Επωνύμως…

Η νέα… σχολική σεζόν

Επιστρέφοντας από τις διακοπές, η χειρότερη ατάκα που μπορείς να ακούσεις είναι "καλό χειμώνα". Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τη λέμε αυτή την ατάκα στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η θερμοκρασία παραμένει σταθερά πάνω από τους 30 βαθμούς και μέχρι το τέλος Οκτωβρίου μπορείς να κάνεις μπάνια χωρίς πρόβλημα!

Προσωπικά, νομίζω ότι η πιο σωστή ατάκα είναι "καλή σεζόν". Είμαστε μετά από διακοπές, έχουμε ξεκουραστεί -όσο έχει καταφέρει ο καθένας- έχουμε κάνει τις σκέψεις μας για τις αλλαγές που πρέπει να κάνουμε σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, γενικώς είμαστε σε μία νέα φάση. Για όσους έχουν παιδιά στο σχολείο, -οποιασδήποτε βαθμίδας- η νέα σχολική σεζόν είναι μία σημαντική αλλαγή.

Για όσους ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ισχύει επίσης ότι ξεκινά μία νέα σεζόν. Η περίοδος του "back to school" είναι μία ευκαιρία για αλλαγές, για νέες ιδέες, για καινούριες κινήσεις. Και η φετινή σεζόν αναμένεται να είναι ενδιαφέρουσα. Αν και πολλά θα εξαρτηθούν από το αν θα υπάρξουν νέα περιοριστικά μέτρα, όσον αφορά στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων.

Το πιθανότερο σενάριο είναι πως δεν θα δούμε μία νέα περίοδο καραντίνας. Μετά, όμως, από περίπου συνολικά 18 μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων τα φυσικά καταστήματα έμειναν κλειστά και το ηλεκτρονικό εμπόριο "εκτοξεύτηκε" η πρόκληση δεν είναι άλλη από τη διατήρηση των νέων τάσεων που δημιουργήθηκαν και κυρίως της μεγαλύτερης στροφής των καταναλωτών προς τα online κανάλια.

Με την πανδημία να λειτουργεί ουσιαστικά ως ένα τεράστιο "πεδίο δοκιμών" για το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν πλέον σταματήσει να… φοβούνται να κάνουν αγορές online. Αν πειστούν και για τους χρόνους παράδοσης, υπό την έννοια ότι θα παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους όταν τους το υπόσχονται, τότε η εκτίμηση είναι πως το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει την ανοδική πορεία του με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς.

Αυτή τη σεζόν περιμένουμε, λοιπόν, να δούμε αφενός μεγαλύτερη έμφαση στα online κανάλια από όλες τις επιχειρήσεις λιανικής -και όχι μόνο- αλλά και τις εταιρείες ταχυμεταφορών να καταφέρνουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί. Πρόκειται για μία μεγάλη πρόκληση και το back to school είναι μία πρώτη ευκαιρία για να δούμε εάν θα μπορέσουν να καταφέρουν να ανταποκριθούν. Αν και το μεγάλο στοίχημα δεν θα είναι άλλο από τη Black Friday. Αλλά μέχρι τότε έχουμε ακόμη δρόμο. Χωρίς, φυσικά, να υπολογίζουμε τις επιπτώσεις παραγόντων, όπως είναι η πορεία της πανδημίας.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Φύλαγε τα (κυβερνο)ρούχα σου!

Να ‘μαστε, πάλι εδώ, λοιπόν… Σας λείψαμε ή όχι, εμείς νιώθουμε σαν να μην πέρασε μια μέρα – άλλωστε, όπως τ’ αφήσαμε πριν από κοντά ένα μήνα, έτσι τα ξαναβρήκαμε τα περισσότερα θέματα στον χώρο της τεχνολογίας (κι όχι μόνο της τεχνολογίας, αλλά ας μην το επεκτείνουμε τώρα), μια από τα ίδια, αν όχι χειρότερα!

Να, πάρτε για παράδειγμα τα θέματα της κυβερνοασφάλειας – στα πρόθυρα της μάστιγας τα αφήσαμε, χειρότερα τα ξαναβρίσκουμε… Πόσο χειρότερα; Τόσο ώστε να αναγκαστεί ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, να συγκαλέσει σύνοδο κορυφής στον Λευκό Οίκο, την Τετάρτη 25 Αυγούστου, με συνομιλητές κορυφαία στελέχη των μεγαλύτερων (που τυχαίνει να είναι όλες αμερικανικές, βεβαίως) εταιριών υψηλής τεχνολογίας στον κόσμο, για να τους χτυπήσει καμπανάκι (από κοντά, ώστε να μην υπάρχει δικαιολογία μετά, ότι τάχα δεν το άκουσαν) σχετικά με τα φλέγοντα θέματα της κυβερνοασφάλειας.

Που, βεβαίως, όσο η ζωή μας μεταφέρεται -για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε- από offline σε online, τόσο περισσότερο θα απειλεί την καθημερινότητά μας, σε ατομικό αλλά και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Ως προς το δεύτερο, ίσως να μην υπάρχει πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από τις επιθέσεις λυτρισμικού (ransomware) που δέχθηκαν πριν από μερικές εβδομάδες πασίγνωστες αμερικανικές εταιρίες από τους χώρους των πετρελαιοειδών και της επεξεργασίας κρέατος, οι οποίες προκάλεσαν τεράστια προβλήματα τροφοδοσίας στην αγορά και, βέβαια, έκαναν κατά αρκετές δεκάδες εκατομμύρια δολάρια (σε κρυπτονομίσματα, προφανώς, για να μην αφήνουμε και ίχνη) πλουσιότερους τους ρωσικής προέλευσης κακόβουλους hackers.

