Επωνύμως…

Τα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνει το gov.gr

Τα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνει το gov.gr

Ένα από τα πράγματα που μάθαμε για τα καλά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ήταν σίγουρα το gov.gr. Η δικτυακή πύλη του ελληνικού Δημοσίου αποδείχθηκε ένα από τα σημαντικότερα «όπλα» του Δημοσίου, αλλά και των πολιτών, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις που έφεραν στην καθημερινότητά μας τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας.

Το gov.gr θα γινόταν ούτως ή άλλως, αλλά η πανδημία το «έφερε» λίγους μήνες νωρίτερα και την περασμένη εβδομάδα συμπλήρωσε 2 χρόνια λειτουργίας. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών χρησιμοποίησε ορισμένες τουλάχιστον από τις υπηρεσίες του. Δεν πρόκειται να αναφερθώ σε αυτά τα νούμερα γιατί είναι γνωστά. Αυτό που νομίζω ότι έχει εξίσου ενδιαφέρον, είναι να δούμε τα επόμενα βήματα.

Αυτή τη στιγμή, ο αριθμός των υπηρεσιών που είναι διαθέσιμες ψηφιακά μέσω του gov.gr ανέρχεται στις 1.370 - και ο αριθμός αυξάνεται διαρκώς. Όταν ξεκίνησε τη λειτουργία του ήταν λίγο πάνω από 500. Είναι προφανές ότι η καθημερινότητα των πολιτών έχει γίνει πολύ καλύτερη, πολύ απλά γιατί μία σειρά από διαδικασίες και συναλλαγές με το Δημόσιο και τους διάφορους φορείς του γίνεται ψηφιακά και δεν χρειάζεται να πας στην αντίστοιχη υπηρεσία. Μπορείς να διεκπεραιώσεις αυτές τις συναλλαγές από την άνεση του γραφείου σου, όποτε θες.

Όμως, το ζητούμενο δεν είναι απλά να μειώσουμε τις μετακινήσεις μας. Ο πραγματικός ψηφιακός μετασχηματισμός σχετίζεται με τη μείωση της γραφειοκρατίας και τον περιορισμό των διαδικασιών. Το μεγάλο στοίχημα -και αυτό είναι κάτι που το επαναλαμβάνουν διαρκώς από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης- είναι να μην κάνουμε τη γραφειοκρατία ψηφιακά, αλλά να την περιορίσουμε όσο είναι αυτό δυνατόν. Ένα πρώτο βήμα έχει γίνει και ένα δεύτερο που σχετίζεται με το ότι οι φορείς του Δημοσίου είναι αυτοί που «κυνηγούν τα χαρτιά» που απαιτούνται, αντί να το κάνει ο πολίτης, κινείται σε αρκετά καλό επίπεδο. Όμως, το πραγματικό ζητούμενο είναι να καταργηθούν διαδικασίες που δεν είναι απαραίτητες. Εκεί είναι που οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να δώσουν πραγματικές λύσεις. Και εκεί είναι που πρέπει να εστιαστεί περισσότερο η προσπάθεια που θα γίνει από εδώ και στο εξής.

Πρόκειται για ένα έργο που δεν είναι τόσο απλό. Και αυτό γιατί θα πρέπει να υπάρξει μία πλήρης χαρτογράφηση των διαδικασιών σε όλο το Δημόσιο. Θα πρέπει επίσης να υπάρχει διασύνδεση των φορέων μεταξύ τους και θα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν αυτόνομα. Πρακτικά, θα πρέπει να αλλάξει η κουλτούρα και η νοοτροπία του ελληνικού Δημοσίου. Βήματα έχουν γίνει, αλλά απέχουμε ακόμη αρκετά από μία τέτοια κατάσταση. Και πιθανότατα στο άμεσο μέλλον να χρειαστούν να ληφθούν ριζοσπαστικές αποφάσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Αποφάσεις που θα πρέπει να στηριχθούν από όλους όσους εμπλέκονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στη σχετική διαδικασία. Αυτό είναι το πραγματικό στοίχημα θα λέγαμε.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search