη στιγμή που η Google επιτρέπει να μπορείς να στέλνεις μηνύματα μέσα από το web, οπότε είναι πολύ πιο εύκολο να πληκτρολογείς από το laptop σου.
Αλλά νομίζω ότι ο λόγος της ενίσχυσης της δημοτικότητας είναι πως το SMS είναι πιο εύκολο να το δει ο παραλήπτης. Ή να το δει πιο γρήγορα σε σχέση με μία εφαρμογή instant messaging. Αν θέλει κάποιος να δει ένα μήνυμα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, θα προτιμήσεις το SMS γιατί αυτό θα το δει άμεσα.
Ενδεχομένως να είναι ψυχολογικό το θέμα, αλλά πολλοί χρήστες μεγαλύτερων γενιών πρώτα θα ελέγξουν τα μη αναγνωσμένα μηνύματα στην SMS εφαρμογή και μετά στο WhatsApp, στο Viber, στο Messenger ή σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων. Και ας λένε ότι οι νεαροί βλέπουν μόνο το Instagram. Και τα SMS τα βλέπουν μία χαρά. Κάτι που έχει τη δική του σημασία για όσους ασχολούνται με το χώρο των digital campaigns.