Όσο για το ποιοι ήταν οι συνομιλητές του Αμερικανού προέδρου… μα, οι «συνήθεις ύποπτοι», οι επικεφαλής των Microsoft, Google, Amazon, IBM και Apple. Πώς; Τους μετράτε και λείπει ένας; Όντως, στη συζήτηση δεν συμμετείχε το Facebook – ο πολύς κ. Zuckerberg και ο Αμερικανός πρόεδρος… δεν μιλιόνται, καθώς ο Λευκός Οίκος κατηγορεί το πασίγνωστο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ότι δεν προσπαθεί ιδιαίτερα να περιορίσει την παραπληροφόρηση σχετικά με την Covid-19, μέσω της πλατφόρμας του. Από την άλλη, βέβαια, το FB δεν παύει να είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μέσο, που ελέγχει σημαντικό μερίδιο της αγοράς, και καλό θα ήταν να δεσμευτεί κι αυτό για κάποιες δράσεις σε θέματα κυβερνοασφάλειας, όπως έκαναν οι άλλοι πέντε της «παρέας».

Η Microsoft, για παράδειγμα, ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει 20 δισ. δολάρια την επόμενη πενταετία, για να ενσωματώσει αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας στον σχεδιασμό των προϊόντων της, ενώ θα προσφέρει υπηρεσίες, ύψους $150 εκ.  στις ομοσπονδιακές, πολιτειακές και τοπικές αρχές των ΗΠΑ όσον αφορά στα μέτρα προφύλαξης. Η Google, από την πλευρά της, θα διαθέσει $10 δισ. την επόμενη πενταετία για προγράμματα μηδενικής εμπιστοσύνης (στο πλαίσιο της ολοένα πιο δημοφιλούς τακτικής zero-trust) και άλλα μέτρα ασφαλείας, ενώ η Amazon θα προσφέρει δωρεάν εκπαίδευση στο κοινό, ανάλογη εκείνης των εργαζομένων της, σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Η IBM θα ρίξει κι αυτή το βάρος της στην εκπαίδευση (θα αναλάβει 150.000 άτομα στη διάρκεια της επόμενης τριετίας, ενώ θα δημιουργήσει και 20 εκπαιδευτικά κέντρα σε αντίστοιχα πανεπιστήμια), ενώ η Apple θα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα «θωράκισης» των (πάντα ευάλωτων, λόγω της εμπλοκής πολλών και διαφορετικών παραγόντων) εφοδιαστικών αλυσίδων, σε κρίσιμους τομείς – τα παθήματα-μαθήματα, μ’ άλλα λόγια, από τις πρόσφατες επιθέσεις στην Colonial Pipelines και την JBS.

Προφανώς, το πρόβλημα (με όλες τις πολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις του) είναι σύνθετο και πολύπλοκο,  επιβάλλοντας συσπείρωση δυνάμεων – κανείς δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνος του τόσο σοβαρές απειλές, όσο καλά κι αν είναι (που δεν είναι, για την ώρα, όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά και σε πολλές ακόμα χώρες, της δικής μας συμπεριλαμβανομένης) προετοιμασμένος. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, η Wall Street Journal δημοσίευσε συνέντευξη με νεαρό Αμερικανό hacker – κάτοικο Τουρκίας, αυτή την εποχή- που αποκάλυψε τον τρόπο με τον οποίο μπήκε στις βάσεις δεδομένων της T-Mobile (δεύτερης μεγαλύτερης αμερικανικής τηλεπικοινωνιακής εταιρίας μετά τη Verizon), αποκτώντας πρόσβαση στα στοιχεία περίπου 50 εκατ. χρηστών… Για να το κάνει, αξιοποίησε εκτός από τις γνώσεις και τις ικανότητές του, προγράμματα και εφαρμογές που διακινούνται νόμιμα και ελεύθερα στην αγορά.

Να επικαιροποιήσουμε, λοιπόν, τη γνωστή και σοφή παροιμία: Φύλαγε τα (κυβερνο)ρούχα σου, μήπως καταφέρεις να γλυτώσεις μερικά…  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Σπίτι μου- σπιτάκι μου και τεχνο-καλυβάκι μου…

Η φίλη μου η Μαρία, που όσο και να προσπαθήσεις tech-freak δεν μπορείς με τίποτα να την πεις, μου υπερηφανευόταν τις προάλλες τηλεφωνικά για τη ρομποτική σκούπα που αγόρασε και για τις προόδους που έχει κάνει στον προγραμματισμό της λειτουργίας της. Μάλιστα, πριν προλάβω να της πω μπράβο, μου «έσκασε» και το υστερόγραφο: «Και πού να δεις την ψηφιακή ζυγαριά που επίσης πήρα -την έχω συνδέσει με το κινητό και μου δείχνει από μάζα σώματος μέχρι ό,τι μπορείς να φανταστείς – κι όχι μόνο για μένα, αλλά και για τον άντρα μου και τις κόρες μας!» Ποια; Η Μαρία που, όταν τα βρίσκει σκούρα με το laptop της, σπεύδει αμέσως να μου τηλεφωνήσει για τις σχετικές «οδηγίες προς ναυτιλλομένους» - έχει καιρό να με πάρει, τώρα που το σκέφτομαι…

Η πανδημία -που συνεχίζει να δοκιμάζει τα όρια των αντοχών, όλων μας- τη συμφιλίωσε αίφνης με την ψηφιακή τεχνολογία, την έκανε να τα δει όλα με πιο θετική ματιά, με άλλη διάθεση και με στόχο την αξιοποίηση και τη συν-εργασία! Άλλη μια θετική επίπτωση, αυτή τη φορά σε προσωπικό επίπεδο, εκτός από την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα – κάτι είναι κι αυτό, μέσα στις τόσες αρνητικές πλευρές. Να μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως οι Βρυξέλλες έχουν χαρακτηρίσει την τρέχουσα δεκαετία ως digital (και green, βεβαίως-βεβαίως) decade, χρηματοδοτώντας πλουσιοπάροχα αμέτρητες δράσεις, από επιδοτήσεις για εξοπλισμό και δίκτυα ως ανάλογες εκπαιδεύσεις για όλες τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες, οπότε… τρέχουμε, τώρα!

