Επωνύμως…

Εγώ Chat, εσύ Chat, εμείς Chat

Πέστε με «ιερόσυλο» για τη σύγκριση που κάνω, αλλά από τον κωρονοϊό μπορεί να γλυτώσαμε (ως τώρα, τουλάχιστον), όμως από την Chat-ίτιδα δύσκολα θα ξεφύγουμε!

Από τον περασμένο Νοέμβριο που έκανε την εμφάνισή του στα ΜΜΕ το ChatGPT της OpenAI και της Microsoft, για να ακολουθήσουν πολύ σύντομα «απαντήσεις» με αντίστοιχες τεχνολογίες από τις άλλες Big Tech οι οποίες -προφανώς- δεν θέλουν να μείνουν «εκτός του νυμφώνος» (και των εσόδων, βεβαίως, όταν περάσουμε από τους πιλότους και τις δοκιμές στις πραγματικές εφαρμογές και την κανονική κυκλοφορία στην αγορά), η ταχύτητα εξάπλωσης των διαφόρων μορφών LLMs (Large Language Models), σαν τα παραπάνω, είναι μεγαλύτερη κι από τον «λίβα που καίει τα σπαρτά», που λέει το γνωστό εμβατήριο...

Η σημασία της εκπαίδευσης και στο eCommerce

Ποια είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου; Οι απαντήσεις είναι αρκετές, θα έλεγε κανείς, αλλά μία από αυτές που δεν έχουμε δώσει τόσο μεγάλη σημασία, είναι η έλλειψη του κατάλληλα καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πάρει την ανιούσα και στην Ελλάδα και μπορεί το πέρας της πανδημίας να μείωσε τους εντυπωσιακούς ρυθμούς που υπήρξαν κατά τη διετία 2020-2021, αλλά το 2022 έδειξε ότι τα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων έχουν έρθει για να μείνουν. Και αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται και στον τομέα του e-commerce χρειάζονται ανθρώπους που να μπορούν να τις βοηθήσουν ουσιαστικά. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν τα ίδια τα στελέχη του κλάδου. Άρα, χρειάζεται να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στο κομμάτι της εκπαίδευσης.

Κυβερνο-απειλές και κυβερνο-λύσεις

Ναι, το έχουμε ξαναπεί και το έχουμε ξαναγράψει! Πόσες φορές; Πολλές, πάρα πολλές! Ο οικοδεσπότης σας πιστεύει ακράδαντα στην παλιά, σοφή ρήση πως «η επανάληψη είναι ‘μητέρα’ της μάθησης» και -στη συγκεκριμένη περίπτωση- η ευαισθητοποίηση όλων μας μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια.

Όχι πως οι κυβερνο-απειλές, που λέμε και στον τίτλο, θα σταματήσουν – αντίθετα, το πιθανότερο είναι να αυξηθούν. Όμως, άλλη κατάληξη θα έχουν, αν κάθε χρήστης είναι υποψιασμένος, κι άλλη αν ζει στον κόσμο του και συμπεριφέρεται ανεγκέφαλα.

Το νέο μοντέλο των marketplaces

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που διατυπώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα η άποψη ότι για να μπορέσει να χαρακτηριστεί ως «ώριμη» η εγχώρια αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, θα πρέπει να δούμε τα εγχώρια marketplaces να έχουν αποκτήσει σημαντικό ρόλο.

Αν κρίνει κανείς από τις εξελίξεις των τελευταίων 3-4 ετών, τότε η ελληνική αγορά του e-commerce μπορεί να πει κανείς ότι έχει αρχίσει να ωριμάζει!

Metaverse ήταν και πάει;

Πριν από σχεδόν δυο χρόνια, ήρθε στη ζωή μας μετά φανών και λαμπάδων. Όμως, όπως όλα δείχνουν, ήδη πήρε την άγουσα για το «ψυγείο», ήσυχα, πολύ ήσυχα – σχεδόν «στα μουλωχτά», που λέει ο λαός.

