Καθώς ανοίγουν μια-μια οι κατηγορίες των καταστημάτων, οι εμβολιασμοί «σηκώνουν ατμό» με κύριο στόχο την προσέγγιση της «ανοσίας αγέλης» και η κοινωνία ξαναβρίσκει σιγά-σιγά τον ρυθμό που έχει χάσει (μαζί με το ηθικό της) μήνες τώρα, το ερώτημα που ανεβαίνει όλο και πιο συχνά στα χείλη είναι «και τώρα, τι γίνεται;» Πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα; Θα προσέχουμε, για να έχουμε (την υγεία μας, πάνω απ’ όλα) ή το Πάσχα κι όσα έγιναν στη διάρκειά του (τα είδαμε - τα ακούσαμε) θα μας βάλουν σε νέες περιπέτειες, με επιστροφή του «ακορντεόν» κι ενώ η ημερομηνία έναρξης της τουριστικής περιόδου (από 15 Μαΐου, είπανε) είναι πολύ κοντά πια, για «χορευτικά» του στιλ «ένα βήμα μπροστά-ένα βήμα πίσω»…
Πρόσφατη έρευνα της Metron Analysis έδειξε ότι οι πολίτες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, δηλώνουν ότι έχουν εμπιστοσύνη πως τα εμβόλια θα δώσουν την οριστική διέξοδο από αυτή την περιπέτεια (83%), άρα αναθαρρούμε και προχωράμε. Και καλά ο τουριστικός κλάδος με όλο το συναφές οικοσύστημα – αυτοί έχουν ανασκουμπωθεί για τα καλά και κάνουν υπερωρίες όσο αντέχουν, καθώς οι καιροί είναι δύσκολοι, έπειτα από τόσο καιρό απραξίας, για μεγάλες επενδύσεις… Τα καταστήματα; Η αγορά; Η λιανική;
Το ηλεκτρονικό εμπόριο κράτησε όσο μπόρεσε «τα φώτα αναμμένα», όμως, τώρα τι μέλλει γενέσθαι; Πάμε πίσω σ’ αυτά που ξέραμε ή τα ξεχνάμε και συνεχίζουμε μ’ αυτά που μάθαμε; Οι οικοδεσπότης σας είναι σχεδόν σίγουρος ότι θα κινηθούμε κάπου ανάμεσα: κάποιες από τις παλιές συνήθεις θα τις ξαναβρούμε με νοσταλγία, αλλά κάποιες από τις καινούριες θα τις κρατήσουμε ως «κεκτημένο». Κι αν το τι γίνεται ‘έξω από εδώ’ μπορεί να χρησιμεύσει ως οιωνός για τα δικά μας, πάμε να δούμε τι έγινε στη Βρετανία, που μας πρόλαβε κατά λίγες εβδομάδες στο άνοιγμα της λιανικής (αυτοί «ανέβλεψαν» στις 12 Απριλίου).
Όπως διαβάζουμε, λοιπόν, στην καθιερωμένη μας επισκόπηση του διεθνούς (online, φυσικά) Τύπου, οι στατιστικές εκεί έδιναν για τον Φεβρουάριο μερίδιο γύρω στο 30% στο eCommerce, που είναι νέο ρεκόρ για τους Βρετανούς. Οι οποίοι, όπως κι εμείς, αναρωτιούνται τι θα δείξει πλέον ο Απρίλιος και ο Μάιος, με τα καταστήματα ανοικτά. Μια «μυρωδιά», πάντως, έχουν ήδη πάρει, από τις ουρές που σχηματίσθηκαν σε κάποιες γνωστές αλυσίδες, μόλις σηκώθηκαν τα ρολά – όπως έγινε πχ. στο γνωστό εκπτωτικό brand “Primark”… Επισημαίνουν, πάντως, πως οι καταναλωτές, μετά την «πρώτη χαρά», είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δείξουν το νέο τους πιο ώριμο προφίλ, μ’ άλλα λόγια θα είναι περισσότερο απαιτητικοί απ’ ό,τι παλιότερα, δίνοντας την προτίμηση και τα ευρώ τους σε φίρμες οι οποίες μπορούν να τους προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες και εμπειρίες.
Άλλωστε, ανάλογο ήταν το συμπέρασμα και πρόσφατης έκθεσης του «δικού μας» ΣΕΒ, στο πλαίσιο της οποίας το 78% των καταναλωτών δηλώνουν πρόθυμοι να συνεχίσουν τις αγορές τους από συγκεκριμένη εταιρεία, αν λαμβάνουν στοχευμένες και προσωποποιημένες προσφορές, ενώ το 86% είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ως και 25% παραπάνω, αν η εμπειρία που θα ζήσουν είναι εξατομικευμένη και θετική. Μπροστάρηδες σ’ αυτή την τάση, είναι ασφαλώς οι millennials, που θεωρούνται το πιο πολλά υποσχόμενο κοινό, με σύγχρονες αντιλήψεις, ικανή τεχνογνωσία και σιγά-σιγά, ολοένα και περισσότερα χρήματα στη διάθεσή τους.
Στη Βρετανία, πάντως, πρόσφατο σχετικό με θέματα digital marketing συνέδριο, έδωσε κάποιες πρώτες ιδέες σχετικά με το τι μπορεί να τραβήξει τους πελάτες σε ένα κατάστημα. Κάποια στιγμή θα επανέλθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά για σημειώστε προς το παρόν ως νέες τάσεις -που, αργά ή γρήγορα, θα κάνουν την εμφάνισή τους και στα καθ’ ημάς, όταν μπούμε για τα καλά στην εποχή της νέας κανονικότητας- το Live Video Shopping και το Livestream Shopping, ενώ υψηλό ποσοστό δημοφιλίας φαίνεται να κερδίζει το Social Commerce - ουσιαστικά digital marketing, με την αξιοποίηση γνωστών influencer, είτε από τα δικά τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε από εκείνα του brand. To έχουμε, βεβαίως, ξαναπεί: σ’ αυτόν τον χώρο «sky (and access speed) is the limit»…
Για να δούμε, τι θα δούμε, λοιπόν, τους επόμενους μήνες…
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]