Πολύ περισσότερο, που η Μαρία δεν είναι ένα μεμονωμένο παράδειγμα – κι άλλοι γνωστοί και φίλοι «επενδύουν» τον τελευταίο καιρό σε τεχνολογία και «έξυπνες» εφαρμογές. Λίγο ο εγκλεισμός (ως πρόσφατα, τουλάχιστον, αν και ποτέ δεν ξέρεις τι μας επιφυλάσσει το μέλλον…) στο σπίτι, λίγο η μικρή έστω τάση για αποφυγή του έντονου συγχρωτισμού, λίγο ότι το πήραμε απόφαση πως δεν μπορούμε να προβλέψουμε πόσο θα κρατήσει αυτή η περίεργη περίοδος, όλα δείχνουν ότι ρυθμίζουμε τις  ζωές μας αναλόγως… Κι αφού μένουμε - που μένουμε εντός, τουλάχιστον να περνάμε καλά – Ποιος μπορεί να μας βοηθήσει σ’ αυτό; Ποιος άλλος από την τεχνολογία!

Κι αυτό δεν συμβαίνει μονάχα τη χώρα μας. Λίγες ημέρες μετά το τηλεφώνημα της φίλης μου, έφτασε στο mail η φετινή έκθεση της ABI Research σχετικά με τις ρομποτικές καταναλωτικές διατάξεις και προϊόντα (η σκούπα της Μαρίας!) και την αγορά των «έξυπνων» εφαρμογών (και η ζυγαριά της!) που επιβεβαιώνει πως κάτι ανάλογο συμβαίνει και εις την «Εσπερίαν»: η πρόβλεψη για φέτος είναι πως η συγκεκριμένη αγορά θα φτάσει στα $80 δισ. σημειώνοντας αύξηση κατά 40% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα περσινά μεγέθη.

Οι αναλυτές της ΑΒΙ σημειώνουν, μάλιστα, πως η τάση για τεχνολογικές επενδύσεις στο οικιακό περιβάλλον είχε αρχίσει να εκδηλώνεται ήδη από το β’ εξάμηνο του 2020 και, βεβαίως, συνεχίζει να εξελίσσεται, με πολλές γνωστές κατασκευάστριες (αναφέρονται χαρακτηριστικά οι Bosch, Siemens, Samsung και Haier), να φροντίζουν με τα καινοτομικά ρομποτικά προϊόντα και τις «έξυπνες» υπηρεσίες τους το ενδιαφέρον των καταναλωτών να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.

Βεβαίως, σημαντικό ρόλο παίζει τόσο η «φυσική ωρίμανση» αυτού του χώρου στη συνείδηση των καταναλωτών, έπειτα από 20 και πλέον χρόνια παρουσίας, όσο και η σημαντική μείωση των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών (η τεχνολογία διαρκώς φτηναίνει σταθερά, έστω και με διακυμάνσεις - αυτός είναι ένας πάγιος κανόνας της αγοράς) που τα έχει κάνει πολύ πιο προσιτά στο ευρύ κοινό. Μαζί, έχει έρθει κι η καθιέρωση προτύπων και κοινά αποδεκτών προδιαγραφών – μ’ αλλά λόγια, και σ’ αυτόν τον χώρο ισχύει στην πράξη κάποια ρύθμιση, που ευνοεί την πλατιά αναγνώριση, διευκολύνει τη διαλειτουργικότητα και μειώνει τις αμφιβολίες για τη μακροζωία αυτών των συστημάτων.

Κι έτσι, δειλά-δειλά, οι Μαρίες αυτού του κόσμου «θα βάλουν πόδι» σε πιο βαθιά νερά. Σίγουρα, θα περπατήσουν πολύ πιο πέρα από τα βασικά της λειτουργίας του κινητού τους και θα εξοικειωθούν με μηχανές- βοηθούς στην καθημερινότητά τους. Ίσως ακούγεται λίγο, αλλά -αν το καλοσκεφτείτε- είναι πολύ! 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά και στις ταχυμεταφορές

Ο τομέας των ταχυμεταφορών είναι από αυτούς που έχουν συζητηθεί περισσότερο τους τελευταίους 15 μήνες. Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου και των παραγγελιών έχει φέρει στο προσκήνιο μία μεγάλη συζήτηση για το μέλλον του συγκεκριμένου κλάδου και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα.

Η πραγματικότητα είναι πως πολλές εταιρείες έχουν κάνει σημαντικά βήματα προόδου τους τελευταίους 12 μήνες, αλλά αισθάνομαι ότι έχουν ακόμη πολύ δρόμο. Και πολλές λεπτομέρειες να προσέξουν, γιατί αυτές είναι που κάνουν τη διαφορά!

Ας δούμε ένα παράδειγμα από προσωπική εμπειρία. Σάββατο απόγευμα και μου έρχεται στο Viber μήνυμα από μία εταιρεία ταχυμεταφορών ότι δε με βρήκαν για να μου παραδώσουν κάποιο δέμα. Δεν έχω κάνει κάποια παραγγελία, όπερ σημαίνει ότι κάποιος μου έχει στείλει κάτι. Όμως, Σάββατο μεσημέρι εγώ δεν ήμουν στο σπίτι και αυτό δεν είναι παράλογο, προφανώς... Αλλά δεν είχα και κάποια ενημέρωση από τη συγκεκριμένη εταιρεία ότι τη συγκεκριμένη μέρα και σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα έπρεπε να είμαι σπίτι για να παραλάβω το δέμα.

Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι εγώ την Κυριακή έφευγα για διακοπές! Θα επιστρέψω ύστερα από 4 εβδομάδες, καθώς μπορώ να δουλεύω εξ αποστάσεως. Καλώ αμέσως το τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας για να δω τι μπορεί να γίνει και ακούω μήνυμα ότι το κέντρο λειτουργεί μέχρι τη 1 μ.μ. το Σάββατο. Και φαντάζομαι τι θα γίνει: Θα έρθουν για δεύτερη φορά, πάλι δε θα με βρουν, θα μου ξαναστείλουν μήνυμα και μετά θα καλέσω για να τους πω ότι είμαι εκτός Αθηνών και επιστρέφω ύστερα από 4 εβδομάδες. Το πακέτο θα επιστραφεί στον αποστολέα και το «ταξίδι» θα ξεκινήσει εκ νέου για τη νέα μου διεύθυνση, όπερ σημαίνει ότι τελικά, θα το παραλάβω ύστερα από 1 εβδομάδα.

