Επωνύμως…

Τα γένια, τα χτένια και άλλες διδακτικές ιστορίες

Τα γένια, τα χτένια και άλλες διδακτικές ιστορίες

Το ξέρω, καλοί μου αναγνώστες, όπως το γνωρίζετε κι εσείς που μας διαβάζετε από χρόνια, πως αυτή εδώ η στήλη σπανίως έως ποτέ ασχολείται με οικονομικά θέματα και τον «παλμό των αγορών», με τιμές μετοχών στα Χρηματιστήρια και ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων μικρών και μεγάλων εταιριών στον ευρύτερο διεθνή χώρο της τεχνολογίας.

Όμως, οι εξαιρέσεις υπάρχουν για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα κι όσα θα διαβάσετε στη συνέχεια μάλλον δικαιολογούν την «παρασπονδία» από τις αρχές μας. Γιατί, τις τελευταίες ημέρες έχουμε κάποιες εξελίξεις, που μόνο καλό δεν προμηνύουν για τους ερχόμενους μήνες, καθώς επηρεάζουν αρνητικά την αγορά -και όχι μόνο…

Μαύρα τα μαντάτα, λοιπόν, για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες (“Tech earnings gloom” βροντοφώναζε το Bloomberg στο site του), την περασμένη εβδομάδα, καθώς η μια μετά την άλλη ανακοίνωναν (ή προειδοποιούσαν) για αποτελέσματα κατώτερα των προσδοκιών, με την Amazon να κάνει λόγο για χαμηλές προσδοκίες τις γιορτές, τη Meta να βγαίνει έπειτα από πολύ καιρό από το Global Top 20, την Apple να μιλάει για «ίσα βάρκα – ίσα νερά» και τους κατασκευαστές ημιαγωγών να παραδέχονται ότι το παράκαναν στην αύξηση παραγωγής (για να αντιμετωπίσουν τα γνωστά προβλήματα από τις αλλεπάλληλες κρίσεις και την πανδημία) και πλέον δεν ξέρουν τι να κάνουν με τα αποθέματά τους…

Και λοιπόν; «Όποιος έχει τα γένια, έχει και τα χτένια» σαν να σας ακούω να λέτε – εμάς τι μας νοιάζει; όπως έστρωσαν, ας κοιμηθούνε! Όμως, όσο κι αν συμφωνώ μαζί σας θεωρητικά, άλλο τόσο σκέπτομαι τι (κακά, βεβαίως) μας επιφυλάσσει το μέλλον – και δεν είμαι μονάχα εγώ που το σκέφτομαι, αλλά και αρκετοί ειδήμονες από τον χώρο της αγοράς, οι οποίοι επισημαίνουν ότι η απώλεια άνω των 900 δις $ από την κεφαλαιοποίηση των Big Tech (Amazon, Apple, Meta, Alphabet/Google και Microsoft) μέσα σε λίγες ημέρες, σίγουρα θα προκαλέσει δράσεις και αντιδράσεις.

Οι ίδιοι, ερμηνεύουν τα μέτρια αποτελέσματα των «μεγάλων» ως απόρροια του αυξημένου κόστους παραγωγής, των πληθωριστικών πιέσεων και, κυρίως, της κάμψης στις πωλήσεις λόγω της κρίσης – όλα αυτά «πάνε πακέτο». Πώς να αγοράσουν επιχειρήσεις, οργανισμοί, αλλά και καταναλωτές νέα προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας, όσο κι αν τα χρειάζονται ειδικά οι δυο πρώτοι, όταν δεν ξέρουν σχεδόν κυριολεκτικά τί τους ξημερώνει;

Amazon και Microsoft -δυο από τους μεγαλύτερους, αν όχι οι μεγαλύτεροι, «παίκτες» στην αγορά του cloud- ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι η ανάπτυξη των κλάδων τους στο cloud computing φέτος υστερεί έναντι των προσδοκιών, καθώς οι πελάτες περιορίζουν τις επενδύσεις τους, προφανώς λόγω της ρευστής, αν όχι επικίνδυνης -σε κάποιους τομείς- κατάστασης.

Η κατρακύλα της τιμής των μετοχών τους, βεβαίως, επιβάλλει ανάλογες αντιδράσεις εκ μέρους τους, καθώς η αγορά τους κατηγορεί ότι συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά για μια ανάπτυξη που δεν έρχεται, επομένως χωρίς αντίκρισμα. Κι αυτή η πίεση, όπως όλα δείχνουν, θα μετασχηματιστεί αργά ή γρήγορα σε περιστολή εξόδων, ανακατανομές πόρων και εστίαση σε συγκεκριμένους τομείς, τουλάχιστον όπου οι προοπτικές δείχνουν καλύτερες.

Για παράδειγμα, Google και Meta επιμένουν (ως ένα βαθμό, δικαίως) να επενδύουν τεράστια ποσά σε εφαρμογές και λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης (η δεύτερη και σε εφαρμογές AR/VR, που αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία «πατάει» το Metaverse), διεκδικώντας την πρωτοπορία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, την επόμενη ημέρα – αυτή την προσπάθεια δύσκολα θα την αναστείλουν, οπότε ο «πέλεκυς» θα πέσει μοιραία σε άλλους τομείς.

Δύσκολοι καιροί για «δεινόσαυρους», λοιπόν, καθώς τα στοιχήματα που έχουν βάλει είναι πολλά και το μέλλον αβέβαιο. Η έλλειψη εμπιστοσύνης από το επενδυτικό κοινό μπορεί όντως να εξελιχθεί άσχημα – ίσως όχι όπως πριν από 20 χρόνια με το διαβόητο dot-com-bubble, τη «φούσκα» των τεχνολογικών εταιριών που τόσο πολλύ είχε επηρεάσει την αμερικανική, αλλά και τη διεθνή αγορά, όμως τις αναταράξεις και τις δυσκολίες μάλλον δεν θα τις γλυτώσουμε…

Μαζί και τις «παράπλευρες απώλειες»: έχουμε γράψει παλιότερα σ’ αυτή τη στήλη για το κίνημα της «Μεγάλης Παραίτησης», της αντίδρασης μετά την πανδημία κυρίως των νεότερων σε ηλικία εργαζομένων στα σφικτά ωράρια με φυσική παρουσία στο γραφείο, ειδικά στις τεχνολογικές εταιρίες. Οι περισσότεροι, έκτοτε, επέστρεψαν, όμως αρκετοί συνέχισαν να αντιδρούν, υιοθετώντας τη «Σιωπηλή Παραίτηση», δηλαδή λιγότερη δουλειά. Πρόσφατα δημοσιεύματα κάνουν πλέον λόγο για back to normal καταστάσεις. Μπροστά στη διαφαινόμενη ύφεση και τον κίνδυνο της απόλυσης, το ένστικτο της αυτοσυντήρησης αποδεικνύεται μάλλον ισχυρότερο…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search