Ο λόγος για το Metaverse, βέβαια, που από τον θρίαμβο (ο Μαρκ «καπέλωσε» τις τρεις εταιρίες του, Facebook – Instagram – WhatsApp, με τα πασίγνωστο brand τoυς σε Meta Platforms, από το πρώτο συνθετικό του -  το πώς και το γιατί, είναι μια άλλη, μεγάλη ιστορία από μόνο του) πέρασε στην «απόσυρση», Για πολύ; για λίγο; θα δείξει…

Το 5G θέλει "κάτι" ακόμη για να αναδείξει τις προοπτικές του

Το MWC Barcelona είναι η σημαντικότερη εκδήλωση για τον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας και από τις μεγαλύτερες στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών. Είναι, επίσης, η εκδήλωση όπου οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι και οι μεγάλοι κατασκευαστές παρουσιάζουν τις επόμενες τάσεις αλλά και αναφέρονται στους προβληματισμούς τους. Και φέτος ο προβληματισμός ήταν έντονος όσον αφορά ένα θέμα: την αξιοποίηση των δικτύων 5G για την ανάπτυξη των οποίων έχουν επενδύσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ και δολάρια.

Η πραγματικότητα είναι πως το 5G δεν έχει ακόμη δείξει τις δυνατότητές του. Για τους απλούς καταναλωτές δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία τεχνολογία που τους επιτρέπει να «σερφάρουν» πιο γρήγορα. Όσον αφορά στις επιχειρήσεις, στην Ελλάδα τουλάχιστον, οι σχετικές εφαρμογές είναι περιορισμένες.

Είναι πολλά τα λεφτά, Τιερί…

Ένα από τα μεγάλα θέματα στο φετινό MWC, όχι από πλευράς παρουσίας, αλλά ουσίας και μάλιστα κρίσιμης για τις μελλοντικές εξελίξεις, ήταν αυτό της διαμάχης μεταξύ τηλεπικοινωνιακών εταιριών και Big Tech, με τις πρώτες να αντιδρούν έντονα στο σημερινό καθεστώς της αγοράς, που θέλει να επωμίζονται μόνες τους το μεγάλο κόστος για τη δημιουργία υπερσύγχρονων τηλεπικοινωνιακών δικτύων, και τις δεύτερες απλώς να τα χρησιμοποιούν σχεδόν δωρεάν…

Στη Βαρκελώνη, τόπο συνάντησης κάθε τέλη Φλεβάρη όλων των δυνάμεων και των παραγόντων της αγοράς, έγιναν φέτος πολλές και σημαντικές επαφές, με τον αρμόδιο Επίτροπο της ΕΕ, Τιερί Μπρετόν, να προσπαθεί να συμβιβάσει τα (μέχρι στιγμής) ασυμβίβαστα και να μεσολαβήσει ανάμεσα στις δυο πλευρές. Το ζητούμενο δεν διαφέρει πολύ από το κλασικό ερώτημα αν «έκανε η κότα το αυγό, ή το αυγό την κότα»…

Και τα e-shops θέλουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους

Μερικές φορές, το πρόβλημα πολλών επιχειρηματιών είναι ότι βλέπουν το άμεσο μέλλον, αλλά δε βλέπουν λίγο πιο μετά. Και αυτό στο παρελθόν έχει συχνά αποδειχθεί ότι είναι μία λανθασμένη προσέγγιση. Αυτή η επισήμανση, γίνεται με αφορμή τα αποτελέσματα της Ετήσιας Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου 2022, η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα από την ΕΣΕΕ.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι ελληνικές επιχειρήσεις παλεύουν προκειμένου να αποφύγουν την «τριπλή παγίδα»: των μειωμένων πωλήσεων, του αυξημένου λειτουργικού κόστους και του εύθραυστου χρέους.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ετήσιας Έκθεσης, οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι:

α) οι οικονομικές υποχρεώσεις (42,8%),

β) η διαχείριση των ανατιμήσεων (25%) και

γ) η ρευστότητα (23,6%).

Η ενεργειακή κρίση επιδρά αρνητικά στη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων, καθώς για το 83,6% αυτών, ο κύκλος εργασιών έχει επηρεαστεί αρνητικά από τις ανατιμήσεις στο κόστος ενέργειας, ενώ το 30% αντιμετωπίζει αυξήσεις της τάξης του 31% - 50% στους λογαριασμούς ρεύματος.

Όμως, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η τριπλή παγίδα σε συνδυασμό με την ενεργειακή κρίση ενδέχεται να μετατρέψει, μεσοπρόθεσμα, τις εμπορικές επιχειρήσεις σε «παθητικούς αποδέκτες» των mega-trends, καθώς μόλις το 1,8% θεωρεί ως βασική πρόκληση το κόστος του «ψηφιακού μετασχηματισμού» και μόλις το 0,3% το κόστος της «πράσινης μετάβασης». Η ΕΣΕΕ υποστηρίζει ότι αυτό σημαίνει ότι οι ελληνικές λιανικές επιχειρήσεις χρειάζονται βοήθεια, κάτι που οι περισσότεροι ερμηνεύουν ως επιδόματα και επιχορηγήσεις.