Η απορία μου είναι γιατί η εταιρεία ταχυμεταφορών δεν μου έστειλε ένα μήνυμα από την προηγούμενη μέρα, ή έστω το Σάββατο το πρωί ότι επίκειται κάποια παράδοση. Δε νομίζω ότι είναι τόσο δύσκολο να δημιουργήσουν μία τέτοια αυτοματοποιημένη εφαρμογή. Και το αναφέρω γιατί το έχω δει να το κάνουν άλλες εταιρείες ταχυμεταφορών. Το αποτέλεσμα είναι να μου δημιουργηθεί κακή εικόνα για τη συγκεκριμένη εταιρεία και αν εγώ αποφασίσω να στείλω κάποιο δέμα πολύ δύσκολα θα την επιλέξω.

Έχω γράψει πολλές φορές ότι η εμπειρία του πελάτη είναι κάτι πολύ σημαντικό. Και οι λεπτομέρειες είναι εκείνες τελικά που κάνουν τη διαφορά και οδηγούν τον πελάτη να επιλέξει τη μία ή την άλλη εταιρεία.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Στην εποχή του νέου καταναλωτή

Μπορεί να φωνάζουμε (όχι μονάχα εμείς, όλος ο κόσμος) και να διαμαρτυρόμαστε για τις συχνά μονοπωλιακές πρακτικές των GAFA (αρκτικόλεξο των Google, Amazon, Facebook και Apple, βεβαίως), όταν αυτές ξεπερνούν τα εσκαμμένα, αλλά φαντάζομαι πως κανείς δεν αμφιβάλλει για τον σημαντικότατο ρόλο που αυτές οι εταιρίες έχουν παίξει και συνεχίζουν να παίζουν με τις υπηρεσίες και τα ποικίλα προϊόντα τους στην καθημερινότητά μας.

Αυτό άλλωστε, τους έχει δώσει τη δυνατότητα να μονοπωλούν ορισμένους τομείς -το μεγαλύτερο μέρος της «πίττας» της αγοράς το έχουν ήδη μοιράσει, αλλά δεν λείπουν κι οι «αψιμαχίες» για κάποια διεκδικούμενα ένθεν κακείθεν κομμάτια- αλλά και να ομιλούν μετά λόγου γνώσεως για κάποια θέματα της ειδικότητάς τους.

Έτσι, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει -για παράδειγμα- τα στοιχεία που παρουσιάζει σε τακτά διαστήματα η Google, αναλύοντας τα δεδομένα που συγκεντρώνει από τη δική της, διάσημη και ευρύτατα χρησιμοποιούμενη μηχανή αναζήτησης, εξειδικεύοντάς τα πότε για τον ένα και πότε για τον άλλο κλάδο. Πρόσφατα, λοιπόν, ανέδειξε -στο πλαίσιο του δικού της blog, αφιερωμένου σε θέματα marketing- τις (πολύ σημαντικές) αλλαγές που έχουν σημειωθεί στη συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω της πανδημίας, της οποίας κύριο χαρακτηριστικό ήταν άλλωστε η μετατόπιση του ενδιαφέροντος από τις offline στις online αγορές – αν παλιότερα αυτός ήταν ένας περισσότερο άνετος τρόπος να ψωνίζεις, αφού δεν χρειαζόταν καν να κουνηθείς από την άνετη πολυθρόνα ή το γραφείο σου, για μήνες ολόκληρους ήταν εξ ανάγκης ο μοναδικός τρόπος να κάνεις τις αγορές σου, κάτι που βοήθησε να αλλάξει η νοοτροπία μας και να μειωθούν οι όποιες αντιστάσεις.

Στη νέα εποχή που βιώνουμε, λοιπόν, η ψηφιακή τεχνολογία είναι πολύ συχνά αυτή που μας εμπνέει και αλλάζει τη συμπεριφορά μας. Οι ψηφιακά εγγράμματοι καταναλωτές, που συνεχώς αυξάνουν και πληθαίνουν, ανακαλύπτουν καθημερινά στη διάρκεια της περιήγησής τους στο Διαδίκτυο νέες ιδέες, προϊόντα και υπηρεσίες που είτε καλύπτουν κάποια πραγματική ανάγκη τους, είτε τους προκαλούν να τις αγοράσουν και να τις χρησιμοποιήσουν, μόνο και μόνο για να έχουν τη χαρά της αγοράς και να νιώσουν την ικανοποίηση ότι κρατούν κάτι καινούριο στα χέρια τους. Από τις αναλύσεις που έκανε η Google σε θέματα καταναλωτικής συμπεριφοράς, στις ΗΠΑ, προέκυψε ότι ποσοστό 70% των αγοραστών, προχώρησε σε μια αγορά έχοντας προηγουμένως δει κάποιο σχετικό βίντεο στο YouTube. Οι καιροί αλλάζουν, λοιπόν…

Ένας άλλο σημαντικός και καθοριστικός για την αγορά παράγοντας, είναι πλέον οι βασικές αρχές και οι αξίες του καταναλωτή, καθώς -μετά την πανδημία- παίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στις επιλογές του. Οι αναλύσεις σ’  ό,τι αναφορά στις αναζητήσεις στο Google, δείχνουν αύξηση κατά 300% στο λήμμα ethical brands και κατά 600% (!) στο ethical online shopping, στη διάρκεια του τελευταίου χρόνου, καθώς οι καταναλωτές εμφανίζονται έτοιμοι και ώριμοι να στηρίξουν με την προτίμηση και τα χρήματά τους εκείνες τις επιχειρήσεις που είτε επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, είτε έχουν υιοθετήσει βέλτιστες πρακτικές, από πλευράς βιωσιμότητας, στην ίδια τη λειτουργία ή/και την παραγωγή τους. Το κεφάλαιο ESG (μετεξέλιξη και διεύρυνση της παλιότερης Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης) μόλις τώρα ανοίγει για τη βιομηχανία και την αγορά και το μέλλον προβλέπεται λαμπρό.

Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε και την άνεσή μας… Η πανδημία αν όχι δυσκόλεψε, τουλάχιστον επιβράδυνε τις έτσι κι αλλιώς περιορισμένες κινήσεις μας κι αυτό αποτυπώνεται στις αναζητήσεις των χρηστών, οι οποίοι ψάχνουν τρόπους για να κάνουν τη ζωή τους ευκολότεροι και να μειώσουν στο ελάχιστο τον χαμένο σε διαδρομές και καθυστερήσεις χρόνο. Πιθανότατα, αυτή η τάση να παραμείνει και μετά το τέλος του εφιάλτη, καθώς -όπως όλα δείχνουν- η αγορά έχει ήδη σπεύσει να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις.

