Επωνύμως…

Μαρία, μου δίνεις το τσιπάκι, εκεί δεξιά, σε παρακαλώ;

Τι σκαρφίστηκαν, πάλι, οι άνθρωποι – Chapeau!!! Ποιος; πού; πώς; τι έγινε, παιδιά; Χμμμμ… καλύτερα να τα πάρουμε από την αρχή: πιθανώς, πολλοί από εσάς, τους καλούς μας αναγνώστες, ήδη γνωρίζετε (και ίσως να το έχετε ήδη εφαρμόσει στην εργασία σας) τι σημαίνει το αρκτικόλεξο BYOD.

Ναι, σωστά το λέτε, είναι τα αρχικά των λέξεων Bring Your Own Device κι έχουν να κάνουν με την σχετικά πρόσφατη (πριν από την πανδημία, πάντως) τάση να χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι τις δικές τους συσκευές (laptop, notebook, tablet) στο γραφείο και, φυσικά, στο σπίτι. Αυτή η τάση ατόνησε στη συνέχεια, καθώς η covid μας έκλεισε όλους μέσα, επί εβδομάδες και μήνες. Έτσι, δεν χρειάστηκε να πάμε κάπου με τις συσκευές μας – εκεί ήταν κι εκεί έμειναν, για να μας εξυπηρετούν σε συνθήκες τηλε-εργασίας, έστω κι αν υπάρχουν άλλου είδους προβλήματα, πλέον, που πρέπει να βρουν λύση.

Όμως, ένα άλλο, παρόμοιο αρκτικόλεξο «έσκασε» πριν από λίγες ημέρες, με διαφορετικό μεν, παράδοξο δε περιεχόμενο: RYOD, με το «Β» να έχει γίνει «R» εκ του Repair – Επισκεύασε τη συσκευή σου. Και ποιος το λέει αυτό, παρακαλώ; Ούτε λίγο, ούτε πολύ, η… Apple! Ο κατασκευαστής που, ως τώρα, «δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του», όσον αφορά στην «ιερότητα» όχι μόνο των συσκευών της, αλλά και των ανταλλακτικών και των επισκευαστικών φροντίδων, οι  οποίες έπρεπε να γίνονται στα δικά της ή σε απολύτως εξουσιοδοτημένα κέντρα, με πανάκριβα και πάντα γνήσια ανταλλακτικά, γιατί μόνο έτσι μπορούσε να λυθεί το όποιο πρόβλημα (αν και αυτό δεν γινόταν πάντα, μεταξύ μας…) και να αποκατασταθεί η φυσιολογική λειτουργία της συσκευής.

Ξαφνικά, η ίδια εταιρία περνάει από το ένα άκρο στο άλλο: κλείνοντας στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας τη ρητή απαγόρευση κάθε επέμβασης σε κινητά και laptop, τώρα όχι μόνο τις επιτρέπει, αλλά είναι επιπλέον πρόθυμη να διαθέσει σε κάθε ενδιαφερόμενο (και παθόντα) χρήστη το ανάλογο kit εργαλείων, ανταλλακτικών και εγχειριδίων, με τη βοήθεια των οποίων θα κάνει την αναγκαία επισκευή μόνος του.

«Πέρασε κόσμε, το αφεντικό τρελάθηκε!» που φώναζαν οι παλιοί μανάβηδες στις λαϊκές αγορές. H «νέα εποχή» ξεκινάει με την εφαρμογή του μέτρου στις σειρές iPhone 12 και 13, από την αρχή του επόμενου χρόνου στην αμερικανική με σταδιακή επέκταση στις άλλες αγορές. Σταδιακή θα είναι και η αποδέσμευση των εξαρτημάτων: οθόνες, μπαταρίες, κάμερες και έπεται συνέχεια, με την εφαρμογή στα Mac της σειράς M1 να ακολουθεί.

Κάτι μας λέει, όμως, (κι όχι μόνο εμάς, σε λίγες ημέρες ίσως επαληθευτεί η γνωστή και σοφή παροιμία «ο κόσμος το ‘χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι»), πως αυτή η απόφαση εκ μέρους της Apple έχει απόλυτη σχέση με την απόφαση των ευρωπαϊκών αρχών, τον περασμένο Μάρτιο, που αποδέχθηκαν και νομοθέτησαν «Το δικαίωμα στην επισκευή». Με στόχο τον περιορισμό των ηλεκτρονικών αποβλήτων, επιβλήθηκε στους κατασκευαστές η υποχρέωση να διατηρούν ανταλλακτικά και να επισκευάζουν για μια περίοδο τουλάχιστον 10 χρόνων πλυντήρια, ψυγεία, στεγνωτήρες, οθόνες και τηλεοράσεις (σε πρώτη φάση), με τα κινητά, τα laptop κι άλλα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά να παίρνουν σειρά.

Οι καλές ή μη επιδόσεις των κατασκευαστών σ’ αυτόν τον τομέα, αναγράφονται πλέον στην «ταυτότητα» κάθε μηχανήματος και ως ένα βαθμό επηρεάζουν τις αποφάσεις των υποψήφιων αγοραστών – τουλάχιστον αυτό «μετράει» για τους νεότερους σε ηλικία και συνήθως πιο ευαισθητοποιημένους ως προς την προστασία του περιβάλλοντος, καταναλωτές. 

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ενεργοποίηση του Apple Self Service Repair Online Store έρχεται να καλύψει αυτήν ακριβώς την ανάγκη, έστω κι αν ο οικοδεσπότης σας δεν θεωρεί ιδιαίτερα πιθανό κάποιος χρήστης (εκτός κι αν είναι όχι μόνο μηχανικός, αλλά και τέλειος γνώστης της συγκεκριμένης τεχνολογίας) να αποπειραθεί να «βάλει χέρι» στο πανάκριβο κινητό ή στο Mac του, για να το επισκευάσει μόνος του, όση καθοδήγηση, εργαλεία και συμβουλές κι αν έχει – όλες αυτές οι συσκευές είναι τρομακτικά «συμπυκνωμένες» και περίπλοκες από πλευράς δομής που, το παραμικρό λάθος ή αβλεψία, μπορεί να κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα απ’ ό,τι ήταν στην αρχή…

Άρα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, μάλλον για επικοινωνιακό παιχνίδι «μυρίζει» η ιστορία και οι τεχνικοί στα απανταχού service (ειδικά της Apple, αλλά και της Microsoft, για την οποία κυκλοφόρησαν ανάλογες φήμες) μπορούν να σταματήσουν να κρατάνε την αναπνοή τους…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πόσο καλή λύση είναι τα smart lockers;

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν είναι άλλη από την παράδοση των δεμάτων των παραγγελιών. Το βασικό παράπονο των καταναλωτών στην Ελλάδα, είναι πως σε πολλές περιπτώσεις μία παραγγελία δεν παραδίδεται σωστά, πολύ απλά επειδή ο παραλήπτης δεν είναι στο σπίτι του την ώρα που έρχεται ο ταχυμεταφορέας! Και όχι μόνο αυτό, αλλά και ότι έρχονται μεν, αλλά δεν χτυπάνε κουδούνι και απλά αφήνουν ένα σημείωμα, ώστε ο πελάτης να περάσει από το κατάστημα της μεταφορικής εταιρείας για να παραλάβει...

