Επωνύμως…

Η σύγκλιση – της συγκλίσεως – ω σύγκλιση…

Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά, εδώ είμαστε και πάλι – παντός καιρού και παντός χρόνου! (ελπίζουμε, τουλάχιστον) «Σαν να μην πέρασε μια μέρα», που λέει κι ο ποιητής – κι όμως, πέρασε ένας ολόκληρος χρόνος. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί, όπως πέρυσι, λέγαμε και ξαναλέγαμε για τη σύγκλιση των τεχνολογιών, τα ίδια επαναλαμβάνουμε φέτος, «εν έτει σωτηρίω 2022», πλέον.

Μα, τίποτα δεν άλλαξε; Βεβαίως, και άλλαξε – φέτος είμαστε ακόμα πιο σίγουροι πως έτσι θα εξελιχθούν τα πράγματα. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει η γνωστή και μη εξαιρεταία εταιρεία ερευνών Forrester Research, που όχι στο «παρά δυο», αλλά πριν από κάμποσες εβδομάδες «ανακοίνωσε και ελάλησε»: το ’22 θα είναι η χρονιά της σύγκλισης!

Μάλιστα, στην ανακοίνωσή της κάνει και πέντε προβλέψεις, σχετικά με τους χώρους του ΙοΤ (πεδίο που ολοένα διευρύνεται, ώστε να χωρέσει κι άλλους τομείς και κατηγορίες κάτω από την «ομπρέλα» του), του edge computing και των δικτύων, «βασισμένες σε συγκεκριμένες και ορατές πλέον αλλαγές». Κι επειδή, αυτοί οι συγκεκριμένοι χώροι «ακουμπάνε» μύριους όσους άλλους, μπορείτε να είστε βέβαιοι (δική μας η πρόβλεψη, να μην κάνουμε κι εμείς μία;) πως πάρα πολλά θα αλλάξουν φέτος και τα επόμενα χρόνια.

Κλασικά παραδείγματα, που δίνει η εταιρία, είναι ότι το edge computing και το ΙοΤ θα μπορέσουν στο πλαίσιο της αγαστής μεταξύ τους συνεργασίας να λύσουν πολλά από τα σημερινά προβλήματα των αλυσίδων τροφοδοσίας (οι οποίες χωλαίνουν, επηρεάζοντας αρνητικά πλήθος άλλους τομείς – δείτε τι γίνεται με τις ελλείψεις σε τσιπ, που μάλλον θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούν τις βιομηχανίες για αρκετούς μήνες ακόμα), ότι το δορυφορικό Internet είναι πλέον αρκετά ώριμο για «να τα βάλει» με το 5G (που, επίσης, θα εδραιωθεί στην καθημερινότητά μας), ότι οι έξυπνες υποδομές θα ακμάσουν ακόμα περισσότερο κι ότι -αφού δίπλα στις καλές, είναι λογικό να υπάρχουν και αρνητικές προβλέψεις- νέο ρεκόρ θα σημειώσουν οι δικτυακές επιθέσεις με IoT botnet…

Περνώντας σε περισσότερες λεπτομέρειες, οι αναλυτές της Forrester τονίζουν αρχικά πως η σύγκλιση edge και IoT μπορεί να δώσει πολύ καλά αποτελέσματα όσον αφορά σε θέματα μείωσης των εκπομπών CO2 στον ευρύτερο χώρο των αλυσίδων τροφοδοσίας, που έχει άμεση σχέση με εθνικές, συχνά και υπερεθνικές μεταφορές, όσο και με τη συντήρηση ευπαθών φορτίων (πχ. τρόφιμα, φάρμακα κλπ.) Κι όπως πολύ καλά γνωρίζουμε πλέον, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί σ’ αυτό μεγάλη σημασία από τους καταναλωτές και τις ίδιες τις εταιρίες, η βιώσιμη ανάπτυξη είναι πλέον ένας από τους πιο προβεβλημένους στόχους της ESG στρατηγικής κλάδων, χωρών και ηπείρων. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Forrester, από φέτος κιόλας θα κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά πλατφόρμες, προϊόντα και υπηρεσίες που θα συμβάλουν προς αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση.

Όσον αφορά στο δορυφορικό Internet, μάλλον πρέπει να αλλάξουμε γνώμη και σκοπό γι’ αυτό που ως τώρα βλέπαμε σαν (ακριβή, πλην αναγκαία) λύση εκεί όπου δεν υπήρχε κάτι άλλο να καλύψει τις (πολύ περισσότερες πλέον, λόγω της πανδημίας, αλλά και της εισβολής της ψηφιακής τεχνολογίας στην καθημερινή μας ζωή) ανάγκες για αξιόπιστη δικτυακή πρόσβαση.

Κι ο λόγος είναι αφενός ότι με την αυξημένη ζήτηση οι τιμές του Satellite Internet αρχίζουν να πέφτουν (Elon, άρχοντα του Starlink, ακούς;) αφετέρου ότι η κάλυψη του 5G εξακολουθεί να είναι προβληματική σε αγροτικές ή δυσπρόσιτες περιοχές, όσο κι αν οι πάροχοι υπόσχονται πλήρη κάλυψη τα αμέσως επόμενα χρόνια. Οι αναλυτές της Forrester βλέπουν να επικρατούν τελικά υβριδικά συστήματα λήψης, που θα συνδυάζουν the best of everything (μ’ άλλα λόγια, ενσύρματο, ασύρματο και δορυφορικό δίκτυο) με στόχο μια ικανοποιητική εμπειρία για τον πολίτη / πελάτη / καταναλωτή.

Στο ίδιο πλαίσιο, η καλή εταιρία βλέπει εκρηκτική αύξηση (ακόμα και κατά 40%) των επενδύσεων στις έξυπνες υποδομές, μέσα στο ’22, καθώς τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται μια «διελκυστίνδα» για την τεχνολογική πρωτοκαθεδρία ανάμεσα στην Κίνα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, με καταλύτη την πανδημία, όπου κανείς δεν θέλει να υστερήσει των αντιπάλων του, όχι μόνο σήμερα (που έχουν εκτιναχθεί οι ανάγκες) αλλά και σε βάθος χρόνου, ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια στην εποχή της νέας κανονικότητας. Σ’ αυτή την καινούρια εποχή, η προσβασιμότητα στο διαδίκτυο, η αποτελεσματικότητα των δράσεων στον χώρο της δημόσιας υγείας, μαζί με τη βέλτιστη διαχείριση και αξιοποίηση των κρίσιμων (ανθρώπινων και μη) πόρων, πιθανότατα θα κρίνουν το μέλλον μας.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Ήταν τελικά το 2021 μία καλή χρονιά για το ελληνικό e-commerce;

Τέτοιες μέρες είναι σύνηθες να κάνει κανείς έναν απολογισμό της χρονιάς που τελειώνει. Και ειδικά για το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το 2021 ήταν μία χρονιά, στις αρχές της οποίας άπαντες γνώριζαν ότι θα είναι ένας έτος προκλήσεων. Ο λόγος ήταν πως μετά το 2020 και την «εκτόξευση» των online πωλήσεων λόγω καραντίνας, πολλοί περίμεναν να δουν αν η στροφή προς τα ψηφιακά και τα διαδικτυακά κανάλια θα συνεχιστεί.