Τέλος, αν κάτι είναι βέβαιο πως θα συνεχίσει να συμβαίνει και στο μέλλον, αυτό δεν είναι άλλο από την κυριαρχία της αβεβαιότητας. Οι απρόβλεπτοι παράγοντες δεν πρόκειται να λιγοστέψουν – το αντίθετο… Όσο για τη δυναμική της αγοράς, θα κινηθεί μεν σε υψηλά επίπεδα, αλλά οι διακυμάνσεις -όσο τουλάχιστον συνεχίζονται οι ανατροπές, λόγω της πανδημίας, θα είναι πολλές και δύσκολα προβλέψιμες. Οι χρήστες / καταναλωτές μια θα γυρίζουν στα παλιά και μια θα επιστρέφουν στα καινούρια «κοσκινάκια». Μέχρι να «κάτσει η σκόνη», έχουμε καιρό, λοιπόν. Ή μήπως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει, τελικά;                 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πως το smartphone αλλάζει το e-commerce

Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα της PayPal, το 2021 περίπου το 67% των online αγορών θα πραγματοποιείται μέσω smartphone. Η έρευνα μπορεί να μην περιλάμβανε την Ελλάδα, αλλά 13 μεγάλες αγορές, όμως, σε κάθε περίπτωση αποτελεί μία σαφή ένδειξη των εξελίξεων. Γιατί ακόμη και στην Ελλάδα, το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν να κάνουν αγορές μέσω του smartphone τους αυξάνεται σταδιακά.

Το smartphone, ως γνωστόν, έχει εξελιχθεί στη βασική υπολογιστική συσκευή μας. Μπορεί η πανδημία του κορωνοϊού να επανέφερε δυναμικά στο προσκήνιο το laptop και γενικότερα τα «κλασικά» PC, αλλά σε κάθε περίπτωση το smartphone είναι η συσκευή εκείνη μέσω της οποίας κάνουμε όλο και περισσότερα πράγματα. Συμπεριλαμβανομένων και των online αγορών μας.

Τί σημαίνει, όμως, αυτό πρακτικά για όσους ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο; Θα πρέπει, για παράδειγμα, να σπεύσουν να αναπτύξουν ένα app προκειμένου να εξυπηρετούν τους καταναλωτές τους; Η απάντηση είναι «όχι, απαραίτητα». Για εταιρείες ή αλυσίδες που προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες και έχουν μία πιο στενή σχέση με τον πελάτη, μία τέτοια κίνηση έχει νόημα. Για παράδειγμα, για μία αεροπορική εταιρεία το app είναι εργαλείο τόσο εξυπηρέτησης όσο και διευκόλυνσης των πελατών της και πρέπει να υπάρχει. Ενδεχομένως και για μία μεγάλη αλυσίδα κινηματογραφικών αιθουσών.

Όμως, για μία αλυσίδα λιανικής κάτι τέτοιο δεν είναι απολύτως απαραίτητο. Και φυσικά το ίδιο ισχύει και για μία μεσαία ή μικρή επιχείρηση λιανικής. Το κόστος για την ανάπτυξη και τη συντήρηση ενός app, ειδικά από τη στιγμή που θα πρέπει να είναι διαθέσιμο σε 2 πλατφόρμες (iOS και Android) είναι αρκετά σημαντικό και δύσκολα διαχειρίσιμο.

Από την άλλη πλευρά, όμως, αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα την mobile εμπειρία που προσφέρουν στους πελάτες τους. Αυτό σημαίνει ότι το e-shop τους θα πρέπει να είναι responsive, να προσφέρει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας και να διευκολύνει όσο το δυνατόν περισσότερο τη διαδικασία πληρωμής, που συνήθως αποτελεί και τη μεγαλύτερη πρόκληση. Ιδίως από τη στιγμή που ο καταναλωτής αν δεν αισθάνεται ασφάλεια, ή δεν του φανεί ιδιαίτερα εύχρηστη η διαδικασία πληρωμής, είναι εξαιρετικά πιθανό να αποχωρήσει. Επίσης, αν έχουν κάποιας μορφής πρόγραμμα loyalty, θα πρέπει και σε αυτή την περίπτωση να προσέξουν να κάνουν εξαιρετικά εύκολη την είσοδο του χρήστη.

Όλα αυτά μοιάζουν με μικρές λεπτομέρειες για πολλές επιχειρήσεις, όμως, στην πραγματικότητα, αυτές οι μικρές λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά. Η εμπειρία του πελάτη είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας προκειμένου να επιλέξει ένας καταναλωτής ένα συγκεκριμένο e-shop. Και αν προτιμά να αγοράζει από το smartphone του, θα πρέπει να διευκολύνεται όσο περισσότερο γίνεται.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Δικαίωμα στην εργασία από το σπίτι

Πώς αλλάζουν οι καιροί… Οι πρόγονοί μας πάλευαν για το δικαίωμα στην εργασία. Στην εποχή της νέας κανονικότητας, όπως δείχνουν τα πράγματα, η επόμενη γενιά θα παλεύει για το δικαίωμα στην εργασία από το σπίτι! Είτε πιστεύουν στους κινδύνους λόγω της πανδημίας, είτε όχι, όλο και μεγαλύτερο ποσοστό νέων εργαζομένων (με την ευρεία έννοια του νέου – μπορεί κάποιος στην πραγματικότητα μεσήλικας, να είναι νέος στο μυαλό…) αρχίζει να δείχνει καθαρά την προτίμησή της στη βολή της κατ’ οίκον εργασίας. Έτσι κι αλλιώς, είναι που είναι συνδεδεμένοι – γιατί να μη γλυτώσουν τον κόπο της καθημερινής μετάβασης και επιστροφής από το γραφείο, που επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό την οικονομία του χρόνου της, τσέπης και του περιβάλλοντος;

