Επωνύμως…

Μία σεζόν με ασκήσεις ισορροπίας

Μία σεζόν με ασκήσεις ισορροπίας

Η επιστροφή από τις θερινές διακοπές θα έλεγε κανείς πως σηματοδοτεί την απαρχή μίας νέας σεζόν. Ακόμη και η τηλεοπτική σεζόν ξεκινά τον Σεπτέμβριο, ή τον Οκτώβριο και όχι τον Ιανουάριο. Και αυτό ισχύει για πολλά κομμάτια της καθημερινότητας μας ακόμη και ως καταναλωτές.

Η σεζόν που ξεκινά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία σεζόν όπου καταναλωτές και επιχειρήσεις -ειδικά στο χώρο της λιανικής και ακόμη περισσότερο σε αυτόν του e-commerce- θα κληθούν να κάνουν ασκήσεις «ισορροπίας».

Ο λόγος είναι απλός: η κατάσταση που διαμορφώνεται με τις τιμές στο χώρο της ενέργειας, είτε μιλάμε για ηλεκτρική ενέργεια είτε για καύσιμα, έχει αλλάξει τους τελευταίους μήνες τα δεδομένα και το προηγούμενο status quo του κάθε νοικοκυριού και της κάθε επιχείρησης. Το κόστος για τις επιχειρήσεις έχει προφανώς αυξηθεί και πολλές εξ αυτών είναι υποχρεωμένες να περάσουν, είτε όλη την αύξηση, είτε μέρος αυτής, στην τιμή πώλησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές καλούνται και αυτοί να διαχειριστούν την αύξηση του κόστους σε ηλεκτρικό ρεύμα και καύσιμα, μειώνοντας άλλες δαπάνες τους. Είναι μία πολύ δύσκολη άσκηση ισορροπίας, που κάθε πλευρά θα πρέπει να κάνει τις δικές της επιλογές.

Ένα από τα βασικά ατού του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν οι χαμηλότερες τιμές. Οπότε, είναι αρκετά πιθανό οι καταναλωτές να αρχίσουν να στρέφονται προς τα e-shops για να αγοράσουν προϊόντα, όπως είναι ρούχα και διάφορα καταναλωτικά αγαθά. Ενδεχομένως, κάποια καταστήματα να σπεύσουν να το εκμεταλλευτούν και να πιέσουν τις τιμές, αλλά αυτό ελλοχεύει τον κίνδυνο να μειώσουν σε τέτοιο βαθμό τα περιθώρια κέρδους τους, ώστε η άσκηση τελικά να μη βγαίνει. Συν το γεγονός ότι οι αυξημένες τιμές στα καύσιμα επηρεάζουν τα μεταφορικά και οι καταναλωτές έχουν πλέον «εκπαιδευτεί» ώστε να κοιτάνε το συνολικό κόστος για μία παραγγελία, ενώ φυσικά, το ότι θα πληρώσουν λιγότερα, δε σημαίνει ότι είναι και διατεθειμένοι να υποστούν ένα χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης.

Η εξίσωση δεν είναι καθόλου απλή και χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή από την πλευρά των επιχειρήσεων λιανικής, προκειμένου να καταφέρουν να διατηρήσουν την πελατεία τους, αλλά ταυτόχρονα να μπορέσουν να έχουν και ένα περιθώριο κέρδους που να επιτρέπει την επιβίωσή τους. Θα πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί όσον αφορά στα ανοίγματα που θα κάνουν και να έχουν Plan Β ή ακόμη και Plan C σε περίπτωση που η άσκηση δε βγει όπως την έχουν σχεδιάσει.

Γενικότερα, η φετινή σεζόν θα είναι μία δύσκολη περίοδος. Μία περίοδος που οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν προσαρμοστικότητα. Και ενδεχομένως θα πρέπει να σπεύσουν να επενδύσουν περισσότερο σε τεχνολογίες που θα τους επιτρέψουν να αυτοματοποιήσουν διαδικασίες, να μειώσουν το κόστος τους και να βρουν νέους πελάτες. Βέβαια, η απόφαση για επενδύσεις σε μία τέτοια περίοδο δεν είναι καθόλου απλή και το ρίσκο είναι μεγάλο. Αλλά είπαμε, η φετινή σεζόν θα έχει πολλές ασκήσεις ισορροπίας.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search