Σαφώς και η χρονιά ξεκίνησε με καραντίνα και περιορισμούς στις μετακινήσεις. Όμως, ήταν μία διαφορετική καραντίνα και πλέον έχοντας επιστρέψει σε πιο κανονικούς ρυθμούς, μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα.

Το πρώτο βασικό συμπέρασμα είναι πως η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει ισχυρή ως τάση. Δεν είναι μόνο ότι οι online πωλήσεις εκτιμάται πως θα κλείσουν στα 14 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του ELTRUN, αλλά και το γεγονός πως πολλοί μεγάλοι «παίκτες» του λιανεμπορίου ασχολούνται σοβαρά με τα ψηφιακά κανάλια τους. Είναι χαρακτηριστικό, πως στον όμιλο Φουρλή κάνουν λόγο για 20% των πωλήσεων να προέρχεται από το Διαδίκτυο, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο. Για αντίστοιχα ποσοστά κάνουν λόγο και άλλες μεγάλες αλυσίδες, που δραστηριοποιούνται μάλιστα σε κατηγορίες προϊόντων όπως η ένδυση και τα καλλυντικά, που παραδοσιακά οι καταναλωτές προτιμούσαν τα φυσικά καταστήματα.

Μία δεύτερη εξέλιξη, είναι ότι όλο και περισσότερες αλυσίδες κινούνται προς μία περισσότερο «υβριδική» ή omnichannel στρατηγική. Κάτι που σημαίνει ότι προσπαθούν να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες μέσα στα φυσικά καταστήματά τους, προκειμένου να προσφέρουν μία βελτιωμένη εμπειρία. Και ταυτόχρονα συνδυάζουν το online με το offline, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές για την παραγγελία, αλλά και την παράδοση των προϊόντων τους.

Κάνοντας λόγο για παράδοση προϊόντων, είναι γεγονός ότι το 2021 είδαμε σημαντική βελτίωση και στον τομέα του last mile. Οι εταιρείες ταχυμεταφορών δείχνουν να έχουν οργανωθεί καλύτερα, αρκετές αρχίζουν να χρησιμοποιούν ψηφιακές λύσεις προκειμένου να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη και γενικότερα η εξυπηρέτηση έχει βελτιωθεί. Σε αυτό έχει συμβάλλει και το γεγονός ότι βλέπουμε νέες εταιρείες να δραστηριοποιούνται με διαφορετικά μοντέλα διεκπεραίωσης των παραγγελιών, αλλά και καινούριες λύσεις να κάνουν την εμφάνισή τους. Τα smart lockers είναι πολύ πιθανό να είναι -στο όχι πολύ μακρινό μέλλον- ένας από τους βασικούς τρόπους προκειμένου κάποιος να παραλαμβάνει την παραγγελία του.

Τέλος, είδαμε να υλοποιούνται μεγάλες επενδύσεις στο χώρο των logistics. Επενδύσεις που θα συνεχιστούν, με την έμφαση να είναι και στον τομέα της αυτοματοποίησης. Αυτό που έγινε προφανές κατά τη διάρκεια του 2020 ήταν πως το πρόβλημα δεν ήταν μόνο στο last mile αλλά και στο back end, ήτοι στις αποθήκες, οι οποίες, έτσι όπως ήταν οργανωμένες, δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις που δημιουργήθηκαν. Ακόμη, βέβαια, έχουμε πολύ δρόμο στο συγκεκριμένο τομέα, αλλά αυτή θα είναι μία από τις πολλές προκλήσεις που υπάρχουν για το 2022, το οποίο, επίσης, αναμένεται να είναι μία ενδιαφέρουσα χρονιά για την ελληνική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πώς θα είναι, άραγε, τα κινητά του μέλλοντός μας;

Μέρες που είναι, με τον καινούριο χρόνο να βρίσκεται πλέον σε απόσταση αναπνοής, ο οικοδεσπότης σας είπε να τηρήσει για άλλη μια φορά το έθιμο και να φορέσει το ψηλό, μυτερό καπέλο του μάντη, που προλέγει τα μελλούμενα – ή, μάλλον, να δανειστεί το καπέλο και τη μαγική γυάλινη σφαίρα από το Gizmodo, που πρόλαβε πρώτο να ασχοληθεί με ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον θέμα: πώς θα είναι τα κινητά μας (όποια μορφή κι αν έχουν τότε…) σε δέκα χρόνια από σήμερα;

Σιγά τώρα, που θα ξέρουμε πώς θα είναι σε δέκα χρόνια τα κινητά – εδώ δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο, σας ακούω να μονολογείτε… Κι όμως, υπάρχουν άνθρωποι της αγοράς που, όχι μόνο ασχολούνται σήμερα με αυτό, αλλά έχουν τη γνώση και την άποψη για το πώς (έστω κατά προσέγγιση  – κανείς δεν ξέρει στ’ αλήθεια) μπορεί να είναι τότε οι σημερινές προεκτάσεις του χεριού μας και η «γέφυρά» μας (από πλευράς επικοινωνίας) με τον υπόλοιπο κόσμο.