Θα έλεγα, όμως, ότι αυτό που χρειάζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις λιανικής είναι αλλαγή νοοτροπίας. Ψηφιακός μετασχηματισμός δε σημαίνει «βάζω δύο laptops και φτιάχνω ένα e-shop», αλλά ότι αλλάζω εντελώς τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης με τις λύσεις ψηφιακών τεχνολογιών να αποτελούν τα εργαλεία για τη μετάβαση σε μία νέα εποχή. Αντίστοιχα και η «πράσινη μετάβαση» σημαίνει αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς και όχι μόνο πως θα λάβω μία επιδότηση.

Παρεπιμπτόντως, αυτό ισχύει και για όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το ηλεκτρονικό κατάστημα δε σημαίνει από μόνο του ότι μία επιχείρηση έχει κάνει ψηφιακό μετασχηματισμό. Για την ακρίβεια, αν η δημιουργία του e-shop δε συνοδεύεται και από μία σειρά από αλλαγές σε διάφορα επίπεδα, από το logistics μέχρι την εξυπηρέτηση των πελατών, τότε το πιθανότερο αποτέλεσμα θα είναι η αποτυχία και όχι η επιτυχία.

Είναι κατανοητό ότι η πίεση του σήμερα και τα δεδομένα που έχουν επιφέρει οι πληθωριστικές πιέσεις και η ενεργειακή κρίση δημιουργούν μεγάλο άγχος στους επιχειρηματίες λιανικής. Όμως, αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να σκέφτονται και το μέλλον τους. Όπου θέματα όπως η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και η βιώσιμη ανάπτυξη θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην επιβίωση κάθε επιχείρησης.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 



Oι σημαντικές τάσεις της δεκαετίας

Το λέμε και το γράφουμε συχνά πως, με τα απρόοπτα και τις ανατροπές που βιώνουμε πλέον στην καθημερινότητά μας, είναι πρακτικά αδύνατο να κάνουμε (ή να ζητάμε, απ’ όσους παίρνουμε συνεντεύξεις) προβλέψεις σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα – άντε να «μαντέψουμε» πώς θα έχουν τα πράγματα, σε δυο, τρία το πολύ, χρόνια.

Για οτιδήποτε περισσότερο, το περιθώριο σφάλματος αυξάνεται κατακόρυφα. Λογικό, ίσως σκεφθείτε – εδώ δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο, με όσα γίνονται γύρω μας, σεισμούς, λιμούς, καταποντισμούς, φωτιές, πλημμύρες, πανδημίες… για να μην πιάσουμε τα ακόμα φρικτότερα (καθώς οφείλονται σε δικά μας λάθη και παραλείψεις) δυστυχήματα, σαν το τελευταίο στη χώρα μας, που τόσο πόνο έφερε…

Έτσι, ο οικοδεσπότης σας πολύ παραξενεύτηκε, πριν από λίγες ημέρες, διαβάζοντας στην ιστοσελίδα της γνωστής εταιρίας ερευνών Gartner ένα άρθρο για τους «Έξι παράγοντες που θα αναδιαμορφώσουν την επιχειρηματικότητα την τρέχουσα δεκαετία». Ουπς – τι έχουμε εδώ; Οι αναλυτές της καλής εταιρίας δείχνουν να υπερβαίνουν τα εσκαμμένα με την πρόβλεψή τους, αφού ως το τέλος της δεκαετίας μένουν ακόμα οκτώ σχεδόν γεμάτα χρόνια, στη διάρκεια των οποίων πολλά απρόβλεπτα μπορούν να συμβούν, οπότε ο εκτροχιασμός από τις όποιες προβλέψεις είναι σίγουρος...

Μια γρήγορη ανάγνωση έβαλε ως ένα βαθμό τα πράγματα στη θέση τους: όντως, οι αναλυτές εντόπισαν και ονοματίζουν έξι (σημαντικές, βεβαίως) τάσεις που μακροπρόθεσμα μπορούν να επηρεάσουν καίρια τμήματα και κλάδους της επιχειρηματικότητας, είτε για καλό είτε για κακό, ανάλογα με τη δική μας αντιμετώπιση ανά περίπτωση και την επιτυχία του reset, που καλούμαστε να κάνουμε, στο πλαίσιο της νέας κανονικότητας.