Η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, θα μπορούσε να πει κανείς. Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα δίνουν την ευελιξία στον πελάτη να επιλέξει την ώρα παράδοσης, έστω και σε επίπεδο 4ωρου ή 8ωρου. Αρκετές εταιρείες ταχυμεταφορών ενημερώνουν την προηγούμενη ημέρα για την ώρα παράδοσης. Αλλά πολλές φορές, αφενός το σύστημα δεν λειτουργεί σωστά, αφετέρου αν ο πελάτης έχει κάποια ανηλειμμένη ή έκτακτη υποχρέωση δεν είναι και τόσο εύκολο να αλλάξει τ ο πρόγραμμά του προκειμένου να είναι σπίτι του την ώρα που θα περάσει ο ταχυμεταφορέας. Και το κυριότερο, είναι πως δεν είναι και τόσο βέβαιο ότι θα περάσει την ώρα για την οποία έχει λάβει ενημέρωση!

Μία από τις λύσεις που έχουμε αρχίσει να βλέπουμε να εφαρμόζεται, είναι αυτή των smart lockers. Δηλαδή, ερμάρια, ή ντουλαπάκια (έτσι είναι η «κανονική» μετάφραση) όπου η εταιρεία αφήνει την παραγγελία και στέλνει στον πελάτη έναν κωδικό για να ξεκλειδώσει την ασφάλεια και να παραλάβει το προϊόν του.

Η ιδέα ακούγεται καλή και ήδη έχουν αρχίσει οι πρώτες υλοποιήσεις και στη χώρα μας, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις μιλάμε κυρίως για πιλοτικά προγράμματα, σε μικρή κλίμακα. Όμως, ήδη έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται ορισμένα ζητήματα που πρέπει να λυθούν άμεσα.

Για παράδειγμα, για πόσο χρονικό διάστημα θα μπορεί να είναι σε ένα locker μία παραγγελία; Αν ο πελάτης λείψει σε ξαφνικό ταξίδι, τι συμβαίνει; Επίσης, θα υπάρχει επιπλέον χρέωση, ή έστω διαφορετική; Ο πελάτης θα πρέπει να δηλώνει εξαρχής ότι θέλει να παραλάβει από ένα locker, ή θα μπορεί να αλλάξει την επιλογή του μέχρι και μερικές ώρες πριν την παράδοση; Που βρίσκονται τα lockers; Είναι σε κάποιο σημείο επαρκώς φωτισμένο ή που υπάρχει κάποια -έστω υποτυπώδης- φύλαξη, ή θα βρίσκονται σε σκοτεινά σημεία όπου ο πελάτης δε θα αισθάνεται και τόσο ασφαλής ώστε να πάει και να πάρει π.χ. το νέο smartphone του, για το οποίο πλήρωσε 700-800 ευρώ;

Γενικώς, τα smart lockers έχουν πολλά θέματα που πρέπει να επιλυθούν πριν αρχίσουν να χρησιμοποιούνται εκτενώς. Και απαιτείται πολύ καλή προετοιμασία από την πλευρά των εταιρειών ταχυμεταφορών προτού κάνουν την κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Προσωπικά, πάντως, είμαι υπέρ των smart lockers. Γιατί πολύ απλά, δεν είμαι από αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να κάθονται στο σπίτι και να περιμένουν τον courier να καταφθάσει με την παραγγελία του. Αλλά δεν έχω πρόβλημα να πάω να κάνω την παραλαβή από ένα smart locker. Αρκεί, φυσικά, να έχουν λυθεί αρκετά από τα προβλήματα που ανέφερα πιο πάνω.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Ο μετασχηματισμός και οι "κερκόπορτες"

Ο οικοδεσπότης αυτής της στήλης είναι γνωστό… «μαμούνι» (και δεν ντρέπεται να το ομολογήσει), σ’ ό,τι αφορά στην περισυλλογή στοιχείων και δεδομένων, αναλύσεων και ερευνών, όλων εκείνων που συν-αποτελούν την «πρώτη ύλη», τα raw materials της δουλειάς μας, της δημοσιογραφίας, τα οποία είναι πάντα χρήσιμα και αναγκαία ανεξάρτητα από τον κλάδο (πολιτική, οικονομία, τέχνες, επιστήμες, τεχνολογία, αθλητισμός ή ό,τι άλλο) στον οποίο θητεύει καθένας μας.

Καθημερινά ψάχνει κάμποσες ώρες στο web (ευχαριστώ, άλλη μια φορά, sir Tim, για την τεράστια εφεύρεσή σου, η οποία άλλαξε τον κόσμο μας), για να διαβάσει, να βρει, να κατατάξει, να συσχετίσει αυτά τα «υλικά», ώστε -έπειτα από την ανάλογη επεξεργασία- να γράψει (επιτυχώς ή ανεπιτυχώς, εσείς κρίνετε) όσα διαβάζετε.

Ανάλογα με τις συνθήκες, κάποια αξιοποιούνται γρήγορα, κάποια μένουν αποθηκευμένα για μήνες, κάποια άλλα «πεθαίνουν» καθώς ξεπεράστηκαν από τις εξελίξεις και δεν ενδιαφέρουν πια, όμως υπάρχουν πάντα μερικά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που αξίζει να βγουν γρήγορα – ίσως όχι τόσο γρήγορα όσο στο web, στην ιστοσελίδα, στην τηλεόραση ή στην εφημερίδα, αλλά ακόμα «ζεστά».