Μάλιστα, για να δείξει πόσο απρόβλεπτες είναι οι εξελίξεις, το πολύ διαφωτιστικό άρθρο θυμίζει πως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Nokia 8250 που το ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό, εκεί πίσω στο μακρινό 2001, ήταν ότι είχε έγχρωμη οθόνη – o γράφων είχε προς τα τέλη των ‘90ς το S10 της Siemens, επίσης με έγχρωμη οθόνη, χωρίς να το χρησιμοποιεί ιδιαίτερα. Μόλις έξι χρόνια αργότερα παρουσιάστηκε το πρώτο iPhone κι ανέτρεψε όλα όσα ξέραμε ως τότε…

Εικασίες, λοιπόν, έχουμε για την ώρα, οι οποίες όμως «πατάνε» σε ρεαλιστικό από πλευράς τεχνολογίας υπόβαθρο και σε ενδείξεις οι οποίες προκύπτουν από τάσεις και έρευνες στο πεδίο, σχετικά με τις επιθυμίες και τα αιτήματα των καταναλωτών. Με βάση αυτά, το Gizmodo ζήτησε τη γνώμη μιας καθηγήτριας βιομηχανικού σχεδιασμού (Audrey Lankfort Barnes – James Madison University), ενός σχεδιαστή κινητών (Cliff Kuang – UX designer) κι ενός βιομηχανικού σχεδιαστή (Anthony Reale – College of Creative Studies). Και, μάλλον δεν αποτελεί έκπληξη, η ομοφωνία τους ότι οι αλλαγές θα είναι πολλές και σημαντικές…

Η πρώτη δήλωσε, λοιπόν, πως αυτό που ζητούν οι χρήστες δεν είναι, προφανώς, η ίδια η συσκευή αλλά αυτά που μας φέρνει: πρόσβαση, σύνδεση και επικοινωνία. Σε λίγα χρόνια, με την πρόοδο των τεχνολογιών VR και AR, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα περάσουμε στο XR (Extended Reality), όπου μέσα από την ίδια συσκευή θα παίρνουμε πολύ περισσότερες και εντονότερες εμπειρίες, χάρη στην αλληλοεπίδραση του πραγματικού κόσμου με τα κοινωνικά δίκτυα. Προς αυτή την κατεύθυνση βρίσκεται και ο «νέος, γενναίος κόσμος» τον οποίο ευαγγελίζεται το metaverse του ‘Ζουκερβέργιου’, στο οικοσύστημα του οποίου έχουν ρόλο τα εύκαμπτα υλικά, οι επεκτεινόμενες οθόνες, οι ολογραφικές προβολές, τα έξυπνα ρολόγια και γυαλιά, αλλά και τα βιονικά εμφυτεύματα. Όλα αυτά ήδη υπάρχουν, απλώς θα βρουν νέες χρήσεις, γιατί όχι και στα νέα κινητά, ενδεχομένως και χωρίς αυτά, αν αντικατασταθούν από «κάτι άλλο», ακόμα άγνωστο.

Βέβαια, η Audrey Lankfort Barnes επισημαίνει τον κίνδυνο της ακόμα μεγαλύτερης εξάρτησης από τις συσκευές μας, καθώς ανυπομονούμε ολοένα περισσότερο για τη «δόση» μας σε ενημέρωση, ψυχαγωγία, κοινωνική δικτύωση, επικοινωνία με φίλους και γνωστούς – είμαστε always on (ειδικά τώρα, που και η δουλειά μπαίνει σ’ αυτή τη φάση), με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ψυχική μας ισορροπία.

Ο Cliff Kouang, από την πλευρά του, θυμίζει πως το desktop και το κινητό μας σήμερα αλληλοσυμπληρώνονται, ενώ είναι συχνές και οι επικαλύψεις, προβλέποντας πως μπαίνουμε σε έναν κόσμο thin clients συσκευών, ουσιαστικά διεπαφές που βασίζονται στο cloud για να μας δώσουν τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες που χρειαζόμαστε. Το κινητό παίζει σήμερα τον ρόλο ενός κόμβου (hub) που δίνει λύσεις στις ανάγκες μας. Για πόσο καιρό, θα εξαρτηθεί από τα συμφέροντα των σημερινών εμπλεκομένων…

Ως interface βλέπει το κινητό και ο Anthony Reale, προβλέποντας ότι η συρρίκνωση των μπαταριών και η ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με το «Δικαίωμα στην Επισκευή» (Right To Repair), με απώτερο στόχο τη μείωση των ηλεκτρονικών απορριμμάτων, πιθανότατα θα αλλάξουν πάρα πολλά στον τρόπο κατασκευής των μελλοντικών κινητών που, πάντως, θα παραμείνουν η κύρια πύλη εισόδου μας στην εκπαίδευση, την επικοινωνία και τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές μας.

Γεροί να είμαστε, να δούμε ποιος θα πέσει πιο κοντά στις προβλέψεις του… Μια καλύτερη χρονιά να έχουμε όλοι μας!   

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Και τί κάνουμε με τις συσκευασίες δώρου;

Χριστούγεννα σημαίνει δώρα για την οικογένειά σου και τους ανθρώπους που αισθάνεσαι κοντά σου. Και φυσικά, θέλεις να τους τα δώσεις και σε μία πιο όμορφη συσκευασία, σε μία συσκευασία δώρου. Κάτι που, τουλάχιστον με βάση όσα έχω δει προσωπικά, για να το κάνεις θα πρέπει να επισκεφτείς ένα φυσικό κατάστημα.

Μία έλλειψη που παρατηρώ στα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι ότι δε μπορείς να παραγγείλεις κάτι και να το παραλάβεις ήδη μέσα σε συσκευασία για δώρο. Είμαι διατεθειμένος να πληρώσω και κάτι επιπλέον για αυτό, θα έλεγα, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να το βρω. Και αυτό είναι σημαντικό, ιδίως αν ψάχνεις για κάτι που δεν είναι εύκολο να το βρεις σε φυσικά καταστήματα.

Το ζήτημα έχει το δικό του ενδιαφέρον. Μία παραγγελία θα σου έρθει σε ένα κουτί που θα έχει επάνω διάφορα χαρτιά. Και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα είναι καν εορταστική. Και θες να παραλάβεις εσύ το συγκεκριμένο προϊόν, προκειμένου να το δώσεις ο ίδιος στον άνθρωπο που κάνεις το δώρο. Υπάρχει, βέβαια, και η λύση να αγοράσεις μερικές εορταστικές σακούλες και να το συσκευάσεις μόνος σου, αλλά δεν είναι το ίδιο. Θέλεις να έχεις και μία επιλογή να σου έρθει έτοιμο το δώρο σου. Με την κάρτα αλλαγής μέσα έτοιμη, επίσης.

Ενδεχομένως να ακούγεται έως και υπερβολικό αυτό που επισημαίνω, αλλά είναι μία ανάγκη που διαπίστωσα αυτές τις μέρες. Θέλω να πάρω κάτι που βρίσκω μόνο online (ή σε κατάστημα εκτός Αθηνών) και θέλω να το παραλάβω εγώ και να το δώσω ως δώρο. Έτοιμο, χωρίς να χρειάζεται να ασχοληθώ περεταίρω. Και πρέπει να σκεφτώ διάφορες πατέντες προκειμένου να το κάνω όπως το θέλω...