Όμως, ταυτόχρονα, παίρνουν τις προφυλάξεις τους, καθώς βλέπουν τις έξι τάσεις σαν μεγάλες «ομπρέλες», κάτω από τις οποίες μπορούν να χωρέσουν πολλά… Αυτό γίνεται, βεβαίως, προκειμένου να καλύψουν τις επιπτώσεις και τις συνέπειες των λεγόμενων «αστάθμητων παραγόντων», που σίγουρα θα κάνουν την εμφάνισή τους στα σχεδόν οκτώ χρόνια που απομένουν ως το τέλος της δεκαετίας.

Πρώτη και ίσως πιο επίφοβη από αυτές, η απειλή της ύφεσης. Σε κάποιες χώρες έχει ήδη ξεκινήσει, σε κάποιες άλλες είναι στο δρόμο, το θέμα είναι να την αποφύγουμε όσο αυτό είναι δυνατό. Σύμφωνα με τους επαΐοντες, σε τέτοιες περιπτώσεις το «φάρμακο» δεν είναι η συρρίκνωση και ο φόβος, αλλά η λελογισμένη και κυρίως έγκαιρη επένδυση σε αναπτυξιακές δράσεις, όπως η διασφάλιση του ταλέντου (μέγα θέμα, θα επανέλθουμε), η επιμονή στον ψηφιακό μετασχηματισμό και, βέβαια, ο καλύτερος έλεγχος των δαπανών.

Επόμενη τάση, η συστημική έλλειψη εμπιστοσύνης. Μ’ άλλα λόγια, το πόσο λίγο πλέον εμπιστευόμαστε γνωστά και μη brands, στις σχέσεις μας μαζί τους, προφανώς κατάλοιπο από τις χαλεπές ημέρες της πανδημίας, όταν σχεδόν τίποτα δεν δούλευε κανονικά. Αυτό δεν ισχύει πιά, καθώς η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί, όμως -κατά τους αναλυτές της Gartner- τα brands πρέπει στο εξής να υιοθετούν μια ακραιφνώς πελατοκεντρική τακτική και να επιμένουν στην ουσιαστική αναβάθμιση της εμπειρίας τους, αν θέλουν να τους κρατήσουν για καιρό κοντά τους.

Τρίτη τάση, η προσπάθεια διατήρησης της παραγωγικότητας σε υψηλά επίπεδα. Οι ανατροπές που έφερε η πανδημία στο εργασιακό καθεστώς και κυρίως η συχνή επιλογή της υβριδικής μορφής, μετά την υποχώρησή της, αφήνουν αρκετά ερωτηματικά, με δεδομένο μάλιστα ότι αλλάζουν και οι συνθήκες στις αγορές, αναλόγως κλάδου. Κινούμαστε σε αχαρτογράφητα νερά και τα περιθώρια ευελιξίας εργοδοτών και εργαζομένων θα δοκιμαστούν σκληρά.

Για την τέταρτη τάση, τη βιωσιμότητα, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, καθώς ήδη βιώνουμε τις εντεινόμενες προσπάθειες για στήριξη και ισχυροποίηση όλων των σχετικών πρωτοβουλιών, προκειμένου να επιτύχουμε τους στόχους του ΟΗΕ, για το 2030. Το ίδιο ισχύει και για την πέμπτη, που δεν είναι άλλη από την έλλειψη ταλέντων. Γνωστό το φαινόμενο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ζήτηση ξεπερνάει κατά πολύ την προσφορά, ενώ ήδη διατυπώνονται φόβοι ότι η πορεία της ανάπτυξης κινδυνεύει από την έλλειψη δεξιοτήτων, παγκοσμίως.

Έκτη και τελευταία τάση, η πιο χαρακτηριστική «ομπρέλα», απ’ όσες αναφέραμε ως τώρα, καθώς αφορά στις αναδυόμενες τεχνολογίες. Η Gartner δικαίως θεωρεί ότι το Metaverse, η Τεχνητή Νοημοσύνη, όλες οι περί το ESG τεχνολογίες, τα superapps (που συγκεντρώνουν στο ίδιο «κέλυφος» πλήθος χρήσιμες εφαρμογές), αλλά και το νεόκοπο platform engineering (για τη διευκόλυνση developers και χρηστών), θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας, τα επόμενα χρόνια.