Να, όπως συμβαίνει με την «ολόφρεσκη» παγκόσμια έρευνα της Deloitte, σχετικά με το «Μέλλον της Κυβερνοασφάλειας» (Future of Cyber), της οποίας τα αποτελέσματα δόθηκαν στη δημοσιότητα μόλις στις 11 Νοεμβρίου. Τι μας λένε αυτά; Σίγουρα όχι κάτι που δεν ξέραμε ή δεν μαντεύαμε. Όμως, οι αριθμοί και τα στοιχεία είναι πάντα χρήσιμα, όταν επιβεβαιώνουν τις ισχύουσες κοινές αντιλήψεις. Γιατί, πολλές φορές έχουμε αναφέρει από τούτο εδώ το ψηφιακό «μετερίζι» πως η ταχύτατη -λόγω της πανδημίας, βεβαίως- πλην βεβιασμένη μετάβασή μας από τον αναλογικό στον πλήρως ψηφιακό κόσμο, φέρνει πολλά καλά, αλλά κρύβει και κινδύνους, ειδικά σε θέματα ασφαλείας.

Η έρευνα της Deloitte έρχεται να επιβεβαιώσει περίτρανα με τα στοιχεία της αυτούς τους φόβους και να επαληθεύσει την κοινή αντίληψη για μεγάλη αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων, λόγω της ολοένα αυξανόμενης υιοθέτησης του ψηφιακού μετασχηματισμού στον δημόσιο και -πολύ περισσότερο- στον ιδιωτικό τομέα. Έτσι, στα αρχικά συμπεράσματά της επισημαίνει ότι μόνο στη διάρκεια του περασμένου χρόνου (κι όταν ακόμα δεν είχε πάρει τη σημερινή δυναμική του ο ψηφιακός μετασχηματισμός, για το 2020 μιλάμε), το 72% των 600 υψηλόβαθμων στελεχών με πρόσβαση στις λειτουργίες κυβερνοασφάλειας (συμπεριλαμβανομένων και στελεχών από την Ελλάδα) τα οποία συμμετείχαν στην έρευνα, ανέφεραν ότι οι οργανισμοί τους αντιμετώπισαν τουλάχιστον μία ως και δέκα κυβερνοεπιθέσεις.

Παρά τους κινδύνους, διαβεβαίωσαν σε ποσοστό 94% ότι η μετάβαση των συστημάτων τους στο cloud θα συνεχιστεί – όμως, οι τρεις στους τέσσερις εκπροσώπους οργανισμών με κερδοφορία άνω των 30 δισ. $ (επομένως, όσοι ανήκουν στους «προτιμητέους στόχους» από την πλευρά των κακόβουλων)  δήλωσαν ότι φέτος θα επενδύσουν πάνω από 100 εκατ. $ σε εφαρμογές και λύσεις κυβερνοασφάλειας.

Η έρευνα αποκαλύπτει πως οι κακόβουλοι τείνουν να αξιοποιήσουν ιδιαίτερα τις «κερκόπορτες» των συστημάτων ασφαλείας, δηλαδή τους τομείς όπου οι υποδομές στήθηκαν με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος, για να καλύψουν άμεσες ανάγκες, όπως αυτές που παρουσιάστηκαν στην εξ αποστάσεως εργασία και την υγεία. Συμπεραίνει, λοιπόν, με βάση τα ευρήματά της, ότι «τα σημεία που αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των κινδύνων του κυβερνοχώρου είναι οι υβριδικές τεχνολογίες πληροφορικής σε ποσοστό 41% και η κυβερνο-υγιεινή (cyber hygiene) σε ποσοστό 26%.

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αξιοποιούν την πρακτική της Μηδενικής Εμπιστοσύνης (Zero Trust), δηλαδή μια αρχιτεκτονική που βασίζεται στη θεμελιώδη αρχή του «ποτέ μην εμπιστεύεσαι, πάντα να επιβεβαιώνεις», προκειμένου να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ της επιχειρηματικής δραστηριότητας, της πληροφορικής και των τομέων του κυβερνοχώρου. Έτσι, επιτυγχάνεται η μείωση της επιχειρησιακής πολυπλοκότητας και η απλοποίηση ενσωμάτωσης διαφόρων οικοσυστημάτων. Οι επιχειρήσεις που αξιοποιούν την αρχή της «Μηδενικής Εμπιστοσύνης» οδηγούν τις εξελίξεις στον τομέα της οργανωτικής αλλαγής προκειμένου να επιτύχουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, χτίζοντας υποδομές ασφάλειας με τις οποίες μπορούν να χειριστούν την ταχύτητα αυτού του μετασχηματισμού».

Η έρευνα δείχνει -κι αυτό σίγουρα αποτελεί σημαντική τάση, που αξίζει να προσέξουμε- ότι μέσα στην επόμενη τριετία οι CIOs και CISOs θα συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στην κυβερνοασφάλεια, προβάλλοντας ως κύριους λόγους της υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών, τις μεγαλύτερες δυνατότητες (το 64%), την ενίσχυση της ιδιωτικότητας (59%), την ικανότητα συμμόρφωσης (50%) και τη βελτίωση της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας και πληροφόρησης (45%). Το μέλλον λαμπρό, αλλά προσοχή στο πού πατάμε…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Αναλύοντας τα δεδομένα

Μία από τις πιο hype λέξεις των τελευταίων ετών τείνει να είναι το «data» ή τα «δεδομένα» αν προτιμάτε τον ελληνικό όρο, ο οποίος απλά δεν ακούγεται τόσο... σημαντικός όσο ο αγγλικός, ο οποίος χρησιμοποιείται περισσότερο. Αν και το πιο σημαντικό θέμα, δεν είναι πώς ακούγονται ή αναφέρονται, αλλά η αξιοποίηση των δεδομένων.

Παίρνω αφορμή για τη συγκεκριμένη στήλη από την παρουσίαση που έκανε στο συνέδριο της ECDM Conference North ο Κωνσταντίνος Τσίπρας, Senior eCommerce & Digital Marketing Manager στη Leroy Merlin, ο οποίος επέμεινε πολύ στο θέμα της αξιοποίησης των δεδομένων, καθώς όταν τα χρησιμοποιείς σωστά, μπορούν να σε βοηθήσουν στη λήψη των σωστών αποφάσεων.