Σημειώστε, πάντως, ότι δε μιλάω για μία παραγγελία που πάει απευθείας ως δώρο σε άλλη διεύθυνση (αυτή είναι μια επιλογή που προσφέρουν ορισμένα e-shop) αλλά για παραγγελία που θες να παραλάβεις εσύ και να είναι έτοιμη να τη δώσεις ως δώρο.

Γενικώς, οι παραγγελίες για δώρα είναι κάτι που δεν έχουμε δει να ασχολούνται ιδιαίτερα τα e-shop, αλλά και γενικότερα οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Όμως, είναι κάτι που θα μπορούσε να δημιουργήσει μία διαφοροποίηση. Και μία επιπλέον υπηρεσία που ο καταναλωτής είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Για τα ηλεκτρονικά καταστήματα που επιδιώκουν να διαφοροποιηθούν, είναι κάτι που ενδεχομένως θα αξίζει να δουν.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Την εποχή μας τη λένε διαδικτυακή…

«Την εποχή μας τη λένε ηλεκτρονική» τραγουδούσε εκεί γύρω στις αρχές της δεκαετίας του ’70 η Μπέσι Αργυράκη, ξαφνιάζοντας πολλούς με τον προχωρημένο στίχο και αποσπώντας ένα βραβείο στο θρυλικό, τότε, Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης. Ελπίζω να με συγχωρέσει ο δημιουργός του, καλός φίλος και συνάδελφος, Δημήτρης Κωνσταντάρας, για την «παραποίηση» του τίτλου, όμως, σχεδόν 50 χρόνια μετά, το δικό του τραγούδι μου ήλθε στο νου (με αλλαγμένο το επίθετο, βέβαια), μόλις διάβασα -πριν από λίγες ημέρες- τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ITU, της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (φορέα του ΟΗΕ, με προφανές αντικείμενο) τα οποία δείχνουν πως το 63% των κατοίκων του πλανήτη μας, σχεδόν δυο στους τρεις, χρησιμοποιούν πλέον το Διαδίκτυο.

Πόσοι είναι αυτοί; Σχεδόν 5 δισεκατομμύρια άνθρωποι, σύμφωνα με την Doreen Bogdan – Martin, διευθύντρια του ITU Telecommunication Development Bureau, η οποία υπογράφει τη φετινή ετήσια έρευνα με τίτλο «Measuring digital development - Facts and figures 2021». Κι αυτό το 63%, είναι κατά 17% αυξημένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη μέτρηση του 2019: περίπου 800 εκατομμύρια νέοι χρήστες προστέθηκαν στη διετία (μιλάμε, ουσιαστικά, για τη διετία της πανδημίας), η οποία επιτάχυνε δραστικά τις τεχνολογικές εξελίξεις, δρώντας ως καταλύτης.

Μάλιστα, οι αναλύσεις δείχνουν πως σε συγκεκριμένες περιοχές (Αφρική, Ασία/Ειρηνικός και λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες), η αύξηση ξεπερνάει τοπικά ακόμα και το 20%. Δείχνοντας, με αδιάσειστα στοιχεία πλέον, πως το Διαδίκτυο έπαιξε (και συνεχίζει να παίζει, φυσικά) ζωτικό και πολύτιμο ρόλο στη διασφάλιση της όποιας κανονικότητας στις ζωές των ανθρώπων, σε τέτοιους δύσκολους καιρούς, όπου την οικονομική κρίση διαδέχθηκε σχεδόν αμέσως η υγειονομική, με το διπλό σοκ των θανάτων και του εγκλεισμού.

Όχι πως είναι -λόγω αυτής της ευπρόσδεκτης δυνατότητας- όλα ρόδινα, βέβαια… Η πανδημία με τους περιορισμούς που επέβαλε έχει «εκτροχιάσει» σε σημαντικό βαθμό τους 17 στόχους του ΟΗΕ, που έχουν ως καταληκτική ημερομηνία το 2030. Σ’ αυτούς, βεβαίως, περιλαμβάνεται και η διεύρυνση της συνδεσιμότητας. Γιατί, αν τα δυο τρίτα του πλανήτη είναι συνδεδεμένα, υπάρχει πάντα και το υπόλοιπο ένα τρίτο, που δεν είναι.

Το ψηφιακό χάσμα είναι υπαρκτό και, όπως τονίζει η Doreen Bogdan-Martin, ένας από τους στόχους της ITU είναι να μετρηθούν οι μη-έχοντες (κυρίως κάτοικοι απομακρυσμένων και αναπτυσσόμενων περιοχών) ώστε, στη συνέχεια, να γίνουν προσπάθειες για τη γεφύρωσή του. Όμως, και στους αστικούς πληθυσμούς, όπου η συνδεσιμότητα αγγίζει ακόμα και το 96%, για διάφορους λόγους υπάρχουν ακόμα «μαύρες τρύπες», που πρέπει να μηδενιστούν, ώστε να χαρούν όλοι αυτό το συνταγματικά κατοχυρωμένο (και στη χώρα μας, βεβαίως) αγαθό.

Από τη μελέτη της ITU προκύπτει, επίσης, ότι δεν αρκεί να υπάρχουν μονάχα οι τεχνολογικές δυνατότητες για τη διεύρυνση της συνδεσιμότητας, χρειάζονται και οι ανάλογες οικονομικές, αφού σ’ αυτόν τον κόσμο τίποτα δεν είναι δωρεάν. Το ανώτερο στέλεχος του οργανισμού τονίζει πως η Επιτροπή για θέματα Ευρυζωνικότητας & Αειφόρου Ανάπτυξης έχει θέσει ως στόχο της, η βασική έστω ευρυζωνική σύνδεση να κοστίζει ως το 2025 λιγότερο από το 2% του μηνιαίου κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε κάθε χώρα – κι αν νομίζετε πως αυτό είναι εύκολο, τα στοιχεία δείχνουν πως κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμα επιτευχθεί σε πάνω από τις μισές χώρες για τις οποίες υπάρχουν καταγεγραμμένα στοιχεία…

