Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν είναι άλλη από την παράδοση των δεμάτων των παραγγελιών. Το βασικό παράπονο των καταναλωτών στην Ελλάδα, είναι πως σε πολλές περιπτώσεις μία παραγγελία δεν παραδίδεται σωστά, πολύ απλά επειδή ο παραλήπτης δεν είναι στο σπίτι του την ώρα που έρχεται ο ταχυμεταφορέας! Και όχι μόνο αυτό, αλλά και ότι έρχονται μεν, αλλά δεν χτυπάνε κουδούνι και απλά αφήνουν ένα σημείωμα, ώστε ο πελάτης να περάσει από το κατάστημα της μεταφορικής εταιρείας για να παραλάβει...
Η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, θα μπορούσε να πει κανείς. Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα δίνουν την ευελιξία στον πελάτη να επιλέξει την ώρα παράδοσης, έστω και σε επίπεδο 4ωρου ή 8ωρου. Αρκετές εταιρείες ταχυμεταφορών ενημερώνουν την προηγούμενη ημέρα για την ώρα παράδοσης. Αλλά πολλές φορές, αφενός το σύστημα δεν λειτουργεί σωστά, αφετέρου αν ο πελάτης έχει κάποια ανηλειμμένη ή έκτακτη υποχρέωση δεν είναι και τόσο εύκολο να αλλάξει τ ο πρόγραμμά του προκειμένου να είναι σπίτι του την ώρα που θα περάσει ο ταχυμεταφορέας. Και το κυριότερο, είναι πως δεν είναι και τόσο βέβαιο ότι θα περάσει την ώρα για την οποία έχει λάβει ενημέρωση!
Μία από τις λύσεις που έχουμε αρχίσει να βλέπουμε να εφαρμόζεται, είναι αυτή των smart lockers. Δηλαδή, ερμάρια, ή ντουλαπάκια (έτσι είναι η «κανονική» μετάφραση) όπου η εταιρεία αφήνει την παραγγελία και στέλνει στον πελάτη έναν κωδικό για να ξεκλειδώσει την ασφάλεια και να παραλάβει το προϊόν του.
Η ιδέα ακούγεται καλή και ήδη έχουν αρχίσει οι πρώτες υλοποιήσεις και στη χώρα μας, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις μιλάμε κυρίως για πιλοτικά προγράμματα, σε μικρή κλίμακα. Όμως, ήδη έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται ορισμένα ζητήματα που πρέπει να λυθούν άμεσα.
Για παράδειγμα, για πόσο χρονικό διάστημα θα μπορεί να είναι σε ένα locker μία παραγγελία; Αν ο πελάτης λείψει σε ξαφνικό ταξίδι, τι συμβαίνει; Επίσης, θα υπάρχει επιπλέον χρέωση, ή έστω διαφορετική; Ο πελάτης θα πρέπει να δηλώνει εξαρχής ότι θέλει να παραλάβει από ένα locker, ή θα μπορεί να αλλάξει την επιλογή του μέχρι και μερικές ώρες πριν την παράδοση; Που βρίσκονται τα lockers; Είναι σε κάποιο σημείο επαρκώς φωτισμένο ή που υπάρχει κάποια -έστω υποτυπώδης- φύλαξη, ή θα βρίσκονται σε σκοτεινά σημεία όπου ο πελάτης δε θα αισθάνεται και τόσο ασφαλής ώστε να πάει και να πάρει π.χ. το νέο smartphone του, για το οποίο πλήρωσε 700-800 ευρώ;
Γενικώς, τα smart lockers έχουν πολλά θέματα που πρέπει να επιλυθούν πριν αρχίσουν να χρησιμοποιούνται εκτενώς. Και απαιτείται πολύ καλή προετοιμασία από την πλευρά των εταιρειών ταχυμεταφορών προτού κάνουν την κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Προσωπικά, πάντως, είμαι υπέρ των smart lockers. Γιατί πολύ απλά, δεν είμαι από αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να κάθονται στο σπίτι και να περιμένουν τον courier να καταφθάσει με την παραγγελία του. Αλλά δεν έχω πρόβλημα να πάω να κάνω την παραλαβή από ένα smart locker. Αρκεί, φυσικά, να έχουν λυθεί αρκετά από τα προβλήματα που ανέφερα πιο πάνω.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]