Μέχρι τώρα, η συνήθης πρακτική σε πολλές επιχειρήσεις είναι να παίρνουν αποφάσεις και να κάνουν επιλογές βασιζόμενες στην εμπειρία των στελεχών τους, στις προσωπικές προσδοκίες και εκτιμήσεις που κάνουν και πολλές φορές, απλά, στο ποια πιστεύουν πως θα είναι η εξέλιξη... Όμως, αυτό έχει αλλάξει άρδην. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει μία επιχείρηση, είναι να αναλύσει τα δεδομένα της. Να δει τι έχει γίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν. Αυτός είναι ο οδηγός που πρέπει να ακολουθεί μία επιχείρηση, προκειμένου να μπορεί να βελτιώνει τις επιδόσεις της. Και όσο περισσότερα δεδομένα έχει και αναλύει, τόσο περισσότερο θα βελτιώνει τις επιδόσεις της.

Φυσικά, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψην και ορισμένοι παράγοντες που αλλάζουν από χρονιά σε χρονιά (π.χ. ο κορωνοϊός ή η αύξηση του κόστους των μεταφορικών) αλλά σε κάθε περίπτωση τα data είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Η αναφορά στο συγκεκριμένο θέμα δεν είναι τυχαία αυτή την περίοδο. Αυτό, γιατί πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες, μάλιστα, μιλάνε για την ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού, συνεχίζουν να επιμένουν να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση το «ένστικτο» των στελεχών τους και ειδικά των πιο «παλιών» που έχουν την εμπειρία.

Ο μετασχηματισμός ξεκινά από την αλλαγή νοοτροπίας και πλέον αν δεν αξιοποιείς τα δεδομένα που έχεις στη διάθεσή σου θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κατανοήσεις τις αλλαγές που είναι συνεχείς στην ψηφιακή εποχή που ζούμε. Η εμπειρία χρειάζεται, όπως και η διαίσθηση για το τι έρχεται, αλλά χρειάζεσαι και τα δεδομένα, τα οποία πολλές φορές θα επιβεβαιώσουν και δεν θα διαψεύσουν τη διαίσθηση που έχει κάποιο στέλεχος, ή στο σύνολο της μία επιχείρηση. Γιατί πλέον τα data είναι το κλειδί και η ανάλυσή τους είναι ο τομέας που θα δώσει τις σωστές απαντήσεις και θα βοηθήσει να γίνει το επόμενο βήμα.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Τηλεπικοινωνίες και ρίσκα – Vivere pericolosamente!

Το κλείσιμο ενός χρόνου και η έναρξη του επόμενου προσφέρονται ιδιαίτερα για κάθε είδους και μορφής απολογισμούς, αναστοχασμούς και αναθεωρήσεις σκέψεων και δράσεων, πριν περάσουμε στις προβλέψεις, τις μαντείες και τους χρησμούς (όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, τα «σιγουράκια» λιγοστεύουν και η αβεβαιότητα κυριαρχεί) για τα μελλούμενα. Η εμφάνιση των πρώτων τέτοιων δημοσιεύσεων, λοιπόν, στα διεθνή ΜΜΕ, που ξεκινάει τούτες τις μέρες μαζί με τους πρώτους στολισμούς βιτρινών και δρόμων, δείχνει -αν μη τι άλλο- πως τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά δεν απέχουν πολύ.

Αφήνοντας τις προβλέψεις και τους χρησμούς (οι πρώτοι κατέφθασαν ήδη στο inbox μου) για αργότερα, όταν θα είμαστε πιο κοντά στην αλλαγή του χρόνου, λέω να ασχοληθούμε σήμερα με μια έρευνα της ΕΥ (ουσιαστικά μια ανασκόπηση), η οποία εστιάζει στα ρίσκα που αντιμετώπισε (και τον τρόπο που το έκανε, βεβαίως) ο χώρος των τηλεπικοινωνιών φέτος, το 2021. Που, μεταξύ μας, δεν ήταν ούτε λίγα (τα 10 σημαντικότερα περιλαμβάνει η λίστα της καλής εταιρίας ερευνών, αλλά σίγουρα υπάρχουν κι άλλα), ούτε ασήμαντα, καθώς τον αντίκτυπό τους τον βιώνουμε στην καθημερινότητά μας και μάλλον θα συνεχίσουμε να το κάνουμε και το ’22.

Ίσως, άλλωστε, αυτός να είναι ο βαθύτερος λόγος της δημοσιοποίησης αυτής της λίστας, να πάρουμε όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά μέτρα για την εξουδετέρωση των επιπτώσεών τους, τουλάχιστον στο εξής. Γιατί, κανείς δεν αμφιβάλει πλέον, πως οι τηλεπικοινωνίες αποτελούν απολύτως κρίσιμη προϋπόθεση στην ύπαρξη συνδεσιμότητας που, με τη σειρά της, είναι απαραίτητη για τη μετάβαση και την επιβίωσή μας στον ψηφιακό κόσμο, τον οποίο μας επέβαλε ο αιφνιδιαστικός ερχομός της πανδημίας.

Άλλωστε, η ευκολία (ή μη) της πρόσβασης και η ανθεκτικότητα των τηλεπικοινωνιακών υποδομών βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των κινδύνων που βλέπει για φέτος η ΕΥ – χωρίς αυτή τη δυνατότητα, τίποτα δεν πρόκειται να προχωρήσει και να αναπτυχθεί. Για να ακολουθήσει, αμέσως μετά, ο κίνδυνος της υποβάθμισης τριών στοιχείων που είναι ιδιαίτερα κρίσιμα για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία των δικτύων, της ασφάλειας, της προστασίας της ιδιωτικότητας των συνδεδεμένων ατόμων, αλλά και της αποκατάστασης κλίματος εμπιστοσύνης στο κοινό, τους χρήστες. Άνευ αυτής, αν δηλαδή επικρατήσει η καχυποψία και ο φόβος για την ποιότητα και την ασφάλεια των δικτύων, ουσιαστική δουλειά δεν πρόκειται να γίνει…

Κι επειδή η πανδημία εκτός από επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, έφερε τα πάνω-κάτω σ’ ό,τι αφορά στον τρόπο δουλειάς, αλλά και στις (σε μεγάλο βαθμό διαφορετικές) δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να καλύψουν τις νέες απαιτήσεις, ο επανασχεδιασμός της αξιοποίησης και η επιμόρφωση του εργατικού δυναμικού είναι πλέον εκ των ων ουκ άνευ, για τη διατήρηση και βεβαίως τη βελτίωση των επιδόσεων σ’ ό,τι αφορά στις τηλεπικοινωνίες. Όμως, μπορεί να υπάρξει σοβαρή συντήρηση και διατήρηση οποιουδήποτε ψηφιακού δικτύου, αν σου λείπουν κρίσιμα εξαρτήματα και chip, λόγω των γνωστών προβλημάτων με τις τροφοδοτικές αλυσίδες, που συνεχίζονται; Να άλλο ένα επικίνδυνο σημείο, που ελπίδα όλων είναι σταδιακά να βρει τη λύση του…