Η ίδια μελέτη περιλαμβάνει, επίσης, στα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν την έλλειψη των κατάλληλων ψηφιακών δεξιοτήτων, γεγονός που εμποδίζει την εξάπλωση του δικτυωμένου κόσμου, αφού οι υποψήφιοι χρήστες έχουν πλήρη άγνοια του «σπορ». Και, σαν να μην έφτανε αυτό, οι χρήστες με χαμηλό επίπεδο γνώσεων είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στους κινδύνους της «σκοτεινής» πλευράς του διαδικτύου, στις κυβερνοεπιθέσεις, τις απάτες, την παραπληροφόρηση και το επιβλαβές (ή και επικίνδυνο, μερικές φορές) περιεχόμενο, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη συνέχεια…

Παρόλα αυτά, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τον καίριο ρόλο του διαδικτύου σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας, σε σημείο που να μην ξέρουμε (κι αυτό αποδεικνύεται κάθε φορά που υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στον πάροχο ή κόβεται το ρεύμα και μένουμε χωρίς σύνδεση) τι να κάναμε χωρίς αυτό… Ε, δεν υπάρχει αμφιβολία - θα το είχαμε εφεύρει!

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 

Αναζητώντας την κάρτα αλλαγής

Ένα από τα ζητήματα των online αγορών είναι το «παράπονο» που υπάρχει από πλευράς καταναλωτών ότι η εμπειρία δεν είναι η ίδια με εκείνη στα φυσικά καταστήματα. Και πολλές φορές το ζήτημα είναι μικρές λεπτομέρειες, οι οποίες, όμως κάνουν τη διαφορά.

Το πιο γνωστό «παράπονο» είναι πως τα ρούχα δεν μπορείς να τα δοκιμάσεις και πολλές φορές η διαδικασία επιστροφής είναι αρκετά δύσκολη. Είναι από τα ζητήματα που έχουν «φτιάξει» τη φήμη κάποιων online καταστημάτων και έχουν καταστρέψει άλλων.

Όμως, προσωπικά θεωρώ ότι υπάρχουν και άλλες ελλείψεις. Για παράδειγμα, η κάρτα αλλαγής όταν αγοράζεις κάτι που θες να προσφέρει ως δώρο. Δεν θες να στείλεις την απόδειξη μαζί με το δώρο που και αυτό είναι ένα ζήτημα, γιατί τη χρειάζεσαι την απόδειξη. Και, φυσικά, υπάρχει και το θέμα ότι θες να δώσεις στον άνθρωπο που στέλνεις το δώρο του την επιλογή να το αλλάξει, σε περίπτωση που θέλει να το κάνει.

Η δυνατότητα για κάρτα αλλαγής και γενικότερα για να κάνεις δώρο μέσω ενός online καταστήματος με την αποστολή να γίνεται απευθείας στον παραλήπτη, είναι πάντως κάτι που έχουμε αρχίσει να βλέπουμε σταδιακά. Κυρίως από e-shops που κινούνται σε τομείς όπως είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης και γενικότερα ό,τι έχει σχέση με προσωπικά είδη. Η εμπειρία που προσφέρουν θέλει ακόμη βελτίωση, αλλά είναι ένα πρώτο βήμα.

Βέβαια, είναι και άλλες κατηγορίες online καταστημάτων που πρέπει να σπεύσουν να το προσφέρουν ως δυνατότητα. Δεν είναι δυνατόν, για παράδειγμα, να στέλνεις μία σκούπα ρομπότ σε ένα φίλο σου που πήγε σε καινούριο σπίτι και να μην μπορεί να την αλλάξει, παρά μόνο αν του στείλεις και την απόδειξη. Γενικότερα, είναι ένα θέμα που πρέπει να δουν πολύ σοβαρά τα online καταστήματα.

Βέβαια, μπορεί να πει κανείς ότι είναι πολύ μικρό το ποσοστό των αγορών που αφορούν δώρα και απαιτούν κάρτα αλλαγής. Άποψη, που έχει βάση μεν, αλλά η πραγματικότητα είναι πως οι μικρές λεπτομέρειες είναι εκείνες που κάνουν τη διαφορά και ουσιαστικά κάνουν τους καταναλωτές να μην το σκέφτονται και πολύ πριν κάνουν μία online αγορά.

Γενικότερα, όσοι ασχολούνται με το online εμπόριο θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη συνολική εμπειρία που προσφέρουν στους πελάτες τους και στις λεπτομέρειες, προκειμένου να μπορέσουν να κάνουν το επόμενο βήμα. Και λεπτομέρειες όπως η κάρτα αλλαγής είναι πιο σημαντικές από όσο νομίζουν πολλοί έμποροι.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η ιστορία επαναλαμβάνεται… ως θεσμός!

Ο μακαρίτης ο Μαρξ είχε πει ότι «η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά ως τραγωδία και τη δεύτερη ως φάρσα». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απ’ ό,τι φαίνεται έχει βαλθεί να τον διαψεύσει, περίπου ενάμιση αιώνα μετά, καθώς μια συγκεκριμένη (παλιότερη και αποδεδειγμένη) επιτυχία της έχει όλα τα φόντα να επαναληφθεί, αλλά και να λειτουργήσει πλέον ως… θεσμός! Κι αν νομίζετε ότι μιλάω με γρίφους, ελάτε να πάρουμε από την αρχή, για να καταλάβετε τι εννοώ.

Η επιτυχία δεν είναι άλλη από το GDPR, τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, του οποίου η εφαρμογή ξεκίνησε στις χώρες-μέλη της ΕΕ τον Μάιο του 2018. Σήμερα, τρία κι κάτι χρόνια αργότερα, αναγνωρίζεται πλέον από όλους ως η μεγαλύτερη αλλαγή στη νομοθεσία περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων την τελευταία 20ετία.

Η αλλαγή ήταν μεγάλη και οι επιπτώσεις σημαντικές, ιδιαίτερα καθώς μετά την ολιγόμηνη περίοδο χάριτος έπεσαν κάμποσα «τσεκουράτα» πρόστιμα (ποιος είδε την Κομισιόν και δεν τη φοβήθηκε…) στους -συνηθισμένους στο πρότερο ημι-άναρχο καθεστώς- παραβάτες διαχειριστές προσωπικών δεδομένων από διάφορους χώρους, τα οποία τρομοκράτησαν τους πάντες και επιτάχυναν την εφαρμογή του κανονισμού. Όλοι αποδέχονται σήμερα ότι έχει μπει μια σχετική τάξη στη χρήση των δεδομένων, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μαθαίνουμε πότε-πότε για εξαιρέσεις – χρήσιμες κι αυτές, ως ένα βαθμό, για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα!