Όλο και πιο συχνά κάνουν την εμφάνισή τους στα ΜΜΕ σχετικά άρθρα, ρεπορτάζ, ανοικτές επιστολές εργαζομένων προς τα αφεντικά τους κι άλλες παρόμοιες πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο την παγίωση του -αναγκαίου λόγω της πανδημίας- καθεστώτος της εξ αποστάσεως εργασίας. Και δε μιλάμε, βέβαια, για μικρές εταιρίες των 10, 20, 100 έστω εργαζομένων (με τα διεθνή standard) που σίγουρα δεν μπορούν να αποτελέσουν «δείγμα γραφής» για τις τάσεις στην αγορά, αλλά για κολοσσούς των χιλιάδων απασχολούμενων, όπως πχ. είναι η Apple και το Facebook. Στην πρώτη, απευθύνθηκε επίσημο αίτημα των εργαζομένων στον CEO, Tim Cook, για διατήρηση της εργασίας από το σπίτι, στο δεύτερο, ο ίδιος ο Mark (ένας είναι ο Mark) μήνυσε στο προσωπικό του πως ο ίδιος θα εργάζεται εκτός γραφείου τουλάχιστον το μισό χρόνο, το επόμενο 12μηνο…

Μάλιστα, σύμφωνα με κάποιους ειδικούς της αγοράς (όπως π.χ. οι αρθρογράφοι του Axios), ο λόγος γι’ αυτή την επιμονή των εργαζομένων της Apple ουσιαστικά κρύβεται στην καθαρή πλέον επιθυμία τους για καλύτερη ποιότητα ζωής, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και ξεκούρασης. Το «δικαίωμα στην αποσύνδεση» προφανώς δεν είναι μονάχα ευρωπαϊκή εφεύρεση, ιδιαίτερα αν πρόκειται για άτομα που πλησιάζουν τα πρώτα -ήντα και είναι, βεβαίως, πάρα πολύ πλούσια (με δεδομένο ότι στα ετήσια bonus τους περιλαμβάνονται και μετοχές των εταιριών στις οποίες εργάζονται, που βεβαίως τραβούν την ανηφόρα, από πλευράς τιμής).

Τα perks, όπως λέγονται στην αργκό της Silicon Valley, οι πρόσθετες δυνατότητες που παρέχονται στους νέους εργαζομένους (δωρεάν λουκούλλεια γεύματα, γιόγκα και γυμναστήρια, τραπέζια πινγκ πονγκ και μπιλιάρδου, διαλογισμός και κάθε λογής εκπαιδευτικά προγράμματα – μαθήματα) αρχίζουν να μην τους ενδιαφέρουν τόσο κι η δουλειά εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή τους, αλλά δεν είναι το κέντρο του κόσμου τους, όπως παλιότερα, πολλοί έχουν κάνει οικογένεια κι έχουν άλλες προτεραιότητες…

Άλλωστε, δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν αρχίσει να μετακινούνται σε νέα κατοικίες, όχι τόσο κοντά πια στη δουλειά τους, αφενός γιατί τα «κοντινά» σπίτια στα καλά σημεία του Silicon Valley και των εμβληματικών μεγαλουπόλεων (βλέπε, Λονδίνο, Παρίσι, Άμστερνταμ, Μιλάνο κλπ.) έχουν πια εξαντληθεί, αφετέρου οι τιμές των λίγων που υπάρχουν, έχουν εκτοξευθεί στα ύψη… Έτσι, στο πλαίσιο μιας αναπάντεχης «καραμπόλας», η ανακατανομή των ρόλων και των αρμοδιοτήτων των εργαζομένων στη μετά πανδημία εποχή, προκαλεί σημαντικές συνέπειες στον χώρο του real estate.

Αντίλογος υπάρχει; Βεβαίως, γιατί δεν είναι λίγες εκείνες οι επιχειρήσεις που τάσσονται υπέρ της επιστροφής στο παλιό καθεστώς, της καθημερινής προσέλευσης στην εργασία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Goldman Sachs, η ηγεσία της οποίας θεωρεί πως μόνο έτσι μπορεί να διατηρηθεί η συνοχή των ομάδων εργασίας και των τμημάτων και, πολύ περισσότερο, μόνο έτσι μπορεί η εμπειρία των παλιών στελεχών να περάσει στα νεότερα, μέσω mentoring. Όσο να ‘ναι, κάποιο δίκιο το έχουν ως προς αυτό – μέσω τηλεδιάσκεψης, με τον έναν εδώ και τον άλλον εκεί, σίγουρα η αποτελεσματικότητα δεν μπορεί να είναι ίδια.

Γι’ αυτό και πολλοί ειδικοί επί των εργατικών, αυτό που βλέπουν ως κατάληξη, την «επόμενη ημέρα», είναι μια μορφή υβριδικής εργασίας με λίγες ημέρες εντός και λίγες εκτός γραφείου, η οποία θα ποικίλλει, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ιδιαιτερότητες κάθε δουλειάς. Αλλού τα εντός θα είναι περισσότερα κι αλλού τα εκτός. Γιατί χρειάζονται και τα δυο, τώρα που το χωνέψαμε ότι γίνεται να εργάζεσαι αποδοτικά εξ αποστάσεως  - απλώς την αναλογία μένει να βρούμε, τη σωστή συνταγή, που και εμάς θα αφήνει ευχαριστημένους και η δουλειά θα γίνεται καλύτερα…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share]

 


Kαλοκαίρι και direct digital marketing

Τα newsletters είναι από τα εργαλεία που θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικά στον τομέα του digital marketing. Ενδεχομένως επειδή και εμένα προσωπικά μου αρέσει να μου έρχονται newsletters. Ακόμη και από ηλεκτρονικά καταστήματα. Όμως, θεωρώ ότι δεν είναι αρκετό για ένα brand -είτε μικρό είτε μεγάλο- θα πρέπει να στέλνει ένα newsletter μόνο και μόνο με τις τελευταίες προσφορές του. Ειδικά το καλοκαίρι.

Γενικώς, είμαι από αυτούς που πιστεύουν πολύ στο περιεχόμενο. Το καλό περιεχόμενο μπορεί να βοηθήσει περισσότερο από πολλά άλλα εργαλεία marketing προκειμένου να συνδεθεί περισσότερο ένας καταναλωτής με ένα brand ή να εμπιστευτεί μία αλυσίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Και θεωρώ ότι το καλοκαίρι είναι μία από τις περιόδους εκείνες που είναι πιο εύκολο να γίνει αυτή η σύνδεση μέσω του περιεχομένου.