Το πέμπτο επικίνδυνο σημείο έχει να κάνει με το μέγα θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης υπερθέρμανσης του πλανήτη – οι τηλεπικοινωνίες ως ενεργοβόρος κλάδος παίζουν σημαίνοντα ρόλο και σ’ αυτό το θέμα- ενώ το έκτο εστιάζει στην αποτελεσματικότητα του ρόλου του κομβικού κλάδου στις ευρύτερες προσπάθειες ψηφιοποίησης των πάντων. Κι επειδή, οι συνέργειες είναι απαραίτητες στην εποχή μας, ένα ακόμα επικίνδυνο σημείο είναι ο βαθμός στον οποίο ο τηλεπικοινωνιακός κλάδος σε τοπικό, εθνικό ή υπερεθνικό επίπεδο μπορεί να συνεργαστεί με άλλους, στο επίπεδο ευρύτερων οικοσυστημάτων.

Το όγδοο σημείο όπου το ρίσκο μπορεί, ενδεχομένως, να «χτυπήσει κόκκινο», είναι η αδυναμία να μεγιστοποιηθεί η αξιοποίηση των υποδομών, που μπορεί να έχει ο κλάδος στη διάθεσή του, μ’ άλλα λόγια πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, ενώ το ανάλογο μπορεί να συμβεί και με τη (μεγάλη ή μικρή) αξιοποίηση των νέων επιχειρηματικών μοντέλων, καθώς η νέα κανονικότητα επιβάλλει νέες, ευέλικτες υλοποιήσεις που μάλλον δεν τα πάνε καλά με γερασμένα και συντηρητικά μυαλά. Δέκατο και τελευταίο ρίσκο, η αδυναμία συμμόρφωσης με τους νέους κανόνες του παιχνιδιού, καθώς το ρυθμιστικό πλαίσιο αλλάζει σε πολλούς τομείς και, προφανώς, οποιαδήποτε απόκλιση έχει δυσάρεστες συνέπειες. Για να προσέχουμε, λοιπόν…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το "γρήγορο εμπόριο" έχει πολλούς "παίκτες" αλλά να δούμε ποιοι θα επιβιώσουν

Οι online αγορές ειδών super market συνεχίζουν να αυξάνονται με εντυπωσιακούς ρυθμούς κάτι που δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώνονται με αυτό το concept. Το επόμενο βήμα είναι το αποκαλούμενο "quick commerce", δηλαδή να κάνουν παραγγελίες και να παραλαμβάνουν τις αγορές τους μέσα σε εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα.

Οι "παίκτες" του quick commerce αυξάνονται διαρκώς, καθώς στην αρχή είδαμε το e-food, το Box και το Delivery.gr να ασχολούνται με το θέμα σε συνεργασία με τα super markets, τώρα βλέπουμε το μοντέλο να διευρύνεται με νέες εταιρείες, όπως, για παράδειγμα, την Pockee. Η δέσμευση που υπάρχει, είναι για παράδοση παραγγελιών σε μία ώρα, αλλά το νέο μοντέλο είναι ακόμη πιο κάτω. Η Pop Market κάνει λόγο για 15 λεπτά, αν και ακολουθεί μία διαφορετική τακτική, αξιοποιώντας τη φιλοσοφία των dark stores.

Το γεγονός είναι πως -όπως συμβαίνει πολλές φορές ειδικά στην Ελλάδα- βλέπουμε σε μία νέα αγορά να εμφανίζονται πολλοί "παίκτες" και το ερώτημα, είναι αν η αγορά χωρά τόσους πολλούς.

Η αλήθεια είναι πως η αγορά χωρά αρκετούς, όπως και διαφορετικά μοντέλα. Το ψηφιακό κανάλι αντιστοιχεί μόλις στο 2% των πωλήσεων super market, οπότε υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Ιδίως από τη στιγμή που οι Έλληνες καταναλωτές αρχίζουν να αγκαλιάζουν το συγκεκριμένο τρόπο αγορών.

Επίσης, η πραγματικότητα είναι πως δεν θέλουν όλοι τον ίδιο τρόπο παράδοσης. Υπάρχουν καταναλωτές που θέλουν να κάνουν αγορές μόνο από συγκεκριμένο super market, για παράδειγμα. Υπάρχουν άλλοι που προτιμούν να παίρνουν τα προϊόντα τους μετά από μία ώρα, ή να πηγαίνουν σε ένα κατάστημα επιστρέφοντας από τη δουλειά.

Το ζήτημα, είναι αν οι νέοι "παίκτες" θα έχουν τα κεφάλαια εκείνα που θα τους επιτρέψουν να υποστηρίξουν το μοντέλο που έχουν επιλέξει. Και παράλληλα, να εκπαιδεύσουν σωστά τους καταναλωτές. Η πραγματική πρόκληση είναι να ανταποκρίνονται στις δεσμεύσεις τους. Αν επιλέξουν να παραδίδουν σε μία ώρα, θα πρέπει να παραδίδουν το αργότερο σε 59 λεπτά. Αν κάνουν λόγο για 15 λεπτά, τότε σε 14 λεπτά. Και επιπλέον, θα πρέπει οι παραγγελίες να παραδίδονται σωστά. Φυσικά, υπάρχουν περιθώρια για λάθη και αστοχίες, αλλά με τόσους πολλούς «παίκτες» μη νομίζει κανείς ότι οι καταναλωτές θα δώσουν πάνω από 1-2 ευκαιρίες. Οπότε, θέλει προσοχή εξαρχής.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Ένας κόσμος σε meta-βατικό στάδιο…

Αλήθεια, έχετε σκεφτεί ποτέ ποιος κυβερνάει αυτόν τον ολοένα και πιο ψηφιακό, ειδικά στον καιρό της πανδημίας, κόσμο; Και δεν μιλάω για τα κυρίαρχα κράτη, στα οποία ανήκουμε ο καθένας πάνω στον πλανήτη Γη, την υπηκοότητα των οποίων φέρουμε υπερηφάνως, με χαρτιά και με σφραγίδες, ταυτότητες και διαβατήρια. Περισσότερο εννοώ, ποιος κυβερνάει τη ζωή και την καθημερινότητά μας.

