Κι εκεί που διαβάζεις ήσυχα κι ωραία τα τεχνολογικά νέα της ημέρας, να ‘τος πετιέται, να ‘τος πετιέται ο τίτλος-έκπληξη: «Μάχες για τον ‘καρπό’ σας» (του χεριού εννοεί – μην πάει ο νους σας σε δέντρα και φρούτα) κι ασυναίσθητα αναρωτιέσαι, τι λέει τούτος; Πρέπει να έχω χάσει κάποια επεισόδια, δεν μπορεί…
Κι όμως, διαβάζοντας παρακάτω, βλέπεις πως δεν έχασες, απλά ο ξένος συνάδελφος βρήκε έναν πολύ χαριτωμένο τρόπο να προκαλέσει την προσοχή των αναγνωστών του – μεταξύ των οποίων και του οικοδεσπότη σας. Όχι, βεβαίως, πως το ενδιαφέρον εξαντλείται μονάχα στον τίτλο – διαβάζοντας το θέμα, είναι σαφές πως υπάρχει θέμα σοβαρό κι αυτό είναι η ολοένα μεγαλύτερη επικράτηση των «έξυπνων» ρολογιών και των κάθε λογής gadget, των "φορετών συσκευών" ή wearables, που συνήθως φέρουμε στον καρπό μας (εξ ου και οι ‘μάχες’ του τίτλου, προφανώς μεταξύ των διαφόρων κατασκευαστών που τον διεκδικούν ο καθένας για τη συσκευή του), με στόχο τη συλλογή των δικών μας βιομετρικών στοιχείων.
Αυτά τα δεδομένα (προφανώς προσωπικά και ιδιαίτερα ευαίσθητα) στέλνονται συνήθως μέσω Bluetooth σε εφαρμογές και πλατφόρμες που εδρεύουν στο κινητό του χρήστη για τοπική ή ακόμα και υπερτοπική επεξεργασία σε απομακρυσμένους servers, της οποίας τα αποτελέσματα γνωστοποιούνται στον ίδιο ή/και στον θεράποντα ιατρό του για τα περαιτέρω. Αυτό είναι κάτι καινούριο; Όχι, τέτοιες συσκευές μας συντροφεύουν από αρκετά χρόνια, μόνο που τώρα -με την πρόοδο της τεχνολογίας- «το παιχνίδι έχει χοντρύνει» πολύ και απ’ ό,τι φαίνεται, η γκάμα τους διευρύνεται σε σημείο ώστε να «απειλούν» να υποκαταστήσουν και τους ως τώρα «συνεταίρους» τους, τα κινητά.
Και γιατί γίνεται αυτό; Μα, γιατί -σε αντίθεση με τα περισσότερα κινητά- οι φορετές συσκευές συγκεντρώνουν και στέλνουν αρμοδίως χρήσιμα και πολύτιμα δεδομένα, σχετικά με τους χρήστες τους. Και ποιοι είναι στις μέρες μας οι ‘κλασικοί’ πόλοι συγκέντρωσης κάθε λογής δεδομένων – σαν το «Αχόρταγο» της παλιάς, κλασικής ελληνικής ταινίας; Χωρίς καμιά αμφιβολία, οι σπουδαιότεροι τέτοιοι συλλέκτες είναι οι επονομαζόμενες GAFA (Google – Amazon – Facebook – Apple), που κάθε μια έχει τον τρόπο της και το κύκλωμά της για να αξιοποιεί εμπορικά τους τεράστιους όγκους δεδομένων τους οποίους συγκεντρώνει κάθε ώρα, μέρα, εβδομάδα, μήνα και χρόνο, από τον «φέροντα οργανισμό»…
Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι από αυτές ακριβώς έρχονται τα φρέσκα νέα για το νέο πεδίο «μάχης». H Apple, με μακρά προϊστορία στον κλάδο, έχει να επιδείξει αρκετές συνέργειες των Apple Watches της με το κύκλωμα της υγείας, αλλά οι φήμες λένε πως ετοιμάζει πλέον και «έξυπνα» γυαλιά. Aπό την άλλη, το Facebook όχι μόνο ετοιμάζει το δικό του «έξυπνο» ρολόι, αλλά αυτό λένε θα έχει διπλή κάμερα, μια εμπρός και μια πίσω, καθώς θα αποσπάται, λειτουργώντας και σαν mini tablet(!). Φυσικά, το Facebook (ας είναι καλά η «δική του», Oculus), προωθεί ήδη τα δικά του VR γυαλιά, ενώ άλλες φήμες θέλουν τους ερευνητές του να προσπαθούν να συνδυάσουν ρολόι και γυαλιά, σε μια συσκευή που θα αναπαριστά με τη βοήθεια AR (Επαυξημένης Πραγματικότητας) πληκτρολόγιο και ποντίκι, ώστε ο χρήστης να επιδρά με ένα γνώριμό του περιβάλλον…
Η Google, πάλι, συμμάχησε με τη Samsung συνδυάζοντας τη δική της πλατφόρμα Android Wear με το λειτουργικό Tizen της δεύτερης και μένει πλέον να δούμε πώς θα μπορέσει να τα αναμίξει όλα αυτά με τα Google Glasses (που έχει παρουσιάσει μεν, από χρόνια, αλλά ως τώρα βρίσκουν μονάχα βιομηχανικές χρήσεις) και τις πολλές συσκευές ευζωίας της Fitbit, που εξαγόρασε πέρυσι, ενδεχομένως δημιουργώντας ένα καινούριο οικοσύστημα. Σημειώστε, ότι δεν υπάρχει κάποια είδηση από την πλευρά της Amazon, που όμως είναι βέβαιο ότι έχει όλο το αναγκαίο R&D και την ανάλογη υποδομή για να μας αιφνιδιάσει, ανά πάσα στιγμή, και να μας εκπλήξει με κάποιο νέο προϊόν ή υπηρεσία της.
Και οι τέσσερις θέλουν τα δεδομένα μας και δεν το κρύβουν. Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν, για τις επενδύσεις τους…
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]