Επωνύμως…

Οι επιλογές στο last mile διευρύνονται…

Οι επιλογές στο last mile διευρύνονται…

Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το περίφημο last mile. Ένας τομέας όπου οι εξελίξεις είναι πιο γρήγορες από όσο νομίζουν πολλοί και βλέπουμε διαρκώς καινοτόμες λύσεις και εφαρμογές να κάνουν την εμφάνισή τους.

Μέχρι πριν την πανδημία, αυτό που βλέπαμε ήταν εταιρείες ταχυμεταφορών (couriers) που ακολουθούσαν μία σχετικά παραδοσιακή διαδικασία: παραλαβή ενός δέματος, μεταφορά στην κεντρική αποθήκη, μεταφορά στο πλησιέστερο πρακτορείο στον τελικό παραλήπτη και παράδοση σε αυτόν. Μοντέλο που δουλεύει, ίσως, σε παραγγελίες που παραδίδονται σε άλλες πόλεις, αλλά εντός της ίδιας πόλης -ακόμη και αν μιλάμε για την Αθήνα- υπάρχουν άλλες επιλογές.

Αυτό που έχει γίνει κατανοητό από πολλούς «εμπλεκόμενους» είναι πως χρειάζεται να αλλάξει το μοντέλο όσον αφορά στη διεκπεραίωση παραγγελιών. Το quick commerce έχει αλλάξει πολύ περισσότερα από όσα νομίζουμε. Αρχικά, χρησιμοποιείται μεν για τα είδη σούπερ μάρκετ, αλλά το επόμενο βήμα είναι πως οι στόλοι οχημάτων από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο quick commerce, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και για παραγγελίες πιο «κλασικής» λιανικής.

Για παράδειγμα, γνωρίζουμε πως το BOX του ομίλου OTE ετοιμάζει το δικό του στόλο οχημάτων και τους δικούς τους ταχυμεταφορείς, για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από το e-food και τη Wolt. Προφανώς, αυτός ο στόλος θα χρησιμοποιηθεί για την εξυπηρέτηση παραγγελιών από καταστήματα εστίασης που δεν έχουν ανθρώπους για delivery. Αλλά μήπως το πρωί, ίσως, που είναι και πιο χαλαρά τα πράγματα, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και για παραγγελίες από τον Γερμανό; Και ένας που κάνει παραγγελία από τον Άλιμο, για παράδειγμα, θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί μέσα σε ένα δίωρο από το πλησιέστερο κατάστημα που έχει απόθεμα σε αυτό που παρήγγειλε; Για να μην αναφέρω ότι το BΟΧ θα μπορούσε να χρησιμοποιείται και για την παράδοση εξοπλισμού για ευρυζωνικές συνδέσεις Cosmote, ή για την Cosmote TV και να εξυπηρετήσει περαιτέρω τον όμιλο.

Αυτό, είναι ένα δείγμα των αλλαγών που έρχονται στις παραδόσεις και το last mile, αλλά βλέπουμε και άλλες καινοτόμες ιδέες. Όπως, για παράδειγμα, οι εταιρείες ταχυμεταφορών που εξυπηρετούν παραγγελίες προς το εξωτερικό - και οι τιμές τους είναι πολύ χαμηλότερες από αυτές που νομίζουν πολλοί. Το μοντέλο τους είναι διαφορετικό, αλλά το ζητούμενο είναι η εμπειρία. Και αυτό το πετυχαίνουν ακόμη κι αν ο τρόπος που το κάνουν δεν είναι ο συνηθισμένος. Το disruption είναι κάτι που έχει μάθει για τα καλά ο κλάδος και έχουμε να δούμε πολύ disruption τα επόμενα χρόνια.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search