Θετικό το πρόσημο για την Ευρώπη, λοιπόν, όμως ακόμα θετικότερο το γεγονός πως ο ίδιος κανονισμός τείνει να εφαρμοστεί ατύπως σε παγκόσμιο επίπεδο, με πάμπολλες πολυεθνικές και όχι μόνο απανταχού της Γης να τον υιοθετούν για το σύνολο των διαδικασιών τους. Ο πρακτικός λόγος είναι πως δεν μπορούν να εφαρμόζουν δυο μέτρα και δυο σταθμά - για κάποιες χώρες οι διαδικασίες τους να είναι έτσι και για κάποιες άλλες (τις ευρωπαϊκές, στην περίπτωσή μας) αλλιώς. Τις ενοποιούν, λοιπόν, συμμορφούμενες συνολικά με τον κανονισμό, και είναι καλυμμένες. Η υιοθέτηση των αυστηρών δεσμεύσεών του GDPR σχετικά με την απόκτηση, επεξεργασία και διακράτηση αρχείων δεδομένων μπορεί να τις επιβαρύνει ως ένα βαθμό, αλλά… «ο φόβος φυλάει τα έρ’μα» που λέει και η σοφή παροιμία.

Φυσικά, αυτό δεν έχει περάσει απαρατήρητο τόσο στην επιχειρηματική κοινότητα, όσο και στους μελετητές και φιλοσοφούντες περί το Διαδίκτυο. Η πρωτοβουλία και η σθεναρή στάση της Ευρώπης υπέρ των δικαιωμάτων των χρηστών έχει εκτιμηθεί δεόντως – το ηθικό πλεονέκτημα είναι δικό μας! (το εμπορικό, είναι των Αμερικανών και των Ασιατών, βεβαίως) Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι υπέρμαχοι του εκδημοκρατισμού του Δικτύου και οι «δικαιωματιστές» (με την καλή έννοια της λέξης) που ζητούν από τις Βρυξέλλες να προχωρήσει και σε άλλες, ανάλογες πρωτοβουλίες.

Κι απ’ ό,τι φαίνεται, η φωνή τους εισακούστηκε, καθώς πριν από λίγες ημέρες δόθηκαν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της εξάμηνης διαβούλευσης (ξεκίνησε τον Μάιο) σ’ όλες τις χώρες – μέλη, πάνω στην καινούρια πρόταση για «ψηφιακά δικαιώματα και αρχές» των πολιτών τους. Οι Ευρωπαίοι εγκρίνουν με ευρύτατη πλειοψηφία την πρόταση της Επιτροπής, στον δρόμο προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ηπείρου μας, στην οποία διακηρύσσεται πως στην -ψηφιακή πλέον κοινωνία μας- θα προστατεύονται ο πλουραλισμός, η συμπερίληψη χωρίς διακρίσεις, η ανοικτότητα, η ιδιωτικότητα, η δημοκρατία και η αειφορία, ενώ επίσης διασφαλίζονται η καθολική σύνδεση των πολιτών στο Διαδίκτυο με υψηλές ταχύτητες, η πλήρης πρόσβαση και εκπαίδευση σε ψηφιακές δεξιότητες, η προστασία παιδιών και νέων στον online κόσμο και η διαμόρφωση ενός ανοικτού, ασφαλούς και αξιόπιστου δικτυακού περιβάλλοντος. Η επίσημη αναγγελία από την πρόεδρο της Επιτροπής αναμένεται σε λίγες ημέρες.

Υπάρχει και «κερασάκι στην τούρτα», όμως, που ήρθε μόλις αυτή την εβδομάδα από το Ευρωκοινοβούλιο, όπου με σχέδιο έκθεσης νομοθετικής πρωτοβουλίας, συνεισηγήτρια της οποίας είναι η Ελληνίδα ευρωβουλευτής Ελίζα Βόζεμπεργκ-Βριονίδη, η επιτροπή Δικαιωμάτων των Γυναικών & Ισότητας των Φύλων απαιτεί νομοθεσία για την καταπολέμηση της βίας στο κυβερνοχώρο με βάση το φύλο και τη θέσπιση αποτελεσματικών μηχανισμών προστασίας και υποστήριξης για τα θύματα. Με το επιχείρημα ότι οι διακρίσεις στο Διαδίκτυο γίνονται ολοένα και περισσότερες, με ακραίες συνέπειες για ευάλωτα άτομα όπως μετανάστες, μειονότητες, LGBTQ+ και έφηβοι, ζητείται η λήψη άμεσων σχετικών μέτρων. Και εκεί, η έκθεση θα κατατεθεί προς έγκριση στην ολομέλεια του Σώματος, ως το τέλος του χρόνου.

Είπαμε, το ηθικό πλεονέκτημα το έχουμε!

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Οι καταναλωτές δεν θέλουν να πληρώνουν επιπλέον

Οι έρευνες είναι εξαιρετικά χρήσιμες, γιατί πολλές φορές σου δίνουν μία πολύ ενδιαφέρουσα εικόνα για το τι συμβαίνει σε μία αγορά. Ιδίως όταν μιλάμε για σχετικά νέες αγορές, όπως είναι το online εμπόριο στην Ελλάδα.

Σε μία πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα της Glami, υπήρχε μία πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση: για ποιες υπηρεσίες online αγορών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα. Και το 23% απάντησε πολύ απλά, ότι δεν είναι διατεθειμένο να πληρώσει για καμία επιπλέον υπηρεσία!

Το ποσοστό αυτό δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο και δείχνει μία τάση που υπάρχει μεταξύ των καταναλωτών, που θέλουν να έχουν όλες τις δυνατότητες, αλλά χωρίς επιπλέον χρεώσεις! Και αναφέρομαι στο τελευταίο, επειδή είμαι βέβαιος ότι αν ο έμπορος έχει πιο υψηλή τιμή, επειδή έχει βάλει εκ προοιμίου επιπλέον χρεώσεις, ο καταναλωτής δεν πρόκειται να γκρινιάξει. Άλλο βέβαια που αν βρει το ίδιο προϊόν κάπου αλλού πιο φθηνά, έστω και χωρίς τις επιπλέον επιλογές, είναι πολύ πιθανό να το αγοράσει από εκεί. Και σε περίπτωση που χρειαστεί αυτή την επιπλέον υπηρεσία, να γκρινιάξει γιατί δεν την είχε!