Γιατί, ναι μεν κάθε χώρα και οι πολίτες της έχουν (πλην των γνωστών εξαιρέσεων των απολυταρχικών καθεστώτων για τα οποία η στήλη δηλώνει αναρμόδια, καθώς πρόκειται για άλλου παπά ευαγγέλιο) την κυβέρνηση που εξέλεξαν και τους αξίζει, όμως, το everyday life δεν διαμορφώνεται μόνο από αυτήν… Ως ένα βαθμό, που βαίνει αυξανόμενος, παρακολουθώντας τη μετάβαση της ζωής μας από offline σε online mode, τον διαμορφώνουν (και ίσως μερικώς τον ελέγχουν – γιατί να το κρύψομε, άλλωστε;) όλες οι μεγάλες εταιρίες υψηλής τεχνολογίας των οποίων τα προϊόντα και τις υπηρεσίες χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Οι άνθρωποι των ΜΜΕ γράφουμε συχνά πως αν το (ιδιαίτερα επίκαιρο τούτες τις ημέρες – θα το ξαναπιάσουμε, παρακάτω) Facebook ήταν κράτος, με τον «πληθυσμό» του που ξεπερνάει τα δυο δισεκατομμύρια θα ήταν σήμερα το μεγαλύτερο στον πλανήτη μας, ενώ τα έσοδά του (όπως και αρκετών ακόμα εταιριών τεχνολογίας ‘πρώτης γραμμής’) ξεπερνούν το ΑΕΠ κορυφαίων σε κύρος και δύναμη χωρών. Έτσι, μάλλον δεν προκαλεί έκπληξη η πρόσφατη ανάλυση του Ίαν Μπρέμερ στο Foreign Affairs, ο οποίος χαρακτηρίζει αυτές τις επιχειρήσεις states, κράτη – έστω και ιδιότυπα- καθώς έχουν αποκτήσει πλέον κύρος και επιφάνεια, διαθέτουν σημαντική ισχύ και διαχειρίζονται τις διπλωματικές / οικονομικές / κοινωνικές σχέσεις τους μιλώντας κατευθείαν στο ανώτατο επίπεδο με τα πραγματικά κράτη, συνάπτοντας συνέργειες και ‘κλειδώνοντας’ καίριες συμμαχίες.

Οι συχνές επαφές του Έλληνα πρωθυπουργού (και δεν είναι ο μόνος, όλοι οι συνάδελφοί του το ίδιο κάνουν) με τον πρόεδρο της Microsoft, Μπραντ Σμιθ, αλλά και τον ιδρυτή της Amazon, Τζεφ Μπέζος, πριν από λίγους μήνες, αποδεικνύουν (τις συνέργειες στην πρώτη περίπτωση τις μάθαμε, με την ανακοίνωση επενδύσεων περίπου 1 δις. $ στην Ελλάδα, στη δεύτερη τις αναμένουμε) με τον καλύτερο τρόπο του λόγου το αληθές.

Κατά τον Μπρέμερ, οι τεχνολογικές εταιρίες–κράτη ήδη ελέγχουν τον ταχύτατα επεκτεινόμενο και διευρυνόμενο ψηφιακό κόσμο -που, συχνά, βρίσκεται εκτός των ορίων δράσης των ρυθμιστικών αρχών- ενώ παίζουν σημαντικό ρόλο και στον άλλον, τον καθημερινό μας κόσμο, είτε μένοντας προσκολλημένες σε κάποιο κέντρο εξουσίας (όπως πχ. οι κινεζικές mega-επιχειρήσεις) είτε προτιμώντας μια παγκόσμια παρουσία (βλέπε Microsoft, Apple, Google, κλπ.) Μάλιστα, ο ίδιος επισημαίνει τον ρόλο που παίζουν, γεφυρώνοντας τους δυο κόσμους, δίνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την αναστολή των λογαριασμών του Ντόναλντ Τραμπ στο Facebook  και το Twitter, με αφορμή τα εμπρηστικά σχόλιά του και την παραπληροφόρηση, στις αρχές του περασμένου Γενάρη, όπως και τις ανάλογες αντιδράσεις εκ μέρους των Amazon, Apple, Google, PayPal και Stripe, που φρόντισαν να «τραβήξουν την πρίζα», εκτονώνοντας τις δράσεις των «πολιορκητών» του Καπιτωλίου.

Ο αντίλογος από την πλευρά του Axios, βεβαίως, είναι ότι όλοι αυτοί μπόρεσαν να οργανώσουν τότε την επίθεσή τους επικοινωνώντας μέσω των κοινωνικών δικτύων και κυρίως μέσω του Facebook – κάθε νόμισμα έχει δυο πλευρές, το θέμα είναι ποια θα επιλέξουμε εμείς να αξιοποιήσουμε περισσότερο. Και, μιας και αναφερθήκαμε στο FB -θέμα για το οποίο ήδη γράψαμε την προηγούμενη εβδομάδα, σ’ αυτήν εδώ τη στήλη, όταν όλα τα σχετικά με το metaverse αποτελούσαν ακόμα επτασφράγιστο μυστικό- όσα ακούσαμε την προηγούμενη Πέμπτη, εξηγούν μεν αρκετά (το μοντέλο που προωθείται, θυμίζει, ως ένα βαθμό, εκείνο των Alphabet και Google, με μητρική και θυγατρικές), αλλά αφήνουν ακόμα κενά ως προς τους ρόλους, τις ισορροπίες και τους απώτερους στόχους του Ζουκεμβέργιου (τον άλλον, της τυπογραφίας, γιατί τον λέμε Γουτεμβέργιο, δηλαδή;)

Σίγουρα, έχουμε μπει σε ένα meta-βατικό στάδιο, στο οποίο θα επιχειρηθεί ο συνδυασμός των δυο κόσμων, του πραγματικού και του εικονικού, «εις εικόνα (όχι σάρκα, ακόμα – στο ξεκίνημα θα χρησιμοποιηθούν avatar) μια». Τι θα δώσει η μίξη των δυο κόσμων και πόσο εύκολο θα είναι αυτό, παραμένει άγνωστο! Πάντως, κάτι μας λέει πως απώτερος στόχος είναι ο έλεγχος της θέσης του καθενός μας (και των δεδομένων μας, καθώς αυτά έχουν το μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον) στον νέο, γενναίο κόσμο, που τώρα διαμορφώνεται…