Γεροί να είμαστε, να δούμε αν όλες αυτές οι προβλέψεις θα βγουν αληθινές…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το disruption δεν γίνεται "εσωτερικά"

Ένα από τα θέματα που έχει γίνει πολύ λόγος τα τελευταία χρόνια είναι το αποκαλούμενο στα αγγλικά «disruption». Στα ελληνικά μία μετάφραση είναι η λέξη «αναστάτωση», αλλά στην πραγματικότητα αυτό στο οποίο αναφέρεται είναι η αλλαγή που επιφέρει στο status quo ενός κλάδου ένας νέος «παίκτης», ή η εμφάνιση μίας νέας τεχνολογίας που αλλάζει πλήρως τα δεδομένα.

Είναι ο λόγος που ορισμένα startups παγκοσμίου εμβέλειας είχαν τόσο μεγάλη επιτυχία, καθώς αντιπαρατέθηκαν με τους υφιστάμενους κολοσσούς σε έναν κλάδο και πέτυχαν να αλλάξουν τα δεδομένα και να γίνουν ηγέτες στη συγκεκριμένη αγορά.

Τα παραδείγματα είναι πολλά και γι’ αυτό πολλές μεγάλες επιχειρήσεις προσπαθούν να προετοιμαστούν για οτιδήποτε μπορεί τους να εμφανιστεί στο προσεχές μέλλον. Πλέον, δύσκολα μπορεί να βρει κανείς μία μεγάλη επιχείρηση που να δηλώνει ότι δεν πρόκειται να κινδυνεύσει. Άπαντες έχουν καταλάβει ότι τα πράγματα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Και αν δεν το καταλαβαίνουν, ας διαβάσουν λίγο την ιστορία της Kodak, της εταιρείας που δημιούργησε την ψηφιακή φωτογραφία, αλλά δεν την προώθησε γιατί φοβήθηκε ότι θα επηρεάσει τις πωλήσεις των φωτογραφικών φιλμ. Το αποτέλεσμα; Να καταστραφεί πλήρως!

Πάντως, παρά πάντως τις προσπάθειες που γίνονται για την ανάπτυξη disruption στο εσωτερικό μίας επιχείρησης, ελάχιστοι είναι οι «κολοσσοί» που καταφέρνουν να έχουν τη νοοτροπία να δοκιμάσουν και να αλλάξουν πράγματα. Ακόμη και εταιρείες που ξεκίνησαν ως «disruptors», δεν μπορούν να λειτουργήσουν ξανά ως τέτοιοι. Και ο λόγος έχει να κάνει με την εσωτερική νοοτροπία που αναπτύσσεται σε μία επιχείρηση, με τα στελέχη να καλούνται να προστατέψουν επενδύσεις και την πορεία των αποτελεσμάτων τους.

Σε πολλές περιπτώσεις, το γεγονός ότι μία εταιρεία είναι εισηγμένη και υπό την πίεση των μετόχων – επενδυτών δεν είναι πάντα κάτι θετικό. Γιατί δεν μπορείς να δοκιμάσεις πράγματα και καινοτομίες. Και φυσικά, είναι πολύ δύσκολο να παραδεχτείς ότι απέτυχες, προκειμένου να δοκιμάσεις ξανά. Συν το ότι είσαι εγκλωβισμένος σε μία συγκεκριμένη λογική που αποδείχθηκε ίσως πετυχημένη στο παρελθόν, αλλά δεν σημαίνει ότι θα συνεχίσει να είναι πετυχημένη για πάντα.

Αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρχει μία διαφορετική προσέγγιση διαρκώς. Και γι’ αυτό, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων το disruption προέρχεται από κάποιον άλλο κλάδο, ή από νέο «παίκτη» με εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως πλέον οι καταστάσεις, τα δεδομένα αλλά και τα θέλω των καταναλωτών και των επιχειρήσεων αλλάζουν πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν. Και αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει αντίστοιχα να προσαρμόζονται και οι εταιρείες που θέλουν να παραμείνουν στην κορυφή. Διαφορετικά, κάποιος άλλος θα τους ξεπεράσει. Και μάλιστα αυτός ο άλλος μπορεί να μην υπήρχε καν μέχρι πριν από 5-6 χρόνια ή να μην ήταν καν ανταγωνιστής τους. Αλλά να εμφανίστηκε από άλλον κλάδο.

Πριν από 10 χρόνια, οι τράπεζες δεν ανησυχούσαν για την Google και την Apple. Τώρα, όμως, ανησυχούν...

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search