Επωνύμως…

Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό

Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό

Οι λαϊκές παροιμίες δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα απόσταγμα παρατήρησης δεκαετιών, αν όχι αιώνων, περασμένο από το φίλτρο της λαϊκής, απλής, ανεπιτήδευτης, επομένως και απόλυτα ρεαλιστικής σοφίας. Γι’ αυτό επιβιώνουν και χρησιμοποιούνται ακόμα συχνότατα στο λόγο μας και τα γραπτά μας, παρότι η «γέννησή» τους χάνεται στα βάθη του χρόνου  – ο οικοδεσπότης σας είναι τακτικός χρήστης, εκτιμώντας την αλήθεια που κρύβεται στη -συνήθως μεταφορική- έννοιά τους.

Μια τέτοια, λοιπόν, (αυτή του τίτλου) μου ήρθε αυθόρμητα στον νου, όταν πριν από λίγες ημέρες διάβασα για τον κακό χαμό που γίνεται στην Αμερική -εξ αυτής πηγάζουν τα περισσότερα νέα σχετικά με την τεχνολογία, αφού εκεί εδρεύουν οι περισσότερες μεγάλες εταιρίες του χώρου, οι λεγόμενες big tech- με τις αλλεπάλληλες εξαγορές μικρότερων εταιριών από μεγαλύτερες.

Οι Big Tech – Big Fish, λοιπόν, ακολουθούν από πολλά χρόνια την ίδια τακτική: στην αρχή αγνοούν τους ανταγωνιστές τους, μετά προσπαθούν να κάνουν τη ζωή τους δυσκολότερη και, στο τέλος (όταν ζοριστούν πολύ ή έχουν άλλα σχέδια), τους εξαγοράζουν! Δόξα τω Θεώ, λεφτά υπάρχουν (και γι’ αυτούς είναι αλήθεια κι όχι σχήμα λόγου). Ε, τώρα το κατάλαβες πώς γίνεται η δουλειά; Αναμενόμενη η ερώτηση.

Όχι, δεν το κατάλαβα τώρα, όμως το παιχνίδι έχει πιά «χοντρύνει» και ο κύκλος των ενδιαφερόντων τους έχει διευρυνθεί πολύ, περιλαμβάνοντας και θεωρητικά «άσχετες» εταιρίες… Παράδειγμα, οι πρόσφατες κινήσεις της γνωστής και μη εξαιρεταίας Amazon, που ανακοίνωσε τον Ιούλιο της πρόθεσή της να εξαγοράσει την εταιρία ιατρικών υπηρεσιών OneMedical, τον Αύγουστο την κατασκευάστρια ρομποτικών οικιακών συσκευών iRobot (σίγουρα θα έχετε ακούσει, αν όχι χρησιμοποιήσει, τις δικές της Roomba) και τον Σεπτέμβριο τη βελγική βιομηχανία ρομποτικών διατάξεων για logistics Cloostermans. Κάθε μήνα και μια εξαγορά

Και λοιπόν; Οι πρώτες είναι ή μήπως οι τελευταίες; Διπλό το ‘όχι’, βεβαίως, μόνο που τέτοιες κινήσεις αυξάνουν ολοένα και περισσότερο τον πονοκέφαλο για τους διοικούντες την FTC (την αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Εμπορίου), οι οποίοι καλούνται να εγκρίνουν ή όχι (προφανώς τεκμηριωμένα) για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας τις εξαγορές όχι μόνο της Amazon, αλλά και της Alphabet (Google), της Microsoft και ό,τι άλλο ήθελε προκύψει. Προφανώς, αυτό που θέλουν να εμποδίσουν είναι ο πλήρης έλεγχος μιας αγοράς από ολιγοπώλια. Άλλες φορές το καταφέρνουν κι άλλες όχι, ενώ ανάλογη είναι η κατάσταση και στην Ευρώπη, όπου η Επιτροπή τα βάζει συχνά-πυκνά με τα tech-θεριά, μοιράζοντας απαγορεύσεις και χοντρά πρόστιμα – μόλις πρόσφατα, το Ευρωπαϊκό Γενικό Δικαστήριο ενέκρινε πρόστιμο 4,125 δισ. € στην Alphabet για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού, σχετικά με τη χρήση του λειτουργικού Android στα κινητά μας. Η εταιρία έχει άλλη μια ευκαιρία για έφεση, αλλά είναι η τελευταία της…

Κι αν αναρωτιέστε τι έκανε την Amazon να βάλει στο μάτι εταιρίες με ρομποτικές σκούπες και ιατρικές υπηρεσίες, οι ‘παροικούντες την Ιερουσαλήμ’ του FTC έχουν την απάντηση: ο στόχος για τις μεγάλες και πανταχού παρούσες πλατφόρμας είναι να διατηρήσουν τη σημερινή δεσπόζουσα θέση (και τα υπερ-κέρδη που αυτή φέρνει, φυσικά) μαθαίνοντας όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για τους χρήστες-πελάτες τους, είτε πρόκειται για τα (απόρρητα, βεβαίως) ιατρικά δεδομένα τους, είτε για το εσωτερικό των σπιτιών τους (τα οποία χαρτογραφούν οι Roomba, προκειμένου να σκουπίσουν σωστά), ώστε να στοχεύσουν με ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία στην κάλυψη των αναγκών τους. Η προστασία της ιδιωτικότητας μάλλον δεν τους ενδιαφέρει πολύ, όπως και οι απαιτήσεις της κοινωνίας των πολιτών για περισσότερη διαφάνεια…

Κι αν οι εξαγορές μεγάλων ονομάτων ελέγχονται διεξοδικά -όπως αυτή της δημιουργού video-games Activision Blizzard από τη Microsoft τον Ιανουάριο προκειμένου να ενισχύσει το δικό της Xbox, ή της θρυλικής κινηματογραφικής MGM από την Amazon για να εμπλουτίσει το ήδη τεράστιο στοκ περιεχομένου της- εκατοντάδες άλλες περνούν απαρατήρητες «κάτω από το ραντάρ» των ρυθμιστικών αρχών, που δεν προλαβαίνουν να ελέγξουν τα πάντα, με απρόβλεπτες συνέπειες για την οικονομία και όχι μόνο.

Κι όπως δείχνουν τα πράγματα, τα «μεγάλα ψάρια» θα συνεχίσουν να «πεινάνε» για πολύ ακόμα. Άσε που, «τρώγοντας, ανοίγει η όρεξη»…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search