Καλοκαίρι σημαίνει διακοπές, σημαίνει μία πιο χαλαρή διάθεση. Ο καταναλωτής θέλει να κάνει καινούρια πράγματα, να δοκιμάσει νέες εμπειρίες. Αλλά πολλές φορές δεν ξέρει τι ακριβώς μπορεί να είναι αυτές οι εμπειρίες και θέλει να του εξηγήσουν. Ειδικά οι καλοκαιρινές. Και εκεί είναι που έχει τη μεγάλη ευκαιρία ένα brand.

Για παράδειγμα, πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να δοκιμάσουν το snorkeling, ή θα ήθελαν να είχαν ένα μικρό φουσκωτό και να κάνουν βόλτες στη θάλασσα. Αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να βρουν τι χρειάζεται να ξέρουν τι είναι το ένα ή τι είναι το άλλο. Ένα brand που προωθεί θαλάσσια είδη, θα μπορούσε να προσφέρει αυτό το περιεχόμενο. Επίσης, θα μπορούσε να σου πει τι να προσέξεις όταν κοιτάς για ένα μικρό, φορητό ψυγείο για τη θάλασσα ή πως να στήσεις μία σκηνή. Τέτοιου είδους πράγματα που πολλοί θέλουν να δοκιμάσουν, αλλά φοβούνται ότι θα κάνουν λάθος επιλογές, ή ότι είναι κάτι πολύ ακριβό, ή απλά ανησυχούν ότι δε θα καταφέρουν να το απολαύσουν.

Εδώ είναι που παίζει ρόλο το περιεχόμενο. Και αν είναι απλό και κατανοητό, μπορεί εύκολα και να πείσει τον καταναλωτή να κάνει μία αγορά, αλλά και να συνδεθεί καλύτερα με το brand. Και εκεί το newsletter είναι το κατάλληλο εργαλείο για να φθάσει αυτό το περιεχόμενο στον καταναλωτή. Ή έστω, ένα από τα πλέον κατάλληλα εργαλεία. Ίσως να αξίζει να το δοκιμάσετε τώρα που έχουμε καλοκαίρι και οι καταναλωτές είναι σε μία διαφορετική και πιο χαλαρή διάθεση.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Τα δεδομένα του χεριού μας…

Κι εκεί που διαβάζεις ήσυχα κι ωραία τα τεχνολογικά νέα της ημέρας, να ‘τος πετιέται, να ‘τος πετιέται ο τίτλος-έκπληξη: «Μάχες για τον ‘καρπό’ σας» (του χεριού εννοεί – μην πάει ο νους σας σε δέντρα και φρούτα) κι ασυναίσθητα αναρωτιέσαι, τι λέει τούτος; Πρέπει να έχω χάσει κάποια επεισόδια, δεν μπορεί…

Κι όμως, διαβάζοντας παρακάτω, βλέπεις πως δεν έχασες, απλά ο ξένος συνάδελφος βρήκε έναν πολύ χαριτωμένο τρόπο να προκαλέσει την προσοχή των αναγνωστών του – μεταξύ των οποίων και του οικοδεσπότη σας. Όχι, βεβαίως, πως το ενδιαφέρον εξαντλείται μονάχα στον τίτλο – διαβάζοντας το θέμα, είναι σαφές πως υπάρχει θέμα σοβαρό κι αυτό είναι η ολοένα μεγαλύτερη επικράτηση των «έξυπνων» ρολογιών και των κάθε λογής gadget, των "φορετών συσκευών" ή wearables, που συνήθως φέρουμε στον καρπό μας (εξ ου και οι ‘μάχες’ του τίτλου, προφανώς μεταξύ των διαφόρων κατασκευαστών που τον διεκδικούν ο καθένας για τη συσκευή του), με στόχο τη συλλογή των δικών μας βιομετρικών στοιχείων.

Αυτά τα δεδομένα (προφανώς προσωπικά και ιδιαίτερα ευαίσθητα) στέλνονται συνήθως μέσω Bluetooth σε εφαρμογές και πλατφόρμες που εδρεύουν στο κινητό του χρήστη για τοπική ή ακόμα και υπερτοπική επεξεργασία σε απομακρυσμένους servers, της οποίας τα αποτελέσματα γνωστοποιούνται στον ίδιο ή/και στον θεράποντα ιατρό του για τα περαιτέρω. Αυτό είναι κάτι καινούριο; Όχι, τέτοιες συσκευές μας συντροφεύουν από αρκετά χρόνια, μόνο που τώρα -με την πρόοδο της τεχνολογίας- «το παιχνίδι έχει χοντρύνει» πολύ και απ’ ό,τι φαίνεται, η γκάμα τους διευρύνεται σε σημείο ώστε να «απειλούν» να υποκαταστήσουν και τους ως τώρα «συνεταίρους» τους, τα κινητά.

Και γιατί γίνεται αυτό; Μα, γιατί -σε αντίθεση με τα περισσότερα κινητά- οι φορετές συσκευές συγκεντρώνουν και στέλνουν αρμοδίως χρήσιμα και πολύτιμα δεδομένα, σχετικά με τους χρήστες τους. Και ποιοι είναι στις μέρες μας οι ‘κλασικοί’ πόλοι συγκέντρωσης κάθε λογής δεδομένων – σαν το «Αχόρταγο» της παλιάς, κλασικής ελληνικής ταινίας; Χωρίς καμιά αμφιβολία, οι σπουδαιότεροι τέτοιοι συλλέκτες είναι οι επονομαζόμενες GAFA (Google – Amazon – Facebook – Apple), που κάθε μια έχει τον τρόπο της και το κύκλωμά της για να αξιοποιεί εμπορικά τους τεράστιους όγκους δεδομένων τους οποίους συγκεντρώνει κάθε ώρα, μέρα, εβδομάδα, μήνα και χρόνο, από τον «φέροντα οργανισμό»…

Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι από αυτές ακριβώς έρχονται τα φρέσκα νέα για το νέο πεδίο «μάχης». H Apple, με μακρά προϊστορία στον κλάδο, έχει να επιδείξει αρκετές συνέργειες των Apple Watches της με το κύκλωμα της υγείας, αλλά οι φήμες λένε πως ετοιμάζει πλέον και «έξυπνα» γυαλιά. Aπό την άλλη, το Facebook όχι μόνο ετοιμάζει το δικό του «έξυπνο» ρολόι, αλλά αυτό λένε θα έχει διπλή κάμερα, μια εμπρός και μια πίσω, καθώς θα αποσπάται, λειτουργώντας και σαν mini tablet(!). Φυσικά, το Facebook (ας είναι καλά η «δική του», Oculus), προωθεί ήδη τα δικά του VR γυαλιά, ενώ άλλες φήμες θέλουν τους ερευνητές του να προσπαθούν να συνδυάσουν ρολόι και γυαλιά, σε μια συσκευή που θα αναπαριστά με τη βοήθεια AR (Επαυξημένης Πραγματικότητας) πληκτρολόγιο και ποντίκι, ώστε ο χρήστης να επιδρά με ένα γνώριμό του περιβάλλον…

Η Google, πάλι, συμμάχησε με τη Samsung συνδυάζοντας τη δική της πλατφόρμα Android Wear με το λειτουργικό Tizen της δεύτερης και μένει πλέον να δούμε πώς θα μπορέσει να τα αναμίξει όλα αυτά  με τα Google Glasses (που έχει παρουσιάσει μεν, από χρόνια, αλλά ως τώρα βρίσκουν μονάχα βιομηχανικές χρήσεις) και τις πολλές συσκευές ευζωίας της Fitbit, που εξαγόρασε πέρυσι, ενδεχομένως δημιουργώντας ένα καινούριο οικοσύστημα. Σημειώστε, ότι δεν υπάρχει κάποια είδηση από την πλευρά της Amazon, που όμως είναι βέβαιο ότι έχει όλο το αναγκαίο R&D και την ανάλογη υποδομή για να μας αιφνιδιάσει, ανά πάσα στιγμή, και να μας εκπλήξει με κάποιο νέο προϊόν ή υπηρεσία της.

Και οι τέσσερις θέλουν τα δεδομένα μας και δεν το κρύβουν. Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν, για τις επενδύσεις τους…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 

Φυσικά καταστήματα VS e-shopping

Πρόκειται για μία συζήτηση που είχε ξεκινήσει πριν πολλά χρόνια: θα «καταστρέψουν» τα φυσικά σημεία πωλήσεων τα online καταστήματα; Μία συζήτηση που επανήλθε τους τελευταίους 15 μήνες, όταν τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού οδήγησαν σε «εκτόξευση» του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η συζήτηση δείχνει να έχει «ανάψει» για τα καλά εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Πριν από μερικές μέρες, ο γενικός οικονομικός διευθυντής της LVMH (σ.σ. της εταιρείας που, μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται πολυτελή brands όπως η Louis Vitton) Jean Jacques Guiony δήλωσε ότι το μέλλον του λιανεμπορίου παραμένει στα φυσικά καταστήματα, με το online κανάλι να λειτουργεί συμπληρωματικά, όσον αφορά στο περιεχόμενο.

Την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Public MediaMarkt (PMM), Ρόμπυ Μπουρλάς έλεγε ότι έχουν επιστρέψει για τα καλά στα φυσικά καταστήματα. Από την άλλη πλευρά, λίγο πιο μετά ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος σημείωνε ότι τα εναλλακτικά κανάλια πωλήσεων είναι αυτή την περίοδο στο 30% επί των συνολικών πωλήσεων όταν προ πανδημίας ήταν στο 12%. Σημειώνεται πως και η Κωτσόβολος όπως και η PMM επενδύουν σε νέα φυσικά σημεία, όπως και σε αναβάθμιση των υφισταμένων.

Γενικώς, η αίσθηση που υπάρχει είναι πως τα φυσικά καταστήματα θα παραμείνουν. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι τα online καταστήματα θα είναι απλώς ένα συμπληρωματικό κανάλι πωλήσεων. Το αντίθετο. Ανάλογα με τον κλάδο και το brand, το online κανάλι θα είναι το πιο «δυνατό». Αλλά και το φυσικό κατάστημα, όχι μόνο θα έχει λόγο ύπαρξης, αλλά θα αποτελεί βασικό κομμάτι της αλυσίδας και της εμπειρίας του πελάτη.

Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι πως δε θα πρέπει να μιλάμε για έναν διαχωρισμό online και offline. Για τον καταναλωτή, αυτός ο διαχωρισμός δεν υφίσταται. Είναι γνωστό εδώ και χρόνια, ότι μία διαρκώς αυξανόμενη μερίδα καταναλωτών ξεκινά το «ταξίδι» μίας αγοράς online και καταλήγει να την ολοκληρώσει offline, ή το αντίθετο. Όπως, επίσης, μία αγορά που γίνεται online μπορεί να εξυπηρετηθεί offline με την παραλαβή από το κατάστημα, ή γενικότερα από κάποιο φυσικό σημείο.

Ο καταναλωτής θέλει να έχει επιλογές και αυτό είναι το κλειδί. Το φυσικό κατάστημα θα συνεχίσει να λειτουργεί και να έχει ισχυρή θέση στο χώρο των λιανικών πωλήσεων. Ακόμη και τα πιο μικρά, τοπικά καταστήματα, έχουν θέση σε αυτό το οικοσύστημα που δημιουργείται. Απλά, χρειάζονται προσαρμογές από όλους τους ενδιαφερομένους. Και μάλιστα γρήγορες. Γιατί ο καταναλωτής προσαρμόζεται πιο γρήγορα στις συνθήκες που δημιουργούν οι ψηφιακές τεχνολογίες. Και αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις λιανικής, είτε κινούνται κατά κύριο λόγο online, είτε offline, είτε και στα δύο, θα πρέπει να είναι έτοιμες να κινηθούν πολύ γρήγορα. Ενδεχομένως, θα πρέπει κιόλας να προβλέπουν τις τάσεις και τις αλλαγές, ώστε να είναι έτοιμες όταν αυτές θα συμβούν.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search