Πρακτικά, το όλο ζήτημα έχει να κάνει με την ωριμότητα του καταναλωτικού κοινού. Στην Ελλάδα οι καταναλωτές έχουμε μάθει -δε βγάζω απέξω τον ευατό μου- να μην πληρώνουμε για επιπλέον υπηρεσίες, ή υπηρεσίες γενικά... Για παράδειγμα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που παραπονιούνται για την ποιότητα της ενημέρωσης από τα ειδησεογραφικά sites, αλλά όταν τους ρωτάς αν είναι διατεθειμένοι/ες να πληρώσουν μία μικρή μηνιαία συνδρομή, ούτε να το συζητήσουν δεν θέλουν!

Το πιθανότερο σενάριο είναι πως αυτό θα αλλάξει σταδιακά. Τα παθήματα γίνονται μαθήματα και αυτό φαίνεται και από τα αποτελέσματα της προαναφερθείσας έρευνας. Στην οποία ένα διόλου ευκαταφρόνητο 31% δήλωσε διατεθειμένο να πληρώσει επιπλέον για μία υπηρεσία που θα του/της έδινε τη δυνατότητα δοκιμής πριν την τελική απόφαση αγοράς (από σημείο παραλαβής ή στο σπίτι) και άμεση επί τόπου επιστροφή.

Βέβαια, αυτό δεν είναι απλό ως επιλογή, λόγω της μορφής του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η Glami υποστηρίζει πως μία εναλλακτική θα μπορούσε να είναι η δημιουργία all in pick up points, όπου οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα μετά την ηλεκτρονική αγορά τους να προχωρήσουν σε όλα τα υπόλοιπα βήματα σε κάποιο φυσικό σημείο. Ενδεχομένως, να το δούμε και αυτό.

Επίσης, το 26% απάντησε πως θα πλήρωνε επιπλέον για αυθημερόν παράδοση. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον καθώς πρόκειται για κάτι που είναι πιο εύκολο να δούμε να υλοποιείται. Και για να είμαι ακριβής, έχουμε ήδη αρχίσει να το βλέπουμε να συμβαίνει. Κάτι που δείχνει ότι οι καταναλωτές συνειδητοποιούν τους «περιορισμούς» που υπάρχουν και να κατανοούν ότι η καλύτερη αγοραστική εμπειρία έχει ένα επιπλέον κόστος. Και είναι διατεθειμένοι να το καταβάλουν.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Ο καιρός διεθνώς αναμένεται λίαν "νεφελώδης"

Όσο κοντεύουμε πλέον να μπούμε στην «τελική ευθεία» για τα Χριστούγεννα, τόσο πυκνώνουν οι προβλέψεις για τα μελλούμενα -το γράψαμε και παλιότερα, αυτές ίσως να είναι το πιο σταθερό χαρακτηριστικό της εποχής, μαζί με τους ετήσιους απολογισμούς, βεβαίως - σημάδι ότι ήγγικεν η ώρα!

Άλλες φορές αυτές οι προβλέψεις -που σχεδόν πάντα στηρίζονται σε παλιότερα δεδομένα, τάσεις και εκτιμήσεις αναλυτών και ερευνητών- ακούγονται λογικές κι άλλες φαίνονται απίθανες ή παρατραβηγμένες – θα πούμε και γι’ αυτές, τις επόμενες εβδομάδες.

Η έρευνα της Gartner, που διαβάσαμε πρόσφατα, μάλλον ανήκει στην πρώτη κατηγορία, της φυσικής και αναμενόμενης εξέλιξης. Σχεδόν «παραβιάζει ανοικτές θύρες», όμως έχει το ενδιαφέρον της, καθώς -εκτός από κάποια χρονικά στοιχεία- δίνει και αρκετά ποιοτικά, σχετικά με ένα θέμα που απασχολεί ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ή οργανισμούς.

Ο λόγος για τη μετάβαση στο «υπολογιστικό νέφος», το cloud, που απασχολεί όλους όσοι θέλουν (και πρέπει) να προχωρήσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. «Κεντρικό άξονα κάθε νέας ψηφιακής εμπειρίας» το χαρακτηρίζει η Gartner και μάλλον η αγορά συμφωνεί μαζί της, καθώς -αν επαληθευτούν οι προβλέψεις της- το 85% των οργανισμών θα είναι “cloud-first” ως το 2025, δηλαδή θα σχεδιάζουν την επιχειρηματική στρατηγική τους με προδιαγραφές που θα έχουν ως βασικό κριτήριο τη λειτουργία στο cloud και μάλιστα στην υβριδική (hybrid cloud) εκδοχή του, αντί των κυρίως «ιδιωτικών» (on-premise) κέντρων επεξεργασίας δεδομένων των παλιότερων εποχών. Επίσης, το 95% των καινούριων ψηφιακών έργων θα αναπτύσσονται κατευθείαν σε πλατφόρμες cloud, έναντι ποσοστού μόλις 30% σήμερα.

Οι αναλυτές της πασίγνωστης εταιρίες ερευνών θεωρούν ότι σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει άλλος δρόμος: η στρατηγική των επιχειρήσεων τόσο για την ανάπτυξή τους, όσο και για την αξιοποίηση του cloud θα είναι ένα και το αυτό. Οι αρχικές αντιρρήσεις και οι δισταγμοί φαίνεται πως κάμφθηκαν οριστικά από τις θετικές εμπειρίες στη διάρκεια της (συνεχιζόμενης) πανδημίας. Παρά τον βεβιασμένο χαρακτήρα πολλών υλοποιήσεων και τις αστοχίες ανθρώπων και υλικών, τα αποτελέσματα μάλλον δικαίωσαν τις αναγκαστικές επενδύσεις και τη μεγάλη προσπάθεια για μετάβαση κυριολεκτικά εν μια νυκτί σε έναν νέο τρόπο εργασίας, τον οποίο τα παραδοσιακά συστήματα δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν.

Οι ειδικοί της Gartner πιστεύουν ότι οι αλλαγές στις δομές και τον τρόπο δουλειάς σύντομα θα παγιωθούν και θα ενσωματωθούν στην καθημερινότητα επιχειρήσεων και οργανισμών, πολύ περισσότερο καθώς -λόγω της φύσης των νέων λύσεων και εφαρμογών- τον πρώτο λόγο δεν θα τον έχουν οι developers όπως συμβαίνει σήμερα (έτσι κι αλλιώς, είναι πλέον είδος εν ανεπαρκεία), αλλά «ανήσυχα» διοικητικά ή οικονομικά στελέχη, που θα μπορούν να χειρίζονται τεχνολογίες low-code ή και no-code, οι οποίες δεν απαιτούν παρά λίγες, βασικές γνώσεις προγραμματισμού. Άλλωστε, όλο και πιο συχνά αξιοποιούνται μοντέλα ανάθεσης (outsourcing) σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, επιτρέποντας στα στελέχη και τους εργαζομένους να ασχοληθούν με το κύριο αντικείμενο των εργασιών τους.

