Ήταν μία ιδιόμορφη Black Friday η φετινή. Κυρίως επειδή, όπως ανέφερα και στο προηγούμενο σημείωμα της στήλης, έμοιαζε περισσότερο με μία «κλασική» περίοδο εκπτώσεων παρά με μία «κλασική» Black Friday, με τα καταστήματα γεμάτα από κόσμο να ψάχνουν προσφορές και τις εταιρείες που πωλούν online να μην προλαβαίνουν να ανταποκριθούν στις παραγγελίες.
Θα μπορούσε να πει κανείς όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος, ότι τα eshops ήταν καλύτερα προετοιμασμένα από προηγούμενες χρονιές και αυτό ισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Αλλά η αίσθηση που είχαν όλοι όσοι ασχολούνται με το χώρο του λιανεμπορίου ήταν ότι η φετινή Black Friday είχε αρκετές ιδιαιτερότητες.
Ένα σημείο που έχει ενδιαφέρον, είναι πως φέτος υπήρξαν δύο ενδιαφέρουσες τάσεις. Αρχικά, οι καταναλωτές ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω, αλλά για να πάρουν κάτι αξιόλογο. Έψαχναν δηλαδή τις πραγματικές ευκαιρίες. Όπως μας έλεγε ένα στέλεχος της αγοράς των καταναλωτικών ηλεκτρονικών, οι Έλληνες ψώνισαν πιο ακριβά πράγματα, αλλά λιγότερα σε αριθμό.
Για παράδειγμα, στις τηλεοράσεις «έφυγαν» οι μεγάλες ίντσες και όχι τόσο τα μοντέλα με μικρές ίντσες, που είναι προφανώς και πιο φθηνά. Ήτοι, οι καταναλωτές ήταν αρκετοί προσεκτικοί στις επιλογές τους. "Λίγα αλλά καλά", ήταν το ένα μότο της φετινής Black Friday από την πλευρά των καταναλωτών, οι οποίοι έδειξαν να είναι καλά προετοιμασμένοι.
Η δεύτερη τάση σχετίζεται με τις επιλογές που έγιναν. Όταν το πιο δημοφιλές -σύμφωνα με πολλές πλευρές- προϊόν ήταν οι φριτέζες αέρα -ή air fryers αν προτιμάτε την πιο ορθή αγγλική ορολογία- τότε αναρωτιέσαι τι συμβαίνει. Όμως, η πραγματικότητα είναι απλή: οι Έλληνες καταναλωτές προσπαθούν να αγοράσουν πιο έξυπνα. Με τις τιμές του λαδιού να έχουν «εκτοξευτεί», τα air fryers είναι ιδανικά για μαγείρεμα χωρίς λάδι!
Ταυτόχρονα, οι μικρές οικιακές ηλεκτρικές συσκευές ήταν στα πάνω τους φέτος και αυτό γιατί άπαντες προσπαθούν να κάνουν οικονομία - και εάν αυτό σημαίνει ότι μένουμε περισσότερο σπίτι, ας έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία για το μαγείρεμα και όχι μόνο. "Πρακτικές αγορές", θα έλεγε κανείς ότι ήταν το έτερο μότο της φετινής Black Friday.
Και φυσικά, η περίοδος των εκπτώσεων συνεχίζει με... τα απόνερα της Black Friday, αλλά και τη Cyber Monday, η οποία (φυσικά) εξελίσσεται σε εβδομαδιαία.
Τελικά, θα πρέπει να αποφασίσουμε ότι κάθε Νοέμβριο, όλος ο μήνας θα έχει προσφορές και εκπτώσεις και να τελειώνουμε με το συγκεκριμένο θέμα.