Ένα από τα σημαντικότερα ερωτήματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα μπορούσε να είναι το εξής: πρέπει να προσαρμοστεί το εκάστοτε e-shop και marketplace στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του καταναλωτή, ή ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι εκείνος που θα προσαρμοστεί στον τρόπο παράδοσης μίας παραγγελίας που έχει κάνει;
Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, η απάντηση σε αυτό το ερώτημα ήταν ουσιαστικό το δεύτερο. Πολύ απλά, γιατί δεν υπήρχαν οι υπηρεσίες ή οι εφαρμογές εκείνες που να επιτρέπουν το πρώτο. Οπότε, πολύ απλά ο καταναλωτής ήταν «υποχρεωμένος» να περιμένει να του έρθει μία παραγγελία όποτε μπορούσε η εκάστοτε εταιρεία ταχυμεταφορών.
Το πρόβλημα σε αυτό το μοντέλο, ήταν ότι αν δεν είχε ο καταναλωτής τη δυνατότητα για παραδόσεις στην εργασία του, σε πολλές περιπτώσεις κατέληγε να πηγαίνει να κάνει την παραλαβή από το πλησιέστερο σημείο της εταιρείας ταχυμεταφορών...
Πλέον, όμως, αυτό έχει αλλάξει. Και οι παραδόσεις σταδιακά προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε καταναλωτή. Το αναφέρω, γιατί είδαμε ένα νέο marketplace να δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέγει να παραλάβει όλα τα προϊόντα που έχει αγοράσει σε μία παράδοση και όχι σε πολλαπλές, όπως ήταν μέχρι τώρα.
Φυσικά, υπάρχουν καταναλωτές που θέλουν τα προϊόντα να έρχονται όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ανοίξουν την πόρτα τους δύο και τρεις φορές επειδή έκαναν μία παραγγελία με προϊόντα από δύο ή τρία ηλεκτρονικά καταστήματα, μέσα από το ίδιο marketplace.
Όμως, το ζητούμενο πλέον είναι πως ο καταναλωτής είναι αυτός που μπορεί να επιλέξει πως θα παραλάβει. Μπορεί να παραλάβει ένα προϊόν στο σπίτι του, μπορεί να επιλέξει να πάει ο ίδιος σε ένα κατάστημα της εταιρείας ταχυμεταφορών, ή σε ένα σημείο εξυπηρέτησης του courier που χρησιμοποιεί, ή σε κάποιο smart locker που είναι και μία τελευταία τάση. Μπορεί να επιλέξει ακόμη και την ώρα παραλαβής. Για την ακρίβεια, μπορεί να επιλέξει ένα πολύωρο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο θα γίνει παράδοση, αλλά και αυτό είναι μία βελτίωση σε σχέση με το όχι πολύ μακρινό παρελθόν.
Γενικά, θα λέγαμε ότι πλέον η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη όσον αφορά τις παραδόσεις. Έχουμε ακόμη πολύ δρόμο, αλλά τουλάχιστον στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχουν επιλογές για έναν καταναλωτή, ο οποίος δεν βρίσκεται πολλές ώρες στο σπίτι του, αλλά θέλει να κάνει online αγορές. Και το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μία σημαντική βελτίωση στην εμπειρία της online αγοράς.
Γι’ αυτό και βλέπουμε και μία διαρκή αύξηση των αγορών που γίνονται ηλεκτρονικά. Το μοναδικό ερώτημα που μένει να απαντηθεί, είναι εάν θα μπορέσουμε να φθάσουμε στο σημείο ο καταναλωτής να μπορεί να δηλώνει εξαρχής την ώρα και το σημείο που θέλει να γίνει η παράδοση μίας παραγγελίας. Και αυτό να μπορεί να το υποστηρίζει το ηλεκτρονικό κατάστημα ή το marketplace.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]