Η έρευνα της Gartner περιλαμβάνει, επίσης, ευρήματα σχετικά με το SASE (Secure Access Service Edge), τεχνολογία την οποία υιοθετούν με αυξανόμενο ρυθμό οι οργανισμοί, η οποία επιτρέπει την ασφαλέστερη ενσωμάτωση των εξ αποστάσεως εργαζομένων στην καθημερινή  λειτουργία τους. Συγκεκριμένα, η πρόβλεψη είναι πως μέσα στον επόμενο χρόνο, η παγκόσμια αγορά SASE θα φτάσει στα 6,8 δισ. $, από 4,8 δισ. $, φέτος, ενώ ως το 2025 αυτές οι λύσεις θα έχουν υιοθετηθεί από το 50% των οργανισμών, έναντι μόλις 5% ως πέρυσι…

Κι οι developers τί θα κάνουν; Θα περάσουμε από το ένα άκρο στο άλλο κι από περιζήτητοι θα καταλήξουν στα αζήτητα; Όχι, βέβαια – κάθε άλλο! Στον κόσμο της τεχνολογίας, κανείς δεν περισσεύει, πολύ περισσότερο αν «(ψηφιακά) γράμματα γνωρίζει»! Απλώς, η σύσταση της Gartner είναι όλοι αυτοί οι ταλαντούχοι άνθρωποι σταδιακά να διευρύνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, αρχικά εστιάζοντας στις cloud-native πλατφόρμες και στη συνέχεια εξερευνώντας κι άλλους χώρους, όπως αυτοί του αυτοματισμού και των ρομποτικών διατάξεων, των APIs, της διαχείρισης (ψηφιακών) χαρτοφυλακίων, της λειτουργικής αξιοπιστίας των πολλών νέων συστημάτων και υποδομών, της ενσωμάτωσης νέων δυνατοτήτων κλπ.

Το μέλλον προβλέπεται λαμπρό – γεροί να είμαστε να το ζήσουμε!

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Έχει νόημα να μιλάμε ακόμη για Cyber Monday;

Μέρες Black Friday οι τρέχουσες και γενικώς όλοι όσοι δραστηριοποιούνται με το χώρο του λιανεμπορίου (offline και online) ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα.

Και έχει ενδιαφέρον ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που μιλούν και για τη Cyber Monday. Κάτι που με κάνει να αναρωτιέμαι αν υπάρχει λόγος να κάνουμε λόγο για Cyber Monday, από τη στιγμή που η Black Friday διαρκεί πολύ περισσότερο από μία Παρασκευή...

H Black Friday είναι μία «συνήθεια» που ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του ‘60. Την επόμενη μέρα της Ημέρας των Ευχαριστιών, τα φυσικά καταστήματα σπεύδουν να «ξεστοκάρουν» τις αποθήκες τους -ώστε να τις γεμίσουν εκ νέου ενόψει των Χριστουγέννων, προσφέροντας προϊόντα με φοβερές εκπτώσεις. Η Cyber Monday εμφανίστηκε τη δεκαετία των ‘00 και ουσιαστικά αποτελεί την online εκδοχή. Την πρώτη Δευτέρα μετά τη Black Friday, τα online καταστήματα σπεύδουν και κάνουν τις δικές τους μεγάλες προσφορές.

Και στις δύο περιπτώσεις, οι εκπτώσεις και οι προσφορές διαρκούν μία ημέρα. Όμως, τα τελευταία χρόνια, οπότε και η Black Friday έγινε μόδα και στην Ευρώπη, η περίοδος των εκπτώσεων αυτών δεν διαρκεί μία ημέρα. Συνήθως ξεκινά μία εβδομάδα νωρίτερα και διαρκεί τουλάχιστον μέχρι και την Κυριακή μετά τη «Μαύρη Παρασκευή», ενώ οι προσφορές διατίθενται και online. Οπότε, ποιο είναι το νόημα να κάνουμε λόγο και για Cyber Monday;

Βέβαια, μπορεί να πει κάποιος ότι είναι ένας ωραίος τρόπος προκειμένου το τμήμα μάρκετινγκ να δημιουργήσει την αίσθηση ότι οι εκπτώσεις και οι προσφορές συνεχίζονται για μερικές μέρες ακόμη. Αλλά τουλάχιστον στην Ελλάδα έχουμε φθάσει στο σημείο ο Νοέμβριος να είναι όλος ένας μήνας εκπτώσεων, δεδομένου ότι στις αρχές του συγκεκριμένου μήνα έχουμε και τις «παραδοσιακές» φθινοπωρινές εκπτώσεις...

Γενικώς, από εκπτώσεις πάμε καλά, θα μπορούσε να πει κανείς. Σε σημείο που αναρωτιέται κάποιος καταναλωτής αν έχει νόημα να κάνει αγορές σε περιόδους που δεν έχει εκπτώσεις. Άλλωστε, είναι τόσες λίγες και μικρές σε διάρκεια αυτές οι περίοδοι, που πραγματικά αναρωτιέσαι αν έχουν και νόημα.

Από την άλλη πλευρά, αυτό που έχει αποδειχθεί, είναι πως οι καταναλωτές θέλουν να αγοράζουν σε περιόδους εκπτώσεων. Αισθάνονται καλύτερα, ενδεχομένως, υπό την έννοια ότι θεωρούν πως μπορούν να βρουν κάτι σε πολύ χαμηλότερη -από την αρχική- τιμή. Αν και πολλές φορές αποδεικνύεται ότι οι εκπτώσεις δεν είναι και τόσο πραγματικές, υπό την έννοια ότι «ανεβοκατεβαίνουν» οι τιμές και στο τέλος η τιμή πώλησης είναι απλά λίγο χαμηλότερη από την αρχική.

Αλλά, το μάρκετινγκ έχει τη δική του σημασία. Και υπό αυτή την έννοια, ίσως να έχει κάποιο νόημα και να κάνουμε αναφορά στη Cyber Monday. Αν και προσωπικά, δεν βλέπω πλέον κανένα λόγο για να γίνεται αυτό.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search