     

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Έχουν νόημα τα super apps;

Στο προηγούμενο σημείωμα της στήλης αναφέρθηκα στην επέκταση του Viber στο χώρο των πληρωμών. Μία πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση από πλευράς παροχής εναλλακτικών καναλιών σε όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ταυτόχρονα, όμως, πρόκειται και για μία κίνηση που δείχνει την πρόθεση του Viber να εξελιχθεί σε ένα super app. Δηλαδή, μία εφαρμογή που θα προσφέρει πολλαπλές υπηρεσίες σε όσους τη χρησιμοποιούν. Κάτι που θέλουν πετύχουν και πολλοί ακόμη από τους μεγάλους «παίκτες» του Διαδικτύου.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το PayPal που φέρεται να ενδιαφέρεται για το Pinterest. Μία κίνηση που δεν μοιάζει να έχει πολύ λογική εκ πρώτης όψεως. Όμως, όταν το προσεγγίσεις από την πλευρά του PayPal που θέλει να είναι πολλά παραπάνω από μία πλατφόρμα πληρωμών, τότε καταλαβαίνεις ότι υπάρχει κάποια λογική.

Το PayPal θέλει να γίνει ένα super app. Το ίδιο θέλει και το Viber. Το ίδιο θέλουν πολλές ακόμη από τις πιο γνωστές εφαρμογές και υπηρεσίες παγκοσμίως. Το Facebook δεν έχει κρύψει την πρόθεση του να δημιουργήσει ένα περιβάλλον μέσα από το οποίο ένας χρήστης θα μπορεί να κάνε κυριολεκτικά τα πάντα. Και γι’ αυτό το Facebook αγόρασε το WhatsApp, γι’ αυτό προσπάθησε να επεκταθεί στις πληρωμές, γι’ αυτό και προσπάθησε να εξελιχθεί σε μία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Όμως, η πραγματικότητα είναι πως το μοντέλο του super app δεν δείχνει να έχει απόκριση στο κοινό, τουλάχιστον αυτό της δυτικής Ευρώπης και της βόρειας Αμερικής. Και το επικεντρώνω εκεί, γιατί υπάρχει μία εξαίρεση στον κανόνα που θέλει τα super apps να αποτυγχάνουν. Αυτή η εξαίρεση δεν είναι άλλη από το WeChat, το κινεζικό app με το οποίο όσοι κατοικούν στην Κίνα μπορούν να κάνουν κυριολεκτικά τα πάντα: από επικοινωνία και αγορές προϊόντων online, μέχρι αγορές προϊόντων offline -με τη χρήση QR codes παρακαλώ- και κοινωνική δικτύωση.

Σε σχέση με την Κίνα, οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί χρήστες έχουν μία διαφορετική λογική. Θέλουν να έχουν επιλογές και δεν θέλουν να κάνουν τα πάντα μέσα από ένα app. Ναι μεν δεν θέλουν να έχουν υπερβολικά πολλές, αλλά γενικότερα θέλουν να κάνουν μερικά πράγματα με μία εφαρμογή και κάποια άλλα με μία άλλη. Και γι’ αυτό η λογική του super app αντιμετωπίζει προβλήματα στην εφαρμογή της στον αποκαλούμενο «δυτικό» κόσμο.

Από την άλλη πλευρά, είναι ωραίο και πρακτικό να μπορείς μέσω ενός app να κάνεις περισσότερα του ενός πράγματα. Να μπορείς, για παράδειγμα, να επικοινωνείς με τους φίλους σου και να κάνεις πληρωμές. Αλλά δεν θες να τα κάνεις όλα μέσα από ένα app. Η δυνατότητα να έχουν διαφορετικές επιλογές είναι κάτι πολύ σημαντικό για πολλούς χρήστες.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 
Το Facebook, το metaverse κι η νέα εποχή

Τι είναι, τελικά, το Facebook και τι ρόλο παίζει στη ζωή μας; Ναι, τα τυπικά κι αυτά που γράφει η Βικιπαίδεια τα γνωρίζω – για το δημοφιλέστερο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης, για τα αρκετά δισεκατομμύρια των «φίλων», για τα τεράστια έσοδα που αποκομίζει από την αξιοποίηση της πλατφόρμας του (δεν λέω εκμετάλλευση, αυτή αφορά εμάς, τους ουσιαστικούς παρόχους του περιεχομένου της), στα 17 χρόνια της ιστορίας του. Ούτε αναφέρομαι, επίσης, στα κρυφά (αν και όχι πάντα – όλο και πυκνώνουν οι αποκαλύψεις, τελευταία) παιχνίδια στην πλάτη μας, με τις διαφημιστικές εταιρίες και τους οργανισμούς πολιτικού marketing, με τους όχι και τόσο καθαρούς σκοπούς – τύπου Cambridge Analytica, εκεί στο μακρινό 2016, αν σας θυμίζει κάτι.

Στον Ντόναλντ Τραμπ, όσο κι αν κάνει πως ξεχνάει, πρέπει να θυμίζει πολλά – το ίδιο και στους λεβέντες της QAnon, που προωθούσαν μέσω αυτού τις ευφάνταστες θεωρίες συνωμοσίας τους, για να φτάσουμε στην αιματηρή εισβολή του Γενάρη του ’20, στο Καπιτώλιο… Όμως, μήπως άλλαξε κάτι, παρά τις εξεταστικές επιτροπές και τις ανακρίσεις; Ακόμα και Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης έγινε, με αμέτρητους χρήστες να μαθαίνουν σχεδόν αποκλειστικά μέσω αυτού, τι συμβαίνει στον πλανήτη μας – κάτι που δεν αναφέρεται στο FB, ίσως να μη συνέβη, τελικά– εκεί να ‘ναι κι ας πρόκειται για παραπληροφόρηση

Πάντως τώρα, λέει, ξεχείλισε το ποτήρι, δεν αντέχεται τόση πίεση – το Axios έγραψε πρόσφατα πως η αρνητική δημοσιότητα που συγκεντρώνει το όνομά του είναι μεγαλύτερη απ’ όλων των άλλων τεχνολογικών εταιριών μαζί… Ήρθε κι αυτή η Frances Haugen -πρώην καίριο στέλεχος της εταιρίας, γνώστης προσώπων και πραγμάτων, που μάζεψε κι έβγαλε στη φόρα πολλά «κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα»- να βάλει το «κερασάκι στην τούρτα», δηλώνοντας σε επιτροπή του Κογκρέσου πως ο Μαρκ βάζει τα κέρδη του πάνω από την ποιότητα και την αλήθεια του περιεχομένου που «περνάει» στο Facebook…

Θα το κλείσει, λοιπόν, το αποφάσισε – άλλωστε, πριν από λίγες ημέρες αυτό όντως έγινε, για κάμποσες ώρες, από τεχνικό σφάλμα, όμως- για να τον πεθυμήσουμε και να τον παρακαλάμε. Ή, πιο σωστά, θα αλλάξει το όνομα και την πλατφόρμα, θα το «πάρει αλλιώς», δημιουργώντας μια καινούρια, το metaverse, με κύριο άξονα πάλι την επικοινωνία, που όμως θα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα – να αξιοποιηθεί, ντε, και η Oculus, η εταιρία με τα ειδικά γυαλιά, που αγοράστηκε το 2014 και φαίνεται πως τώρα έφτασε η ώρα της…

Αν πιστέψουμε το συνήθως καλά πληροφορημένο Verge, η μετάβαση στη νέα κατάσταση είναι πλέον θέμα λίγων ημερών: στην ετήσια εταιρική εκδήλωση Connect, που έχει οριστεί για τις 28 Οκτωβρίου, ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ θα ανακοινώσει τη νέα ταυτότητα, το σήμα και τους στόχους της νέας πλατφόρμας, τη διάδοχο κατάσταση.

Ως τότε, επικρατεί «σιγή ασυρμάτου», ελάχιστοι γνωρίζουν περισσότερα για το τι θα είναι το καινούριο, αλλά και τι θα γίνει με το παλιό… Θα διαδεχθεί το ένα το άλλο; Θα λειτουργούν παράλληλα, με απώτερο στόχο σε λίγα χρόνια να «σβήσει» το Facebook, μαζί με όλο το «αμαρτωλό» παρελθόν του; Κι αυτό πώς θα γίνει, άραγε; Ο ίδιος ο Μαρκ είχε δηλώσει τον Ιούλιο -και γράφτηκε στον Τύπο- πως «θα αλλάξουμε ριζικά, ώστε οι άνθρωποι να μη μας βλέπουν κυρίως ως εταιρία κοινωνικής δικτύωσης». Πόσο βαθιά θα φτάσει αυτό το «ξερίζωμα»;

Κι όλοι εμείς, τα «ορφανά του Facebook», τι θα κάνουμε και πώς θα αντιμετωπίσουμε την απώλεια όλου αυτών των δεδομένων, που βρίσκονται εκεί και μας αφορούν; Και τι θα γίνει αν υποθέσουμε ότι δεν μας αρέσει (ή δεν συμφωνούμε) να φοράμε την κάσκα του AR/VR για να μπούμε κάθε φορά στο metaverse; Κι αυτή, πάλι, θα μας τη δίνουν δωρεάν (σιγά, τώρα!), όπως δωρεάν είναι σήμερα η συμμετοχή μας στο Facebook  (τα λεφτά βγαίνουν από αλλού, βεβαίως, αφού «το προϊόν είμαστε εμείς») ή θα υποχρεωθούμε να αγοράσουμε κάποιο μοντελάκι της Oculus, επειδή μόνο αυτό μπορεί να συνεργαστεί με τη νέα πλατφόρμα; (μια πρόχειρη αναζήτηση στο Skroutz έδωσε τιμές από 400 ως 600 €, στην ελληνική αγορά, αναλόγως GB)

Αυτά είναι που με στενοχωρούν τελευταία! Κι ας προσπαθεί ο Μαρκ να μας «χρυσώσει το χάπι», δηλώνοντας πως σχεδιάζει να δημιουργήσει -στο πλαίσιο της νέας πλατφόρμας- πάνω από 10.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη… Δεν μασάμε, κύριέ μου, καθαρά λόγια θέλουμε!  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Εναλλακτικά κανάλια φέρνει η ενσωμάτωση πληρωμών

Μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες ειδήσεις των τελευταίων ημερών ήταν η συνεργασία της ApcoPay με το Viber. Μία συνεργασία που δίνει τη δυνατότητα για κάποιον οργανισμό ή επιχείρηση που χρησιμοποιεί το Viber, να δέχεται πληρωμές μέσα από την δημοφιλή εφαρμογή επικοινωνίας.

Το ενδιαφέρον της συγκεκριμένης συνεργασίας δεν είναι μόνο ότι το Viber εισέρχεται στο χώρο των πληρωμών. Αλλά ότι πλέον εφαρμογές όπως το Viber μπορούν να εξελιχθούν σε εναλλακτικά κανάλια, όχι μόνο επικοινωνίας με τους πελάτες και τους συνεργάτες, αλλά και πωλήσεων.

Πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερες επιχειρήσεις που βλέπουν ότι το Διαδίκτυο γίνεται όλο και πιο σημαντικό στα «καταναλωτικά ταξίδια», τους καταναλωτές να ζητούν πιο άμεση και προσωποποιημένη επικοινωνία και να θέλουν επίσης να ολοκληρώνουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και εύκολα τις αγορές τους. Και η πληρωμή αποτελεί πλέον βασικό κομμάτι του «ταξιδιού» του καταναλωτή, ο οποίος ζητά να έχει όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές.

Ταυτόχρονα, βλέπουμε εφαρμογές όπως το Viber να συνεχίζουν την προσπάθεια να εξελιχθούν σε ένα "super app". Δηλαδή, μία εφαρμογή που να καλύπτει πολλαπλές ανάγκες των καταναλωτών ή των επιχειρήσεων. Το Viber δε θέλει να προσφέρει μόνο επικοινωνία (γραπτή ή φωνητική) αλλά να λειτουργεί και ως εργαλείο μάρκετινγκ. Αυτό το έχει πετύχει, τώρα ήρθε η ώρα για ένα επόμενο βήμα και αυτό δεν είναι άλλο, από το να συμπεριλάβει και το κομμάτι των πληρωμών.

Η πραγματικότητα είναι πως πρόκειται για ένα μοντέλο που δεν είναι τόσο εύκολο να λειτουργήσει, γιατί πολύ απλά οι καταναλωτές έχει αποδειχθεί ότι δεν θέλουν να κάνουν τα πάντα μέσα από μία εφαρμογή. Αλλά να έχουν τη δυνατότητα για επιλογές. Και αυτό είναι το πιο σημαντικό.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search